IMAC, "International miniature aerobatic club" Kapsamli Rehber

Evet sevgili dostlar, cumartesi aksami itibariyle 2 gunluk ve 5 roundluk keyifli mucadelenin ardindan yarismayi tamamladik.... Kursude birincilik kupasini kaldirdim... Kendi adima sevincliyim... Kupa Cumhuriyetimizin 100. yilina armagan olsun... Cumhuriyetimiz ilelebet yasasin...

Üstad, epey gecikmeli olsa da tebrikler! Yarışma başarısı çok güzel, ilk yarışmanın şampiyonu olmak çok daha güzel, üstüne üstlük böylesine bir organizasyonun gerçekleşmesinde de emek sahibi olmak da çok kıymetli. Bunca azimli, tutku ve disiplinli çalışmanın karşılığını almış olduğunu görmek çok güzel! 👏👏👏:saygilar:

En sik yasanan iki problem, spinler ve stall turnlerde idi beklendigi uzere... Ozellikle spin manevrasini teorisini anlamadan sticklerle bogusarak yapmak olanakli degil, 4-5 pilot snap entry nedeniyle sifir cektiler malesef...

Tam bişey azacaktım ki... neyse konuşmayayım 🤐 Ama sen anladın beni ;)

Isin ilginc yani, sifiri yiyen pilotlarin onceki gunku egitimdeki sikilganliklarindan eser yoktu :) Herkes pur dikkat dinledi, baya nokta atis sorular sordu...

Aa bak bu gerçekten çok ilginç. Sıfırı yiyen pilotun jürinin üzerine yürümesini beklerdim, rajon böyle değil miydi, ne zaman değişti? :lol::evil:
 
Üstad, epey gecikmeli olsa da tebrikler! Yarışma başarısı çok güzel, ilk yarışmanın şampiyonu olmak çok daha güzel, üstüne üstlük böylesine bir organizasyonun gerçekleşmesinde de emek sahibi olmak da çok kıymetli. Bunca azimli, tutku ve disiplinli çalışmanın karşılığını almış olduğunu görmek çok güzel! 👏👏👏:saygilar:
Sagolasin hocam... Calisma karsilik verse de vermese de farketmez, ben her halukarda ucmaya devam ederim cunku seviyorum. Ote yandan, zaten 4-5 kisi surekli antrenmanlar yapiyorduk duzenli olarak... Asil sevindirici olan, tutkulu oldugum seyin cizgisine diger dostlarin da gelme hevesinin olmasi oldu.

Tam bişey azacaktım ki... neyse konuşmayayım 🤐 Ama sen anladın beni ;)
:):):):)

Aa bak bu gerçekten çok ilginç. Sıfırı yiyen pilotun jürinin üzerine yürümesini beklerdim, rajon böyle değil miydi, ne zaman değişti? :lol:
:) Kulturel yaklasimdan dem vuruyorsun, haksiz da sayilmazsin ustad. Sorunun cevabini tek bir cumleyle vermem olanaksiz:

Gecmis senelerde misafir olmanin da getirdigi bir tavirla, detayina girmedim konunun, organizasyonlara yorum yapmaktan da kacindim. Aksayan ve kokunden problemli konular vardi elbette. Benim sikayet ettigim konular beni baglar, sonucta misafirim. Asil olan, ev sahiplerinin de rahatsizlik duymalariydi bu problemli konulardan. Sonunda bu yilin basinda sesler yukselmeye basladi. Ben sessizligimi bozmadim, ta ki yarisma su tarihte yapilacak denilinceye kadar. Katiliyormusun sorusuna, eger beynelminel kabul gormus bir disiplini takip ederseniz evet, degilse oturur bir cay iceriz, katilimci olmak istemiyorum, guler egleniriz dedim. Birkac dostumuzda da karsilik bulmus olacak ki, bir sure sonra ne yapariz nasil yapariz seklinde federasyon uzerinden danisma talebi oldu. Ben de, konuyu direk uzerime almak, uzun uzadiya izahat vermek, belki luzumsuz tartismaya girmek yerine tuzel kisiyi yani IMAC' i adres gosterdim. Forumdaki bu konunun basinda da bahsettigim nedenlerle ve ucak envanteri dolayisiyla IMAC bicilmis kaftan idi zaten, hali hazirda antrenman yapan bir ekip de vardi. Kabul gordu...

Ikinci adim, sahisla degil tuzel bir kisi ile muhatap olmalarini sagladigimiz icin yorumdan uzak, kurallara bagli sekilde ilerletmek oldu sureci. Malesef ve tahmin edeceginiz uzere sancili gecti... Fikir !! denen seyin olgun bir surec sonucunda cikmiyorsa cocugun eline verilmis silahtan farki olmadigini dusunenlerdenim, belki tutucu bir yaklasim ama pratikteki durumdan yola cikiyorum... Buradaki kulturde de fikir, hava gibi... Fikirlerin altyapisi ise, sahra colu...

Egitim programini, Boot camp, Clinic, Musabaka kavramlarini oncelikle Federasyona guzelce anlattiktan sonra birinci agizdan bunun uygulamasi icin sanirim en dogru 2 ismi misafir edelim dedik. Buna itiraz olmadi haliyle. Adamlar onca yol tepip, emek verip onca malumati izah edip, bir de ustune demonstre ettikten sonra da er meydaninda kimsenin kimsenin uzerine yuruyecegi bir durum olmadi. Tam tersi, ozellikle yarismanin ilk gununun aksaminda cok ciddi bir soru-cevap oturumu oldu ve ciddi bir saygi ortami olustu. Birbirleriyle ya da egolariyla degil, performanslariyla tepisir halde idi tum ekip. Bir baska degisle guzel bir ruh geldi ekibe... Bakalim ilerleyen surec neler getirecek, yasayip gorecegiz...
 
THSF IMAC 2024 TÜRKİYE ŞAMPİYONASI

Uzun bir süreden sonra konuya bir hareket gelsin...

Geçen yıl körfezdeki yarışmadan sonra bu defa Türkiye Şampiyonası için İstanbul'a seyahat ettim. 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramına denk gelmesi nedeniyle ayrıca anlamlı bir tesadüf oldu...

Yarışma öncesi Türkiye'deki modelime uyum sağlayabilmek ve geçen yıldan bu yana yurtdışındaki uçağımın üzerinde yaptığım ayar değişikliklerini Türkiye'deki modelime de yansıtmak için kısıtlı bir vaktim vardı...

Salı:
Salı günü akşam üzeri ülkeye giriş yaptım... Eve varır varmaz bir yandan kumandanın, alıcı pillerini şarja bağladım, bir yandan da geçen yıl hava girişinden içeriye parmağımı uzatıp aç-kapa yaptığım jikle için, bu sene hava girişini tıkama kararımla birlikte dıştan bir jikle kolu yapmam gerekliliğiyle spinner, pervane, cowling söküp hızlıca bir operasyonla jikle kolunu güzelce imal ettim ve modeli uçuşa hazır hale getirdim...

Çarşamba:
Çarşamba günü biraz dinlenmenin ardından, Federasyon lisans işlemleri sonrası modeli kulübe götürdüm ve birkaç ısınma uçuşu yaptım... Model oldukça garip hissettirdi bana... Halbuki onca uçuş yapıp, kendimce ayarlarını yapmıştım... Geçen süreçte, birçok konuda farklı setuplara yöneldiğimi farkettim... Haliyle biraz moral kaybı yaşadım... Dediğim gibi Çarşambayı ısınma turu olarak düşünüp, modeli kulübe bıraktıktan sonra, evin yolunu tuttum... Hava değişimi nedeniyle serin eser rüzgarın ensemi buza kestirmesiyle birlikte oluşan baş ağrısının da erken dönmemde etkisi büyük... Kumanda üzerinde yapmak istediğim switch yer değişim işlerini hallettim ve erkenden dinlenmeye çekildim.

Perşembe
Perşembe günü ilk ciddi antrenmanlar için pistin yolunu tuttum... Öğlen saatlerine kadar ağırlık merkeziyle ilgili biraz uğraştırıcı da olsa oldukça stabil bir noktayı bulmayı başardım... Öğleden sonra yeni CG'ye göre tüm trimi yeniden gözden geçirdikten sonra keyifli keyifli 1-2 sorti atmam mümkün oldu... Moralim de biraz olsun yerine geldi... Unlimited uçuş için Set ve Sub-set'ler için oldukça detay ayarlarla uğraşıyor olmama karşın, Türkiye'de Intermediate uçulacağı gerçeğiyle basit bir stratejiyle tek set (Flight mode olarak düşünebiliriz) ile Stall Turn, Spin ve Snap tonoları kapsayacak şekilde altın oran (vermem valla, kaç kez ıstakoza döndüm şu esmer halimle, yakalamak için :)) ile ratelerimi de ayarladım...

Yurtdışında uçtuğum modelle Skywing arasında gözlemlediğim birkaç farklılık var, bunları da yazmak isterim...

1)Birincisi Skywing NG, Yurtdışında uçuş yaptığım eski jenerasyon Extreme Flight Extra 300'e göre daha hafif, kanatları da aynı şekilde hafifler, hâl böyle olunca Snap tonolardaki çıkış ve duruşlarda işimi kolaylaştırıyor...

2)Buna karşın, normalde dalış hızımı (downline speed) Extreme Extra'da düşürmeye çalışırken, Skywing'de inanılmaz bir frenleme var (Hafif model, daha fazla hava direnci, 3 pal 26 inch pervane diski vs). Hâl böyle olunca dik dalışlarda keyifli iken, açılı dalış yapılan manevralarda momentum ve hâliyle hız kaybına yol açmakta. Bu da özellikle tono entegrasyonlarını zorlayıcı hale getirmekte zira tono sırasında da oluşan ek bir direnç var ve bu durumda uçağın çizgiyi tutturması için rudder ile ciddi besleme yapmak gerekiyor, bu da hareketin o rafine tadını bozuyor açıkçası.

3)Özellikle stall-turn'lerde Extreme Flight Pendulum'a çok yatkinken, Skywing NG bu konuda muazzam kararlı... Ama doğru rudder atımı konusunda da bir o kadar hassas, az olursa pivotta sorun olabilirken, çok olursa snapleri etkiliyor... Yukarı tükürsen bıyık, aşağı tükürsen sakal...

Bu temel 3 karakter farklılığını da gözeterek kaba bir strateji belirledim kafamda. Dediğim gibi tek set ile ayarladım uçağı. Burada stall turn'u garanti etmek için fazladan verilecek bir rudder atımı, bu sefer snap'te işleri zorlaştırırken, spin'e girişte fazladan bir elevator atımı, yine snap ve diğer manevralar sırasında can sıkıcı olabilir... Kendimce yakaladığım altın orandan sonra yukarıda sıraladığım 3 farklılık üzerinden kendimi uçağa, uçağı da kendime adapte etmeye çalıştım... Özellikle 45 inişteki gaz zamanlamasını oturtmak pek kolay olmadı.

1)Snapler için zamanlamamda ufak bir değişim olmasına rağmen çok hızlı şekilde alıştım davranışına...

2)Yatık hörgüçte uçağın aşırı yavaşlaması konusuna karşın, iki alternatifi denedim, bir tanesi dalışta uçağı 45 derece oturtup, daha sonra bir miktar gazla hızını yavaşlatmasını engellemek. Diğeri ise 45 bacağına otururken gazlı gelip, gazı tam 45 üzerine oturup birkaç gövde boyu uçtuktan sonra kesmek idi... Her ikisini de denedikten sonra benim için en kararlı yöntem ikincisi oldu... Birkaç farklı rüzgarda çalışmak isterdim bunu ancak rüzgar hep 10-12 km/h gibi kuzeyden esti durdu.

3)Yukarıda bahsi geçen altın oranla tek Set olarak kurduğum strateji güzel çalışmaya başladı. Snapler yerinde, stall turn'de pendulum yok, pivot sırasında da kasmıyor uçak, spin girişleri de problemsiz (stall, kafa düşüyor ve otorotasyon ile spini yapabilir haldeyim)...

Bunları da oturtmaya yakın şekilde Perşembeyi de tamamladık... Ayardı, setuptı, oydu buydu derken 8-9 sorti yapmışımdır... Lakin pistteki kalabalıklaşma göze çarpmaya başladı... Cuma ve Cumartesi daha az uçuş yapabileceğimi sezmekteydim...

Cuma
Cuma günü kritik idi... Ayarları oturtup, uçağın karakterine göre stratejimi oluşturmuştum ve içime sinen birkaç sekans çıkarma hedefiyle pistin yolunu tuttum... Perşembeden de öngördüğüm üzere, Cuma daha kalabalık bir gündü ancak buna rağmen akşam üzerindeki antrenman sekanslarında muazzam derecede içime sinen, tabiri caizse beton gibi uçuşlar yaptım... Her ne kadar IMAC'te uçuş alanı bakımından herhangi bir açı sınırlandırması olmamasına karşın, olası bir kazaya kurban gitmemek adına F3A çerçevesine (60,60,60 derece) oturtacak şekilde pozisyonlamaları rafine hale getirdim... Günü 7 sorti ile tamamladım... Hem seyahatin hem de göreceli soğuk ve rüzgarlı havada yaptığım antrenmanların da etkisiyle yorgunluk çökmeye başladı... Cuma antrenman uçuşlarının Flight Coach ile kayıtlarını aldım. Güneşi batırdıktan sonra pistten ayrıldım. Akşam logların da beni teyit ettiğini görünce moraller iyice yerine geldi.

Cumartesi:
Yarışma öncesi son antrenman fırsatı olması dolayısıyla Cumartesinin kalabalık geçmesini zaten bekliyordum ama pist baya ana baba günü idi... Neredeyse 2 saatte bir sıranın gelmesi gerçeğiyle, Cuma günkü antrenmanların oldukça rafine sonuçlar vermesi ve daha da önemlisi oldukça belirginleşen yorgunluk sebebiyle son gün antrenmanlarını çok uzatmadım. Yine içime oldukça sinen 5 sorti sonrası modeli söküp, evin yolunu tuttum...

Pazar:
Yarışma günü geldi çattı... Her şey hazırdı, Cumartesi erkenden eve gitmenin avantajını bir güzel dinlenerek yaşadım. Gerek aile ve dostlarım, gerekse yurtdışından destek amaçlı gelen modelci misafirlerimizle birlikte iyi bir moralle güne başladık...

Malum IMAC felsefesi gereği, yardımlaşmayı, diğer pilotların da seviye kazanmalarını teşvik eden bir branş. Bu nedenle her ne kadar yarışacak da olsam, diğer uçan birkaç arkadaşıma Caller'lık (Co-pilotluk gibi düşünebilirsiniz) yaptığım için bedenen oldukça zorlayıcı bir gün geçirdim. Özellikle gün içerisinde havanın ani şekilde ısınıp soğuması, rüzgarın şiddetini artırıp azaltması ile giy çıkar kostüm partisi bile başlı başına bir eziyet haline geldi...

Kendi uçuşlarımdan bahsetmeden önce sevgili @Ali Haydar GÖK 'ün de yarışmaya bu sefer Sportsman kategorisinde girdiğini söylemeden edemeyeceğim. Ali Haydar'ın Caller'lığını ben yaptım, lakin şanssız şekilde kaçırdığı 2 stall turn dolayısıyla elleriyle kazıya kazıya getirdiği podyum şansı maalesef bir anda elimizden kayıp gitti... Ancak mesleğiyle ve yaşamıyla ilgili bir geçiş sürecinde olduğu gerçeğini de göz önünde bulundurunca oldukça iyi bir performans çıkarttığını söyleyebilirim. En kısa sürede aynı kategoride yarışmak ve nefesini ensemde hissetmek ümidiyle...

Gelelim kendi roundlarıma... Birinci round'da kararlı uçmakla birlikte rüzgarın etkisiyle yatık hörgüçteki 45 derecelik dalıştaki hızım yine düşük kaldı, çok hafif salgılı şekilde ama manevrayı temiz şekilde çıkarabildim. Bir de son manevrada (rolling turn 90 degree), yine çok hafif yükselttim uçağı, bunun dışında çok pürüzsüz, oldukça kararlı ve içime sinen bir sekans çıkardım diyebilirim... Rakip pilot arkadaşlarım, sanırım yarışma heyecanının da etkisiyle birer manevralarında sıfır çektiler diyecektim ki, round sonunda sıfır verilmesi gereken manevralara 9'lar 9,5'lar verildiğini gördüm. Buna güleyim mi yoksa ağlayayım mı bilemedim... Yukarıda antrenman yaptığım herhangi bir günde herhangi bir hakemi sahada görmemiştim. Demek ki oldukça hazırlar diye düşündüm. Ama temel hatalara bakınca tablo maalesef farklıydı... Bunu sitem olarak mı, verilen onca emeğe karşı hassasiyetten mi yoksa farklı mı yorumlarsınız bilemiyorum ancak hakemliğin sporculuktan hele ki IMAC gibi bir branşta daha zor olduğunu tekrar hatırlatmak ihtiyacı hissediyorum... Bu hatalı puanlama neticesinde round birincisi olup 1000 çekmem gereken yerde maalesef hakkımı alamamış oldum... İleriki safhada anlatacağım üzere, yarışma sonucu etkilememiş olsa da emek yoğun bir sürecin sonunda böyle bir durumla karşılaşmak pek keyifli olmadı maalesef.

Gelelim ikinci round'uma... İlk round'daki bahsettiğim keyifsiz konulardan dolayı pek moralli olmadan uçuş başladım ki, bir anda yakıt doldurup doldurmadığım konusunda tereddüte düştüm. Ben serinkanlılıkla uçuşa devam kararı aldıysam da Caller'lığımı yapan sevgili Burak Suel'in gerginlikten dolayı kalp atışlarını arkamda hissediyordum :)

Tüm gerginliğe rağmen oldukça temiz bir sekans çıkardım. Özellikle olası bir deadstick anında inişi mümkün kılmak adına normalde uçtuğum bir tık daha ufak, bir tık daha yüksek ve yine bir tık daha hızlı uçtum. Nefis bir sekans çıktı... Çok çok minor hatalar dışında çizgi, merkezleme, boyutlandırma, mesafe kontrolü, yarıçaplar vs bakımından kendi uçuşuma ağzımın salyaları aktı desem yeridir :)

İlk sekansın bitmesinin ardından motorun halen susmamış olması gerçeğiyle yakıtın dolu olduğuna kanaat getirdik ve ikinci sekans büyük bir keyifle başladım... Bu sefer tam içime sinen şekilde boyutlandırdım manevraları, keyifli keyifli, cross box dahil olmak üzere tüm manevralar içime sinecek şekilde sekansı bitirip inişimi yaptım...

Hesaplamalar sonucunda her ne kadar ilk roundda 1000 çekememiş de olsam, diğer sekansların birinde 1000 çekmem, diğer ikisinde ise 998 ve 996 çekmem neticesinde toplamda 2994.03 puanla Türkiye şampiyonluğu unvanını almış bulunuyorum, vatana millete hayırlı olsun...

Önümüzdeki yıl için, gerek hakemlerimizin hafızalarını tazelemek, gerekse sporcuların çağdaş yardımcılara (Roll Trainer, Flight Coach, Judge Platformu vs) ulaşmasına vesile olmak adına bir çalıştayın yapılmasının isabetli olacağı görüşündeyim... Bakalım süreç nasıl işleyecek...

Yarışma sonrası modeli söküp, arabaya koyup, aileyle birlikte bir kutlama yemeğinden sonra eve geldim... Piller ve kumanda deşarja, uçak standın üzerinde temizliğe alındıktan sonra, gecenin geç saatlerinde tatlı bir uykuya dalmışım... Sonraki gün eşya topla, eksik birkaç alışveriş yap derken, uçak saatim geldi çattı, tekrar çöllerdeyim :)

Fotoğraf, video ve görselleri adım adım ekleyeceğim... Tüm modelci dostlara selamlar...


Ödül töreni:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Gayet keyifli bir gün oldu. Sohbet muhabbet uçuşlar... Her şey çok güzeldi. Üçüncülük gelse daha da keyifli olabilirdi benim için. Fakat yine de heyecanı bile yeterliydi :evil:

Son 3 aylık süreçte yarışma öncesi cumartesi günü hariç sadece 1 sorti uçuşum vardı. Cumartesi günü de sekansı hatırlamakla geçti. Yine de güzeldi sekanslarım ama stall turnlerde çok basit hatalar yaptım. Haliyle madalyayı kaptırmış oldum.

Sonuç olarak artık şunu biliyorum. Bu yarışmaya son birkaç gün daha çalışmış olsam 3. bendim. Eğer sıcağı sıcağına girmiş olsam yukarıdaki bahaneler kısmında neden 2. olamadığımı veya nasıl 2. olduğumu konuşuyor olabilirdik :lol::lol: Kim bilir, belki birkaç sene sonra Rıfat abi ile aynı sekansı uçup derece almak da nasip olur :)

Diğer taraftan Rıfat abinin de bahsettiği gibi, şehir değişikliği sebebiyle ister istemez biraz uzak kaldım ve kalmaya devam edeceğim bir süre. Uçuş yapabilecek bir alan ve araç ayarladığım zaman sahalara daha sıkı bir şekilde dönecem inşallah. Darısı sahaları boş bırakanların başına diyorum 🤭
 
Tebrik ederim @3dholicpilot :bravo::bravo::bravo: Sonuna kadar hak edilmiş bir başarı.

Ama daha çok başka pilotlara bu denli destek olmanı ve bu spora bu kadar bütüncül bakarak sahiplenmeni ayakta alkışlıyorum. :saygilar:

Kendim kazanmış kadar sevindim diyebilirim. :laugh:

Darısı dünya şampiyonluğuna :RCKolik:
 
Gayet keyifli bir gün oldu. Sohbet muhabbet uçuşlar... Her şey çok güzeldi.
Ayagina saglik gelmis olmana sevindim...
Üçüncülük gelse daha da keyifli olabilirdi benim için.
Sinir oldum basit hatalara, ama yapacak birsey yok, herkes heyecanli, hatayi en az yapan yukariya cikiyor... Potansiyelini gormus olmana sevindim...
Sonuç olarak artık şunu biliyorum. Bu yarışmaya son birkaç gün daha çalışmış olsam 3. bendim
Oyle bakmamak lazim... Togan agabeyin oldukca iyi durumda... Mete abin geliyor, Ozan abin var, Franco her zaman belirli bir cizgide ucuyor... Sportsman kategorisi keyifli ve gecen seneye gore cekisme cok daha buyuktu... Yani bir iki ufak degisiklikle podyum tamamen degisebilirdi....
Kim bilir, belki birkaç sene sonra Rıfat abi ile aynı sekansı uçup derece almak da nasip olur :)
Bir zahmet artik... Geleceksiniz, yarisicaz ve gececeksiniz bizi ki cita yukariya tasinsin surekli...
Diğer taraftan Rıfat abinin de bahsettiği gibi, şehir değişikliği sebebiyle ister istemez biraz uzak kaldım ve kalmaya devam edeceğim bir süre. Uçuş yapabilecek bir alan ve araç ayarladığım zaman sahalara daha sıkı bir şekilde dönecem inşallah
Bunlar hayatin bir parcasi, hepimiz gectik geciyoruz benzer sureclerden... En kisa surede guzel haberlerini aliriz umarim...
 
Tebrik ederim @3dholicpilot :bravo::bravo::bravo:
Cok tesekkur ediyorum :)
Sonuna kadar hak edilmiş bir başarı.
Elimden geleni yaptim, ne kadar hak ettim bilemiyorum tabi ama sonuca bakinca yuzum guluyor...
Ama daha çok başka pilotlara bu denli destek olmanı ve bu spora bu kadar bütüncül bakarak sahiplenmeni ayakta alkışlıyorum. :saygilar:
Paylastikca cogalir bilgi, daha cok insan, daha cok cekisme, daha rafine ucuslar... Elimden geleni yapmaya gayret gosteriyorum... Bu sene yalnizca 3 kisiye caller'lik yaparim dedim... Ali Haydar gelmez, 2 kisiyle kaytaririm dediydim ama cikageldi iste :lol::lol::lol:
Kendim kazanmış kadar sevindim diyebilirim. :laugh:
Ne mutlu bunu duymak... Neden gelmiyorsunuz yarismalara ? Katilimci, seyirci, hakem vs... Herkes icin musaitlik mevcut :)
 
Son düzenleme:
Ne mutlu bunu duymak... Neden gelmiyorsunuz yarismalara ? Katilimci, seyirci, hakem vs... Herkes icin musaitlik mevcut :)
Benden anca seyirci olur ayrıca bir helici olarak nazar ederim diye çekiniyorum. :laugh: Gözlerde renkli, sıkıntılı... " Keşke benim olsa ! " :lol::lol:

Şaka bir tarafa üzerimizde bir atalet var ki atamıyoruz bir türlü. Hiçbir şeye yetememe, yetişememe psikolojisi pek çok şeyden el çektiriyor maalesef insana. :rolleyes:

Zamanı gelecek inşallah tekrar sahalara dönmenin diye umuyorum. :RCKolik:
 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Darısı dünya şampiyonluğuna :RCKolik:

Rasyonel düşünmek lazım bu konuda... Bir sonraki IMAC Worlds, 2026 yılında... Hadi kabiliyetli bir adam olduğum kabulüyle düşünelim, yaklaşık 3000 sortiye ihtiyacım var yarışacağım modelle. Tek modelin bu kadar sortiyi çıkarması pek mümkün olmadığından kabaca 4 tane sıfır uçağı suyunu sıkana kadar uçurup, beşincisi yani tazesi ile dünya şampiyonasına gitmem gerekir...

Basit hesapla dünya şampiyonası için 107 hafta var... Bayramı, seyrani, tatili, hastalığı, iş seyahatlerini de düşünürsek haftada asgari olarak 30 sorti demek... Unlimited antrenmanlarını çok daha rafine tutmak gerekiyor zira tüm dokunuşlar ufak... Haliyle geri dönüp kayıtlara bak, nerede hata var ayıkla vs... Büyük bir makineyle günde kabaca 6 sorti yapsam haftanın 5 günü uçabiliyor olmam gerekiyor...

Ya kardeşim, ne 3000 sortisi amma abarttın diyebilirsiniz...

İlk aklıma gelenleri şöyle özetleyeyim o zaman:

Malum akrobasi branşlarında yarışmanın finalinde unknown uçuluyor. Eğer unlimitedda iyi bir unknown uçayım derseniz kitaptaki:
  • Tüm parçalı snapleri (1/4, 1/2, 3/4, 1-1/4, 1-1/2, 1-3/4) yatayda, 45 dalışta, 45 tırmanışta, dik dalışta, dik tırmanışta şakır şakır oturtmanız
  • Tüm rolling circle kombinasyonlarını (1/2 iç, 1/2 dış, 1 iç, 1 dış, 2 iç, 2 dış, 3 iç, 3 dış, 3 iç-dış alterne vs, bunların ayrıca tam daire dışında 90 derece ve 270 derece kombinasyonları oturtmaniz
  • Tüm loop entegrasyonları oturtmaniz (sanırım 200 kadar farklı entegrasyon vardır)
  • Tüm yatay tono kombinasyonlarını oturtmanız (Burada da yine 200 kadar kombinasyon çıkar rahatlıkla)
Bunlar dışında sürpriz manevralarını da (tail slide ve kombinasyonları) eklersek üzerinden geçilmesi ve rafineleşmesi gereken müfredat oldukça yüklü...
3000 sorti yeterli gelir mi emin değilim zira yukarıdakilerin bir de reverse çalışılması gerekliliğini, farklı rüzgar yönlerinde çalışılması gerekliliğini de akıldan çıkarmamak lazım...

Sahada ıstakoza dönmeden, bazen aileyi, bazen de beşeri cemiyeti ihmal etmeden, hem de mesaili bir işte çalışarak bu işi yapabilmek pek mümkün görünmüyor... Özetle bedel ödemek gerekiyor...

Benim buna baş koyabilmek için, öncelikle işten kovulmam, birikimi yakma pahasına yukarıda yazdığım tüm ekipman ve lojistiği organize etmem ve geri dönüşsüz bir yola girmem gerekiyor... Gerek kalp rahatsızlığım, gerekse sık sık tekrarlayan Vertigo sorunum nedeniyle yarışma günü uçabilir halde olacağımın da garantisi yok 😋 Makul mü Dünya Şampiyonluğu hayali? Pek öyle durmuyor...

Peki yukarıdaki rasyonel tabloya karşılık irrasyonel olan yaklaşımım ne diye sorarsanız, çok sevdiğim şeyi yapmaya, yani uçuşlara devam etmek...
Bu yıl dahil olmak üzere belirli manevraları unknown antrenmanı şeklinde değil ama ayrık olarak çalışmaya başlama kararı aldım... Uçuş günündeki belirli sortilerde tek manevra çalışması yapıyorum... Sıkıcı mı, evet sıkıcı ama fayda görüyormuyum, hem de çok...


Şu ana kadar ödenmiş bedelin özeti şapkamdır sanırım... Her hafta yıkanan şapkanın hali budur :saygilar:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Bu haliyle söz konusu durum bir mesleği tarif ediyor. :rolleyes: Sen zaten bizim şampiyonumuzsun @3dholicpilot vazgeçtim dünya şampiyonluğundan :laugh:

Sevmek, tutkulu olmak, rekabetçi, hırslı, azimli ve çalışkan olmak güzel şeyler ama günün sonunda sen bize lazımsın her şeyden öte. :saygilar:

Bak @Özgür Evren Varol * kaybettik adam delirdi, sen bari az deli kal. :lol::lol:

* Bu adam nerelerde yahu hiç sesi çıkmıyor. :rolleyes:
 
Son düzenleme:
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Hesaplamalar sonucunda her ne kadar ilk roundda 1000 çekememiş de olsam, diğer sekansların birinde 1000 çekmem, diğer ikisinde ise 998 ve 996 çekmem neticesinde toplamda 2994.03 puanla Türkiye şampiyonluğu unvanını almış bulunuyorum, vatana millete hayırlı olsun...
İnsanın çalışmasının karşılığını alabilmesi çpk güzel. Sonuna kadar hak edilen bir birincilik kardeşim :thumbup:
Gayet keyifli bir gün oldu. Sohbet muhabbet uçuşlar... Her şey çok güzeldi. Üçüncülük gelse daha da keyifli olabilirdi benim için. Fakat yine de heyecanı bile yeterliydi :evil:
Ali seni de canı gönülden tebrik ederim.%p İlerleyen zamanlarda bence illa ki o kürsüdeki yerini sen de alacaksın. ;)
 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Bu haliyle söz konusu durum bir mesleği tarif ediyor. :rolleyes:
Bir anlamda oyle...
Sen zaten bizim şampiyonumuzsun @3dholicpilot vazgeçtim dünya şampiyonluğundan :laugh:
Eyvallah hocam...
Sevmek, tutkulu olmak, rekabetçi, hırslı, azimli ve çalışkan olmak güzel şeyler ama günün sonunda sen bize lazımsın her şeyden öte. :saygilar:
Valide mi yazdiriyor bunlari :p:p:p
Bak @Özgür Evren Varol * kaybettik adam delirdi, sen bari az deli kal. :lol::lol:
Deliler olmez, sessizlesirler ara ara yalnizca...