KONU INDEKSI
1)Giris:
2)IMAC ile ilgili dijital materyalleri depoladigim drive:
3)Hakem antrenmani icin Roll Trainer isimli online yazilim:
4)Neden IMAC ?
5)Rüzgar Telafisi:
6)Flight Coach ile tanisma:
7)Aresti nedir ve bir aresti figuru nasil okunur / tercume edilir:
8)Intermediate 2021 Antrenman Videosu:
9)Flight Coach- Matek 405 Arduplane kurulum:
10)IMAC Online Hakem Semineri video Kaydi:
11)Flight Coach Kurulum:
12)Flight Coach ilk kayit:
13)Ikinci Nesil Flight Coach:
14)Judge modulu ile Unlimited 2023 sekans antrenman kaydi:
15)Ucus Ayarlari...Flight Mode / Targeted Approach ile Mantik anahtari:
16)IMAC- Korfez Boot Camp ve Musabakasi:
17)IMAC-THSF Turkiye 2024 Musabakasi:
Bir suredir forumdan uzak kaldim, hem is guc hem de diger modelcilik faaliyetlerinden vakit bulamadim diyerek ve yine bir derleme paylasimi ile sopadan kurtulmak niyetindeyim
Pattern / Precision Akrobasi bransinda, dunyada 2 ana akim mevcut malumunuz.
-Birincisi FAI tarafindan organize edilen F3A kategorisi
-Ikincisi ise kokeni Amerika olan IMAC kategorisi
Her iki katergorinin de kendince kurallari ve ayirt edici ozellikleri var.
En temel ayirt edici ozellik, FAI F3A Kategorisinde sartname ve kurallar geregi bir ucak 5 kilodan daha agir ve kanat acikligi 2 metreden daha fazla olamiyor; ve bununla birlikte herhangi ozgun bir tasarim musabakada yer alabiliyorken...
IMAC bransinda agirlik ve boyut kisitlamasi yok. Ozgun tasarimlarin yarismaya katilma haklari da yok. Bransin adindan anlasilacagi gibi, gerceginin minyaturu olan ucaklarin akrobasi yapmasi temel kural. Bununla ilgili bir miktar olcekten sapmaya musade var tabi (%10 ile sinirli)
Oldukca spesifik ve pahali ekipman gerekliligi yuzunden F3A'yi biraz daha teknik tarafi zorlayici bir kategori olarak nitelendirmekte mahsur olmaz sanirim, en azindan baslangic seviyesinde (IMAC ileri seviyede de ucak boyutlari devasa boyutlara ulasmakta, bu da maliyeti direk olarak artirmakta)
Ulkemizde de tatmin edici olmasa da bir grup modelci dostumuz bu bransla ilgilenmekteler... Son donemdeki benzinli modellerin yayginligindan (en azindan bir miktar yastik alti stok oldugu varsayimiyla) dolayi IMAC icin olusturdugum rehberimi buradan paylasmak istedim. 3D gibi yuksek riskler iceren bir brans degil. En fazla motorunuz sustugunda biraz gergin saniyeler gecirip cok buyuk hasar olmadan modelinizi yere indirme sansiniz var. Bir kisinin bile bu kaynaktan esinlenip heves etmesi en buyuk temennim...
IMAC 5 ana kategoride organize edilmekte:
Basic
Sportsman
Intermediate
Advanced
Unlimited
Freestyle (opsiyon)
Modelci dostlara nacizhane tavsiyem, akrobasiye merakiniz olmasa bile en azindan Rehbere goz gezdirip, mumkunse de Basic serideki bir sekansi ucmalari... Inanin ucus ve ucaginizin insasi ile ilgili perspektifiniz degisecek... En azindan hava sahasini cok daha etkin sekilde kullanacaginiza emin olun...
Akrobasi ucmayan bir modelci en azindan su konularda fayda saglayabilir:
-Ucus alani ve ucus cizgisi (nami diger "BOX")
-Manevralar ve manevra aileleri (buna bildigimiz aileronla yatarak donus de dahil)
-Manevralarin nasil icra edilecegi (Ilk manevranin kodu 1.1.1.1, nedir diye sorarsaniz: Duz Ucus. Nasil yani demeyin, kurallari var ve oyle kolay degil ?)
-Ruzgarda ucusun ve duzeltmelerin nasil olmasi gerektigi (evet bildigimiz duz ucus icin de bunu tanimliyor rehber)
Rehber malesef Ingilizce lisanda. Lisan konusunda gucluk yasayan modelci dostlar online ceviri kullanabilirler, oldukca edebi dilde yazili metinler. Bir karisiklik vs durumunda buradan her turlu destegi vermeye de hazirim.
Guncel IMAC portalinda rehberdeki tum dokumanlar mevcut ancak boluk porcuk ve farkli platformlara yonlendiriyor olusundan dolayi (kimisi cloud server, kimisi youtube, kimisi direk download, kimi dokuman trainingde, kimisi education'da vs) takip etmesi guc olabilliyor. Ben tum malumati bir indeks duzeninde arsivledim ve ilgili videolari da kaynagindan indirip ilgili indeksin icerisine koydum.
Icerikte IMAC kurallar kitabi, pilotaj ile igili bilgiler ve egitim muhtevasi, bununla birlikte hakemler icin (ki bir musabakada en kritik nokta benim acimdan) de hem kurallar, hem egitim icerigi mevcut.
Ek olarak da idari formlar, musabaka skorlama kolayligi saglayan "SCORE" yazilimi ve aylik IMAC dergisinin 2018 den itibaren sayilari mevcut...
Buyrun linki, vatana ve millete hayirlara vesile olmasi dilegiyle
1)Giris:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
2)IMAC ile ilgili dijital materyalleri depoladigim drive:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
3)Hakem antrenmani icin Roll Trainer isimli online yazilim:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
4)Neden IMAC ?
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
5)Rüzgar Telafisi:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
6)Flight Coach ile tanisma:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
7)Aresti nedir ve bir aresti figuru nasil okunur / tercume edilir:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
8)Intermediate 2021 Antrenman Videosu:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
9)Flight Coach- Matek 405 Arduplane kurulum:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
10)IMAC Online Hakem Semineri video Kaydi:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
11)Flight Coach Kurulum:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
12)Flight Coach ilk kayit:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
13)Ikinci Nesil Flight Coach:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
14)Judge modulu ile Unlimited 2023 sekans antrenman kaydi:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
15)Ucus Ayarlari...Flight Mode / Targeted Approach ile Mantik anahtari:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
16)IMAC- Korfez Boot Camp ve Musabakasi:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
17)IMAC-THSF Turkiye 2024 Musabakasi:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bir suredir forumdan uzak kaldim, hem is guc hem de diger modelcilik faaliyetlerinden vakit bulamadim diyerek ve yine bir derleme paylasimi ile sopadan kurtulmak niyetindeyim
Pattern / Precision Akrobasi bransinda, dunyada 2 ana akim mevcut malumunuz.
-Birincisi FAI tarafindan organize edilen F3A kategorisi
-Ikincisi ise kokeni Amerika olan IMAC kategorisi
Her iki katergorinin de kendince kurallari ve ayirt edici ozellikleri var.
En temel ayirt edici ozellik, FAI F3A Kategorisinde sartname ve kurallar geregi bir ucak 5 kilodan daha agir ve kanat acikligi 2 metreden daha fazla olamiyor; ve bununla birlikte herhangi ozgun bir tasarim musabakada yer alabiliyorken...
IMAC bransinda agirlik ve boyut kisitlamasi yok. Ozgun tasarimlarin yarismaya katilma haklari da yok. Bransin adindan anlasilacagi gibi, gerceginin minyaturu olan ucaklarin akrobasi yapmasi temel kural. Bununla ilgili bir miktar olcekten sapmaya musade var tabi (%10 ile sinirli)
Oldukca spesifik ve pahali ekipman gerekliligi yuzunden F3A'yi biraz daha teknik tarafi zorlayici bir kategori olarak nitelendirmekte mahsur olmaz sanirim, en azindan baslangic seviyesinde (IMAC ileri seviyede de ucak boyutlari devasa boyutlara ulasmakta, bu da maliyeti direk olarak artirmakta)
Ulkemizde de tatmin edici olmasa da bir grup modelci dostumuz bu bransla ilgilenmekteler... Son donemdeki benzinli modellerin yayginligindan (en azindan bir miktar yastik alti stok oldugu varsayimiyla) dolayi IMAC icin olusturdugum rehberimi buradan paylasmak istedim. 3D gibi yuksek riskler iceren bir brans degil. En fazla motorunuz sustugunda biraz gergin saniyeler gecirip cok buyuk hasar olmadan modelinizi yere indirme sansiniz var. Bir kisinin bile bu kaynaktan esinlenip heves etmesi en buyuk temennim...
IMAC 5 ana kategoride organize edilmekte:
Basic
Sportsman
Intermediate
Advanced
Unlimited
Freestyle (opsiyon)
Modelci dostlara nacizhane tavsiyem, akrobasiye merakiniz olmasa bile en azindan Rehbere goz gezdirip, mumkunse de Basic serideki bir sekansi ucmalari... Inanin ucus ve ucaginizin insasi ile ilgili perspektifiniz degisecek... En azindan hava sahasini cok daha etkin sekilde kullanacaginiza emin olun...
Akrobasi ucmayan bir modelci en azindan su konularda fayda saglayabilir:
-Ucus alani ve ucus cizgisi (nami diger "BOX")
-Manevralar ve manevra aileleri (buna bildigimiz aileronla yatarak donus de dahil)
-Manevralarin nasil icra edilecegi (Ilk manevranin kodu 1.1.1.1, nedir diye sorarsaniz: Duz Ucus. Nasil yani demeyin, kurallari var ve oyle kolay degil ?)
-Ruzgarda ucusun ve duzeltmelerin nasil olmasi gerektigi (evet bildigimiz duz ucus icin de bunu tanimliyor rehber)
Rehber malesef Ingilizce lisanda. Lisan konusunda gucluk yasayan modelci dostlar online ceviri kullanabilirler, oldukca edebi dilde yazili metinler. Bir karisiklik vs durumunda buradan her turlu destegi vermeye de hazirim.
Guncel IMAC portalinda rehberdeki tum dokumanlar mevcut ancak boluk porcuk ve farkli platformlara yonlendiriyor olusundan dolayi (kimisi cloud server, kimisi youtube, kimisi direk download, kimi dokuman trainingde, kimisi education'da vs) takip etmesi guc olabilliyor. Ben tum malumati bir indeks duzeninde arsivledim ve ilgili videolari da kaynagindan indirip ilgili indeksin icerisine koydum.
Icerikte IMAC kurallar kitabi, pilotaj ile igili bilgiler ve egitim muhtevasi, bununla birlikte hakemler icin (ki bir musabakada en kritik nokta benim acimdan) de hem kurallar, hem egitim icerigi mevcut.
Ek olarak da idari formlar, musabaka skorlama kolayligi saglayan "SCORE" yazilimi ve aylik IMAC dergisinin 2018 den itibaren sayilari mevcut...
Buyrun linki, vatana ve millete hayirlara vesile olmasi dilegiyle
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Son düzenleme: