E-flite Extra 300 1.3m BNF

Yanlış olmakla birlikte sebebi şu :)
Rüzgar sağ çaprazdan esiyor. Kalkış yanlış yöne fakat zaten çok kolay kalkan bir uçak olduğu için bunu göz ardı ettim. İnişte buna azami dikkat ediyorum.
 
Yanlış olmakla birlikte sebebi şu :)
Rüzgar sağ çaprazdan esiyor. Kalkış yanlış yöne fakat zaten çok kolay kalkan bir uçak olduğu için bunu göz ardı ettim. İnişte buna azami dikkat ediyorum.
İnişte uçağın dikey hızını azaltmak ya da stall'u engellemek için çok küçük bir ani gaz açıp kapamak bile inişi çok daha yumuşak hale getirecektir.
Kısa inişlerde benim de çok uyguladığım bir taktiktir. Düşük hızda yaklaşma yaparken AoA yüksek kalıyor ve bir yerden sonra uçak bir anda çökebiliyor, o noktayı hissettiğin anda çok ufak bir gaz gıdıklama inişi çok daha yumuşak hale getirecektir. Denemenizi öneririm. İnişte elevatörle ne kadar az oynarsak o kadar iyi oluyor.

Uçak çok güzel görünüyor, keyifle uçurun.
 
İnişte uçağın dikey hızını azaltmak ya da stall'u engellemek için çok küçük bir ani gaz açıp kapamak bile inişi çok daha yumuşak hale getirecektir.
Kısa inişlerde benim de çok uyguladığım bir taktiktir. Düşük hızda yaklaşma yaparken AoA yüksek kalıyor ve bir yerden sonra uçak bir anda çökebiliyor, o noktayı hissettiğin anda çok ufak bir gaz gıdıklama inişi çok daha yumuşak hale getirecektir. Denemenizi öneririm. İnişte elevatörle ne kadar az oynarsak o kadar iyi oluyor.

Uçak çok güzel görünüyor, keyifle uçurun.


Hocam, yaşıyormuşsun... Ne mutlu :))))

Sümer abinin makalesi vardı sanki incik boncuk tüm teorinin de anlatıldığı iniş kalkış ile ilgili, yanlış hatırlamıyorsam.

Ama Ali Haydar'ın öğrenme metodu bambaşka... Söylemekle olmuyor... Başka türlü... 😎
 
  • Haha
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Hocam, yaşıyormuşsun... Ne mutlu :))))

Sümer abinin makalesi vardı sanki incik boncuk tüm teorinin de anlatıldığı iniş kalkış ile ilgili, yanlış hatırlamıyorsam.

Ama Ali Haydar'ın öğrenme metodu bambaşka... Söylemekle olmuyor... Başka türlü... 😎
Tam olarak katılmıyorum abi :D İniş meselesiyle alakalı bol bol okumalar yaptım. Sümer abi yüz yüzeyken de anlattı. Yine farklı kişiler benzer şekillerde anlattı. Bol bol iniş gördüm. Ama burada bilmekten çok hissetmek gerekiyor heralde. Veya adım adım öğrenmek de olabilir 🤔 Yani okumadan bilmeden deneme yanılma yapmaktan çok okuyup bilip sonra da deneme yanılmalarını yapan biriyim :evil: Öğrenme metodum biraz bu şekilde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
İnişte uçağın dikey hızını azaltmak ya da stall'u engellemek için çok küçük bir ani gaz açıp kapamak bile inişi çok daha yumuşak hale getirecektir.
Kısa inişlerde benim de çok uyguladığım bir taktiktir. Düşük hızda yaklaşma yaparken AoA yüksek kalıyor ve bir yerden sonra uçak bir anda çökebiliyor, o noktayı hissettiğin anda çok ufak bir gaz gıdıklama inişi çok daha yumuşak hale getirecektir. Denemenizi öneririm. İnişte elevatörle ne kadar az oynarsak o kadar iyi oluyor.

Uçak çok güzel görünüyor, keyifle uçurun.

Biz patlar motorlu uçakcılar, inişte verdiğimiz o gaza "osuruk gazı" diyoruz.
 
Bahsettiğin makale şu olabilir mi acaba ?

Konuyu baştan sona tekrar okudum. Tekrar bile olsa baya keyifli muhabbetler dönmüş 😍

O zaman ki şaşkınlığımı hala hatırlıyorum. Kendi kendime o kadar hızlıyken nasıl takla atabilir diye cevap bulamıyordum. Hatta o açıklamalar sonrasında bile tam tatmin olmuş değildim. Şimdi baktığımda olay çok basit bir stall. Videonun son saniyelerinde tişörtümün dalgalanmasından rüzgarın sağdan sola doğru ciddi şekilde estiği belli oluyor. Bende sağa uçarken yavaş uçtum ve sola doğru uçarken tam olarak Sümer abinin anlattığı şekilde uçağın hızlanmasını istemedim ve gazı kıstım muhtemelen. Yani sağa giderkenki hızla sola giderkenki hızını bir tutmaya çalıştım. Tabi bu durumda belki yer hızını eşitlemiş olsam da hava hızında ciddi kayıp oldu ve dönüş yapmak istediğimde misler gibi bir takla atıp çakıldım ;D;D


Çok faydalı bir konu olmakla birlikte iniş yapmakla direk olarak alakalı olan bir konu değil.
 
Mesela şu mesajda Özgür abinin tavsiyeleri vardı yine benim iniş yapabilmem için :D zamanında en az 10 sefer okumuştum.



"Her ikisi birbirine bağlı aslında. Videoda gördüğüm kadarıyla belli bir yükseklikte gazını kapatıp piste doğru “dalışa geçiyorsun” haliyle model gaz kapalı olmasına rağmen hızlanıyor, çünkü yüksekliğin verdiği potansiyel enerji kinetik enerjiye dönüşüp hızı arttırıyor, sonra pist üzerinde de modelin halen inebilmesi için gerekenden çok daha fazla enerjisi oluyor. O enerji yavaşça sürtünmeyle kaybediliyor ama bu nispeten yavaş bir süreç oluyor çünkü uçak o an minimum sürtünme açısından ideal koşullarda uçuyor, neredeyse sıfıra yakın hücum açısı ve yer etkisine girmiş veya yaklaşmış halde oluyor. Böyle olunca da uçak uzadıkça uzuyor.."

Bu problemi az çok çözdüm diyebilirim. Yani uçağı yeterince uzak mesafeden piste yere yakın bir şekilde yaklaştırarak hız kazanmasını engelliyorum.

"Eğer tam tersi durumdaysak, yani inişe geliyorsak, ve fazla yüksekte olduğumuzu farkedip hedefin üzerinden geçip gideceğimizi farkedersek de tam tersini yaparız, yani elevatörü çekeriz, öyle hart diye değil tabi, usulca kontrollü bir şekilde, model burnunu kaldırınca yavaşlar (elevatörle fren yaparız ) Yavaşlayınca da daha hızlı çökmeye başlar, böylece aynı yüksekliği daha kısa mesafede tüketir hedefe ulaşır."

Bu kısmı çözme aşamasındayım. Dün Rıfat abiyle bunu konuşmuştuk zaten. Elevatörle fren yapabilmek için uçağın zaten yavaşlamış olması gerekiyor anladığım kadarıyla. Hızlıysa o hızı tüketene kadar irtifa kazanmaya devam ediyor. Ki inişte bu istenmez sanırım.Eğer yavaşsa yukarı çıkmaya meyilleniyor fakat hemen sonra hafif hafif irtifa kaybetmeye başlıyor.

"İdeal olan inişe gelen uçakta pist eşiği üzerinde enerjinin büyük kısmının tüketilmiş olmasıdır, geriye kalan az biraz enerji de “palye” (flare) denilen manevra ile tüketilir ve uçağın uçacak hali kalmadığı için yere oturması sağlanır. Bunu sağlamak için de yukarda anlattığım gibi, son yaklaşmada uçağı hafif burun yukarı olacak şekilde "tutmayı" öğrenmen gerekir. Son yaklaşmada elevatör uçağın o pozisyonunu (haliyle de hızını) korumak için, aileron kanatları yere paralel tutmak için, gaz da modelin yüksekliğini veya alçalmasını kontrol etmek için kullanılır. Fazla yükseksen gazı kapatırsın, fazla alçaksan veya fazla hızlı alçalıyorsan az bişey (gerektiğince) gaz açarsın. Pist (veya inmeyi planladığın bölge) üzerine geldiğinde gazı kapatırsın, uçak yerden en fazla bir karış yukardayken de yavaş yavaş elevatör çekmeye başlarsın, model yavaşladıkça elevatörü arttırırsın, taa ki model stall olup tekerleri üzerine oturana kadar. Bu tecrübe ile uçtukça, modeli gözlemledikçe gelişen ve oturan bir "hissiyat" işidir."

Benim atladığım nokta gaz vermek oluyor. Uçağı tutmaya çalışıyorum ve bir süre başarılı oluyorum. Ama uçak gereğinden fazla yavaşlamış oluyor ve ben hala biraz yüksekte oluyorum. Böyle bir durumda 1 metreye yakın bir mesafede uçak stall oluyor,ç ve sert bir iniş yapıyor. Rıfat abinin deyimiyle çakılıyor :D Yine söylenildiği gibi burada stall olmasını engelleyecek kadar hafif bir gaz versem uçak irtifa kaybetmeye devam edecek ve ilerleyecek. Yeterince irtifa kaybettiğindede konmuş olacak. Bu arada Özgür abinin son cümlesine dikkat :D

Birde artık yukarıda söylenenleri rahatça yapabileceğim pist tarzı yolun olduğu bir saha var. Hani şuraya takılmayayım, yolun biraz ilerisinde viraj var. Ona göre ineyim gibi gibi düşüncelere kapılmama gerek yok. He işi kavrayamazsam başka bahane bulabilirim ama biraz deneme yapmam lazım :D
 
Bahsettiğin makale şu olabilir mi acaba ?

Yaşa üstad, budur...
Kendi kendime o kadar hızlıyken nasıl takla atabilir diye cevap bulamıyordum. Hatta o açıklamalar sonrasında bile tam tatmin olmuş değildim. Şimdi baktığımda olay çok basit bir stall.
Çabuk kavramışsın olayı Ali Haydar. Biraz hazmederek mi gelseydin 😂
Bu problemi az çok çözdüm diyebilirim. Yani uçağı yeterince uzak mesafeden piste yere yakın bir şekilde yaklaştırarak hız kazanmasını engelliyorum.
Var bir ışık...
Bu kısmı çözme aşamasındayım. Dün Rıfat abiyle bunu konuşmuştuk zaten. Elevatörle fren yapabilmek için uçağın zaten yavaşlamış olması gerekiyor anladığım kadarıyla. Hızlıysa o hızı tüketene kadar irtifa kazanmaya devam ediyor. Ki inişte bu istenmez sanırım.Eğer yavaşsa yukarı çıkmaya meyilleniyor fakat hemen sonra hafif hafif irtifa kaybetmeye başlıyor
diyordum ki bunu gördüm 😂😂


Neyse az kaldı, metan gazı, ara gazı, osuruk gazı herneyse ver de kurtulalım artıkın 😂 Gazı vın vın verip çekmek yerine doğru zamanlama ile daha tatlı vermeye alış, zira ilerde uçurmak isteyeceğin bir turbin makinede o gın 2 saniye sonra belirdiginden kırım yaşama....
 
Tam da konuyla ilgili ders gibi bir video. Ama tercüme edecek enerjim yok.
Fakat yukarıdaki link ile belirtilen Sümer abinin anlattıklarının tamı tamına aynısı!

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol