IMAC, "International miniature aerobatic club" Kapsamli Rehber

Evet arkadaslar,

Yarışma nasıl geçti ? Bir bilgilendirme alsak süper olacak. ?
 
Evet arkadaslar,

Yarışma nasıl geçti ? Bir bilgilendirme alsak süper olacak. ?

5 kişiden 4. Oldum. Yapamıyorum demek ki... Beni boşverin...Benim açımdan federasyon bitmiştir...

Yeni dostlarla tanışmak çok çok keyifli idi...

Ali Haydar'ın uçuşunu canlı izlemenizi çok isterdim. Yüzümde koca bir gülümseme ile izledim. Yazık oldu. Kategorisindeki tüm uçuşları izledim. Pozisyonlama, mesafe, açılar, çizgiler ve yükseklik bakımından göğüs kabartan cinsten idi uçuşu... Manevra içeriklerinde çok fahiş olmamakla birlikte hataları vardı. Şahsi fikrim (altında ne denli mesai yattığını bildiğiniz için içim rahat şahsi fikrim deme konusunda), 2.liği almalı idi... Ama... Anasını... Pardon amasını... Boşverin...

Bu kafayla daha çok genci kaybedeceğiz bu hobiden...

Dakika skor bu şekilde...
 
Valla ne yazsam ne etsem diye düşünüp duruyorum yarışma konusunda. Rıfat abi sağolsun gayet güzel anlatmış. Ağzına sağlık abi. Rıfat abinin durumu ile alakalı birşey anlatacak bilgi birikime sahip değilim. Kendim için de detay yazmak istemiyorum açıkçası...

Yarışmayı geçersek çok güzel bir tatil oldu. Keyifli keyifli bol bol uçuş yaptık. Rıfat abiyle tanışmak ekstra ekstra keyifliydi. Deniz abi ile olsun Ömer abi ile olsun bol bol keyifli muhabbet ettik. Hatta boş vaktinde yine forumdan Bora bey uğramış. Oda izoplane yapıp kumandasıyla alakalı problemler yaşamıştı. Onunla da sohbetimiz oldu. Benim izoyla bir uçuş da yaptı kendisi.

İlk defa bu denli dolu dolu ve disiplinli uçuşlar seyrettim. Orada hiç tanımadığım modelci abilerle de tanıştım. Ve çok memnun oldum. Çok güzel tecrübeler ile geri dönüyorum. Yarışma kısmını araya katmadan, eğitici ve tadı damakta kalan güzel bir ortamdı...

Bu arada bende 5 kişiden 4. oldum
 
Son düzenleme:
Anlaşılan o ki yarışmada bazı sıkıntılar yaşanmış. :embarras: Ne diyelim sağlık olsun ve bu seferlik onların dedikleri gibi olsun.

Her ne kadar ben gelemesemde önemli olan katılmak ve tanışmaktı. Bence amaca ulaşıldı. ;) İnşallah seneye çok daha farklı bir yarışma ve ortam olur. :)
 
Pazar günü izleyici olarak katıldım. Hatta izleyiciliğim çok sürmedi hakem heyetine kısa süre eşlik ettim. Onların söylediği puanları yazdım. Genel olarak Rıfat abiye dikkat ettiğim için aklımda kaldı 1-2. Ayakta puanları 7-8-9 ortalamasındaydı. 10. Hareket için biraz daha düşüktü. Onun harici. 3-4. Ayakta puan ortalaması 8-9 şeklindeydi. Hareketleri yorumlamak bana düşmez ama ben uçuşundan keyif almıştım.

ve Ali Haydar. Her ne kadar Basic uçuşlarını kaçırsamda kendisi ile tanışmak çok daha keyifliydi. Hatta modelini -bak kırarım iyi değilim, dememe rağmen kullandırttı. Bu ince davranışı için kendisine çok teşekkür ederim.

Gelecek yarışmalarda görüşmek üzere :)
 
5 kişiden 4. Oldum. Yapamıyorum demek ki... Beni boşverin...Benim açımdan federasyon bitmiştir...

Yeni dostlarla tanışmak çok çok keyifli idi...

Ali Haydar'ın uçuşunu canlı izlemenizi çok isterdim. Yüzümde koca bir gülümseme ile izledim. Yazık oldu. Kategorisindeki tüm uçuşları izledim. Pozisyonlama, mesafe, açılar, çizgiler ve yükseklik bakımından göğüs kabartan cinsten idi uçuşu... Manevra içeriklerinde çok fahiş olmamakla birlikte hataları vardı. Şahsi fikrim (altında ne denli mesai yattığını bildiğiniz için içim rahat şahsi fikrim deme konusunda), 2.liği almalı idi... Ama... Anasını... Pardon amasını... Boşverin...

Bu kafayla daha çok genci kaybedeceğiz bu hobiden...

Dakika skor bu şekilde...

Bence aşırı tepki veriyorsun.
Hakemlerin ve/veya federasyonun hatalı veya taraflı davranması moralimizi bozmamalı.
Haklı olduğundan eminim. Sonuna kadar...
Geçtiğimiz dönemlerde amatör bir ruhla neredeyse tüm yaşantısını bile İMAC'e adayan, bu uğurda ailesini bile ara ara ihmal eden bir arkadaşımız da muhtemelen aynı sebeplerden ötürü modelciliği tamamen bıraktı.
Bu hobide, bu yolda ilerlerken amaç IMAC'te üst sıralarda yer almak birinci öncelik olmamalı. Şahsen benim amacım bu işe ciddi yaklaşanların tecrübelerinden faydalanmak, olabildiğince uçuşumla o insanların takdirini toplamak, gelişme kaydetmek, arkamızdan gelenlere de örnek olmak, öncü olmak.
Zaten o nedenle muhtemelen sonuncu olacağımı bilerek iki günde şehiriçi 400km'den fazla yol yaptım.
Tam olarak neler olduğunu bilmiyorum, ilgilenmiyorum çünkü. Ama çok iyi tahminlerim var. Haklı olduğundan da hic şüphem yok.
 
Bence aşırı tepki veriyorsun

Aşırı tepki mi ? Tepki vermiyorum... Verecek olsam sekansın bitiminde pist uzerinden knife edge geçildiğinde verirdim en basitinden.... Yoruma açık olmayan bir durum olduğu için net bir örnek... Bencesi sencesi yok...

Baktım bakan yok, bakıp da gören yok, görüp de gereğini yapan yok... Başa döndüm... Tepkisizlik en iyisi... Körler sağırlar hikayesi...

Ama caller'lık baki, kim, ne zaman ihtiyacım var derse şapkamla hazırım...

Sevgiler
 
Geçtiğimiz dönemlerde amatör bir ruhla neredeyse tüm yaşantısını bile İMAC'e adayan, bu uğurda ailesini bile ara ara ihmal eden bir arkadaşımız da muhtemelen aynı sebeplerden ötürü modelciliği tamamen bıraktı.

Aşırı tepki vermiş ?
 
Anlaşılan o ki yarışmada bazı sıkıntılar yaşanmış. :embarras: Ne diyelim sağlık olsun ve bu seferlik onların dedikleri gibi olsun.

Nispeten yeni katıldığım için eskiden yapıldı mı veya konuşuldu mu bilmiyorum ama bunu okuyunca ilk aklıma gelen;

Altından kalkılabilecek çapta bir organizasyonla, kuralıyla, olması gerektiği gibi, ciddi ve rekabetçi bir yarışma organizasyonu forumun adıyla organize edilemez mi acaba?
Bir yerden başlanmış olur ve belki de böyle sıkıntıların olduğu bir camiada, adil ve ciddi bir organizasyon olarak zamanla büyür.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ikinci jenerasyon Flight Coach ekipmanlarim bu sekilde...

Yeni versiyonda tum kablolari olabildigince kisalttim, ust uste tost olarak montajladim devre ile GPS modulunu. Bu sayede izdusum yuz olcumu 30 x35 oldu tum sistemin... Ucakta nereye monte ederim diye tasalanmaya gerek yok, ufak modelde de rahatlikla kullanabilme firsatim olacak bu sayede...

Matek H743-Slim - 7 gram
Beitian BN-880 GPS - 10 gram
Kablo, lehim, soket - 2/3 gram

Toplamda batarya haric 20 gram cikti sistem...

Ardupilot flash, parametre yukleme ve gps'li calistirma denemeleri basarili... Kalibrasyon sonrasi haftaya ilk kaydi alacagim bir aksilik olmaz ise...
 
Son düzenleme:
Uzun bir aradan sonra bir güncelleme yapmak istedim...

An itibariyle ağır antrenmanlara 2022 Unlimited Known Sekansı ile devam ediyorum

Yeni jenerasyon Flight Coach için önce modelin içinde ahşaptan bir kürsü yapmıştım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Görünütüsü ve kullanışlılığı bakımından oldukça iyi bir sonuç aldıysam da malesef tüm loglar bozuk çıkıyordu. Parametre kaynaklı olabileceğini düşünerek biraz kurcaladıysam da bir problem göremedim, sonuç da değişmedi.... Loglar kullanılamaz durumda değildiler, dolayısıyla beni aksatmadılar ama bir yandan da çözüm düşünüyordum...

Sonrasında şu meredi söküp drone' a bantlayıp bi log alayım dedim. Loglar gayet sağlıklı gelince kesin olarak titreşim kaynaklı olduğuna kanaat getirdim sorunun. Tahminime göre board üzerindeki takozlar motordan gelen titreşimleri sönümleyemeyip, üstüne bir de rezonansa giriyorlardı. Özellikle tırmanış öncesi gaz açtıktan sonra ciddi bozulmalar oluyordu loglarda. Birbirini teyid eden bulgular olunca önceki versiyonu nasıl sabitlemiştim derken bataryaya bağladığımı hatırladım sistemi... Evet, board büyük bir kütle ile hareket edince ciddi bir sönümleme oluyormuş demek ki... Sistem ufaldığı için bu sefer bataryaya çok daha kolay sabitledim. Testlerde loglar direk olarak düzeldi, sorunu da çözmüş olduk...

Dışarıdan anahtarla açıp kapatabiliyorum artık sistemi dolayısıyla her inişte kanopi sök tak işinden de kurtulmuş oluyorum. Batarya da sorunsuz 10 uçuşa kadar kayıt alabiliyor. Üç uçuşta bir defa kanopi söküp logları bilgisayara aktarıyorum ve sahada sakince bi analiz ediyorum. Hatalar nerede ise sonraki uçuşlarda oraya yoğunlaşıyorum. Bu sayede doğru gördüğümü düşündüğüm bir açının doğru olup olmadığını Flight Coach ile teyid edebilioyorum. Eğer değilse önce doğrusunu bulana kadar deniyorum, daha sonra da buna gözümün alışmasını sağlıyorum. Ya da rüzgar vektörü ile mücadele ederken verdiğim telafinin ne kadar doğru çalıştığını gözlemle fırsatım oluyor...

Gelelim Flight Coach platformundaki değişikliklere... Otomatik puanlama sistemindeki geliştirmeler bir yana dursun, şu an için online ortamda puanlamaya ve herhangi bir sporcunun dünyanın herhangi bir yerinden skorlanabilmesini sağlayan bir hakem modülü geliştirdiler... İsmi "The Judge"

Sporcu, uçuş logunu hareketlere böldükten sonra JSON olarak kaydedip paylaşıyor. Hakem de linkteki online platformda bu dosyayı açarak uçuşu seyretme ve skorlama şansı buluyor.

"The Judge" linki:


Kayıt vs yok tıkla çalıştır. Cep telefonu tablet bilgisayar her yerde çalışıyor

Bir tane video kaydettim görsel olarak uçuşu takip edebileceğiniz:

Keyifli seyirler :saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Not: Dileyen arkadaşlarla JSON dosyalarımı paylaşabilirim
 
Son düzenleme:
Üç uçuşta bir defa kanopi söküp logları bilgisayara aktarıyorum ve sahada sakince bi analiz ediyorum. Hatalar nerede ise sonraki uçuşlarda oraya yoğunlaşıyorum. Bu sayede doğru gördüğümü düşündüğüm bir açının doğru olup olmadığını Flight Coach ile teyid edebilioyorum.
Valla helal olsun hocam :bravo::thumbup:
şu an için online ortamda puanlamaya ve herhangi bir sporcunun dünyanın herhangi bir yerinden skorlanabilmesini sağlayan bir hakem modülü geliştirdiler... İsmi "The Judge"
Yakında sanal alem üzerinden tüm dünyadaki pilotların katılabilevreği yarışmalar da düzenlenmeye başlar. ;)