Fast-Lad'dan Alışveriş sırasında DHL kargo istemediğinizi belirtin !!
Gün geçmiyor ki DHL başımızı ağrıtmasın, durduk yere canımızı sıkmasın. En son bu hafta kendileriyle istemeden de olsa işim oldu ve yine sorun, yine sorun. Sinirle şikayet edecek birilerini ararken Türkiye direktörü Marcus'un mailini buldum, kendisine üç ana başlıkta sıkıntılarımızı ilettim:
1. Deklare edilen değere bakılmaksızın kibrit kutusu bile gümrük incelemesine sokuluyor
2. Bu inceleme sırasında vatandaşa olmadık eziyetler edilip kargo günlerce süründürülüyor
3. Bu incelemeyi yapan "nazik" "insanlar" ürünlere "hiç istemeyerek" zarar veriyorlar
Marcus cevap verdi, konuyla ilgili müşteri ilişkileri müdürü İdil hanımı görevlendirdiğini söyledi. İdil hanım ertesi gün beni aradı. Konuşmanın satır başları ve ağdalı lafların Türkçe'sini benim anladığım şekilde iletiyorum. Tabi ki tam olarak bunları söylemedi, ama benim anladığım şunlardır:
- Zarar gören ürünlerle ilgili zaman zaman şikayetlerin arttığını, kendilerinin uyardığını, bir süre dikkat ettiklerini, şikayetlerin azaldığını, sonra yine dikkat etmemeye başladıklarını, sonra yine uyardıklarını, kısacası bu döngünün böyle sürüp gitmesini çok da sallamadıklarını söyledi.
- Gümrüğe zorla sokulan mallarla ilgili olarak ise, bu konuda şirket politikası olarak özellikle çaba harcadıklarını, yolda buldukları boş sigara paketinden bile gümrük koparmaya çalıştıklarını, bu konuda şirketin kasasına ekstradan para girmediğini, ekstra para kazanmasalar bile bunun için ekstradan zaman, iş gücü, telefon parası harcadıklarını ve bunu sırf mevzuata uymak için yaptıklarını söyledi. Hanfendi, hem fazladan para kazanmıyorsunuz, hem fazladan uğraşınız yüzünden para kaybediyorsunuz, hem de bu sıkıntıları yaşattığınız için müşteri kaybediyorsunuz. Afedersiniz de, salak mısınız soruma cevaben valla bizde böyle, yersen dedi.
Sonuç olarak, bu dhl dün neyse, yarın da öyle kalacak. Uzak durun arkadaşlar.