konu silinebilir

Başlangıç için FMS 1220MM Super EZ modeli uygun mudur ?

Tamer Öztürk' Alıntı:
Seagull Swift Trainer'da güzel bir seçim başlangıç için de uygun.Ama önden tekerli olsun.Hayırlı olsun. %p
Bir önemi var mı yakıtlı veya elektriklinin? Bizim grupta ve farklı yerlerde çok insan var direkt patlarlı ile başlayan.Hiç sorun olmaz.Aksine patlarlı modeller daha iyi.İleriye dönük yatırım olur hem.Eğer uçuş için uygun pist yoksa, ve motor ayarlarında yardım edecek birisi yoksa belki o zaman elektrikli tercih edilebilir. %p

+1
 
Başlangıç için FMS 1220MM Super EZ modeli uygun mudur ?

Emre Kacan' Alıntı:
Teşekkürler dostum

Deniz hocam bana ikinci el nitro ile çalışan 1-2 kez uçmuş model uçak önerdi . Fiyatı makul geldi bana
Ayrıca aliexpressten radiolink at10 siparişi verdim . Türkiyede 800 tl ben 430 tl ye aldım

Satıcı ile anlaşabilirsem hazır nitro model e 600-700 tl vereceğim
Hayırlı olsun Emre kardeşim.İnşallah modelinle uzun yıllar mutlu bir şekilde uçabilirsin. :)
 
Başlangıç için FMS 1220MM Super EZ modeli uygun mudur ?

Yanlış anlaşılma olmasın : ben model önermedim. Linkler paylaştım sadece. Reklam yapar gibi başka bir siteye doğrudan link vermek doğru gelmedi bana.
 
Başlangıç için FMS 1220MM Super EZ modeli uygun mudur ?

Tamer Öztürk' Alıntı:
Bir önemi var mı yakıtlı veya elektriklinin? Bizim grupta ve farklı yerlerde çok insan var direkt patlarlı ile başlayan.Hiç sorun olmaz.Aksine patlarlı modeller daha iyi.İleriye dönük yatırım olur hem.Eğer uçuş için uygun pist yoksa, ve motor ayarlarında yardım edecek birisi yoksa belki o zaman elektrikli tercih edilebilir. %p
Yeni başlayan ve yardim alacak kişisi olmayanlar için onemi var. Bu hobiye bi hevesle girip model kırılınca hobiyi bırakan çok kisi gördüm. Bizim gruptanda bizim ucuslari izleyip elektrikli model alanlar vardı. Kendi baslarina ucusa gidip modelleri pert edince hobiyi biraktilar yaptıkları masraflar boşa gitti. İyiki onlara nitro model onermemisim.
 
Başlangıç için FMS 1220MM Super EZ modeli uygun mudur ?

On sene önce olsa muhtemelen bu tartışma olmazdı ama bugün köpük elektrikli uçaklar gerçekten simülatör ile gerçek uçuş arasındaki boşluğu doldurabilecek durumda. O nedenle rahatlıkla başlangıç modeli olabilirler. Tabii Cessna değil.
 
Başlangıç için FMS 1220MM Super EZ modeli uygun mudur ?

Kadir Kurt' Alıntı:
Yeni başlayan ve yardim alacak kişisi olmayanlar için onemi var. Bu hobiye bi hevesle girip model kırılınca hobiyi bırakan çok kisi gördüm. Bizim gruptanda bizim ucuslari izleyip elektrikli model alanlar vardı. Kendi baslarina ucusa gidip modelleri pert edince hobiyi biraktilar yaptıkları masraflar boşa gitti. İyiki onlara nitro model onermemisim.
Bak Kadir kardeşim.Zaten bu hobiye hevesle başlıyorsa eninde sonunda bırakır.Heves değil gerçekten istemek gerekir modelcilikte ;).Modelin kırılmasıyla hobiyi bırakmanın ilgisi yok bence.Benim ilk uçağım Coota Amphibian modelidir ve yaptığım kırımın haddi hesabı yoktur.Tamir edip tekrar uçuşa devam ediyordum.Elektrikli modeller hiç kırılmıyor mu? Elektrikli alıp uçuranları da görüyoruz daha model havalanır havalanmaz buzzer ötmeye başlıyor bip! bip! diye.5 Dakika sonra geri iniyorlar.Performansı da tatmin edici değildir yakıtlı ile kıyaslandığında.Direkt yakıtlıyla başlayıp uzun süre kırımsız ve keyifle uçan arkadaşlarım abilerim var.Hiç de sorun olmuyor.Emre kardeşimiz İstanbul'da olduğu için yardım alma şansı vardır diye düşünüyorum.Bu açıdan yakıtlı almasında hiçbir sakınca yok. ;) Kırım ister elektrikli olsun ister yakıtlı hepsinde meydana geliyor.Olaya bu açıdan bakmak gerekiyor.Umarım yeteri kadar açıklayıcıdır. ;)
 
Başlangıç için FMS 1220MM Super EZ modeli uygun mudur ?

Çok gereksiz bir tartışma oluyor ama elektrikli köpük bir modelin onarımı genelde çok daha kolay.
 
Başlangıç için FMS 1220MM Super EZ modeli uygun mudur ?

Neyse ben uzatmıcam .
 
Başlangıç için FMS 1220MM Super EZ modeli uygun mudur ?

Kadir Kurt' Alıntı:
Neyse ben uzatmıcam .

Bence de. Çünkü burada bilgi ve deneyim paylaşıyoruz. Birbirimizi yenmiyoruz. Kaldı ki bu tür konularda tek doğru yok. Herkes fikrini söyledi. Bundan sonrası tekrara girer ki gereksiz olur. Bu fikirler ışığında arkadaşlarımız da kendilerine uygun yolu bulacaklardır.
 
Trainer Model Topluyorum

Emre, Swift modelinin montaj tarifnamesinin ikinci sayfasında gerekli malzeme ve alet listesi var, noksan malzeme olup olmadığını kontrol edebilirsin:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Trainer Model Topluyorum

Benim görebildiğim sadece Nimh pil ve şarj aleti uygun değil.Genelde alıcılar 4.8v ve 6v'u destekliyorlar.Alıcı pilini Nimh olarak kendin de yaptırabilirsin.Ben de bulunduğum yerde yakın bir zamanda yaptıracağım.Bütçe sorununu hallettikten sonra ekranlı olan şarj cihazlarından almanı öneririm tüm pillerini onunla şarj edebilirsin.Şimdilik ucuz Nimh şarj aleti de işini görecektir. :)
 
Trainer Model Topluyorum

Emre Kacan' Alıntı:
Bu olur o zaman
Bir de buna uygun şarj cihazı alırım. Yukarıdaki şarj cihazı olur mu ?
Yukarıdaki şarj cihazı 7.2V olduğu için ne yazık ki uygun değil. :(
 
Trainer Model Topluyorum

Pil ve şarj cihazı öncelikle konnektörden kaybediyor. Ayrıca voltaj uygun değil.
Tamer'in dediği gibi "alıcı pili" alman gerekiyor. Sonradan verdiğin pil linki uygun. Ona uygun şarj cihazı lazım.
Buji kızdırıcı iyi ama onu nasıl şarj edeceğini de düşünmelisin.
Muhtemelen servo uzatma kablolarına ihtiyacın olacak. Hiç değilse aileron için mutlaka gerekecek. Çünkü aileron bağlantısını her seferinde alıcıya takmak yerine alıcıdan kısa bir uzatma ile çıkıp aileron servolarını Y kablo ile o uzatmaya takıp çıkarmak alıcının sağlığı açısından daha iyi olacak.
Motoruna 11 x 7-8, 12 x 4-6 pervane uygun. İki pervane bulundurmakta yarar var. Ayrıca OS No:8 buji (bir tane motorla birlikte gelir) bir tane yedek almak mantıklı olur.
 
Trainer Model Topluyorum

Emre Kacan' Alıntı:
Bu olur o zaman
Bir de buna uygun şarj cihazı alırım. Yukarıdaki şarj cihazı olur mu ?

Emre kardeşim,
Ni-MH bataryalarda Normal şarj için şarj voltajı hücre başına 1,5 - 1,8 volt ve amper ise anma değerinin 1/10 u kadar olmalıdır.
Bu şartlar altında hücre sağlıklı şarj olacaktır ve uzun ömürlü olacaktır, fakat şarj süresi de uzun olacaktır.
Hızlı şarj durumunda ise yine şarj voltajı hücre başına 1,5 - 1,8 volt ve amper ise (üretici tarafından aksi belirtilmedikçe yada özel bir "C" değeri belirtilmedikçe) maximum anma değeri kadar olmalıdır. (anma değeri= pilin üzerinde yazan mili amper cinsinden değerdir.)
Buradan yola çıkarak kullanacağınız şarj cihazını seçebilirsiniz.
sizin örneklerden yola çıkarsak:
5 x 1,2 volt = 6 volt paket için ----> 5 x 1,5 - 1,8 volt = 7,5 - 9 volt verebilen bir şarj cihazı gerekecektir.
:saygilar:
 
Trainer Model Topluyorum

Emre kardeşim, Özkan bey'in ilanına bir bak istersen. ;)