Rasim Öztürk
RcFanatik
Goblin 630 6S Konfigurasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ?
Bu yıl yeniden başladığımda ben de yukarıdaki ilk cümleyi biraz olsun gerçekleştirebilmek ve bunu yapmaya çalışırken de kalınla işaretlenen kısmı fazla yaşamamak adına ilk modelimin buna imkan verebilecek bir boyut ve özellikte olmasını istedim. Aklımda klasik olarak ya Align Trex 450 yada kalite olarak ondan çok uzak olmayan klon bir model (ALZRC veya en azından Tarot) edinmek vardı. Bununla ilgili araştırmalarım oldu, değerli yorumlar aldım, sonrasında Celalettin beyden Trex 450 Plus modelini aldım.
Öncelikle geçen yıl bu zamanlara gidersek; uzun uzun forum okumadan, mekanik ve elektronik olarak teoriye biraz olsun hakim olduktan (başlangıç için yetecek kadar bir seviyeye geldikten) sonra Trex 450 Sport modeli almıştım. Temel olarak Plus modelinden çok bir farkı yoktu, plusta plastik olan bazı kısımlar onda metaldi bir de iniş takımı farklı gerisi aynı... Ama rahatlık olarak fark vardı, herşey çok yeni idi, eğitim ayağı ile kaldırıyordum, ilk uçuşumda resmen avuç içlerim terlemişti, gergindim.
Bu seneye geldiğimizde durum daha farklı. Geçen sene ile arada simülatör çalışması olarak fark var. v922 ile çalışmaların etkisi var. herşeyden önce ise, kafada biraz daha rahatlık var. kırılsa da 450 model diyorum ne olacak Biraz daha eğitim modeli gözü ile bakıyorum, asıl amacım bunda acemiliği bir nebze daha atıp önümüzdeki yıl 550 size 6S setuplı bir modelle devam etmek. Ve muhtemelen bu model uzunca bir süre benim modelim olacak, aşırı harcama yapma yılda bir iki model değiştirme lüksüm olmayacak. Bu yüzden hem bu modeli araştırma aşamasında titiz davranıyorum (gaui x5, align trex 550L, fbl üniteler, gibi konuları ilgiyle takip ediyorum) hem de pilotaj olarak biraz daha hazır girmek istiyorum o modele. Daha toplasanız 5 defa ancak çıkmışızdır araziye, ama havada modele daha hakimim, heyecan daha az, eğitim ayağı zaten bu yıl hiç takmadım başından beri, gidişat iyi yönde, tam anlamıyla alan turu sayılmasa da işte gidip geliyorum öyle otorotasyonu geliştirmeye çalışıyorum vs. Hatta bir örnek vermem gerekirse, bir uçuş alanından bir başkasına gittik, arada kumandada gyro switchinin pozisyonu değişmiş farketmedim öyle kaldırdım. %0 sensitivity ile havada bayağı cebelleştim modelle, en son kontrol kaybı gerçekleşti bir noktadan sonra, o halde modeli yere tek parça indirmeyi başardım sadece skidin bir ayağı kırıldı. Geçen seneki ben olsa o heyecanla modeli akışına bırakır parçalanmasını izlerdim herhalde...
Bu yıl daha farklı, önümüzdeki yıl daha da farklı olacak umarım. Emre abi ile daha iyi bir mekan arayışlarımız devam ediyor. Ramazandan sonra piknik formatına da geçeceğiz. Gelişime devam, bu arada üzerine çok titrediğim bir modelim yok Böylesi çok daha rahat oluyor.
Mehmet Kucuksari' Alıntı:ana amacımız, hedefimiz pilotajı geliştirmek olmalı, topladığımız modellerde buna sadece bir araç.
Şimdi amaç belli, sadece araç konusunda nasıl bir çıta belirleyelim, belki bu konu üzerinde biraz daha konuşmamız gerekiyor.
Modelciliğe başladım ilk zamanlar, ilk modelim Trex 45 PRO idi. O zamanlar 450 klone heliler çok popülerdi. Hiç unutmuyorum ben 45o kırım korkusu nedeniyle rahat uçamadıkca, acaba bir klone heli mi toplasam diye çok düşündüm. Sağolsun Türker kardeşim bu konu da beni hep uyardı ve özetle hep şunu söyledi : "Abi pilotajın gelişinceye kadar ekonomik olarak toplayabileceğin / alabileceğin en az sorunlu model ve ekipmanlar uç, belli bir seviyeye gelince o zaman klone heli toplarsın" dedi Şimdi zaman gecince ne demek istediğini daha iyi anladım.
Bir de bu işin kesinlikle bir de ekonomik tartışılmaz bir boyutu da. Netice de hepimiz bu işi hobi olarak yapıyoruz ve harcadığımız paraların bize maddi olarak bir geri dönüşü yok. O yüzden harcama yaparken de olayı çok da fazla abartmanın pek de bir anlamı yok. Kaldı ki eğer bir de benim gibi "Aman cicilerime bir şey olmasın" psikolojine giriyorsan o zaman rahat uçuş da yapamaz hale geliyorsun.
Bu yıl yeniden başladığımda ben de yukarıdaki ilk cümleyi biraz olsun gerçekleştirebilmek ve bunu yapmaya çalışırken de kalınla işaretlenen kısmı fazla yaşamamak adına ilk modelimin buna imkan verebilecek bir boyut ve özellikte olmasını istedim. Aklımda klasik olarak ya Align Trex 450 yada kalite olarak ondan çok uzak olmayan klon bir model (ALZRC veya en azından Tarot) edinmek vardı. Bununla ilgili araştırmalarım oldu, değerli yorumlar aldım, sonrasında Celalettin beyden Trex 450 Plus modelini aldım.
Öncelikle geçen yıl bu zamanlara gidersek; uzun uzun forum okumadan, mekanik ve elektronik olarak teoriye biraz olsun hakim olduktan (başlangıç için yetecek kadar bir seviyeye geldikten) sonra Trex 450 Sport modeli almıştım. Temel olarak Plus modelinden çok bir farkı yoktu, plusta plastik olan bazı kısımlar onda metaldi bir de iniş takımı farklı gerisi aynı... Ama rahatlık olarak fark vardı, herşey çok yeni idi, eğitim ayağı ile kaldırıyordum, ilk uçuşumda resmen avuç içlerim terlemişti, gergindim.
Bu seneye geldiğimizde durum daha farklı. Geçen sene ile arada simülatör çalışması olarak fark var. v922 ile çalışmaların etkisi var. herşeyden önce ise, kafada biraz daha rahatlık var. kırılsa da 450 model diyorum ne olacak Biraz daha eğitim modeli gözü ile bakıyorum, asıl amacım bunda acemiliği bir nebze daha atıp önümüzdeki yıl 550 size 6S setuplı bir modelle devam etmek. Ve muhtemelen bu model uzunca bir süre benim modelim olacak, aşırı harcama yapma yılda bir iki model değiştirme lüksüm olmayacak. Bu yüzden hem bu modeli araştırma aşamasında titiz davranıyorum (gaui x5, align trex 550L, fbl üniteler, gibi konuları ilgiyle takip ediyorum) hem de pilotaj olarak biraz daha hazır girmek istiyorum o modele. Daha toplasanız 5 defa ancak çıkmışızdır araziye, ama havada modele daha hakimim, heyecan daha az, eğitim ayağı zaten bu yıl hiç takmadım başından beri, gidişat iyi yönde, tam anlamıyla alan turu sayılmasa da işte gidip geliyorum öyle otorotasyonu geliştirmeye çalışıyorum vs. Hatta bir örnek vermem gerekirse, bir uçuş alanından bir başkasına gittik, arada kumandada gyro switchinin pozisyonu değişmiş farketmedim öyle kaldırdım. %0 sensitivity ile havada bayağı cebelleştim modelle, en son kontrol kaybı gerçekleşti bir noktadan sonra, o halde modeli yere tek parça indirmeyi başardım sadece skidin bir ayağı kırıldı. Geçen seneki ben olsa o heyecanla modeli akışına bırakır parçalanmasını izlerdim herhalde...
Bu yıl daha farklı, önümüzdeki yıl daha da farklı olacak umarım. Emre abi ile daha iyi bir mekan arayışlarımız devam ediyor. Ramazandan sonra piknik formatına da geçeceğiz. Gelişime devam, bu arada üzerine çok titrediğim bir modelim yok Böylesi çok daha rahat oluyor.