GUNCELLEME:
"3-Pilot Training" klasöründe güncelleme yaptım
3.1 Aresti klasöründe yalnızca 3.1.1-Aresti Sözlüğü mevcutmuş. 3.1.2.-Condensed Catalogue eklendi (Yoğunlaştırılmış katalog)
Ne işe yarar diyenler için
Elinize bir sequence aldığınızda 3. kolonda Catalogue No yazar (bkz foto 1).. Bir manevra, birden fazla manevranın birleşiminden oluşabilir (bkz foto 1 deki 1.satır 3.kolon)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Burada 1 numarali manevra 3 farkli kataloga referansina sahip:
-8.7.7.3
-9.10.2.4
-9.8.3.2
Bunların her birinin Aresti kataloğunda karşılıkları mevcut. Elimizdeki örnekten yola çıkıp katalog referanslarını bulalım:
-8.7.7.3 için
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Burada 8.7 Q loop ailesini tanımlıyor, bunun 7. satirina iniyoruz yani 8.7.7 ye geliyoruz, daha sonra da 3. sutununa dogru saga kayiyoruz. Bu sekilde 8.7.7.3 numaradan manevranin ana taslagina ulasiyoruz (Ters giris, duz giris, roll mevcutluğu ve hangi segmentte olduğu, geometrisi vs). Yuvarlak içerisindeki 12, "K" yani zorluk faktörü
-9.10.2.4 için
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu manevraya entegre ilk alt manevra 9.10.2.4.
Ayni sekilde 9.10 yani negatif flick(snap) tono ailesine geliyoruz. Daha sonra 2.satirina iniyoruz, ve 4. sutuna kayiyoruz. Ustteki "1" manevra ölçeği (yarim için 1/2 çeyrek için 1/4 gibi düşünün) tarif ediyor. Buradan yola çıkarak 9.10.2.4 Ün negatif 1 tam dönüşlü snap tono olduğunu anlıyoruz. K faktörü 15
-9.8.3.2 için
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Manevraya entegre olan 2. alt manevra 9.8.3.2
9.8 yani 8 nokta tono ailesine geliyoruz, 3 satira inip, 2. sutuna kayiyoruz. Ustteki 1/2 bu manevranin yarim ölçekte yapılması gerektiğini tarifliyor. Diğer bir değişle manevra yarım adet 8 nokta tonoya tekabul ediyor. K faktörü 7
İlk K 12, ikincisi 15, üçüncüsü 7 yani toplamda 12+15+7= 34 ediyor. Bu değer foto1 deki K faktörüne karşılık geliyor. Her sequence'in sonunda toplam K faktör değeri de yazılır, buradan ne derece zor olduğu konusunda fikre ulaşmak mümkün
İlk bakışta karışık gelebilir, ya da ne gerek var bunca teferruata da diyebilirsiniz. Aresti 60 lardan beri tüm hava araçları için tanımlanan manevraları bir başlık altında ve belirli bir sistematik ile kayıt altına almak ve zorluk mertebelerinin kolaylıkla belirlenebilmesi amacıyla kullanılıyor. Ben bu kadar uğraşmak istemem diyenler için her yılın sequence leri uçulup paylaşılıyor. Bizim rehberde de videolar mevcut
Kolaylıklar dilerim