Eskiden durumlar lipo lehineydi. Yani lipoyla uğraşmakta haklıydınız

Ama şu aşamada durumlar değişti. Mesela EDF uçuran çoğu kişi lipo kullanmıyor. Adamlar 3 paralel lion yapıp dakikalarca uçuyor. Motor yakanı var. Esc yakanı var uzun süre uçup sıcaklığa maruz kaldığı için. Ama pillerde sorun yok. Bir çok kişi bir daha lipo almam diyor. Ki haklılar da.
Helikopterlerde çok yaygın değil. Çünkü boyutları buna uygun değil tam olarak. Ve 1 paralel yapıldığında pillerin sınırlarını en üst dereceden zorlamak gerekiyor. 2 paralel yapıldığında ise lipoya kıyasla daha büyük bir boyuta ve kısmen fazla ağırlığa sahip oluyorsun. Fakat diğer taraftan daha fazla kapasiteye de sahip oluyorsun. İlk mesajlarda anlatmıştım. Benim 6s1p pilim 436g. Çarpı 2 desek 872g ediyor ve 6s2p 8000 mah pilin oluyor. Eğer normal rpmlerde uçacaksan bu voltaj yeterli. Ağırlık olarak 6s 5000 lerle eşit sayılabilir. Ama icabında yüksek rpm de uçarım ben modeli limitlerinde uçururum diyorsan 7s2p yapman lazım. Yani 150g civarı ekstra ağırlık eklenir. Fakat 7s 8000 mah ile bir lipoya kıyasla daha fazla güç elde etmek mümkün oluyor.
Eğer 50a sürekli deşarj oranında kullanırsan 500 döngü yapabilir diyor üretici Eve 40pl için. Lipoya kıyasla mükemmel bir sayı. Peki ne gibi kötü yanları olabilir. Bazen hücrelerin biri bozulabiliyor. Bunu öncesinden anlamak mümkün mü bilmiyorum. Mesela sürekli çok düşük şekilde voltaj kaybediyor. Yavaş yavaş derken voltaj ciddi derecede düşüyor. Bazen komple ölüyor hücre. Bunları pili yapmadan önce fark etmek mümkün mü bilmiyorum. Ama bu tarz bir durum olduğunda yenisi ile değiştirmek de mümkün tabi.
Başka gördüğüm problem ise 4.2v şarj edememek. Tabi bunu ve yukarıdaki problemi benim elektrikli bisikletime yaptığım pillerden yola çıkarak anlatıyorum. 16s4p pil yapmıştım. 16s4p pili 2000 tllik 3a ile şarj eden bence kıytırık bir şarj aleti ile şarj ediyorum. Malum pile voltajı basan şarj aleti. Büyük bir pil olduğu için 4.1v geldiğinde şarjı kesiyor. Eğer kaliteli bir şarj aleti olsa ona 4.2v kadar basar mı bilmiyorum.
Araştırdığım kadarıyla ilk anlattığım sorunu yaşayanlar var. Yani bir hücre ölebiliyor arızalı çıktığı için fabrikadan. Ama voltaj ile alakalı sorun yaşayanı görmedim. Dediğim gibi benim satın aldığım şarj aletinden kaynaklı olabilir.
Başka bir problem göremiyorum lionlarda. Verdiği amper belli. Kaç voltta verdiği belli. Eğer kullanılacağı alan buna uygunsa lipodan daha sağlıklı ve uzun ömürlü. Helilerde gayet uygun bu tarz pillere.
Mesela bizim anlattığımız EVE40pl 21mm çapında 700mm uzunluğunda silindirik bir hücre. Bunun aynısını 700mm değilde 1050mm yapsak yani tam 1 buçuk katı uzatsak heliler için hem daha hafif hem boyut olarak uygun hem de daha uzun ömürlü vs vs pillerimiz olabilir. Ama adamlar 2,2 milyar hücre satmaktan bahsediyorlar. Bizim bu pazardaki yerimiz muhtemelen yok

Dünya çapında bile yok. Herkes liona geçse belki binde bir falan olur. Haliyle öyle bir hücre üretilmez

Artık helileri eldeki hücrelere göre yapmak lazım
