GENS ACE LİPO

GENS ACE LİPO

Doğukan ben Tacettin abinin mesajı üzerine yazdım, sen o arada yazmışsın :) Benim mesaj da sana yönelik veya polemik amaçlı değildi ;)
 
GENS ACE LİPO

Rasim Öztürk' Alıntı:
Doğukan ben Tacettin abinin mesajı üzerine yazdım, sen o arada yazmışsın :) Benim mesaj da sana yönelik veya polemik amaçlı değildi ;)

Aman abi estağfurullah benimde sana yada başkasına polemik yaptığım yok nolur yanlış anlaşılmasın :D
 
GENS ACE LİPO

Emre kaman hocamdan. gayet uygun ve mütevazi bir rakkam a aldığım,
şu anda da kullandığım goblin 500 in kuyruğu MKS. hemde titanyum Gear. :bravo: hemde alignten ucuza gelmişti. :halay: :halay: :halay:

forum bu modelcilik arkadaşlığı bu. yoksa ki hayatta mks alamazdım. merakımı da gidermiş oldum.
Elektronik bana göre birazda merak fiziki temas.
ama insanda mutluluk veriyor.
 
GENS ACE LİPO

Yoğun bir gün olduğu için istediğim şekilde konuya giremiyorum. Sadece temel bir iki konuyu vurgulayayım:

-- HOBI = Eğlence = BOS zaman + BOS'da duran Para :D

Aslında işin bence temel özeti bu. Ne kadar zaman ve ne kadar para harcamak istediği insanların insiyatifinde.

Esas olan aldığımız ZEVK ve HAZ. Kimisi bu zevki pilotajla alır, kimisi de ürün alıp toplayarak, kimisi de her iki taraftan azar azar.
Zaten hobiden aldığımız zevk azalınca, hobi hayatımıza da ara veririz.

Gelelim diğer detaylara :

-- Öncelikle herkes kendi cephesinden haklıdır, bunda bir sorun yok.
-- Yine tüm kullanıcılarımız karşılıklı saygı çercevesinde rahatlıkla ve özgürce kendi fikirlerini paylaşabilirler.
-- Yeter ki paylaşılan konularda teknik bir yanlış olmasın. Eğer teknik olarak doğru ise kimse kimsenin tercihine direk yok "Sen yanlışsın" dememeli.
-- Forum olarak ilk günden bu yana tüm konularda farklı görüşleri bir araya getirerek, tüm alternatif çözümler ile yeni başlayanlara bol tercih sunmaya çalıştık.

En ekonomik olanından en pahalısına, en kalitelisinden fiyat/performans oranı en iyisi olana kadar.

Bu tercihleri ortaya koyarken de mümkün olduğunca teknik verileri, uluslararası tecrübe ve paylaşımları referans aldık ve gösterdik.

"PAHALI olan Daima En iyisidir" hiç bir zaman demedik ve desteklemedik. "Alacaksan en pahalısını" al da demektir. Ama "Ben illa pahalı olanı alınca mutlu olacağım" diyene de saygı gösterdik.

Özetle

FORUM OLARAK üzerimize düşeni fazlası ile yaptığımızı düşünüyorum. Bundan sonrası tamamen kişisel zevk ve tercih meselesi. Bize de sadece saygı duymak kalıyor :saygilar:
 
GENS ACE LİPO

Valla icinde oldugum 3 yilda gordum ki, bu hobide olmaz diye bisey yok. Bu yuzden 5 yil giden pile de inanirim, baska seylere de.

Mesela cok ilginctir, adam kumanda ayari bilmez, unite ayari bilmez, ama alir o heliyi deli gibi ucar. Oluyor boyle seyler.

Herkes neyi nasil isterse oyle yapsin, sonucta zevk meselesi. Ama kimse kimseyi yargilamasin, ucuyor, ucamiyor, biliyor, bilmiyor diye. Adamin biri cikar, ben ucmaktan degil heli toplamaktan zevk aliyorum kardesim der, biri cikar ben kirmaktan keyif aliyorum der. Peki kardesim keyif senin der gecerim.
 
GENS ACE LİPO

Elmalarla armutlar gene fena halde karışmış. Bir derleme yapalım. Yazdığım şeyler benim keşfettiğim şeyler değildir , evrensel kurallar ve tüm dünyadaki kullanıcıların ortak görüşünü yansıtmaktadır. Kendi tecrübemde bunlarla örtüşmektedir.

Yeni başlayan arkadaşların yanlış bilgi edinmemeleri için mümkün mertebe basit ve detaylı anlatacam. İnternette her okuduğunu doğru zannedip paralarını çöpe atmasınlar.

1. Pilin kalitesini nasıl anlarız?

Bir pilin kalitesi ve ömrü ile ilgili yorum yapabilmek için en azından asgari standart bir modelde denemek gerekiyor. 600 pal çeviren bir modelde önerilen kafa turu 2200-2300 civarıdır. Rotor kapasitesi , model ağırlığı , esc seçimi , motor kv seçimi , pil kapasitesi vs hepsi hesaplanarak bu değerler bulunur. Şimdi bu model için 1300-1400 rpm çok düşük kafa turunda uçmak demektir ve çekilen akım ve pile düşen yük çok azalacaktır.

Şöyle ki :
Piller ve esc motora binen yük arttıkça daha çok çalışır çünkü çekilen akım artmaktadır.
Motorun watt olarak daha fazla güç çekmesine neden olan durumlar : Pallerin büyümesi , pal açılarının artması , pal dönüş hızının artmasıdır. Bunların içinde en önemlisi pal dönüş hızıdır. Çünkü açılar uçuşun genelinde en uçları görmez , pal boyunun 50mm büyümesi rotor alanını %16-20 arttırır güç ihtiyacında ancak %16-20 lik bir artışa sebep olur. Ancak pal dönüş hızının arttırılması devamlı bir olay olduğu için ve hava dinamikleri gereği (hava direnci hızın küpü ile arttığı için) motorun güç ihtiyacını ileri derecede arttırır.
Motor daha çok güç istedikçe voltaj arttırılamadığı için amper arttırılmak zorudadır. (watt=amperxvoltaj) . İşte burada pilin kalitesi devreye girer.

Özetle çok düşük kafa turu ile uçan bir model ile pilin kalitesi hakkında yorum yapmak kesinlikle mümkün değildir. Dünyanın en iyi pilini de en kötü pilini de taksan problemsiz uçar

2. Pil seçimini neye göre yapmalıyız?

Pili tavsiye üzerine almak komşunun tavsiye ettiği ilacı doktora danışmadan almaya benzer. Ancak burada doktor hesap kitap demektir. Önce neye ihtiyacımız olduğunu bilmemiz gerekir.
Helikopterler uçma dinamikleri ve tarzı gereği yüksek akım çeken makinalardır. Bilmemiz gereken bilgilerin çoğu üretici firmalar tarafından bize verilmiştir yada model boyutuna göre belli standartlar zaten mevcuttur. Ancak bağlı bileşenleri değerlendirmek istersek:

Motor - ESC - batarya üçlüsü birbirine uygun olmalıdır. Mesela motorumuz 22 voltta 2200 watt güç çekebiliyorsa 100 amper akım çekebilir demektir ve bu civarda bir esc ve teorik olarak 5000 mah 20C bir batarya ile limitlerde kullanabiliriz . Motor 3000 watt ise amper ihtiyacı 136 olmaktadır buda 140-150 amper bir esc ve en az 30C pil gerektirmektedir.
Yani önce modelimize ve hedeflediğimiz kafaturuna uygun bir motor seçtikten sonra esc ve pil ihtiyaçlarımızı ona göre belirlememiz gerekir.

Çok güzel hesap kitap yaptık ama evdeki hesap çarşıya pek uymuyor. Çünkü pil üreticileri pillerin üzerine bastıkları C değeri hakkında çok yalancılar. Bazıları az abartıyor bazıları çok abartıyor. Yıllar içinde deve yüküyle para döküp hemen hemen hepsini ekip olarak deneyerek belli bir görüş oluşturduk. Bu tecrübeler bize bayağı maliyetli oldu. Şimdi yolun başında olan arkadaşlar aynı yollarda geçip paralarını çöpe atmasınlar diye gerçeğe en yakın C değeri olan pil markalarını açıklıyorum (ŞOK ŞOK ŞOK) :

1. Thunder Power , Optipower (gerçeğe en yakın değerler: örneğin 50C yazıyorsa 45C verebiliyor)
2. Pulse , Gens Ace , haiyin , revolectrix vs (uydurmada abartmayan markalar: örneğin 45C yazıyorsa 30-35C verebiliyor)
3. Hobby king pilleri özellikle nano-tech serisi (en çok uyduran pillerdir : örneğin 45C yazıyorsa 20-25C verebiliyor )

Şimdi bu pillerin fiyatlarına bakanlar göreceklerdir ki 1. sıradaki piller en pahalılarıdır. Hepsi aynı kalitede olsa kimse pahalı olanları almazdı tez zamanda batarlardı. Ancak en pahalı pil üreticilerinin gene en eski üreticiler olduğunu da görüyoruz. Demek ki dünyanın genelindeki pilotlar pil seçimi konusunda bilinçli.

3. HK pilleri hakkında şahsi deneyimim:
Teknik bilgi olarak , okumayı sevdiğim için birçok bilgiye sahip olmama rağmen pilotaj konusunda başlangıçla orta seviye arasında bir yerdeyim. Yapabildiklerim , düz uçmak ters uçmak , loop ve roll gibi şeylerle sınırlı.
Modellerimi hiçbir zaman tavsiye edilen kafa turundan yüksek hızda çalıştırmam , açılarını da gene tavsiye edilen sınırlarda tutarım. Uzun uçmam pillerimi hiçbir zaman %30 un altına indirmem . Pilleri her zaman storage da tutarım , ortam sıcaklığına dikkat ederim , şarj aletinin en iyisini kullanırım, 1C ile şarj ederim. Yani pilleri korumak için yapılacak daha fazla bir şey yok.

Kullandığım HK pilleri 4500 mah 45C nanotech pillerdi. Uygun ESC , motor ve şartlarda kullandığım halde , rodajı iyi şekilde yapılmış bu piller 550 lik modelde tek ve 700 lük modelde ikili olarak kullanıldığında tehlikeli derecede ısınıyor ve yuvasından zor çıkacak kadar şişiyordu. Sıcaklığı düşünce şişliği inse de eski formuna dönmüyordu. Malum Lipo pillerin içinde organik ve 65 derece civarında alev alan kimyasallar olduğu için ısınması çok tehlikeli. Aynı gün aynı modellere aynı kapasite ve aynı C değerlerine sahip pulseları taktığımda piller ancak hafif ılık olacak kadar ısınıyordu. Zaten uçtuğum süre belli , yapabileceklerim belli , kafa turum belli , pili zorlama şansım yok , kurtarma çekme durumu yok.
Böylece bire bir aynı özelliklerde olan pili aynı modelde ve aynı pilotaj ile karşılaştırdığımızda aralarında dünyalar kadar fark olduğunu gördük.
Sonra bir daha o pilleri kullanmadım. O aralar Ediz model toplamıştı pile ihtiyacı vardı birçok kez uyararak bedelsiz kendisine verdim. Sadece test için kullanacam dedi ama biraz zorlayınca havada alev almış. Neyse ki fazla bir zarar olmamış.

Özetle pil daha ucuz ancak hem kullanamıyoruz , hemde vermesi gereken değerler istendiğinde yanarak modelde büyük hasarlar oluşturma ihtimali var. O yüzden helikopterde Hobby King pili kullanacak kadar zengin değilim diyorum.

HK pillerini sadece köpük uçaklarda kullanıyorum. Onu bile alırken 40 amper esc için 88 amper verebilir denenlerden (2200mah 40c) seçiyorum ne olur ne olmaz.

4. Diğer ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakası:

Model gözen çıkarıldıysa , pert etmek üzmeyecekse ve daha önemlisi etrafta zarar verecek kimse yoksa istenen elektronik alınsın farketmez. Ancak böyle bir durum mümkün değil. O yüzden minimum havada bozulmayacak bir elektronik seçimi yapılmalı. Şimdiye kadar gördüğüm en sık bozulan elektronikler esc ve bec'lerdir. Bu yüzden buların bütçenin yettiği en kaliteli olanlarından seçilmesi gereklidir.
Servolar konusundaki fikirlerim halen değişmekte , geçmişte 550 pal boyuna kadar HV servoya gerek yok derken , şimdi 700 ler için bile HV servo gerektiği konusunda şüphelerim var. 770 - 800 ve speed gibi özel uygulamalar dışında HV servo israf olarak değerlendirilebilir. Ancak modelcilikte bir sonraki modelin ne olduğu genelde belli olmadığı için ilerideki modelleride düşünerek ihtiyacı olandan yüksek özellikte malzeme kullanılmasını yadırgamıyorum. Zira alınan mal satılırken zarar ediliyor, her malzeme alındığında kurlar , kargo gümrük birsürü masraf çıkıyor. O yüzden ileriye dönük plan yaparak malzeme alanlara ben zeki insanlar diyorum.
Pilotajı orta ve altı seviyede olan insanların özellikle motor seçimlerinde daha güçlü motorları tavsiye etmesi gerektiğini düşünüyorum çünkü gelişmemiş cyclic yönetimi aşırı devir değişikliklerine ve dişli sıyırması kırılması gibi durumlara sebep olabiliyor. Motor gücü bu acemilikten kaynaklanan ekstra güç gereksinimini karşılayacak durumda ise devrini koruyabilir. Genede elektronik seçiminin , model seçiminin şahsi zevk meselesi boyutu da olduğu için bu konuda kimseyi eleştirip hevesini kırmam. Modeller biz koca adamların oyuncaklarıdır. Ancak biz çocuk olmadığımız için çocuklar gibi acımasızca eleştiremeyiz.

5. Model ve boyut seçimi:

Radyo kumandalı helikopter kullanmak isteyen ve bu hobi ile uzun süreli uğraşmayı düşünen arkadaşlara önerilerimi defalarca yazdım ancak son paragrafta tekrar gözden geçirelim.
* Kumanda bizim ana demirbaşımızdır, gücümüzün yettiğinin en iyisini alalım , alırken çok iyi araştıralım.
* Modellerimizded elektrikli modelleri tercih etmeliyiz. Nitro yakıtlı modeller çok daha fazla uğraş ister , uçuş başı maliyeti daha yüksektir ve performans olarak daha düşük performanslı motorlardır. Tek avantajı uçuş süresinin uzun olmasıdır. O yüzden dumanı sesi bana zevk veriyor diyenlere saygı duymakla beraber bence uğraşılacak iş değildir.
* Piller pahalı ve kargosu yüksek ürünler oldukları için uzun ömürlü olmalarını isteriz. 3 liraya alıp 50 uçuşta perti çıkan piller yerine 5 lira verip yüzlerce uçuşta bana mısın demeyen pilleri tercih etmek gereklidir.
* Ana modelimiz 550 boyutunda olmalıdır. Stabilite , görünürlülük , standart servo kullanması , 6S 5000 mah pil kullanması gibi avantajları nedeniyle ileride 700 lük modele geçildiğinde bizi birçok masraftan kurtaracaktır.
*Şarj aleti ve piller kaliteli olmalıdır , yoksa çok masrafa gireriz. Pil boyut seçimi yapılırken her modelde aynı kapasite pilleri kullanabilecek şekilde planlama yapılmalıdır.
* Her modelcinin iki tane modeli olmalıdır. Benim önerim bir 550 bir de 700 boyutudur. Bunun dışındaki boyutlar elektronik ve pil bazında farklı yatırımlar gerektireceği için lükse girer. Hatta 550 kit alınacaksa ESC HV olarak alınmalıdır ki ileride başka modellerde de kullanılabilsin.
* Mikro ve küçük boy modellerin kullanımı ve bakımı daha zor olduğu için bu modelleri tercih edenler çok çabuk hobiden soğumaktadır. Bana göre mikro modeller belli bir el alışkanlığı kazanıldıktan sonra ikinci yada üçüncü model olarak alınabilir.

Böylece yeni başlayanların okuyup da yanlış bilgiler edinmesini ve boş yere bir sürü parayı çöpe atmasını engellemiş olduk. Buraya kadar sabredip okuyan arkadaşlara teşekkür ederim. Saygılarımla. :saygilar:
 
GENS ACE LİPO

Rasim sen beni anlamamışsın. Benim endişelendiğim konuyu tahmin ettiğini sanmıyorum. Tabi ki herkes istediğini alır eder. Orası beni de bağlamaz. Çok güçlü ekipmanlara sahip bir model aynı zamanda çok tehlikeli bir model. Güçlü piller, güçlü motorlar, güçlü servolar ve maddi MANEVİ ağır sonuçlar... Ne demek istediğimi şimdi daha iyi anlamışsındır umarım. Aynı zamanda neden sitem ettiğimi de... Çok amatör yada usta bir arkadaş ta olabilir, büyük heveslerle extreme bir model toplar ve sonu üzücü biten bir kaza yaşarsa, sonuçlarına o katlansa bile hepimiz üzülürüz. Pilotajımla kesinlikle övünmüyorum. Her zaman söylerim, başkalarını izlemekten daha çok keyif alıyorum. Ayrıca ben hiç birinizden daha iyi ve üstün bir pilot değilim.
 
GENS ACE LİPO

Şu ana kadar fikirlerini paylaşan tüm arkadaşların öncelikle emeklerine sağlık. Herkes kendi penceresinden kendi düşüncelerini bu vesile ile dile getirmiş oldu :)
Ama en çok sevindiğim ise bu vesile ile uzun süredir özlediğimiz İlker hocam tarzı güzel bir mesaj okuma imkanımız olmuş olması :halay:
Ellerine sağlık hocam, yine tarafsız her açıdan durumu değerlendiren altı dolu dolu güzel bir yazı olmuş. Uygun bir zamanda uygun bir başlık ile bu mesajı yeni konu olarak açalım ki, bulması ve erişmesi kolay olsun.
 
GENS ACE LİPO

Kadir SARIYILDIZ' Alıntı:
Rasim sen beni anlamamışsın. Benim endişelendiğim konuyu tahmin ettiğini sanmıyorum. Tabi ki herkes istediğini alır eder. Orası beni de bağlamaz. Çok güçlü ekipmanlara sahip bir model aynı zamanda çok tehlikeli bir model. Güçlü piller, güçlü motorlar, güçlü servolar ve maddi MANEVİ ağır sonuçlar... Ne demek istediğimi şimdi daha iyi anlamışsındır umarım. Aynı zamanda neden sitem ettiğimi de... Çok amatör yada usta bir arkadaş ta olabilir, büyük heveslerle extreme bir model toplar ve sonu üzücü biten bir kaza yaşarsa, sonuçlarına o katlansa bile hepimiz üzülürüz. Pilotajımla kesinlikle övünmüyorum. Her zaman söylerim, başkalarını izlemekten daha çok keyif alıyorum. Ayrıca ben hiç birinizden daha iyi ve üstün bir pilot değilim.

Evet sanırım ben anlamamışım, biraz aydınlatmanı rica edeceğim abi :)

Şimdi sen diyorsun ki; güçlü ekipmanlara sahip bir model çok tehlikeli... Haklısın...

Kontronik tehlikelidir, HK Rotorstar tehlikesiz mi peki?
Opti, thunder tehlikelidir, Turnigy Zippy tehlikesiz mi peki?
MKS, outrage tehlikelidir, Align Savöx tehlikesiz mi peki?
2200rpm dönen pal tehlikelidir, 1800rpm dönen pal tehlikesiz mi peki?
13 derece pal açısı tehlikelidir, 10 derece pal açısı tehlikesiz mi peki?

Birinci sırada saydıklarım çarparsa öldürür, ikinci sırada saydıklarım öldürmez mi peki?


Yeni başlayanlara öneriler var forumun ilgili bölümlerinde... Güvenlik ile ilgili uyarıları da sağolsunlar ellerine geçen her fırsatta vurgulamaktan geri kalmıyor duyarlı abilerimiz arkadaşlarımız... Buraları okuyan acemi arkadaşlar yanlış seçimler yapmayıp bilinçli şekilde hobide ilerleyeceklerdir.


Yalnız benim anlamadığım, "ülkede pilot yok, pilotaj zayıf"tan girdin konuya... "Ben 5 yıl kullandım turnigy pil, bana her türlü yetiyor, siz bu kadar üst donanımlara niye gerek duyuyorsunuz? Yanlış sularda yüzüyorsunuz, tercihlerinizi gözden geçirin" şeklinde yorumların oldu, yanlış mıyım?


Ordan nasıl oldu da; güvenlikle ilgili, maddi manevi sonuçlarla ilgili, yeni başlayan arkadaşların yanlış yönlenebileceği ile ilgili, sosyal mesajlarla ilgili tarafa kaydın?? Ben bu kısmı tam çözemedim...


NET olalım... Pilotajımızı eleştireceksen, aldığınız donanımlar israf diyeceksen, hakkını zaten veremiyorsunuz diyeceksen haklısındır der geçeriz. Bu da bizim zevkimiz, böyle mutlu oluyoruz deriz, sen de siz de haklısınız dersin geçersin...

Ama olayı başka noktalara çekiyorsun. Benim herkesin zevkine kimse karışamaz lafımı olmadık yerlere çekiyorsun. Güvenlikle ilgili ve maddi manevi kayıplarla ilgili tarafa çekiyorsun. Tam olarak ANLAMADIĞIM yer orası ;)
 
GENS ACE LİPO

tacettin sahin' Alıntı:
cemil.
dün kemal a söylemişin... (Tacettin kendisi neden aramıyor diye. )
aradım, ancak ulaşılamıyorsun.

tacettin abi şahsen ben cemil abiyi arayıpta ulaşamadığımı hatırlamıyorum. Gece 24:00 da da arasam rahatlıkla ulaşabiliyorum eğitimde, görevde evde uçuşta da olsa hep cevap verdi saolsun. En fazla kemalim 5 dk sonra görüşelim der ama yinede açar telefonunu saygılar.
 
GENS ACE LİPO

Rasim Öztürk' Alıntı:
Evet sanırım ben anlamamışım, biraz aydınlatmanı rica edeceğim abi :)
......
Ama olayı başka noktalara çekiyorsun. Benim herkesin zevkine kimse karışamaz lafımı olmadık yerlere çekiyorsun. Güvenlikle ilgili ve maddi manevi kayıplarla ilgili tarafa çekiyorsun. Tam olarak ANLAMADIĞIM yer orası ;)

Rasim kadir abinin mizacı biraz sert ;D sanırım askeri kökenli olmasından dolayı diye tahmin ediyorum. Ama kadir abi yıkıcı eleştiri değil yapıcı eleştiri yapıyo şöyleki ; kadir abinin sayesinde similasyonda çok iyi yerlere geldim bana kızarak öğretti hareketleri ;D olmaz öyle öğrenemezsin yapamazsın gibisinden kızar bana hep sim de ama iyi niyetlidir.
tabiki kimse kimsenin zevkine , karışamaz adam 12.000 tl ye model toplar hover yapar adamın parasıdır bişey diyemezsin :laugh: Kadir abide bu konuda bana dikkatli olmamı söyledi şu anda kullanacağım servolar hv servo torklu ve hızlı çok dikkat etmemi söyledi dikkat et dedi trex 500 e benzemez diye zaten servolarım hv de olsa normal servoda olsa benim açımdan bişi değişmeyecek pilotaj gelişmediği sürece :D kadir abinin söylemek istediğide bu sanırım gereksiz yönde çok masraf ediyoruz maddi olarak. İyi forumlar herkese.
 
GENS ACE LİPO

Tamam işte aynı şeyleri söyledim ben de... O kadarına gerek yok, maddi yönde çok masraf ediyorsun derse saygı duyar, onun görüşüdür deriz.

Güçlü donanımlı model tehlikelidir diyorsa, ben de diyorum ki düşük donanımlı, daha ekonomik tercihlerden oluşan model de tehlikelidir. Konuştuğumuz eğer can güvenliği ise risk ortak...

Mesele can güvenliği veya modelin güvenliği ise, 20C lipo kullanacağıma 50C lipo kullanırım, serin serin çalışır. Yanma sınırlarında dolaşmaz...


Ama yani hiçbirimiz burda saf da değiliz, çocuk da değiliz. Konuya yapılan "israf"lardan girip, pilotajla ilgili kibar tonlu, üstü kapalı eleştiriler getirip, buna karşılık "herkesin zevkidir kimse karışamaz, hobidir, kim ne şekilde mutlu oluyorsa" diye cevap verince, olayı güvenliğe, yeni başlayan arkadaşlara, maddi manevi kayıplara çekince... Ben de bunları anlamıyorum.


Kimsenin iyi niyetinden şüphemiz yok. Sadece görüşlerimizi savunurken biraz daha açık sözlü olmayı tercih ediyorum ben.
 
GENS ACE LİPO

Ben şu açıdan bakıyorum. Ben işten güçten yada ailevi sebeplerden yılda belki 20 belki 25 kere sahaya çıkabiliyorum. 3 gün üst üste uçtuğumuz da oluyor, iki ay helinin evden çıkmadığı da. Sim desen, bazen gaza gelip bir hafta düzenli çalışıyorum, ki anında fark ediyor pilotajda, ama çoğu zaman 1 ay açılmıyor program. E yaş da 35, bu saatten sonra benden master pilot da olmaz, kendi kendimize eğleniyoruz. Bu eğlencenin bir kısmı da ihtiyacımız olan değil de, canımızın istediği ekipmana yönelmek. Alışveriş de en az uçmak kadar zevkli bence :D Tabi bunu yaparken gözü kapatıp gelene geçene öptürmek değil kast ettiğim. İyi kötü bilgi birikimi edindik, İlker abinin altını çizdiği gibi plan program yapıp, şimdiye kadarki tecrübelerimizin ileriye ışık tutmasına çalışıyoruz. Ağaçtan toplamıyoruz sonuçta.

Belki 20 yaşında olsaydım, yeterli ekonomik gücüm ve zamanım olsaydı, o zaman gözümü çoook çok yukarılara dikerdim. Ama şu anda o zamanki hırsım yok, azmim yok, sabrım yok, heyecanım yok. Zamanım hiç yok :D O zaman olmayan ne var, çok olmasa da iyi kötü ekonomik imkanlar.

Sonuç olarak sen neden düzgün piro yapamıyorsun, neden sabit tictoc yapamıyorsun derlerse, "valla ben bu kadar yapabiliyorum hacım" diyorum. Madem yapamıyorsun neden hv servo alıyorsun, neden güçlü motor alıyorsun derlerse de "çünkü alabiliyorum" der geçerim.
 
GENS ACE LİPO

kemalcan' Alıntı:
tacettin abi şahsen ben cemil abiyi arayıpta ulaşamadığımı hatırlamıyorum. Gece 24:00 da da arasam rahatlıkla ulaşabiliyorum eğitimde, görevde evde uçuşta da olsa hep cevap verdi saolsun. En fazla kemalim 5 dk sonra görüşelim der ama yinede açar telefonunu saygılar.

Kemal. orada sözü geçen kemal
o kemal sen değilsin...
kim ulaşır kime ne zaman ulaşır ben bunu sormadım sorgulamadım. Konunun muhatabı kimse o cevap versin.