Li-ion Pil ile Rc Helikopter ?

Sonucunu merakla beklediğim bir konuydu, eline koluna sağlık Ali Haydar iyi günlerde kullanmanı dilerim.
Sanırım önceki mesajında belirttiğin gibi 7s2p bi batarya yaptın ve aldığın verilere göre 1p üzerinden sürekli 40A civarı çektin piller aşırı ısınmadı bile.
Bu piller camiaya hayırlı olsun diyelim ozaman, umarım önümüzdeki süreçte aynı pillerden batarya yapıp tecrübelerini paylaşan arkadaşlar olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Hacılar
Sonucunu merakla beklediğim bir konuydu, eline koluna sağlık Ali Haydar iyi günlerde kullanmanı dilerim.
Teşekkür ederim:saygilar:
Sanırım önceki mesajında belirttiğin gibi 7s2p bi batarya yaptın ve aldığın verilere göre 1p üzerinden sürekli 40A civarı çektin piller aşırı ısınmadı bile.
Hayır 6s1p yaptım ve 83a gördüm :)

Bu piller camiaya hayırlı olsun diyelim o zaman.
Evet cümleten hayırlı olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Haftaya canlı canlı görebiliriz umarım bu piller şuan helikopter açısından hobi kurtarır:D
Eline sağlık Ali Haydar:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Son güncellemeyi de yapalım.

Modelle farklı rpmlerde denemeler yaptım. 2600/2400/2100 vs. Uçuş süresi değişiyor fakat pil voltajı yük altındayken hücre başına 3,25v aşağısına düşmüyor. Esc cut-offa giriyor. Low voltage cut-off özelliği kapalı olduğu halde. Birkaç farklı denemeler sonunda pili esc ayarlarında 5s olarak değiştirdim. Normalde pilimiz 6s. Sonrasında 7dk uçuş yaptım 2400rpmde. Yani normal bir rpm. Ve herhangi bir kesme olmadı. İniş yaptığımda pil voltajı yük altındayken hücre başına 3,05v kadar inmiş. Yani escyi kandırabildik :) 3 dakika daha uçuş yapabilir bu kafa turunda. Ve uçuşta aşırı zorlamasam da modeli yordum zaman zaman. İleride bi 10dklık uçuş videosu da gelir.
Edit: Gelmeyedebilir :) Kim çekecek 10dk videoyu. Çeksek kim izleyecek :D Haliyle gelmez muhtemelen :)

Max 88a çekmiş motor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Rpm 2400 sabit. Zorlanmalarda 2200 lere kadar düşmüş. Over speed tarzı dalışlarda da yükselmiş. Governor gain ayarları ile düzenlemek de mümkün tabi bu düşmeleri. Bizim için önemli olan 7dk boyunca 2400 rpm tutmasıydı. Gayet başarılı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Ali Haydar bu pilleri daha büyük modelde yazın deniyebiliriz. Belki başkalarına da ilham kaynağı olur. Bı lion pil kaç TL ye mal oluyor senin pil paketinde ? Kablo levha falan dahil?
 
Ali Haydar bu pilleri daha büyük modelde yazın deniyebiliriz. Belki başkalarına da ilham kaynağı olur.
İlham kaynağı arayan varsa; bu konu ve içeriği gayet yeterli değil mi? :) 420 pal çeviren bir modelde 88a vermiş piller. Daha fazlasını da verebilir fakat motorun çekebileceği akım belli sonuçta. Daha büyük derken 580/600 boyutundaki bir Align TB60dan bahsedelim. 6s2p veya 7s2p yapılmalı. Bence 6s2p yeterli çok yüksek rpmlerde uçulmak istenmiyorsa. Ama 7s2p de kullanılabilir. 6s1pde 88 çektik. Yanşi 6s2pde anlık 176a verebilir piller. Daha fazlasını da verebilir tabi. Align TB60 motoru sürekli 100a güçte çalışabiliyor en yüksek. Yani bizim durumumuzda 6s2p pil zaten sürekli 100 amper ve hatta fazlasını verebilecek durumda. Yani benim için ortada denenecek bir şey kalmadı :D Ama tabi büyük modelde de görmek isterim bu pilleri.

Bı lion pil kaç TL ye mal oluyor senin pil paketinde ? Kablo levha falan dahil?
6s2p için pil parası 3360 lira yapıyor. Kargolar+ punto makinesi+3d yazıcı+ lehim makinesi ve bir tutam da işçilik masrafı olur. Her şeyi olan biri için işçiliğini de kendisi yaptığında 200-300 lira ekstra masrafı olur. Kargolar da işin içine girerse bu masraf 600e doğru gider. 4000 lira diyebiliriz ekipmanı olan birinin masrafı.

Tabi mesela toplanıp 12 tane değil de 200-300 pil alıp bir kişinin tüm işleri yapması durumunda fiyat da ciddi anlamda düşer. Ben ilerleyen zamanlarda güzel bir punto makinesi alıp 100 tane de pil alıp kendi modellerim için pil yapmayı düşünüyorum. Sonuçta önümüzde uzun bir modelcilik hayatı var. Ölmez sağ kalırsak :)
 
Ali Haydar bu pilleri daha büyük modelde yazın deniyebiliriz. Belki başkalarına da ilham kaynağı olur. Bı lion pil kaç TL ye mal oluyor senin pil paketinde ? Kablo levha falan dahil?
Subatta stoklarimda olucak adet 200 TL den yardimci olurum.
 
Eline sağlık @Ali Haydar GÖK kardeşim. :bravo::bravo: @Mustafa Hacılar kardeşimin söylediği gibi heliciler için kurtarıcı niteliğinde bir konu olmuş. :RCKolik:

Pil teknolojileri sürekli gelişiyor, bizim aktif olduğumuz dönemde li-ion piller helilerde ağır, pahalı ve yavaş şarj oldukları için tercih edilmiyorlardı diye hatırlıyorum. Birde aklımda anlık yüksek akımları vermeyi sevmedikleri kalmış ama senin testlerde böyle bir sorun olmadığı gözüküyor. Senin kullandıkların yeni nesil muhtemelen.

Bugün bir değerlendirme yapınca artık bizim açımızdan pahalı olmasının hiçbir önemi kalmadı, ulaşılabilir olması kafi. :rolleyes: Yeni hücrelerin ağılıklarını hiç bilmiyorum, ağır olsalar da gerekirse uçuş sürelerinden feragat ederek çözülebilir gibi geliyor. Kaç " C " ile şarj edilebiliyorlar onu da bilmiyorum ama şahsen buna da hiç takılmam, bir tık uçuşu azaltıp muhabbeti arttırarak rahatlıkla üstesinden gelinir. :thumbup:

Gelişmeleri merakla takip ediyoruz. :RCKolik:
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim. Ağırlık olarak lipodan daha hafif. 1-3c arası şarj edilebiliyor. Fiyat olarak lipodan ciddi derecede daha ucuz. Ve tabii ulaşılabilir. Sadece boyutları bizim helilere uydurmak her model için mümkün olmayabilir. 700lerde sorunsuz. 550lerde ufak bir çaba istiyor. Daha ufak modellerde durumlar değişebiliyor.
 
Bu arada demokraside çareler tükenmez derler. İşin içine girildiğinde ulaşılamayan birşey yok. Yeter ki biraz çaba olsun :) Model satın almak isteyenlerde satın alabilir. Konteyner konteyner uçaklar geliyor. Neden helikopter gelmesin? Yardımcı olan modelciler var. İstemek, zaman ayırmak yeterli..
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim. Ağırlık olarak lipodan daha hafif. 1-3c arası şarj edilebiliyor. Fiyat olarak lipodan ciddi derecede daha ucuz. Ve tabii ulaşılabilir. Sadece boyutları bizim helilere uydurmak her model için mümkün olmayabilir. 700lerde sorunsuz. 550lerde ufak bir çaba istiyor. Daha ufak modellerde durumlar değişebiliyor.
Oğlum bu kadar mükemmel olabilir mi gerçekten ? Biz ne diye lipoyla uğraşmışız bu zamana kadar. :rolleyes:

Kendimi hiç iyi hissetmiyorum şuan. :lollol: :lol::lol::lol:
 
Son düzenleme:
Oğlum bu kadar mükemmel olabilir mi, biz ne diye lipoyla uğraştık bu zaman kadar. Kendimi hiç iyi hissetmiyorum şuan. :lollol: :lol::lol::lol:
Eskiden durumlar lipo lehineydi. Yani lipoyla uğraşmakta haklıydınız :) Ama şu aşamada durumlar değişti. Mesela EDF uçuran çoğu kişi lipo kullanmıyor. Adamlar 3 paralel lion yapıp dakikalarca uçuyor. Motor yakanı var. Esc yakanı var uzun süre uçup sıcaklığa maruz kaldığı için. Ama pillerde sorun yok. Bir çok kişi bir daha lipo almam diyor. Ki haklılar da.

Helikopterlerde çok yaygın değil. Çünkü boyutları buna uygun değil tam olarak. Ve 1 paralel yapıldığında pillerin sınırlarını en üst dereceden zorlamak gerekiyor. 2 paralel yapıldığında ise lipoya kıyasla daha büyük bir boyuta ve kısmen fazla ağırlığa sahip oluyorsun. Fakat diğer taraftan daha fazla kapasiteye de sahip oluyorsun. İlk mesajlarda anlatmıştım. Benim 6s1p pilim 436g. Çarpı 2 desek 872g ediyor ve 6s2p 8000 mah pilin oluyor. Eğer normal rpmlerde uçacaksan bu voltaj yeterli. Ağırlık olarak 6s 5000 lerle eşit sayılabilir. Ama icabında yüksek rpm de uçarım ben modeli limitlerinde uçururum diyorsan 7s2p yapman lazım. Yani 150g civarı ekstra ağırlık eklenir. Fakat 7s 8000 mah ile bir lipoya kıyasla daha fazla güç elde etmek mümkün oluyor.

Eğer 50a sürekli deşarj oranında kullanırsan 500 döngü yapabilir diyor üretici Eve 40pl için. Lipoya kıyasla mükemmel bir sayı. Peki ne gibi kötü yanları olabilir. Bazen hücrelerin biri bozulabiliyor. Bunu öncesinden anlamak mümkün mü bilmiyorum. Mesela sürekli çok düşük şekilde voltaj kaybediyor. Yavaş yavaş derken voltaj ciddi derecede düşüyor. Bazen komple ölüyor hücre. Bunları pili yapmadan önce fark etmek mümkün mü bilmiyorum. Ama bu tarz bir durum olduğunda yenisi ile değiştirmek de mümkün tabi.

Başka gördüğüm problem ise 4.2v şarj edememek. Tabi bunu ve yukarıdaki problemi benim elektrikli bisikletime yaptığım pillerden yola çıkarak anlatıyorum. 16s4p pil yapmıştım. 16s4p pili 2000 tllik 3a ile şarj eden bence kıytırık bir şarj aleti ile şarj ediyorum. Malum pile voltajı basan şarj aleti. Büyük bir pil olduğu için 4.1v geldiğinde şarjı kesiyor. Eğer kaliteli bir şarj aleti olsa ona 4.2v kadar basar mı bilmiyorum.

Araştırdığım kadarıyla ilk anlattığım sorunu yaşayanlar var. Yani bir hücre ölebiliyor arızalı çıktığı için fabrikadan. Ama voltaj ile alakalı sorun yaşayanı görmedim. Dediğim gibi benim satın aldığım şarj aletinden kaynaklı olabilir.

Başka bir problem göremiyorum lionlarda. Verdiği amper belli. Kaç voltta verdiği belli. Eğer kullanılacağı alan buna uygunsa lipodan daha sağlıklı ve uzun ömürlü. Helilerde gayet uygun bu tarz pillere.

Mesela bizim anlattığımız EVE40pl 21mm çapında 700mm uzunluğunda silindirik bir hücre. Bunun aynısını 700mm değilde 1050mm yapsak yani tam 1 buçuk katı uzatsak heliler için hem daha hafif hem boyut olarak uygun hem de daha uzun ömürlü vs vs pillerimiz olabilir. Ama adamlar 2,2 milyar hücre satmaktan bahsediyorlar. Bizim bu pazardaki yerimiz muhtemelen yok :D Dünya çapında bile yok. Herkes liona geçse belki binde bir falan olur. Haliyle öyle bir hücre üretilmez :D Artık helileri eldeki hücrelere göre yapmak lazım :D
 
Son düzenleme:
Başka gördüğüm problem ise 4.2v şarj edememek. Tabi bunu ve yukarıdaki problemi benim elektrikli bisikletime yaptığım pillerden yola çıkarak anlatıyorum.

Ben son iki haftadır haftada 2 gün uçuş yapıyorum bu pillerden 4s 3 adet bataryayı defalarca kullandım iMac b6 şarj aletimde lipo pil menüsünde şarj ediyorum 4.2V olarak kullanıyorum.
Zaten üretici verileride tam kapasite 4.2 V minimum 2,5 V olarak verilmiş ben 2,5 kadar deşarj etmiyorum zaten hücre 3V düştümü performans düşmüş oluyor indiriyorum.
Bu sabah lion modunda şarj ettim 4.1 olarak aradaki az kapasite farkını hissettim açıkçası.
Uçağımda 2814 motor 30 A bazı pervanede 34 A çekiyor çok keyifli uçuyor.
İsmini tam hatırlamıyorum ancak batemo idi sanırım orada pil karşılaştırmada bu piller sürekli 34A verebilir olarak gözüküyor, sanırım bu veri stabil olarak verdiği akım.