Tasarım stratejimde de bir değişik yapmaya karar verdim. Daha önce her bir ana bileşeni ayrı ayrı tasarlayıp tüm detaylarıyla tamamladıktan sonra bir sonraki elemana geçmek gibi bir niyetim vardı. Ancak sonradan düşününce bunun pek de mantıklı olmadığını, önce genel olarak tüm bileşenlerin tasarlanıp biraraya getirilmesi, sonra her bir bileşenin yapısal detaylarıyla birlikte birleşim mühendisliğinin yapılması daha mantıklı geldi. Ama bunu yaparken de her bir bileşenin tasarımının kendi içinde bağımsız olması ve gerektiğinde değiştirilebilmesi ve değişiklik sonrasında da diğer bileşenlerle olan birleşimleri vs nin de kolayca yeniden ayarlanabilir olması gerekli. Bu prensipleri gözönünde tutarak tek bir ana tasarım dosyası altında tüm bileşenleri oluşturmaya başladım.
Ana geometrik referans olarak fabrika verisi olan çizimlerdeki ölçüleri kullandım. Tabi her bir bileşen için elimde bu yok. Örneğin gövde kesitleri için ne bir koordinat tablosu ne de fabrikadan çıkma bir çizim var elimde. Mecburen 1974 yılında Amerika'da Planes of Fames müzesindeki Me-262 üzerinde yapılan ölçümler sonucunda çıkartılan kesitleri kullandım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu kesitler elimdeki en detaylı ve iyi çizilmiş kesitler diyebilirim. Ama yine de mükemmel değiller, özellikle kuyruk tarafındakilerin gövdenin gerçek haline benzeyebilmesi için bir miktar değişikliğe ihtiyaçları oldu.
Gövdenin boykesiti, kanatlar ve kuyruk elemanları için elimde ölçüleri içeren çizimler olduğu için kuyruktan başlayarak bu ölçüleri kullanarak her bir elemanın plan hatlarını ve temel ölçülerini içeren çizimlerini kendi düzlemlerinde oluşturup daha önce anlattığım şekilde profilleri de bu plan çizimleri üzerlerinde gerekli yerlere eklenen ilave çizimler üzerine yerleştirerek 3 boyutlu katı modelleri oluşturabildim. Gövdenin 3 boyutlu şekli için de yukarda bahsettiğim profilleri teker teker yerlerine yerleştirip (yine ayrı çizimler halinde) gövdeyi kabaca ortaya çıkardım ve ufak tefek değişiklikler ile biraz olsun daha biçimlendirdim. Burada önemli olan, bu çizimde her bir bileşenin çizimlerinin ayrı ayrı oluşturulmuş olmasıydı, bu epey zaman aldı ama bu sayede gerektiğinde her bir çizime tekil olarak el atıp istediğim gibi değişiklik yapabiliyorum ve her değişiklik anında nihai katı modellere uygulanıyor.
Bu aşamada elimizdeki bileşenler şu şekilde:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Motorları da bu şekilde kaba şekil olarak yerlerinde oluşturduktan sonra teker teker elemanların detaylı tasarımlarına ve birleşimlerinin mühendisliğine geçebileceğim.