Bir ARF nasıl toplanır : EXTRA 330L BLACKHORSE

Bir EXTRA 330L BLACKHORSE Konusu da benden :)

Uzun bir aradan sonra merhaba arkadaşlar! :) Modelimizin montajı tamamlanmış, uçuşa hazır hale gelmiş ve son reserve de güncellenmiştir! İlk uçuştan sonra tekrar görüşmek üzere!...

 
Bir EXTRA 330L BLACKHORSE Konusu da benden :)

Omer Erkan' Alıntı:
Uzun bir aradan sonra merhaba arkadaşlar! :) Modelimizin montajı tamamlanmış, uçuşa hazır hale gelmiş ve son reserve de güncellenmiştir! İlk uçuştan sonra tekrar görüşmek üzere!...

Abi beklediğimize değmiş doğrusu :yuppi: Bol detay ve fotoları şahane bir mesaj olmuş :bravo:
Servoların elektronik ve fiziksel ayarlarından, kanatların açı ayarına, ağırlık merkezi kontrollünden cowling ayarlamasına kadar çok önemli detayları bizlerle resimler eşliğinde paylaştığın için sana ne kadar teşekkür etsek azdır :RCKolik:

Eline koluna, emeğine sağlık. İnşallah en kısa süre içerisinde başarılı bir maiden uçuşu ile havadaki yerini alır :thumbup:

Bu arada tekerlek pabuçları ile daha bir sık olmuş :)
 
Bir EXTRA 330L BLACKHORSE Konusu da benden :)

Bravo Ömer abi , :bravo: :bravo:, ben biliyordum bu sessizliğin ardından bir bomba patlayacağını.... :thumbup:
Ellerine sağlık , inşallah çok güzel bir maiden uçuşunu da izleriz....Güle güle kullan abi... :halay: :halay:
 
Bir EXTRA 330L BLACKHORSE Konusu da benden :)

Tek kelimeyle mükemmel! Başka söze gerek yok. Bu bir Extra 330L konusu değil başından sonuna "Bir ARF nasıl toplanır" konusu olmuş. Artık uçuşu düşünmeye gerek yok. Çünkü tek tık trim bile istemeden kuğu gübü uçacağından eminim.
 
Bir EXTRA 330L BLACKHORSE Konusu da benden :)

Sümer Yamaner' Alıntı:
Tek kelimeyle mükemmel! Başka söze gerek yok. Bu bir Extra 330L konusu değil başından sonuna "Bir ARF nasıl toplanır" konusu olmuş. Artık uçuşu düşünmeye gerek yok. Çünkü tek tık trim bile istemeden kuğu gübü uçacağından eminim.
Çok yerinde bir tespit Sümer abi :thumbup: Konu başlığını değiştirip, UÇAK Ana konu Indeks sayfamıza bu şekilde ilave ettim :)

 
Bir ARF nasıl toplanır : EXTRA 330L BLACKHORSE

Fevkalade bir konu olmuş resmen emeğin dibi yani.. :saygilar:
 
Bir ARF nasıl toplanır : EXTRA 330L BLACKHORSE

Arkadaşlar, hepinize çok teşekkür ederim. Biliyorsunuz, şeytan ayrıntıda gizlidir! Ayrıntılar da bütünü oluşturur! Amacım, modelin uçuşuna etki eden ve güvenli bir şekilde uçmasını sağlayan noktalara dikkat çekmekti. Gerçi son güncellemede fotoğraflar biraz küçük kalmış ama, idare edin artık!

Bir de atlamışım, yatay dengeye de baktım, bir sorun olmayınca herhangi bir ağırlık ilavesi gerekmedi! Bitmiş toplam uçuş ağırlığı da 3,7 Kg oldu, üreticinin verdiğinin 100 gr altında. (sonradan anlatıma ilave ettim)

Yeri gelmişken, Sümer bey "uçuşu düşünmeye gerek yok!" demiş ama, ben Yusuf ile pazarlıklara başladım bile!... :lol:
 
Bir ARF nasıl toplanır : EXTRA 330L BLACKHORSE

bir iş aşkla yapılırsa o sanattır. Süperdi abi sayende parçaları tanıdık :)
 
Bir ARF nasıl toplanır : EXTRA 330L BLACKHORSE

Omer Erkan' Alıntı:
Yeri gelmişken, Sümer bey "uçuşu düşünmeye gerek yok!" demiş ama, ben Yusuf ile pazarlıklara başladım bile!... :lol:

Ömer Bey bir dönem her uçuş günü uçurduğum, uçururken salyalarımı akıttığım bir uçaktır bu. Yusuf Bey'e selam söyleyin, bu uçağın uçuşunda meydanda yeri yok! :)
Kanatlar yatayken stall karakteristiği son derece selimdir. Burun düşürür. Tek sorun dönüş esnasındaki stall durumudur. Dış kanadı düşürmesi ile ünlüdür. Dikkat edeceğiniz tek şey motor rölantideyken ya da (asla olmasın ama) motor stopu ile bir dönüş yapacaksanız mutlaka burun basarak süratinizi korumanızdır. Her türlü temel ve ileri aerobatik harekete uygun bu uçaktan öyle bir keyif alacaksınız ki uzun zaman eliniz başka bir modele gitmeyecek. Yusuf Bey'e de çok selam! :D :)
 
Bir ARF nasıl toplanır : EXTRA 330L BLACKHORSE

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ömer Bey bir dönem her uçuş günü uçurduğum, uçururken salyalarımı akıttığım bir uçaktır bu. Yusuf Bey'e selam söyleyin, bu uçağın uçuşunda meydanda yeri yok! :)
Kanatlar yatayken stall karakteristiği son derece selimdir. Burun düşürür. Tek sorun dönüş esnasındaki stall durumudur. Dış kanadı düşürmesi ile ünlüdür. Dikkat edeceğiniz tek şey motor rölantideyken ya da (asla olmasın ama) motor stopu ile bir dönüş yapacaksanız mutlaka burun basarak süratinizi korumanızdır. Her türlü temel ve ileri aerobatik harekete uygun bu uçaktan öyle bir keyif alacaksınız ki uzun zaman eliniz başka bir modele gitmeyecek. Yusuf Bey'e de çok selam! :D :)

Sümer Bey, tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim! Aklımın bir köşesinde tutacağım. Şu anda görüntüsü çok keyif verici, uçuşu da öyle olacaktır, eminim! Bu arada, bugün havaya pek güvenmediğimden modeli sahaya götürmedim, ama Yusuf'a selamınızı ilettim, ilk uçuşta gerekli desteği vereceğini söyledi! :lollol:
 
Bir ARF nasıl toplanır : EXTRA 330L BLACKHORSE

Ömer abi eline sağlık :) sonunda :)

abi o servolar bu modele güçsüz gelmezmi ? 5 6 kg lık servo daha iyi olurdu sanki, bu arada kanat borusu içindeki hortumun amacı şu, kanadın üstünden aluminyum boruya kadar delik açıyorsun matkapla ve kanat üzerinden boruya girecek çekilde ağaç vidası atıyorsun uzunca, bu bahçe hortumuda o vidayı tutuyor ve titreşimden vidanın gevşemesini engelliyor,

solaklarda benim kırılan Black Horse See Fury dede aynısı vardı.
 
Bir ARF nasıl toplanır : EXTRA 330L BLACKHORSE

şi,mdi vidyoyu izledimde çözmüşsünüz zaten olayı abi :D :D :thumbup: :thumbup:
 
Bir ARF nasıl toplanır : EXTRA 330L BLACKHORSE

Teşekkür ederim Mesut! Servoların benim uçuş tarzım için yeterli geleceğini düşündüm. Ben pek öyle aşırı akrobasi yapmadığım için, zaten pilotajım da yetmez, bu servolar yeterli olur sanırım.

Mesut AKIN' Alıntı:
şi,mdi vidyoyu izledimde çözmüşsünüz zaten olayı abi :D :D :thumbup: :thumbup:

Evet Mesut, konuda da sözünü etmiştim zaten. Çok değişik bir uygulama, ilk gördüğümde bir anlam verememiştim! :-\
 
Bir ARF nasıl toplanır : EXTRA 330L BLACKHORSE

Yeniden merhaba arkadaşlar. Neredeyse bir aydır uçuşa gitme fırsatı bulamamıştım. Nihayet geçtiğimiz Pazar bu fırsatı yakaladım. :halay: Tabii uçmayı bekleyen Extra 330L'yi götürmeyi ihmal etmedim. Başarılı bir şekilde ilk uçuşumuzu tamamladık. %p Biraz sol, biraz da yükseliş trimini saymazsak, Sümer beyin dediği gibi hiç trimsiz uçtu diyebilirim.

Ama ilk uçuştan önce bir resim aldım elbette! Ne olur, ne olmaz, değilmi ama!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk uçuş videosu aşağıda;



Bu da ikinci uçuş;



Uçuşlar hiç aksaksız olmadı değil tabii. Sonraki uçuşlarda egsozun sesinde değişme duyunca, acil iniş yapmak zorunda kaldım. Vidasının birinin gevşemesi sonucu, egsoz neredeyse düşecekmiş. Neyse ki tam zamanında inmişim. :) Ama sarsıntıdan egsozun ucuna taktığım silikon uzatma borularının ikisi de düşmüş. :( (Önemli değil, dün sanayide aynısını metresi 7 TL'ye buldum. :) ) Yaptığım incelemede ise, bütün sorunun pilotun kafasızlığından kaynaklandığını anladım! :lollol:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçuş karakterine gelince, evde verdiğim eğitimler, yani expolar vs işe yaramış doğrusu! Yusuf ile uzun pazarlıklara gerek yokmuş, ayarlarda hiç değişiklik yapmaya gerek kalmadı. Oldukça rahat bir uçuşu var. Ama, şu üreticileri anlamıyorum doğrusu!...Tavsiye edilen 75'lik yerine 90'lık motor koydum, öyle dimdik yukarı tırmanmıyor. Bir de 75'liği koysaydım, herhalde ancak uçardı. Neyse, modelin uçuşunu da beğendim. :thumbup: Sonraki uçuşlarda motor kaputunu takabilirim artık.
 
Bir ARF nasıl toplanır : EXTRA 330L BLACKHORSE

Hayırlı uğurlu olsun Ömer Abi. :halay:

Çok keyifli bir model oldu belliki, covling'de takılınca tam fotoğraf çekilmelik olacak.

Nice kırımsız uçuşlar. :thumbup: