Flap Turleri nedir ? Flaperon nedir ? Futaba 7c ile nasil yapilir ?
Çok ayrıntılı bilgiye sahip olmamakla beraber mantıksal bi çıkarım
yapayım. C şıkkı olamaz gibi. Çünkü kanatlardaki kaldırma kuvveti uçağın ağırlığından fazla olsa uçak yükselirdi. Yani kaldırma kuvveti yönünde mutlaka uçak hareket ederdi. Uçuş dengesi bozulurdu.
Cevap A hiç olamaz. Bu durumda da yine dengesizlik olurdu. Uçak yerçekimi kuvveti - kaldırma kuvveti farkının etkisiyle alçalırdı. Zaten uçak alçalıyor aslında. Ama benim bahsettiğim dengesiz bir alçalma hatta düşme.
O halde en mantıklı cebap B dir. Yani eşittir.
Şimdi düşünüyorum da o halde alçalsa da eşittir yükselse de eşittir irtifa sabitken de eşittir. Aksi halde yukarıda bahsettiğim dengesizlik olur.
Lisede suda yarısı batmış ama su yüzeyinde duran cisme de suya tamamen batmış ama asılı duran cisme de (sudaki derinliği önemli değil) kendi ağırlığı kadar kaldırma kuvveti etkidiğini öğrendiğimde şaşırmıştım. Aslında nedeni çok basit. Sonuçta denge var. Uçak ta buna benzer gibi.
Sümer Yamaner' Alıntı:Gecenin son sorusu, uçuş mekaniğini ne kadar kavrayabildiğimizi ortaya koyacak.
Uçaklarda temel göstergelerden birisi varyometredir.
[attachimg=1]
VSI (Vertical Speed Indicator) olarak da adlandırılır. Yani dikey hızı verir. Varyo 0 ise uçak irtifasını muhafaza ediyor demektir.
Bir uçak sabit varyo ile alçalıyor. Örneğin -500 feet/min diyelim. Bu durumda aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
a) Kanatlarca üretilen kaldırma kuvveti uçağın ağırlığından düşüktür
b) Kanatlarca üretilen kaldırma kuvveti uçağın ağırlığına eşittir
c) Kanatlarca üretilen kaldırma kuvveti uçağın ağırlığından yüksektir
Şaşırmayın. Uçak ALÇALIYOR!
Çok ayrıntılı bilgiye sahip olmamakla beraber mantıksal bi çıkarım
yapayım. C şıkkı olamaz gibi. Çünkü kanatlardaki kaldırma kuvveti uçağın ağırlığından fazla olsa uçak yükselirdi. Yani kaldırma kuvveti yönünde mutlaka uçak hareket ederdi. Uçuş dengesi bozulurdu.
Cevap A hiç olamaz. Bu durumda da yine dengesizlik olurdu. Uçak yerçekimi kuvveti - kaldırma kuvveti farkının etkisiyle alçalırdı. Zaten uçak alçalıyor aslında. Ama benim bahsettiğim dengesiz bir alçalma hatta düşme.
O halde en mantıklı cebap B dir. Yani eşittir.
Şimdi düşünüyorum da o halde alçalsa da eşittir yükselse de eşittir irtifa sabitken de eşittir. Aksi halde yukarıda bahsettiğim dengesizlik olur.
Lisede suda yarısı batmış ama su yüzeyinde duran cisme de suya tamamen batmış ama asılı duran cisme de (sudaki derinliği önemli değil) kendi ağırlığı kadar kaldırma kuvveti etkidiğini öğrendiğimde şaşırmıştım. Aslında nedeni çok basit. Sonuçta denge var. Uçak ta buna benzer gibi.