İniş takımı sequencer projesi

İniş takımı sequencer projesi

Sümer abi normal değilsin. :laugh: :saygilar:

Tarzın değil anladığım kadarıyla. :lollol: :lol: :lol:
 
İniş takımı sequencer projesi

Abi test uçuşu sanırım İstanbul da olmaz artık bittiğinde video ile idare ederiz.[emoji106]

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Türker Akgün' Alıntı:
Sümer abi normal değilsin. :laugh: :saygilar:

Tarzın değil anladığım kadarıyla. :lollol: :lol: :lol:

Bana "normal" bir RCKolik üyesi göstersene... :p

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Abi test uçuşu sanırım İstanbul da olmaz artık bittiğinde video ile idare ederiz.[emoji106]

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ankara'da olacakmış. Hezarfen pisti uygun değil o uçak için.
 
İniş takımı sequencer projesi

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bana "normal" bir RCKolik üyesi göstersene... [emoji14]

Ankara'da olacakmış. Hezarfen pisti uygun değil o uçak için.
Şeref misafiri olarak sizi davet ederler diye düşünüyorum artık bir videoyu bizden esirgemezsiniz[emoji120]

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İniş takımı sequencer projesi

Valla öyle bir uçağın yanında bu benim yaptığım devede kulak kalıyor. O nedenle şeref misafirliği falan söz konusu değil. Ayrıca muhtemelen gitme imkanım da olmaz. O nedenle ben sistemin son test videosunu paylaşayım, onunla idare ediverin. :)

Çalışma tarzı son olarak şöyle oldu:

Kısa bir video ile çalışmasını anlatayım.
Solda gördükleriniz kapak servoları. Sağda gördüğünüz ise ya elektrikli retractların kontrol ünitesi, ya mekanik retractların servosu ya da pnömatik retractın valf kontrolünü temsil eden servo.
Servo tester'dan yeni pozisyon verince;
- Kapaklar yavaş olarak açılıyor. Altı kapak servosu ayarlanabilir yön ve endpoint ile çalışıyor Burada iki servo farklı yönlerde çalışıyor.
- Retract enerjilendiriliyor. Ya açılıyor ya kapanıyor.
- Sonra yazılımdan ayarlayacağımız bir bekleme süresi var. İniş takımlarının hareket süresini net olarak ölçüp bir iki saniye daha ekleyerek belirleyeceğiz.
- Sonra kapaklar yavaş olarak ayarlanmış endpointlere göre kapanıyor.

Diğer özellikler:
- Enerji verilirken SEL tuşuna basılırsa programlama moduna giriliyor. SEL tuşu ile sırası ile iki taraflı EPA ve sonra bir sonraki servo şeklinde seçim yapılıyor. Servo o pozisyonu alıyor. INC ve DEC tuşları ile endpointler (real time) ayarlanıyor. ENTER tuşu ile ayarlar kaydedilip normal çalışmaya geçiliyor. İstenirse kayıt yapmadan enerji kesilip değerler değiştirilmeden çıkılabilir.

- Enerji verilirken INC + DEC + ENTER tuşlarına basılırsa tüm endpointler standart 1000 ve 2000 olarak resetleniyor.

Bir uçak için bu ayarlar bir kez yapılacağından dolayı tümünü kapalı bir kutuya koymak ve dışarıdan sadece servoları bağlamak uygun olur diye düşünüyorum.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İniş takımı sequencer projesi

Video icin teşekkürler abi. Yalnız anlamadığım bir nokta var. Kapaklar son harekette yine ilk konumlarına dönüyorlar neden acaba ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
İniş takımı sequencer projesi

Kapaklar açılıyor. İniş takımları açılıyor veya kapanıyor. Sonra kapaklar yine kapanıyor. TU154 için böyle. İstersek iniş takımları açıkken kapakları açık tutabiliriz. Tamamen orijinal uçağa bağlı bu.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İniş takımı sequencer projesi

Hiim anladım abi. Değişik bir dizayna sahip demek ki :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
İniş takımı sequencer projesi

Eline sağlık Sümer abi. :bravo: Ama uçağın üzerinde canlı canlı görmek lazım. :coolxf:

Sen gidemesen bile yerdeyken bir açılış kapanış videosunu en azından rica edebilirsin diye düşünüyorum. ;)

Zaten servoların end-pointlerini ayarlarken falan yerde bol bol açıp kapatmaları gerekecek, bizim için bir videocuk çekerler herhalde. :laugh:

O kapakları falan açılıp kapanırken görmek çok keyifli olacaktır :hoppa: Uçarken pek fazla algılanamayabilir. :-\
 
İniş takımı sequencer projesi

Türker'ciğim tamamen katılıyorum sana. Böyle oraya buraya dönen servolar değil gerçek kapağın açılıp kapanması çok daha açıklayıcı olacak. Muhtemelen kurulumu Hezarfen'de yapacağız. O sırada mutlaka görüntüleriz, videolar çekeriz. Ona şüphen olmasın. Bizim forumun o harika videolarına benzetmeye çalışırım hatta. :) Gerçi bizim müdavim başrol oyuncumuz Ömer Erkan ama bu sefer ben de bi yardımcı rol kaparım belki. :D :)
 
İniş takımı sequencer projesi

Sümer Yamaner' Alıntı:
...
Gerçi bizim müdavim başrol oyuncumuz Ömer Erkan ama bu sefer ben de bi yardımcı rol kaparım belki. :D :)

Hah, Sümer Bey sayesinde hatırlandım, bir rol çıktı bana galiba! :) Ben de kendimi Hollywood eskileri gibi hissetmeye başlamıştım. Gerçi bu projede ancak "odun yarıcının hık deyicisi"ni oynarım ama, olsun!
 
İniş takımı sequencer projesi

Bu akşam V5.0'a kadar ilerledik. :)

Artık multimode bir sistemimiz var. Yani Mode0'da iniş takımları açıldıktan sonra kapaklar kapanmıyor. Mode1'de kapanıyor. Mode seçimi de enerji verilirken ENTER tuşunun basılı tutulması ile yapılıyor ve kalıcı belleğe kaydediliyor.

Bir sonraki aşamada bir de Mode2 olacak. Bunda Servo1 ve 2 Mode0 olarak çalışırken Servo 3-6 Mode1 olarak çalışacaklar. (Bunu gerektiren uçaklar olabiliyor. Yani ana dikmelerin kapakları kapalı ama burun dikmesi kapakları açık gibi).

Sonuç olarak dört butonun kombinasyonu ile;
- Altı servonun ayrı ayrı açık ve kapalı konumları ayarlanıp kalıcı hafızaya yazılabiliyor
- Tüm ayarlar silinip başlangıç ayarlarına dönülebiliyor
- Mode değiştirilebiliyor.

You must be registered for see images attach
 
İniş takımı sequencer projesi

Butonlar, ledler, degisik konfigurasyonlar daha ne olsun abi, ellerine saglik :thumbup: Kartin dizayni ve gorunusu bile herseyi acikliyor %p
 
İniş takımı sequencer projesi

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Butonlar, ledler, degisik konfigurasyonlar daha ne olsun abi, ellerine saglik :thumbup: Kartin dizayni ve gorunusu bile herseyi acikliyor %p

Aslında daha ergonomik olabilirdi ama tüm ayarlar bir uçak için bir kez yapılacak ve devre tamamen kapalı bir kutu olarak gövdenin içinde bir yerde duracak. O nedenle tasarım konusunda daha fazla uğraşmadım. :)
 
İniş takımı sequencer projesi

Sümer Yamaner' Alıntı:
....
Bir sonraki aşamada bir de Mode2 olacak. Bunda Servo1 ve 2 Mode0 olarak çalışırken Servo 3-6 Mode1 olarak çalışacaklar. (Bunu gerektiren uçaklar olabiliyor. Yani ana dikmelerin kapakları kapalı ama burun dikmesi kapakları açık gibi).
....
Sümer abi üniversal bir tasarım olmuş bu, gelecekte başkaca projelerde de kullanırız diye düşünülmüş olsa gerek. %p

Multimode olayı çok mantıklı. :bravo: