Great Planes P51 D Mustang
Arkadaşlar, bu sefer aradan bir ay geçmeden gelişmelerle karşınızdayım!
Ha, bitti diyeceğimi bekliyorsanız, o kadar değil!
Ama, şu an itibariyle inşaat işi bitti, ufak tefek macun işleri ve son ince zımparadan sonra kaplamaya başlayacağım nihayet. Henüz nasıl bir renk düzenlemesi yapacağıma karar vermedim, ama askeri değil sivil bir renk ve süsleme yapmaya çalışacağım. Bir bakayım elimde kaplama olarak neler var, o na göre karar vereceğim. Neyse, nerde kalmıştık?
Motor kaputu üst kısmı kalın balsa levhaların yapıştırılıp, daha sonra şekillendirilmesi ile oluşturuluyor. Rendeleme ve zımparalama esnasında motora toz girmemesi için üzerine poşet geçirdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sırada, inşaatın son aşaması olarak, gövdenin devamı olan alt kısımın ve alttaki hava girişinin (yalnızca görsel olarak işlevi var) inşaatı var.
Gövdenin devamını, üçgen kesitli blok balsadan içini oyarak kanadın ön kısmına yapıştırıyoruz. Ancak bu oyma işlemini, bir zamanlar Koçtaş'tan aldığım uyduruk oyma bıçakları ile yapmaya çalıştım. Ama tam kanadın yüzeyine oturacak şekilde oymak pek mümkün değil. O nedenle boşlukları doldurması ve ağır olmaması için, yalnızca burada poliüretan yapıştırıcı kullandım. Tabii, kanat gövde üzerine vidalı olarak yapıldığından, gövdeye yapışmayı engellemek için şeffaf defter kabı kullandım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bunlar kullandığım oyma ve yontma takımı;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yalnız bu aletin nasıl ve nerede kullanıldığını çözemedim!... :-\
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu da hava girişinin inşaatı...Ancak buradaki zorluk, planın üzerinde inşa etme imkanı olmadığı için, parçaları kanada nasıl ve nereye yerleştirmek gerektiği idi. O nedenle, en son yapıştırılacak yan parçaları, bölmelerin yerini belirlemek için yapıştırmak zorunda kaldığımdan, çıtaları yerleştirirken biraz uğraştım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bununla inşaat bitti derken, kutuda 1mm lik kontraplaktan iki uzun parça fark ettim. Bunların gövde ile kanadın birleşim yerine yuvarlak geçiş vermek için kullanılacağını hatırladım. Burada, hemen kuruması gerektiğinden, allerji yapmasına rağmen, zorunlu olarak, hızlandırıcısı ile birlikte kıvamlı CA yapıştırıcı kullandım. Ve tabii iki gün burnumu silmekten kurtulamadım.
Sonra da resimde görülen macunla doldurdum. Son şekli zımpara ile verilecek.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bütün bunlar bittikten sonra, kanat ve gövdedeki bazı boşlukları kapatmak için aynı macunu kullandım.
Bu arada bir bilgi, balsanın üzerinde oluşan hafif ezilmeler ve iğne deliklerini düzeltmek için, o kısmı hafifçe nemlendirip kaplama ütüsü ile (gerdirme ısısına yakın) üzerinden geçerseniz eski haline döner!
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İnce zımparadan sonra görüşmek üzere...