Evet tüm model uçaklara gönül veren ve ucuz bir şekilde bu hobiye başlamak isteyen, kırım sonrasında 400 500 TL lik hazır uçaklara üzüldüğünün %1 kadar üzülmek bile istemeyen, hatta gülerek karşılayan veya çok gösterişli bir hazır model alıp düşüren ve elinde malzemesi olan arkadaşlar bu konu sizin için. Bu uçaklardan biri ile uçmak istemez miydiniz ? Yada internette ücretli-ücretsiz binlerce plandan biri ile ???
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Strafordan elde edilen çeşit çeşit ürün ile bu mümkün. Straforu bilmeyen arkadaşlar için söylüyorum, elektronik bişey aldığınızda koca kartonların içinden cihazı saran bir beyaz köpük vardır ya, hani çoçukken hep üstüne basıp kırmaktan zevk aldığımız
o işte strafor. Yada evlerin dış cepe yada parke altlarına döşenen malzeme aynı kimyasaldır.
Her neyse konuya dönecek olursak bu işin öncü malzemesi deprondur. Depron yoğunluğu yüksek sıkıştırılmış strafor olarak düşünülebilir. Fakat pahalıdır. Yani öyle çok pahalı değil 80x125 lik bir parça 16,99. Tabi mağazasına göre değişiyor ama 1 ekle 1 çıkar en fazla bu kadar fark eder. Genelde bir uçak için 2 parça yeterli oluyor buda 30 Tl den fazla ederki az bir rakam değil. Özellikle yeni başlayıp uçağı düşürücek olduğunuzu varsayarsak çöpe giden 30 TL diye bakabiliriz ilk uçağa... Ben düşürmem denemeyin düşüyor. Ben 2 ay ağır similasyon çalıştım ben bile ilk uçuşumda düştüm. Sabırsız arkadaşlar illaki olacaktır. Yada bendeki gib gözden kaçan yanlış ağırık merkezi problemi olabilir. Çok iyisinzdir kumanda kitlenir, esc bozulur, servo kolu kopar vs. vs. Uzun lafın kısası nasıl ucuza getirirz.
Yol 1 Muadil depron yani aynı özelliklere sahip ,hatta ölçümlerime göre özkütlesi daha fazla bu yüzden daha gevrek sert ama kırılganlığı biraz daha yüksek bir ürün, Sika Therm adlı ürünü kullanabilrisiniz. Fiyatı : Koçtaşta 6mm lik 13,75 olması lazım bu yüzden bırdan almıyoruz
Baaumaz ve Bauhouse ta aynı ürün 8,75. Aradaki farka bende inanamadım
Depronla kıyasla 1 fiyatına 2 uçak diyebilrim. Kalite farkıda cidden gözardı edilebilir. Tek rahatsız edici yani ilk bakışınızda yüzey dalgalı depron ise dümdüz fakat parçaları kesmeye ve küçültmeye başlayınca hiçbir farkı yok. %5 ağırlık farkı dışındaki devede kulak kalıyor. Yani bir uçak iskeleti 300-400 gram olsa en fazla oda, ki bu rakamlar ciddi depron uçak için, 20 gram oynuyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu F-117 Depronla yapıldı...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu F-35 ve Su-37 Sika Therm'den yapıldı... Aralarında bir fark bulunduğunu düşünmüyorum...
Yol 2 Depron ve Sika Therm XPS deye adlandırılan sınıfa girer. Yoğunlaştırıldıkları için yumuşak değiller ve pahalılar. EPS denilen malzeme eni başlayanlar ve denemek amaçlı uğraşan arkadaşlar için çok yerinde bir malzeme DEĞİLDİR. Yapışması zor, kırılması ve silikonla erimesi çok kolay bir üründür ama ucuzdur ve iki yüzeyinide sağlamca koli bandı ile sararsanız benim yaptığım gibi sinirlenip tekme atsanızda bişey olmuyor. Tamir kolay sadece bükülüyor ve ucuz. İzocamın 5 cm kalınlığında 50x100 cm bir parçası 5 lira. Tabi bunu kullanabilmek için inceltmeniz lazım. Sıcak kablo kesici bunun için icat edilmiş modelcilikte bana göre fırçasız motordan sonra en büyük icat
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu kesici 70 cm boyunda ve 0,3 mm nikel-krom tel ile 12 volttan 3 ampere yakın enerji çekerek ısınıyor ve sonuç olarak bundan
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bunu elde edebilirsinz.....
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hala biraz çirkin fakat prototip halinde diyebiliriz. Bir kaç ayardan sonra boyamayı düşünüyorum.
Ayrıca ağırlığı çok düşük. 1 cm kalınlığına düşürülmüş EPS den yapılmasına rağmen Depron ve Sika nın yağunluğu 35-40 birim arasındayken EPS sadece 16 birim.
Buda ona aşırı esneklik sağlıyor. Dayanımıda koli bandı, kalınlık ve aralara saplanıp yapıştırılmış tahta mangal şişleri sağlıyor
Boş ağırlığı 200 gramdan az.
Yol 3 Bunu uzun zamandır arıyodum buğün Bauhouse da buldum. Yabancı videolarda gördüğümüz ama hiç bulamadığımız Blue Core Strafor D:
... En Belirgin özelliği Depron ve Sikaya çok yakın özkütlesi (30) ve ucuzluğu... Bunları buğün aldım...60x100 lük bir tabaksı 3,50 TL... Yanlız tek kötü 1 cm kalınlıkta. Buda inaılmaz bir sağlamlık ve mukavemet veriyor fakat beraberinde ağırlık getiriyor... 33-38 kg/m^3 özkütlesi olan depron 6 mm. Yani basit bir hesapla 35 ortalaması olsun. 1mm başına biri 35 öbürü 30 birim agırlık vericek fakat. 6 X 35 =210 30X10= 300 yani aynı uçağı depron ile yapan biri 210 gram olarak yapıyor ise Mavi straforla yapan 300 gramolarak yapıcak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Fakat kalınlığının getirdiği ekstra kuvvet ile karbon çubuk yada benzeri güçlendirmelere gerek duymayacağından ağırlığı artmayacağını düşünüyorum. Aradaki farkıfazla bulan arkadaşlar 5 dolar fazla verip güçlü bir motor alabilirler ki motor hep sizde kalıyor ama 90 gram az yapıp kırdığınz uçak çöpe gidiyor. Arada ciddi fiyat farkı var. Neredeyse 1e 5 gibi... İşte ülkemizin kötü yanı bu, sünger fırça arıyorum onu bile bulamıyorum ayakkabı boyasının süngerini kullanıyorum boyamalarımda. 6mm likmavi strafor niegetirmezler anlaıyorum. Nerdeyse depronla aynı özellikte. Herkese sat herşeye kullan. Ne yapalım elde olan bu. Ben aldım deniyeceğim. Sonuçları güzel olucağınudüşünüyorum. Eğere çok ağır olursa unutmayın bir zımpara ve yarım saate bakar 50 gram straforu sağdan soldan zımparalamak
Hemde airodinamik artar. KF4 ve KF2 gibi kanat desteklerinede gerek yok zaten kalın. Sadece uclarını 45 derece ile kes tıraşla bitti
Umarım faydalı olmuştur arkadaşlar. Elektronik konusundada paylaşım yapıcam uygun olduğumda, Hava güzel olsada uçuşlara dönsek. Kırımsız uçuşlar herkese