Modelcinin Kırım Raporu
Evet arkadaşlar, yaklaşık bir yıldır kırım yaşamazken, bu bir yılın acısını peş peşe iki kırımla çıkarmış bulunuyorum.
Birer hafta arayla önce Goblin 700 comp, ardından Gaui X7 helilerimi istemsiz olarak toprakla buluşturmuş bulunuyorum. Hatta Türker Logo'yu elimden alıp da kurtarmasaydı onu da kırardım heralde
Bu iki kırım da heliler açısından görece olarak çok hafif atlatıldılar, ancak iki kırımda da birer takım pil ve esclerim zarar gördü, ki en üzücü yanı bu oldu. Detaylar şöyle:
Goblin 700C:
Son pilin sonlarına doğru konsantrasyon eksikliğinden durup dururken modelle bağlantımı kaybettim, o sırada yanlış hatırlamıyorsam half piro çalışmasındaydım. Oryantasyonum bir anda gidip geldi, ancak o sırada biraz panikledim. O hafta cesaretim ve özgüvenim de tavan yapmış durumda olduğu için yere oldukça yakın uçuyordum. Komut vermeye veya selflevel'a dokunmaya fırsat bulamadan modeli yerde gördüm. Bence yavaş düştü, ancak biraz diklemesine düştü.
- Hasar:
Kanopi
Boom
Ana paller
Frame'in ön kısmı
Esc
Piller
Modelin bütün mekaniğini taşıyan ana plaka, kafa, şaftlar, dişliler, kuyruk aksamı, kuyruk palleri, hatta skidler bile hasarsız kurtuldu. Eğer pal vurmasaydı boom da zarar görmeyecekti. Kanopi ve boom'u zaten değiştirmeyi düşündüğüm için çok önemsemedim, ama piller ve esc üzdü. Modelin burun kısmı darbe aldığı için darbe şiddetinin hemen hepsi piller ve esc üzerine patladı. Tesellim modelin hareketli kısmında en ufak hasar olmaması oldu, zira o kısım hem pahalı, hem de bir şekilde zarar gördüğünde komple değiştirmeden içim rahat etmiyor
Hasarın sadece karbon kısımla sınırlı kalması dolayısıyla heliyi yeniden toplamaya karar verdim.
Gaui X7:
Goblin kırımından etkilenerek biraz daha yüksekte ve korkak uçmaya başladım X7 ile. Ancak uçuş keyfini de alabilmek için ister istemez modeli oldukça hızlı uçurmaya başladım. Yüksek ve geniş alan tarayarak, adeta speed model edasıyla uçuyordum.
Yine son pilin sonlarına doğru soldan bir stall turn'den sonra heli tatlı tatlı süzülürken olan oldu, yine durduk yere. Ben soldan sağa doğru geçişimi yapacakken, helinin hızını yeterinde doğru kestirememiş olmalıyım ki, verdiğim elevatör komutu yeterli gelmedi. Ben dahil izleyen kimse inanamadı kırıma
Model skid üzerine oldukça hızlı vurdu, ben tamam pert dedim içimden. Palin karbon booma vuruşunu adeta ağır çekimde izledim. Zaten escden sonra en çok karbon boom ve imzalı kanopime üzüldüm.
- Hasar:
Kanopi
Karbon boom
Ana paller
Skidler
Esc
Piller
Pillerin hasar alma sebebi gauinin verdiği battery tray'leri kullanmıyor oluşumdu. Piller kırım anında kayarak kendi ağırlıklarıyla kendilerini sıkıştırdılar. Esc ise direk darbe almamasına karşın, x7'nin acımasız frame'inin gazabına maruz kaldı. Acımasız frame diyorum çünkü, ben o cüssede bir helinin o hızla yere vurmasıyla param parça olmasını beklerdim. Sadece skidler kırıldı, frame üzerinde herhangi bir hasar oluşmadı. Pal ikiye bölmeseydi büyük ihtimalle kuyruk da hasar almayacaktı. Esc ise darbenin şiddetiyle yine kendi ağırlığıyla hasar aldı, frame'in kalıbı çıkmış escde
Zaten team pilotları genelde escyi burunda değil de, arka tarafta frame yanına monte ediyorlar, sebebi anlaşıldı
Bunun dışında kafa, kuyruk, kuyruk palleri, ana dişli gibi hareketli parçalarda bir problem yok. X7 tank gibi bir makine, gerçekten hala inanamıyorum.
Sonuç:
Goblin için kanopi, boom, frame ve plastik link, servo kolu gibi ufak tefek malzemeler aldım. Heliyi sökmüşken aklımda soru işareti kalmasın diyerek kayışları da değiştirdim. Rulmanları tek tek kontrol ettim, hiçbir sorun yoktu, dolayısıyla ellemedim.
X7 için, orjinal kanopi malzeme olarak, gördüğüm tüm kanopiler içinde en iyisi diyebilirim, ben bu kadar esnek ve sağlam bir kanopi görmedim. Fiyatını bence haketse de, hem yüksek fiyatı hem de stokta olmadığı için, hem de indirimde Fusuno olduğu için Fusuno marka güzel bir kanopi aldım. Karbon boom almayacağım, görüntü olarak harika dursa da, bu kadar masrafın üstüne 80$ daha eklemek gelmedi içimden, zaten orjinal kanopi de olmadığı için tam bir bütünlük sağlamayacaktı. Bunun dışında servo kolu, plastik linkler, skid gibi ufak şeyler aldım. TT ve dişlileri, boom gibi yedeklerim vardı hazırda. Heliyi bir yılı aşkın süredir kullanıyordum, ana şaft rulmanlarında da ufak pürüzler hissedince onların da yenisini aldım. Kafa ve rulmanları taş gibi, şaftlar cillop. Heli hazır sökülmüşken daha önce bir defa sorun çıkarmış olan one way bearing'i de değiştirmek istedim. Gaui'de o rulman tek olarak satılmıyor, komple hub satıyorlar ve fiyatı yüksek. Helifreak yardıma yetişti ve Amerika'dan özellikle rc rulmanları üzerine yoğunlaşmış bir siteden Helifreak'de tavsiye edilen, daha sağlam olduğu söylenen bir one way rulman seti aldım. X7'nin upgrade hub'ında iğneli tip değil, kafes olarak tabir edilen one way tipi kullanılıyor, bu sete 28$ verdim, ama içime sindi, şimdi kargosunu bekliyorum. One way hub'ı da açtığımda doğru kararı vermiş olduğumu anladım, one way'in bir dişi diğerlerinden biraz dışarda görünüyordu, sallayınca düşüverdi
Gelelim esc'lere. Scorpion'la iletişime geçerek 130'luk ilk escyi fabrikaya tamire gönderdim. O sırada ikinci kırım gerçekleşti, resimlerden 160'lık escnin darbeye bağlı olarak kısa devre yaptığı ve yandığı anlaşıldı, tamir olamayacağını söylediler, %50 kırım indirimi ile yenisini gönderdiler, mecburen dhl ile getirtmek zorunda kaldım ve diğer konuda bahsettiğim sorunları yaşadım. Bu sırada fabrikaya ulaşan ilk escnin de aynı durumda olduğu anlaşıldı ve yine %50 indirimle biraz da upgrade farkı vererek ikinci bir 160A esc aldım. Bu sefer dhl ile göndermeyin de ne yaparsanız yapın dedim, fedex hiç aklıma gelmemişti
Bakalım fedex'le mal almayın diye ikinci bir konumuz olacak mı, haftaya anlarız
Bu kırımların maddi ve manevi etkileri ağır oldu
Özgüven yerlerde, simde bile heliden korkar oldum. Yeni parçalar kısım kısım geliyor, goblinin herşeyi tamam, esc bekliyorum, X7'nin ise one way yolda, haftaya diğer esc ile birlikte gelir sanırım.
-End of report-