IMAC, "International miniature aerobatic club" Kapsamli Rehber

Abi çizgiler hareketler baya güzel duruyor. Bazı yerleri tam anlayamadım tabi. Sistemi de kurmuşsun darısı başıma :D

JSON dosyasına talibim videodaki uçuşun :) Şimdi benim uçuşlara bakacak olsam anca nereden puan verdiğini anlayabilirim ;D;DNerelerden puan kırıyor neye göre çalışıyor falan merak ettim.
 
Yakında sanal alem üzerinden tüm dünyadaki pilotların katılabilevreği yarışmalar da düzenlenmeye başlar. ;)

Şu an açıklanan amaç bu olarak söylense de, bir sonraki safhada subjektif puanlamanın önüne otomatik puanlama ile tamamen geçmek var...

3 boyutlu bir uzayda, pilot tek bir noktadan bakarak uçuş yaparken, 3 boyutta veri toplayan bir cihaz tarafından puanlanması adil değil diyebilirsiniz... Evet ama en azından herkes için şartlar eşit olacak...

Şu an olabildiğince çok veri toplamaya çalışıyorlar... Gelen verileri kullanarak belirli kıstaslarla düşüm yapan algoritmalar deneniyor... Çoğu bitti azı kaldı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Bazı yerleri tam anlayamadım tabi
Nereyi anlayamadıysan yazarsan, burdan cevaplayalım. Diğer dostlara da faydamız olur belki...

JSON dosyasına talibim videodaki uçuşun
JSON dosya yuklenemiyor foruma. Belki Adminimiz bu konuda yardımcı olabilir bize... Google Drive'ım dolu idi, link de bırakamadım.

Nerelerden puan kırıyor neye göre çalışıyor falan merak ettim.
Sistem puan vermiyor... Bu sisteme pilottan gelen uçuş dosyasını (yani JSON) yükleyerek; hakem, evinde bilgisayar karşısında pilota puan verebiliyor... Ama şartlar sahadaki gibi... Ne görüyorsa onu puanlıyor... Öyle eğip bükme yok uçuş anında görüntüyü... Flight Coach Plotterda istediği gibi eğip büküyor ya pilot görüntüyü, bunda o yok... Çok daha gerçekçi bir uçuş izliyorsun esasında....

Yüklediğim videoda puslu görünen yerler var. F3A cılar için yapılmış bir uygulama imiş bu... Uzakta ucmalarinin önüne gecmek amacıyla... IMAC'de uzaklık kriteri yok diye dönüş yapınca yazılımcı firma güncellendi platformu, çorbada ufak da olsa bir tuzumuz oldu... Yeni versiyonda puslanma olayı yok IMAC seçildiğinde....
 
Son düzenleme:
Ben olayı yanlış anlamışım. Bir "hakem bilgisayarı" puanlıyor diye düşünmüştüm. Hakemlerin oturup puan veriyor olmaları çok daha güzel. Ama bunun bir sınırı (Haftada 3 uçuş puanlama gibi) olmayacak mı? Veya hakemler sadece hobi aşkı için mi puanlama yapacak?
 
Ben olayı yanlış anlamışım. Bir "hakem bilgisayarı" puanlıyor diye düşünmüştüm. Hakemlerin oturup puan veriyor olmaları çok daha güzel. Ama bunun bir sınırı (Haftada 3 uçuş puanlama gibi) olmayacak mı? Veya hakemler sadece hobi aşkı için mi puanlama yapacak?

Evet, olay bir cihaz tarafından skorlama yapılmadan önceki son adımda şu an. Yarı bilgisayar destekli diyebiliriz... Tamamen bilgisayarlı skorlama fayda mı getirir yoksa zarar mı, getirisini götürüsünü bilemem uzun vadede ancak; şunu biliyorum ki subjektif skorlama onca emeğin heba olmasıyla sonuçlanıyor. En azından bunun önüne geçmiş olur...

Bana göre çok daha kıymetli olan tarafı pilotun eğitimine sağladığı katkı... Uçuş boyunca herhangi bir anda uçağı 3 boyutlu uzayda büyütüp küçültüp farklı açılardan inceleme fırsatınız oluyor... Snap çıkışında istikamet değişimi olmuş, peki bu nasıl olmuş, önüne geçmek için hangi komutu vermem-vermemem-azaltmam-artırmam gerekiyor... Ya da tırmanışta bence 45 derece olan açı esasında kaç derece, spin çıkışında dik indiğimi düşündüğüm yerde uçak benden niye uzaklaşmış gibi sorulara bence, sence, ona göre buna göre demeden sağlıklı ve kolay cevaplar alabilmek tarifsiz kıymetli... Ve aldığınız cevaba karşılık bir çaba harcayıp düzeltme yaptıktan sonra sonuçlarını görmek müthiş haz veren bir şey... En azından benim açımdan böyle...

Elde bunca kolaylık ve imkan varken daha ne duruyorsunuz ? Yarışsanız da yarışmasanız da IMAC size ve uçuşunuza oldukça ciddi katkılar sunacaktır...
 
Son düzenleme:
Yeni yila girmisken sunu da konuya birakayim:

2023 yilinin sekanslari 2022 Kasim ayinda yayinlandi. Erkenden calismaya basladim. Oldukca zorlayici olan Unlimited icin ugrasiyorum.

Bu sezonki antrenman programimda surekli Flight Coach ile analiz ederek 6-7 adet, 13 dakikalik ucus yani18-21 sekans tekrarindan olusuyor... Unlimited'da hersey o kadar arka arkaya ki, duzeltmeler icin sureniz muazzam kisaliyor. Yilin son sekansindan derledigim videoyu da suraya birakiyorum:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Uzun süredir hareket olmamış konuda:


Geçen haftaki antrenman kayıtlarından bir Yatay 8 bırakayım şuraya... Çıplak gözle ve yaklaşık 200 metre çapta olduğunu düşünürseniz loop parçalarının böyle uçlarını bağlamak, simetriyi tutturmak baya bir efor ve sıkı antrenman gerektiriyor tahmin edeceğiniz üzere...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Buraya kadar iyi güzel lakin kendi istatistiklerime bakınca 3 manevranın bir tanesi bu kıvamda çıkıyor, bir tanesi buna oldukça yakın, diğerinde ufak sapmalar oluyor...
En az iki tanesini bu kıvamda yapmak gibi bir hedefim var ama antrenman sıklığım haftada bir gün (Buna da şükür tabii), dolayısıyla sürekliliği sağlamam pek kolay olmuyor.. İlk 2-3 sorti ısınmakla geçiyor her hafta...

Prensipte "Known" sekansları çalışıp bir şekilde düzgün çıkarmak mümkün, asıl fark "Unknown" sekanslarda ortaya çıkıyor, zira manevraları hiç antrenman yapmadan uçmanız isteniyor... Bu yüzden süreklilik konusuna çok yoğunlaştım bu sezon... Meyvelerini de almaya başladım gibi...
 
Prensipte "Known" sekansları çalışıp bir şekilde düzgün çıkarmak mümkün, asıl fark "Unknown" sekanslarda ortaya çıkıyor, zira manevraları hiç antrenman yapmadan uçmanız isteniyor... Bu yüzden süreklilik konusuna çok yoğunlaştım bu sezon... Meyvelerini de almaya başladım gibi...
Modelcilik konusundaki disiplinin ve çalışman gerçekten de takdiri hak ediyor kardeşim. %p:bravo::bravo:
 
Şimdi asıl merak ettiğim bu 3ün diğer 2 tanesi ne kadar temiz ne kadar kirli :)
Paylasimdaki kayit 81 numarali idi, ayni dosyadaki diger Figur 8 kayitlari uzerinden konusalim...

Bu oldukca yakin olani:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu da belirgin hatalar olani:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Dip Not: Manevralarin ofsetli gorundugune bakma... Eski versiyon Plotter arayuzunde pilot point oynanabiliyordu, simdikinde ise sisteme kaydettigin noktayi referans aliyor yalnizca... Artur ile yazistim, duzeltme icin sure lazim, hallederim dedi. Bakalim ne zaman halledicek... Yukardaki ekran goruntuleri yeni versiyon Plotter'la, dolayisiyla ayarlama sansim olmadi... Niye ofsete ihtiyac duyuyorum ? Cunku yaz aylarinda arac golgesinde ucus yapiyorum. Haliyle her defasinda ayni noktaya arac park etmem mumkun olmayabiliyor... 8-10 metrelik bir kayma olunca da manevra ofsetli cikiyor... Aslinda degiller...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Şimdi şu belirgin hataları olan hareketi ele alırsak; 45 derece açı hadi olsun 50 derece olmuş. Snap tono öncesi biraz dalma var. Yuvarlaklar belli belirsiz problemli diyelim. (Bana göre tertemiz de :laugh: )

Şimdi sürekli uçan biri olarak sen, başkası uçarken pilot arkasından 45° mi 50° mi bunu anlayabilirsin... Ama bir hakemin arkada oturduğu yerden, belirgin hataların olduğu hareketle tertemiz çıkan hareketi birbirinden ayırması ne kadar mümkün? Hakem güncel olarak en az bir imac yarışmacısı kadar ımac antrenmanı yapmıyorsa bence hiç mümkün değil. Sadece imac antrenmanı yapmak da yeterli değil. Hakem koltuğuna oturup bu açıları sürekli olarak takip etmesi ve 'FC' ile kıyaslama yapması lazım.

Ki... senin veya imac çalışanların çabası boşa gitmesin. Mümkün olabildiğince 'az subjektif' bir puanlama yapılmış olsun.

Ben niye bu konulara girdim :lol::lol:
 
Son düzenleme: