Evet arkadaşlar biz de nazarımızı çıkarmış bulunuyoruz
Dün uçuş için alana gittim ilk pili taktım ve havalandım.
2.dakikalarda half pirodayken motor sustu. Bildiğiniz yavaşlayarak sustu ama bi anda söndü paller, sanırım soft cut off dedikleri olsa gerek ilk kez başıma geliyor çünkü
Adana'daki heyecanı yapmadım soğukkanlı davranarak Model ters pozisyonda olduğundan motorun duracağını anladığım an hemen düze çevirdim. Zaten çevirmemle pallerdeki enerji bitti nolur nolmaz diye holdu çektim. heli süzülerek ortalama 10-15 metre yükseklikten hoooooop buğday tarlasının içine.
Bu vesileyle ilk zorunlu otorotasyonu da gerçekleştirmiş olduk.
Gittim yanına uzun ve yemyeşil buğday başakları tıpkı bir kucak gibi yakalamış heliyi
inceleme aşamalarına geçtim iniş takımında kılcal bir çatlaklıktan başka hiç bir şey yok
Helikopterde çizik dahi oluşmamış paller bile katlanmamıştı, yumuşacık otlar korumuş
Oturdum dişliler, featring şaft, servolar, linkler felan kontrol ettim bir sıkıntı bulamadım çok şükür.
Hovera kaldırdım tekrardan bir sıkıntı yok, ip gibi kendileri.
Böyle şanslı olacağım bir zaman daha olurmu bilemiyorum.
Eğer helikopter buğday tarlasında değilde normal bir düzlükte olsaydı pertti belki.
Hikaye tarzı anlatımımızdan sonra gelelim asıl meseleye.
Ne oldu da motor sustu?
Esc deki Soft cut off dediğimiz olay, ya liponun voltaj değerleri çok alt sınırlara düştüğünde, (3.20v) ya da Esc’nin ısısı üst seviyelere geldiğinde kendini korumaya almak için motorun yavaşlamasını sağlayan bir işlev.
Peki benim durum bunların hangisine uyuyor derseniz hiç birine cevabını rahatlıkla verebilirim.
Pillerim yeni doldurmuştum ki uçuşun 2. Dakikasında oldu bu olay, pillerin hücresine baktım 3.98 civarındaydı. Bu seçeneği eledik.
Esc ısısı dersek heli düştüğünde yanına varmam 40 saniyeyi bulmadı, ilk baktığım esc sıcaklığı oldu ki çok ılık bir haldeydi. Bu seçeneği de eledik.
Esc biplemesinde herhangi bir sinyal bir dizi bipleme felanda yoktu ki hata felan mı oldu diyelim.
Peki bu Esc niye kesti durduk yere diye sormaktan başka çarem kalmıyor. :-\
Ne foto ne video hiç birşey yok arkadaşlar tek olunca malum.
inceleme aşamalarında bile foto çekmek aklıma gelmedi, bir tek hafif çatlak bir skid var zaten.
Dün uçuş için alana gittim ilk pili taktım ve havalandım.
2.dakikalarda half pirodayken motor sustu. Bildiğiniz yavaşlayarak sustu ama bi anda söndü paller, sanırım soft cut off dedikleri olsa gerek ilk kez başıma geliyor çünkü
Adana'daki heyecanı yapmadım soğukkanlı davranarak Model ters pozisyonda olduğundan motorun duracağını anladığım an hemen düze çevirdim. Zaten çevirmemle pallerdeki enerji bitti nolur nolmaz diye holdu çektim. heli süzülerek ortalama 10-15 metre yükseklikten hoooooop buğday tarlasının içine.
Bu vesileyle ilk zorunlu otorotasyonu da gerçekleştirmiş olduk.
Gittim yanına uzun ve yemyeşil buğday başakları tıpkı bir kucak gibi yakalamış heliyi
inceleme aşamalarına geçtim iniş takımında kılcal bir çatlaklıktan başka hiç bir şey yok
Helikopterde çizik dahi oluşmamış paller bile katlanmamıştı, yumuşacık otlar korumuş
Oturdum dişliler, featring şaft, servolar, linkler felan kontrol ettim bir sıkıntı bulamadım çok şükür.
Hovera kaldırdım tekrardan bir sıkıntı yok, ip gibi kendileri.
Böyle şanslı olacağım bir zaman daha olurmu bilemiyorum.
Eğer helikopter buğday tarlasında değilde normal bir düzlükte olsaydı pertti belki.
Hikaye tarzı anlatımımızdan sonra gelelim asıl meseleye.
Ne oldu da motor sustu?
Esc deki Soft cut off dediğimiz olay, ya liponun voltaj değerleri çok alt sınırlara düştüğünde, (3.20v) ya da Esc’nin ısısı üst seviyelere geldiğinde kendini korumaya almak için motorun yavaşlamasını sağlayan bir işlev.
Peki benim durum bunların hangisine uyuyor derseniz hiç birine cevabını rahatlıkla verebilirim.
Pillerim yeni doldurmuştum ki uçuşun 2. Dakikasında oldu bu olay, pillerin hücresine baktım 3.98 civarındaydı. Bu seçeneği eledik.
Esc ısısı dersek heli düştüğünde yanına varmam 40 saniyeyi bulmadı, ilk baktığım esc sıcaklığı oldu ki çok ılık bir haldeydi. Bu seçeneği de eledik.
Esc biplemesinde herhangi bir sinyal bir dizi bipleme felanda yoktu ki hata felan mı oldu diyelim.
Peki bu Esc niye kesti durduk yere diye sormaktan başka çarem kalmıyor. :-\
Ne foto ne video hiç birşey yok arkadaşlar tek olunca malum.
inceleme aşamalarında bile foto çekmek aklıma gelmedi, bir tek hafif çatlak bir skid var zaten.