Başlangıç

Başlangıç

Estağfurullah, biz de yaparak araştırarak öğrendik siz de yeni başlayanlara yardımcı olacaksınız yakında:)

KK kartlar için GPS modül yok, ilerisi içinde destek geleceğini sanmıyorum. APM, Pixhawk gibi 3DR ürünlerinin GPS desteği var. DJI kopyası Rctimer' ın sattığı Atlas kontrol ünitesi var. Pixhawk oldukça popüler son zamanlarda ama çok uğraş ve ayar gerektiriyor. Multiye takayım havada çakılı kalsın istiyorsanız alabileceğin en kullanıcı dostu ünite DJI ürünleri. Naza M-Lite GPS 160$ civarında yazılım V2 ye de yükseltilebiliyor artık ancak direk DJI ile başlamanızı önermiyorum. Çünkü Naza lar insanı gerçekten tembelleştiriyor. Her kartın kendine ait bir uçuş keyfi var. KK da başlangıç için oldukça keyifli.

KK 2 kartlar ESC nin 1 nolu portundan güç alıyor ESC ler opto olduğu için bec devreleri yok farkettiğiniz gibi dolayısıyla mevcut escler ile kartı besleyemezsiniz. Bec li ESC alabilirsiniz olur da ilerde Naza kullanırsanız ortadaki kırmızı kabloları iptal edersiniz ESC niz opto olmuş olur ;)
 
Başlangıç

İnşallah o seviyeye gelirim. %p
Sizin de dediğiniz gibi Apm gibi ürünlerin yazılım ve ayar konusu beni bu seviyede aşar.(baya bi araştırdım.)
Esc ile ilgili önerebileceğiniz bi marka-kombinasyon varsa çok iyi olur benim için. Birde bu becli esc alsam bile tekrar bec almam gerekiyormu . Bazı yazılarda yetersiz kalabileceği söyleniyor doğrumu bu mevzu.Aslında çok bi para değil ama frame de kalabalık olmasın diye uğraşıyorum. Yani opto esc iyi mi öle ise bec alabilirim.
Saygılar
 
Başlangıç

Aytaç hocam bu arada blogunuzuda ziyaret ettim. Güzel olmuş ellerinize sağlık. Sanırım yeni başladınız. Takipçinizim :bravo:
 
Başlangıç


bu ESC nasıl iş görürmü
 
Başlangıç

An itibari ile siparişimin bi çoğunu gerçekleştirdim. Son hali ile aldıklarım:
Motor


Pervane ( iki çeşit aldım yedekte olsun diye)



Kart ünitesi


Frame


Haricinde gerekli olanlar




Bi esc kaldı şimdilik. Ama hala kararsızım ne alacağımdan. Bu en son yazımdaki esc yi alsam pişman olurmuyum sizin görüşlerinizi bekliyorum. Görüşleriniz benim için önemli.
Ondan sonra beklemek kalıyo saadece.
Yorum yapan herkese şimdiden teşekkürlerimi ve minnetlerimi sunarım.
 
Başlangıç

zafer beye :saygilar: ve aytaç beye :saygilar: katılmıyorum,f450 diye söyleyim, yani zafer beyin çok doğru tabiri ile kraker plastik kollu şase çok ağır ve kırılgan kolları var diğer tarafdan x525 tipi şaseden daha fazla üzerinde kullanım alanı var ,ben iki şase tipinden ikişer adet quad topladım,kk 2.0 ve 5,5 boardları ve dji naza kartları FC olarak. şu an phantom 1 harici iki quad faal kullanıyorıum.şasenin biri x525

diğeri ise kraker plastik kolu olmayan alu kollu tarot 450şase pervane olarak 12x5. evet pervanelerin eksileri var ama takla atacak bir yanları yok, doğru manevraları dikkatli yapmanız gerekiyor ve çok yükseklerden inişe geçtiğinizde çok dikkat etmeniz gerekiyor.artıları 1900 gram ağırlığa banamısın demiyor 750kv motor ile .


benim görüşümce,kk board ve pixhawk tipi FC ler yeni başlayan için uygun değil ,

herhangi kv ve pervane formülü sunmadan,

turnigy 28-36/11 750kv motorlar

simon k 20 A esc ler

x525 şase

12x5 veya 11x5 pervaneler

naza m lite w/o gps

flysky 9x kumanda

dağıtım plakası (powerboard)

5,2 A 3s li-po


tecrübe ile sabittir,


x525 in en büyük artısı az ağırlığı haricinde, gerekdiğinde 400 şase veya 350 şaseye küçük el becerisi ile çevirebilirsiniz.
 
Başlangıç

Ümit Piriştina' Alıntı:
zafer beye :saygilar: ve aytaç beye :saygilar: katılmıyorum,f450 diye söyleyim, yani zafer beyin çok doğru tabiri ile kraker plastik kollu şase çok ağır ve kırılgan kolları var diğer tarafdan x525 tipi şaseden daha fazla üzerinde kullanım alanı var ,ben iki şase tipinden ikişer adet quad topladım,kk 2.0 ve 5,5 boardları ve dji naza kartları FC olarak. şu an phantom 1 harici iki quad faal kullanıyorıum.şasenin biri x525

diğeri ise kraker plastik kolu olmayan alu kollu tarot 450şase pervane olarak 12x5. evet pervanelerin eksileri var ama takla atacak bir yanları yok, doğru manevraları dikkatli yapmanız gerekiyor ve çok yükseklerden inişe geçtiğinizde çok dikkat etmeniz gerekiyor.artıları 1900 gram ağırlığa banamısın demiyor 750kv motor ile .


benim görüşümce,kk board ve pixhawk tipi FC ler yeni başlayan için uygun değil ,

herhangi kv ve pervane formülü sunmadan,

turnigy 28-36/11 750kv motorlar

simon k 20 A esc ler

x525 şase

12x5 veya 11x5 pervaneler

naza m lite w/o gps

flysky 9x kumanda

dağıtım plakası (powerboard)

5,2 A 3s li-po


tecrübe ile sabittir,


x525 in en büyük artısı az ağırlığı haricinde, gerekdiğinde 400 şase veya 350 şaseye küçük el becerisi ile çevirebilirsiniz.

Ümit bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Peki yukarıdaki listeye ne dersiniz. Kumandam flysky 9xth. Kombinasyon olarak

bu ESC yi de eklersek ne dersiniz. Birde 10dk+ uçuş için önereceğiniz pil nedir.
 
Başlangıç

şöyle söyleyeyim,düzeltmeye açığım


seçdiğiniz esc 30A ve 3A bec i var sizin için yapılabiliniecek en doğru seçim. fakat, motor seçiminiz 980kv ise 20A ve 2A bec esc yeterli olurdu. ayrıca, kendi deneyimim, güç tüketiminde tasarruf olurdu .iki tip esc kullandım hatta gereksiz olarak 40A esc kullandım.30A esc ileriye yönelik çok doğru seçim fakat tüketimi 20A ya göre fazla.

şuan söyleyebileceğim ebaydeki escleri kaçırma fiyat olarak garip bir şekilde çok uygun alt tarafta free economy int. shipping okudum yani normalde kargosuz üründe free int. shipping oluyor son anda kargo ücreti yüklemesinler
 
Başlangıç

30 A ESC'yi ilerisi içinde düşünüyorum. Motoru 900 altı alsaydım çok iyi olacaktı o biraz yanlış oldu. Ama acemilik nede olsa :laugh: . Bundan sonraki (inşallah) toplamalarımda gene ihtiyacım olacağından dolayı 30 A almayı düşünüyorum.
Bir soru daha 20 a alsaydım bu kurulumda güç olarak yetecekmiydi. Forumlardan okuduğum kadarı ile 30 a ancak yetiyor deniliyor. 980kv lık motorlar için.
 
Başlangıç

x525 de 30A esclerim mevcut hibrid-x525 de 20A escler, bir gün önce ,artık bende uçuklaşdım, 5,2A ile 2,2A lipo yu paralel bağladım yani 7,4 A lipo .fakat istediğim sonuc olmadı uçuş süresi pek uzamadı yanlız esc ler 20 Amper di ve sıcaklıkları sadece sıcak olduklarını hissedilecek şekildeydi.,

yaptığınız motor seçimi, 980kv motor ise, 8 veya 9luk, bence 9luk pervane seçin , bunun ötesi yani 350lik den büyük şase ve 1kg üzeri grossyük beklentiniz olmasın .
 
Başlangıç

En son haliyle aldıklarım

ESC


Pervaneler



Kontol Kartı


Frame


Motor


Kumanda


Ekstralar
Şarj Aleti


Connector


Pervane Balance


Lehim için Tutucu



Vermiş olduğum siparişler bunlar . Yaklaşık 1 ay beklemek gerekicek (en sıkıcı durum).
Bu kombinasyona yorumunuz ne olur. (Artılar ve eksiler.)
Pil Olarak ne seçmeliyim?

Düzeltilmiş Hali
 
Başlangıç

Teşekkür ederim Serdar Bey, evet yeni başladım zaman buldukça yazıyorum birşeyler paylaşım olsun maksat.

Motor, ESC ve kartı göremedim pervane çıkıyor linklerden:)

Aynı frame i ben yıllar önce almıştım. Çok itip kakıyoruz DJI'ı yeri gelince ama F450 çok basit görünsede ,gerçek bir mühendislik ürünü. Aldığınız frame de Kol ile motorun bağlandığı ara pek dayanıklı değil aklınızda bulunsun. Yani motorların altından iniş takımı yapmayın mesela:) Ben yapmıştım, o küçük ayakları uzatmıştım sert bir inişte motorun bağlandığı bölümün zayıf noktasından çatladı. Ama çok kolay yapışıyor:) Sonra orjinal DJI F450 frame almıştım acro uçuşlar için baya sert düşüşler inişler oldu birşey olmadı hala da durur kenarda.
 
Başlangıç

Aytaç A.' Alıntı:
Teşekkür ederim Serdar Bey, evet yeni başladım zaman buldukça yazıyorum birşeyler paylaşım olsun maksat.

Motor, ESC ve kartı göremedim pervane çıkıyor linklerden:)

Aynı frame i ben yıllar önce almıştım. Çok itip kakıyoruz DJI'ı yeri gelince ama F450 çok basit görünsede ,gerçek bir mühendislik ürünü. Aldığınız frame de Kol ile motorun bağlandığı ara pek dayanıklı değil aklınızda bulunsun. Yani motorların altından iniş takımı yapmayın mesela:) Ben yapmıştım, o küçük ayakları uzatmıştım sert bir inişte motorun bağlandığı bölümün zayıf noktasından çatladı. Ama çok kolay yapışıyor:) Sonra orjinal DJI F450 frame almıştım acro uçuşlar için baya sert düşüşler inişler oldu birşey olmadı hala da durur kenarda.

Hocam düzelttim. Nasıl o hale geldi anlamadım.
Frame de çok kararsız kaldım. Ancak bunu alabildim. Bi f450 değil ama acemiliğimi atana kadar idare eder diye düşünüyorum. Mutlaka kırımlar olacaktır hiç yoktan bununla olsun. Kendimi düzelttikten sonra 550 ye montaj düşünüyorum o zaman DJI dan başka frame almam zaten.
Bu arada az önce habelerde gördüm gene quadları kötülemeye devam ediliyor. Arkadaşın biri Atatürk havaalanı üstünde uçurmuş DJI phantomu. Yakında yasaklar başlar bu hobiyle ilgili. Hevesimiz kursağımızda kalmaz inşallah.
 
Başlangıç

Ümit Piriştina' Alıntı:
x525 de 30A esclerim mevcut hibrid-x525 de 20A escler, bir gün önce ,artık bende uçuklaşdım, 5,2A ile 2,2A lipo yu paralel bağladım yani 7,4 A lipo .fakat istediğim sonuc olmadı uçuş süresi pek uzamadı yanlız esc ler 20 Amper di ve sıcaklıkları sadece sıcak olduklarını hissedilecek şekildeydi.,

yaptığınız motor seçimi, 980kv motor ise, 8 veya 9luk, bence 9luk pervane seçin , bunun ötesi yani 350lik den büyük şase ve 1kg üzeri grossyük beklentiniz olmasın .
Ümit hocam
1.Paralel de cell değeri önemli anladığım kadarı ile . Cell değeri aynı olduğunda paralel yapılıyo yani. Onun dışında paralel olabiliyomu.
2.Zamanda fark olmadı demişsin. Ne kadarlık bi zaman artışı oldu ve normalde kaçlık pil kullanıyordun.
 
Başlangıç

şimdi herkes itiraz edecek ama turnigy veya zippy marka,bendekiler böyle ,zippy 5200 mah 30C turnigy 2200 mah 20C bence bu şekilde paralel bağlanabilir.ağırlık 1480 gram artı

165 gram kamera, bayağı abarttım.bu soğuk günlerde 13 dak.uçuş ortaya çıkdı .aslında naza m lite ,m v2 ye çevrilmiş halinin fail safe modunu denemekdi amacım. yaklaşık 80 metre ilerden ve 50 metre yükseklikden iki kere fail safe modunu denedim ve mükemmel sonuç aldım .

yanlış anlama bu kadar spariş geçmişsin yerinde olsam birde naza m lite alırdım yeni ledli versiyondan.