- Katılım
- 4 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,579
- Tepkime puanı
- 6,176
- Yaş
- 66
- Konum
- Başiskele - Kocaeli
- İlgi Alanı
- Uçak
Great Planes P51 D Mustang
Evet arkadaşlar, Mesut'un hatırlatmasıyla bir aydan fazla bir süre sonra ne durumdayız bir bakalım!
Kanadın bitmesi ile gövde inşaatına devam etmeye başladım. Kanadı gövdeye bağlamak için kullanacağımız vidalar için, gövdedeki kalın kontraplağa diş açmamız gerekiyor. Ancak kutudan çıkan vidalar imperyal olduğundan ve buna göre klavuz yok. Yerine 6 mm'lik plastik vida kullanacağım. Önce 5.5mm'lik matkapla kanadı yerinde sabit tutarak kanatla birlikte deliyoruz. Sonra gövdedeki deliklere 6mm klavuz ile diş açıyoruz. Sonra da ince CA ile ıslatıp dişlerin sertleşmesini sağlıyoruz. Sonra aynı kılavuz ile tekrar geçiyoruz. Bu sistem son derece güvenilir.
Sonra da gövde üst bölmelerini tamamladım.
Gövde üst çıtalarının yapıştırılması.
Gövde üst kaplamaların yapıştırılması. Yapıştırılacak balsa levhanın dış yüzeyi ıslatılarak kırılmadan bükülmesini sağlıyoruz.
Depo üstü ve kokpit yanları şekilliolduğu için, plandaki şablondan balsa levhaya aktarmak gerekti. Bunun için önce şeffaf plastik üzerine tükenmez ile çizdim, sonra da plastiğin altına balsa levhayı koyup çizgilerin üstünden geçip, balsanın üzerinde iz yapmasını sağladım. Sonra tekrar izin üzerinden tükenmez kalem ile geçip çizgileri belirginleştirdim ve bıçakla kestim.
Gövde üstlerinin yuvarlaklığı ise kalın balsa levhalardan yontma ve zımpara ile veriliyor. Ancak burada önemli nokta, daha sonra zımpara işleminde kılavuz olacak orta çizgiyi levhalara çizmek. Aksi takdirde gövde üstündeki yuvarlaklığı düzgün yapmak mümkün değil.
Sonunda da gövdeye şekil vermek için önce kalın levhaların fazlalarını Hobbyking'ten aldığım minik rende ile alıyoruz. Sonra da zımpara ile şekillendiriyoruz. Ancak buradaki henüz son zımpara değil.
Bu aşamadan sonra, motor kaputunun üst kısmını yapabilmek için motoru geçici olarak baş aşağı monte etmemiz gerekiyor. Çünkü yalnızca alt kısmı plastik. Motoru monte ettikten sonra, burunluğun aynasına ince kontraplaktan kaput ön halkasını geçici olarak yapıştırmamız gerekiyor. Ancak, burada motor şaftına göre burunluğun deliği fazla geniş olduğu için bunu çözmem gerekti. Eldeki mevcut malzemelerden, dış çapı aynanın deliğinin iç çapı ile aynı, iç çapı da motorun şaftı ile aynı bir boru aradım. İç çapı aradığım ölçülerde ama dışı biraz geniş plastik bir boru bulunca, dış çapını şarjlı tornavidayı torna gibi kullanarak zımpara ile daralttım. Bu iş bir hayli uğraştırdı.
Ve şu anda son durum aşağıdaki şekilde. İnşaat işi olarak, bunun üzerine balsadan yapılacak motor kaputu ve kanat altına radyatör hava girişi yapımı kaldı. Sonra ince zımpara ve microfill ile macun. Bir dahaki hatırlatmanıza kadar, şimdilik bu kadar.
Evet arkadaşlar, Mesut'un hatırlatmasıyla bir aydan fazla bir süre sonra ne durumdayız bir bakalım!
Kanadın bitmesi ile gövde inşaatına devam etmeye başladım. Kanadı gövdeye bağlamak için kullanacağımız vidalar için, gövdedeki kalın kontraplağa diş açmamız gerekiyor. Ancak kutudan çıkan vidalar imperyal olduğundan ve buna göre klavuz yok. Yerine 6 mm'lik plastik vida kullanacağım. Önce 5.5mm'lik matkapla kanadı yerinde sabit tutarak kanatla birlikte deliyoruz. Sonra gövdedeki deliklere 6mm klavuz ile diş açıyoruz. Sonra da ince CA ile ıslatıp dişlerin sertleşmesini sağlıyoruz. Sonra aynı kılavuz ile tekrar geçiyoruz. Bu sistem son derece güvenilir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra da gövde üst bölmelerini tamamladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gövde üst çıtalarının yapıştırılması.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gövde üst kaplamaların yapıştırılması. Yapıştırılacak balsa levhanın dış yüzeyi ıslatılarak kırılmadan bükülmesini sağlıyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Depo üstü ve kokpit yanları şekilliolduğu için, plandaki şablondan balsa levhaya aktarmak gerekti. Bunun için önce şeffaf plastik üzerine tükenmez ile çizdim, sonra da plastiğin altına balsa levhayı koyup çizgilerin üstünden geçip, balsanın üzerinde iz yapmasını sağladım. Sonra tekrar izin üzerinden tükenmez kalem ile geçip çizgileri belirginleştirdim ve bıçakla kestim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gövde üstlerinin yuvarlaklığı ise kalın balsa levhalardan yontma ve zımpara ile veriliyor. Ancak burada önemli nokta, daha sonra zımpara işleminde kılavuz olacak orta çizgiyi levhalara çizmek. Aksi takdirde gövde üstündeki yuvarlaklığı düzgün yapmak mümkün değil.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonunda da gövdeye şekil vermek için önce kalın levhaların fazlalarını Hobbyking'ten aldığım minik rende ile alıyoruz. Sonra da zımpara ile şekillendiriyoruz. Ancak buradaki henüz son zımpara değil.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu aşamadan sonra, motor kaputunun üst kısmını yapabilmek için motoru geçici olarak baş aşağı monte etmemiz gerekiyor. Çünkü yalnızca alt kısmı plastik. Motoru monte ettikten sonra, burunluğun aynasına ince kontraplaktan kaput ön halkasını geçici olarak yapıştırmamız gerekiyor. Ancak, burada motor şaftına göre burunluğun deliği fazla geniş olduğu için bunu çözmem gerekti. Eldeki mevcut malzemelerden, dış çapı aynanın deliğinin iç çapı ile aynı, iç çapı da motorun şaftı ile aynı bir boru aradım. İç çapı aradığım ölçülerde ama dışı biraz geniş plastik bir boru bulunca, dış çapını şarjlı tornavidayı torna gibi kullanarak zımpara ile daralttım. Bu iş bir hayli uğraştırdı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ve şu anda son durum aşağıdaki şekilde. İnşaat işi olarak, bunun üzerine balsadan yapılacak motor kaputu ve kanat altına radyatör hava girişi yapımı kaldı. Sonra ince zımpara ve microfill ile macun. Bir dahaki hatırlatmanıza kadar, şimdilik bu kadar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol