Köpük Kanat kesme aleti nasıl yapılır ?

Merhaba, benim yaptığım alet bu şekilde gördğünz zere çok basit bi mekanizma verimli kullanabilmek için kullanılan çıtalar sağlam olmalı esnememeli, ilk denemede tek kat çıta kullanmıştım sonra iki kata çıkardım esner ve tel iyi gerilmesse yamuk kesim oluyor.

Bazı arkadaşlar yay felan koyuyor, ben gerginliği tel başlarındaki vidaları sıkarak sağladım. şöleki teli bir miktar vidaya sarıp sıkıyıruz sonuna kadar sıkınca birazdaha boşa çeviriyoruz çıtanın çatlamaması için vida yerini önce delin yada matkap uçlu akıllı vida kullanın vida tatlı sıkı girmeli çok sıkı olursa boşa dönmez ağacı çatlatır.

Teli kopma noktasına kadar gerdiriyorum kopunca yeni tel takıyorum maximum gerginlik seviyesini tespit edip orada bırakıyorum.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Besleme olarak laptop adaptörü kullandım 19 volt 2,5 amper kadar akım çekti, daha önceki kesimlerde 12 volt kullanmıştım ozaman ısı tatmin etmemişti, imax mini şarj cihazım var onda tool kits menüsünde 30 volt 4 ampere kadar voltaj çıkışı verdiğini fark ettim böyle bi şarj ciazınız varsa daha yüksek voltajlar vererek ısıyı arttırabilirsiniz. Bu arada kullandığım tel 0.5 mm.

Kesime hücum kenarından başlarken o kısım dzgün olmuyor kanadın ortası eğimli kesim oluyordu bi ara youtubede denk geldim hücum kenarının tam ortasına sağ ve sol başa birer çivi saplayıp kesim yapıyor adam, bende bu şekilde yaptım çok rahat ve dzgn bi kesim oldu. Fotoğrafta gözktğü gibi iki başa tel saplayıp kesme telini bu iki referans noktasının üzerine dayayarak kesime başlıyoruz.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Değerli dostlar hepinize selamlar çabalarınızı hayranlıkla izliyorum
Bir kaç not ekleyeceğim
Köpük kesme işleminde ben 1.2 metre 0.30 mm tel için yaklaşık 50volt ve 3 amper enerji kullandım bunun için 24 volt 15 amper led trafosu ve 1000watlık 0-80 volt step up convertor kullandım.
Lütfen dimmer kullanmayın Dimmer girişten voltajı aynen sonuna kadar iletir ve sonu ÖLÜMLE biten kazalara meydan verebilir. Amatörlükte bir yere kadar. Yaptıklarımızdan aile bireylerimiz , arkadaşlarımız zarar görmememli.
Krom nikel tele iki ucundan yay bağladım(kesin olmalı)
Umarım buraya kadar açıkladıklarım. Başlangıç için biraz ışık tutar. Sorulara da açığım.
Benim makinem 4 eksen 120 cm genişlikte idi
 
Türker özen bey çok güzel bir kesme aparatı videosu yayınlamış, çok da güzel anlatmış, teşekkür ediyoruz. Bu arada, biz de bizim çoban "orso" nun ve statik model gemi planı çizdiğimizin reklamını yapmışız. Bir de "leo"muz var, o da başka cins bir çoban bi ara onu da reklam ederiz.

Konumuza RAMPA ile devam edelim.
16/11'de yayınladığımız kanat ve profil skeçinde gördüğünüz giriş ve çıkış rampalarını bir çıta veta iğne koyarak yapabilirsiniz. Her iki taraftaki tel konumlarının HERZAMAN aynı olması için giriş ve çıkıştaki beklemede köpüğe zarar vermeden kolaylık sağlar.

Türlker bey'in videosunda da göryorsunuz, aparatın bir tarafında KESME TELİ var iken diğer tarafta bir YAY var. Bu yayın görevi teli HEP GERGİN tutmak. Isınınca TEL UZAR, dolayısı ile bollaşır, zaten kesmede geride kalan ORTA KISIM, iyice geride kalır ve kanat ŞEKLİ doğru kesilmez. Tabi bu gerginliği abartırsanız telik KOPACAĞINI da unutmayın.

EN DOĞRU KESME, tel hiç bükülmeden (ortasının geri kalmasından bahsediyoruz) ve her iki taraftaki tel konumlarının süreli olarak aynı olması halinde gerçekleşir. Biz klüpte 0.5 mm tel kullanır çok gererdik, TEL tabii sürekli kopardı, tabii o zamanlar tel bulamazdınız, elektrik ocağı rezistansı alır, doğrultarak kullanırdık, seçerken de en kalınını seçerdik, şimdi 0.1mm bile bulabiliyorsunuz.

Bizim skeçte göreceğiniz üzere kanadın bir de daralan kısmı var, yani her iki uçtaki şablonların boyu farklı. Bizin skeçte profiller aynı ama farklı da olabilirdi. Küçük profilimizde de numaralar var, adedi büyük olan., böylece anynı numaraları takip ettiğinizde, her iki tarfta aynı ORANDA ilerlemiş oluyorsunuz.

Kanat profilinin isim veya numaraları vardır, burada bu konuya girmeyeceğiz ama bilmeniz lazım, BİNLERCE ÇEŞİT kanat profil kesiti vardır, siz çoğunlukla "CLARK Y" ismini görürsünüz. Herkes "CLARK Y" kestiğini söyler ama gerçekten CLARK Y'midir BİLMEZLER. Bu profilin özelliği, ALTI DÜZ bir profildir, yani düz kısmını yere paralel veya TAM yatay hale gedirdiğiniz konumda bile bir HÜCUM AÇISI vardır yani bu konumda ilerlerken kaldırma kuvveti üretirler.. Bu tip, altı düz veya üstünden daha düz profiller, KALDIRAN profil olarak bilinir.

Garip, eğri büğrü, altı ve üstü içbükey (alta göre) profil şekilleri de vardır, yeni başlamışsanız pek kafayı bunlara takmayın.

Altı düz veya üstten daha düz olanlardan başka bir de SİMETRİK profller de vardır, yani altları ve üstleri aynı şekildedir. Eksenleri tam ortadan geçer, ekseni yere paralel veya tam yatay hareket ettirdiğnizde kaldırma kuvveti ÜRETMEZLER, bu ndenle, kaldırma kuvveti üretmeleri için, eksenlerine pozitif bi AÇI verilmesi gerekir.

Köpük kanat yapımı, her iki ucu farklı kanat profilinden ve/veya kanet genişliğinden oluşan kanatlar için çok elverişli bir tekniktir, Ayrıca gayet kolaylıkla kanat profiline dönüklük (wash-in, wash out) ekleyebilirisniz.

Kanat profili özetinden sonra şablonları köpüğe nasıl yerleştireceğimizi, gerektiğinde kanata nasıl dönüklük verileceğini anlatacağız.
 
Son düzenleme:
Daha önce, kanadın kesileceği KÖPÜK BLOĞU, her tarafı TAM DİK olarak kesmemiz gerektiğini belirtmiştik. Bunun bir başka anlamı da KARŞILIKLI yüzeylerin birbirine TAM PARALEL ve TAM EŞİT ölçülerde olmasıdır. Geometri kuralı.

Profilleri takacağımız yer, mutlaka hepiniz biliyorsunuzdur, en küçük karşılıklı yüzeyler.

Profilleri, bir çivi, iğne, çöp şiş veya benzeri bir düzen ile tutturabilirsiniz. Önemli olan köpüğü keserken KIMILDAMAMALARI gerekir. Eğer profil ŞEKİL ve BÜYÜKLÜKLERİ aynı ise, her iki yüzeyde de konumları AYNI olmalıdır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Buradaki resimde profil şekil ve büyüklükleri aynı, diğer yüzeyi görmüyorsunuz ama tel görüntüsü yüksekliğinden aynı konumda olduklarını tahmin edebiliyoruz. Burada kanat arkasında kemeye başlayacak herhalde, kullanmayacağı kanatın arka kısmını RAMPA olarak kullanıyor. MUTLAKA diğer tarafta da çıkış için bir rampa olması lazım.

Lafla biraz ZOR anlatıyorum şu bizim çizimi tekrar koyalım, oradan daha kolay anlayabilirsiniz.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burada ŞEKLİ ve/veya BÜYÜKLÜĞÜ aynı ve /veya farklı, profllerin köpük blok kenarına nasıl yerleştirildiğini görüyosunuz.

Bir de KANAT DÖNÜKLÜĞÜNDEN bahsetmiştik. Teknik terimlerin bazılarını türkçesi yok veya ben bilmiyorum o nedenle bazılarını UYDURUYORUZ. Bu, ingilizcede, WASHOUT veya WASHIN tabir edilen husus. Şimdilik WASHIN ifadesini UNUTUN, sadece "washout"
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
tan bahsedeceğiz.

Biz yine bir şekil ile gösterip açıklamaya çalışalım.

Yukarıdaki şekilde daha önceki kanadımızın, dış panelinin (P2) 3 DERECE WASHOUT verilmiş halininde şablonların yerleşimini görüyorsunuz, Bir başka deyiş ile P2 panelimiz, P1 paneli ile birleştiği yerde washout 0 (sıfır) derece, diğer ucunda 3(üç) derece veya arkası 3 derece yukarı dönük.

Anlatabildim mi bilemiyorum. ama bazılarınız NEDEN BU DÖNÜKLÜK? diye sorabilir. Becerebilirsem onu da anlatmaya çalışayım.

Kanatın genişliği boyunca herbir noktası, üzerinden geçen havanın HIZI ve AÇISI'na göre kaldırma kuvveti üretir. Biz buna kanatın kaldırma kuvveti deriz ama gerçekte genişliği boyunca herbir noktanın ürettiği kaldırma kuvvetleri bileşkesidir.

Aerodinamik uzmanları, havanın yoğunluğu, kanat profili şekli, gövdesi, kuyruğu vs vs da önemlidir deyip de kimsenin kafasını karıştırmasınlar, biz olabildiğince basitleştirmeye çalışıyoruz.

Açıklama güzel olmadığında sildik. bi düşünelim
 
Son düzenleme:
Washout'u açıklamak çok zor değil aslında. Stall aslında sürate değil hücum açısına bağlıdır. Kanadın ucunun insidens açısını düşük tutarak (washout) kanadın kökten stall olmaya başlaması amaçlanır. Yani tip stall engellenir. Bu da uçağın stall olurken bir yana yatmayıp düz olarak burun düşürmesini sağlayan önemli bir emniyet faktörüdür. Ayrıca stall başladığında aileron etkinliğinin korunmasına da yardım eder. Bu amaçla uygulanan bir diğer yöntem ise kanat kökünde hücum kenarına hava akışını biraz bozan stall strip eklenmesidir. Bu da kanadın önce kök kısmının stall olmasına yardım eder.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Devam edelim bakalım bugün anlatmayı becerebilecekmiyiz.

"UÇAK STOL SÜRATİNİN ALTINA DÜŞTÜ" , "BU UÇAĞIN STOL SÜRATİ ÇOK YÜKSEK" ifadesini duymuşsunuzdur. Bu ifade TEORİK olarak doğru değildir ancak STOL'ün ne olduğunu anlamaya yarar çünkü STOL'ün hız ile bir alakası olmadığı halde, gerçek hayatta büyük çoğunlıkla, DÜŞÜK uçak hızlarında görülür. Genellikle inişte ve dönüşlerde.

Uçağın hızı azaldıkça, uçağı taşıyacak gerekli kaldırma kuvvetini üretmek için, uçağın HÜCUM AÇISI'nı arttırmak gerekir. İnişlerde uçağın burnunun havada olduğunu görürsünüz, bu gerekli kaldırma kuvveti üretmek için kanatın hücüm açısının arttırılmasıdır, fakat burada siz HÜCUM AÇISINI GÖREMEZSİNİZ, gördüğünüz uçağın ve/veya kanadın açısıdır. HÜCUM AÇISI, kanat üzerinden geçen hava istikameti ile kanat profil ekseninin yaptığı açıdır.

Uçak yavaşladıkça sizin gördüğünüz uçağın veya kanadın açısı değişmez, ANCAK kanadın hücüm açısı ARTAR. Bu açı belli bir sınırı geçtiğinde, kanat kaldırma kuvveti üretmez ve uçak armut gibi düşer. Bu STOL OLMA DURUMUDUR.

Uçak DÜZ GİDEREK İNİŞTE ise, kanat genişliği boyunca, kanatın herbir noktası aynı hızda olacağından, HÜCÜM AÇISI da aynı olacaktır. Bu durumda, hücum açısına göre kanat ya BÜTÜN olarak UÇAR veya BÜTÜN olarak STOL olur, bu da gerçek hayatta UÇAĞIN HIZI ile tarif edilir. Biz tabii burada kanadı hep AYNI profil kesitinde ve aynı eksen açısında olarak farzettik.

Bilemiyorum açıklayıcı oldu mu?

Şimdi elinize bir uzunca bir SOPA alın, ileri doğru uzatın ve kendi etrafınızda dönün. En yavaş giden yerin tuttuğunuz nokta, en hızlı giden yerin de sopanın ucu olduğunu göreceksiniz. Sopayı KANAT farzedin ve ortasında da uçağın gövdesi olsum. Yani uçak dönerken en yavaş içteki kanat ucu, en hızlı dıştaki kanat ucu döner.

Uçağımızın "STOL HIZINDA" gittiğini farzedin, yani biraz yavaşlarsak BÜTÜN KANAT stol olacak. Yavaşlamadık ama DÖNMEYE BAŞLADIK. Dnmeye başladığımızda İLK ÖNCE içte kalan kanat ucu EN YAVAŞ olduğu için STOL buradan başlayarak kanat ortasına kadar devam edecektir. Böylece ilk içte kalan kanat aşağı yığılacak ve uçak düşecektir.

Buna KANAT UCU STOL'u derler (tip stall),

Çoğu modelci ne olduğunu anlamaz, bazıları "rüzgar aldı bizim uçağı yere çaktı", " valla kumanda verdim ama almadı", "neden böyle oldu anlamadım", "herhalde eleron takıldı" vs vs gibi yorumlarda bulunurlar. ÇOK YAYGIN BİR UÇAK KIRMA TEKNİĞİDİR.

F22 Raptor uçuruyorsanız bu BAŞINIZA GELMEZ, çünkü kanat açıklığı fazla değildir. Planör gibi geniş kanatlarda veya savaş kuşu tabir edilen, P-51, Bf-109 gibi süratli uçan uçaklarda sıkça görülür.

Yarın devam ederiz,
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürkan Öztop
STOL: Short Takeoff and Landing. Bir uçak kategorisidir. Kısa piste kalkış ve inişi ifade eder. 3 ile 3.3 derece olan normal son yaklaşma path angle yerine daha dik alçalma yapabilir.

Stall: Kanadın üzerinden akan havanın ayrılarak kaldırma kuvvetinin kaybolması.
 
Bazen TEL İLE KANAT KESMENİN nin dışına çıkıyoruz ama bazı noktaları açıklamak için gerekli olabilir diye düşünüyorum.

Aşağıdaki resimde arkaya doğru YATIK olan bir kanadın, KANAL PROFİL'lerinin yerleştirilişini görüyorsunuz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kolay anlaşılabilir olsun diye daha önceki kanadımızdaki aynı profilleri kullandık. Yine ÖNCEKİ GİBİ iki panel halinde kesiyoruz, fakat dışta kalan profilleri arkaya doğru KAYMIŞ HALDE yerleştiriyoruz. Geriye kalan hususlar AYNI.

Bazı arkadaşlar, FAZLA köpük harcamamak istemiyorlarsa, daha önce şekillendirdiğimiz DÜZ KANAT'ı kesip, ortasına açı vererek birleştirebilirler. Bu TEKNİK olarak DOĞRU değildir ama bizim uçurduğumuz uçaklarda ÇOK ÖNEMLİ değildir, gayet güzel de İŞ GÖRÜR.

Bazılarınız GERİYE YATIK kanat ne işe yarar diye merak edebilir.

Geriye yatık kanat, uçağın burnunun istikametinde götürmeye çalışır, bu istikametten olacak sapmaları DÜZELTİR. Modern JET SAVAŞ uçaklarında çok yaygındır, genellikle YÜKSEK HIZLARDA çalışır, yani yavaş uçan uçaklarda pek fazla işe yaramaz.
 
Geriye yatık kanat, yani swept wing, bu amaçla kullanılmaz, yani directional stability amaçlı değildir. Kanada gelen hava akımı, vektörünün kanada dik ulaşan bileşenini küçülterek hava akımının ses hızına daha geç ulaşmasını sağlar ve uçağın daha yüksek hızlara çıkabilmesine izin verir. Swept wing tasarımının stabilite artırdığını belirten bir kaynak varsa görmek isterdim doğrusu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürkan Öztop
Biz tabii bu arada, kanata neden dönüklük verildiğini anlatmayı unutmuşuz. Yaşlanınca böyle oluyor.

STOL'un sebebinin bir açı, yan HÜCUM AÇISI olduğunu, ve düşük hızlarda uçak yavaşladıkça, kanat açısı değişmese bile hücüm açısının artttığını ve kritik bir seviyeden sonra, kanadın hiç kaldırma kuvveti üretmediğini söylemiştik.

Peki stol hızına yakın giderken, dönüşte kanatın içte kalan kısmının ucundan başlayayarak stol olmasını önlemek için ne yapmamız lazım?

1. Eğer uçak tasarımında bir önlem koymamışsanız, DÖNMEYECEKSİNİZ veya kanat ucunu stol'a sokmayacak bir hızda döneceksiniz.
2. Kanata, kanat ucundan başlayarak, arka kısım havada kalacak şekilde, belli AÇIDA DÖNÜKLÜK (washout) koyacaksınız.
3. Bazıları kanat ucuna, stal açısı düşük profilller koyarlar, başka çözümler de var ama bunlar MODELCİ için FANTAZİ'dir.

Bu dönüklük uçağın tasarım aşamasında kararlaştırılan bir husustur ve genellikle inşaa esnasında oluşturulur. Hesabı mutlaka vardır ama herkes kafasına göre takılıp 1-3 derece arsı yapar. Sonradan yapmak biraz zahmet vericidir. Modelciler arasında genellikle PLANÖR'lerde uygulanır, gerekçesi ise planörün yavaş uçması ve dönüşlerde , içteki kanat ucunun DURMAYA YAKIN yavaşlamasıdır.

Sıcak tel ile köpük keserek kanat yapma teknği, bu dönüklüğü kanata verebilmek için EN İYİ tekniktir.

Tabii açıklandığı gibi STOL bizim "stall"u, TÜRKÇE SÖYLEMEMİZ dışında bir de KISA MESAFEDE KALKABİLEN uçaklara verilen isimdir, STOL, VTOL, bu isimlere kafayı takmayın, işinize YARAMAZ.

Ben bu kısa mesafeden kalkabilen uçakları çok severim. Seneler önce, 2000'li senelerin başlarında, bahçe makinlarından model uçak motoru yapmaya başladığım zaman, bunları takmak için 3.5m kanat açıklığında bir Fiessler Storch Fi-156 ve 2.7 m kanat genişliğinde bir WİLGA PZL-104 planı çizmeye başlamıştım. İkisi de bitmeye yakındı veya birmişti. Wilga'yı ağır oldu diye beğenmemiştim, 7-8 kg civarında idi. STORCH'a da 75cc bir hızar motoru takacaktım, karbüratörü ÇİN MALI idi, sanıyorum WALBRO karbüratör bulamamıştım veya bulduklarım pahalı gelmiş ve planlar rafa kalkmıştı.

Sonra model YELKENLİ'ye başlamıştım.
 
Son düzenleme:
Köpük kesme ile ilgilenen arkadaşlara belki FAYDASI olur. Köpük kesmesini bilenlerin okumasına gerek yoktur.

Bizim modelci olarak kullandığımız İKİ ÇEŞİT köpük vardır. Birisi GENİŞLETİLMİŞ (expanded) polistren (EPS), diğeri ise basılmış (extruded) polistrendir (XPS). Hepimizin DEPRON olarak bildiği malzeme TİCARİ bir isimdir ve bu malzeme XPS’dir.

Daha detaya girip kafanızı karıştırmayayım, özetle EPS ve XPS malzemelere piyasada KÖPÜK tabir edilir. EPS daha ZAYIF ve DAHA HAFİF’tir. 8-20 kg/m3, XPS ise EPS’ye nazaran daha ağır (20-40 kg/m3) ve daha mukavimdir. Bu rakkamlar akademik veya bilimsel değildir, size mertebe göstermek için verilmiştir.

Televizyon, buzdolabı paketlemesinde ve inşaat izolasyonlarında (ucuz olanlar, bazıları gri’dir) EPS, açık mavi, sarı, pembe renkli olarak inşaatlarda kullanılanlar ve tabak, kebapçı paketi yapılanlar ise XPS’tir.

DOĞRUSU, eğer kontraplak veya balsa ile kaplamayacaksanız, yoğunluğu 15 Kg/m3 altında köpük KULLANMAYIN.

EPS’nin yoğunluğunu tane büyüklüğünden anlayabilirsiniz, büyük taneli olanlar, yani ucuz inşaat izolasyonunda kullanılanlar 10-12 kg/m3, buzdolabı çamaşır makinalarından çıkanlar 15-20 kg/m3 civarındadır. XPS’te tane YOKTUR, piyasada bulacağınız renkli köpükler ve KAPRON tabir edilen malzeme 30 kg/m3, Depron ve kebapçı paketleri de 40 kg/m3 civarlarındadır.

Bıçak, testere, makas gibi aletler ile de köpük kesilebilir tabii, kalınlık ve boyutuna bağlı. Biz burada SICAK TEL İLE KESMEK’ten bahsedeceğiz.

Kesmek için kullanacağınız tel, PASLANMAZ ÇELİK TEL’dir, bazıları buna rezistans teli, elektrikli ısıtıcı teli, NiCr tel vs derler. Paslanmaz olmasının sebebi, kolay ısınması ve sıcakken az OKSİTLENMESİ içindir. Piyano teli, gitar teli gibi teller de kullanabilirsiniz ama dirençleri AZ olduğundan zor ısınırlar yani fazla enerji gerektirirler ve kolay oksitlendiklerinden ömürleri daha az olur. Bakır, aliminyum gibi İLETKENLİĞİ FAZLA telleri KULLANMAYIN.

NiCr veya paslanmaz tel satılır, genellikle 0.3 ve 0.4 mm tel kullanılır, hiçbirşey bulamıyorsanız bir elektrikçiden, ELEKTRİKLİ ISITICI teli alabilirsiniz, elektrikli ocak rezistansı diye satılır, en azından eskiden öyle idi, küçük bir çapa kıvrılmıştır, yumuşak bir malzeme olduğundan kolayca doğrultabilirsiniz.

En basit kesme düzeni için,

• Güç kaynağı olarak 24V/2A, 12V/4A trafo veya 12V araba aküsü veya araba aküsü şarj aleti, ve 0.3mm - 0.4 mm tel çapıdır. Daha iyisini istiyorsanız ayarlama amacı ile trafolara bir DİMMER bağlayabilirsiniz.

Teknik bir açıklama gerekirse bu düzen neyi ne ile keseceğinize bağlıdır. Yani köpüğün yoğunluğu, tel cinsi, tel uzunluğu ve tel çapı, ve çıkmak istediğiniz sıcaklık, köpük kesme hızınız vs, güç kaynağı parametrelerini belirler.

Dolayısı ile düzenekte bir AYAR olması, kesimi iyileştirecektir. Bende 40V luk bir trafoya bağlanmış bir DİMMER var ve 0.3 mm NiCr tel kullanıyorum.

• Bazı pil şarj cihazlarında menülerin içinde, bu sıcak telle kesme için tasarlanmış menu vardır. IMAX B6 Orijinallerinde olabilir. Bu şarj aletinin çoğu ÇAKMA’dır, bende çakması var, onda YOK.

Rakkamlar tam aklımda değil, kirli çıkınımızı bir araştırdım, birşey bulamadım ama 320 derece altında bir sıcaklık işinize yaramaz ve tam hatırlamıyorum ama 1m boy ve 0.4 mm çap tel için 60W gerekli diye aklımda kalmış. Tabii daha önce belirttiğim gibi kesme hızı, köpük cinsi vs vs bu enerji kaynağı ihtiyacını belirleyen önemli faktörlerdir.

Herkesin kesme hızı farklı olduğundan, çok net elektriksel değer vermek mümkün olmaz, keseceğinizi temsilen küçük bir parçada deneme yanılma ile doğru ayarı bulabilirsiniz.

• Model uçakçıların çoğunda Li-Po pil vardır, 7.4V veya 11.1V olabilir, veya 12V ve birkaç amper verecek bir kurşun asit akü de olabilir, illa araba aküsü gerekmez, veya çıkma bilgisayar GÜÇ KAYNAĞI, laptop adaptörü veya benzeri de olabilir. Ayrıca bir Servo Tester temin edin, çok pahalı birşey değildir, bir de 30 amperlik FIRÇALI MOTOR ESC’si. bulun. ( FIRÇASIZ MOTOR ESC'si OLMAZ) Bunlarla AYARLI bir düzenek yapabilirsiniz.

Oooo çok uzun oldu, bir sonraki mesajda da KESME DÜZENEĞİNDEN bahsederiz.
Hocam dns için araştırıyordum. Mevcut yaptığım kanatlar 14 16 dnsye sahip eps karbon köpük.Çünkü yaşadığım yerde düz xps polistren köpüğü adetle satan pek yok.Eps karbon köpüğü kesip karbon görünümlü kaplama ile ütüleyerek kapladım.Gözüme aşırı mukavemetli gelmedi ancak xps polistrenler de yüksek dns ile ağırlığı artıyor.Olası bir kaza kırımda yeni kanatlar için xps denemesi mi daha mantıklı olur,yoksa bulabildiğim eps karbon 14 16 dns köpük ile mi? (Kanat içinden 10 mm ve 5 mm olarak iki karbon çubuk geçmekte)
 
Son düzenleme:
Kanatın içinden, 5 ve 10 mm KARBON ÇUBUK geçiriyorsanız, epey büyük bir kanat genişliğine kadar hertürlü köpüğü kullanabilirsiniz. Bana göre ÇUBUKLAR ÇOK BÜYÜK ÇAPLI.
Bu bir TAHMİN, bu iki karbon çubuk, HANGİ uçakta KAÇ METRE kanat genişliğine kadar dayanır, bir tecrübem yok, tecrübesi olan arkadaşlar bi fikir verebilir.

Az yoğunluğu olan köpük kullandığınızda, sağa sola çarpmalardan dolayı köpüğünüz KOLAY ezilir, özellikle kanatın arkası, çarpması muhtemel yerleri, bir şekilde korumanız lazım. Hafif ahşap (balsa), bant, ince sert plastik levha (0.1mm) üzeri seloteyp vs.

Muhtemelen bu karbon çubuklar, KARBON LİF ve POLYESTER ile yapılmışlardır, ESNEMEZLER veya çok az esnerler ve esneyince kolay kırılırlar. Karbon örgülü kumaş ve epoksi ile imal edilmiş çubuk pek bulunmaz, ben hiç görmedim.

Not: Eskiden YOĞUNLUĞU , entel danteller DANSİTE olarak söylerlerdi, satıcılar da bunu DNS'ye çevirdi. Bzılarınız bilmiyor olabir, 12 dns köpük demek, 12 kg/m3 köpük demektir yani köpüğün 1 metrekübü 12 kilo geliyor anlamını taşır.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Ben hemen bir düzeltme yapayım,

KARBON ÇUBUK ifadesinden ben İÇİ DOLU ÇUBUK anladım ama bazı forumlardaki ifadelerde, polyester ile imal edilen elyaf karbon borulara ÇUBUK diyorlar.

İçi dolu ise ÇUBUK, boş ise BORU olarak isimlendirilirse daha iyi anlaşılır.

Bu borular da çubuklar gibi KIRILGANdır. En iyisi KOMPOZİT olta kamışı kullanmaktır, ben eskiden RUS PAZARI diye bir pazar vardı, oradan bulup alırdım, Çoğunlukla örgülü KEVLAR kumaştan yapılmışlardır ama tam emin değilim, tek sorunu biraz konik olmasıdır ama kanatta iki tane aynı alıp küçük çap içte büyük çap dışta simetrik olarak kullanabilir veya bu borudan (kamış) çubuk gövdeli uçak da yapabilirsinz.