Ayrılabilen Portatif Kanatlı Başlangıç Modelim (Foam Cup)

Paint ile göstermeye çalıştım anca bu kadar oldu.:lol: Yeke'nin delikleri menteşe hattıyla eş merkezli olacak derken kastettiğim şey menteşe merkezi ve yeke deliklerinin merkezi Y ekseni ile çakışık olacak gibi düşünebilirsiniz.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pull-Pull yazılımı diye ararsanız güzel bir konu var geçmişte açtığım forumda, hem sorunuza cevap alırsınız, hem de güzel bir yeke/servo kolu tasarımınız olur...
Formu okudum. Sadece Pull-Pull için sormuyorum, programı kullanmam için yukarıda sorguğum soruya öğrenmem lazım (Birde rudder,elevatör,aileron ve flap imalat sırasında sağ-sol yada yukarı aşağı kaç derece hareket edecek kadar imkan tanınmalı?)
 
Projede son limit 27 derece gözüküyor
bir kaç yerde 35-40 derece okumuştum ama sağ-sol taplam hareket açısımı bilmiyorum
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Formu okudum. Sadece Pull-Pull için sormuyorum, programı kullanmam için yukarıda sorguğum soruya öğrenmem lazım (Birde rudder,elevatör,aileron ve flap imalat sırasında sağ-sol yada yukarı aşağı kaç derece hareket edecek kadar imkan tanınmalı?)
Yüzey ne kadar hareket etmeli kısmını tasarımcıya sormak lazım...

Tecrübe üzerinden, sizin cessna'da 35 dereceye kadar çalışacak şekilde bir düzenek güzel iş yapar...

Genel kural, yeke deliğinin, uçuş yüzeyine dik ve menteşe pivotu ile kesişen bir doğru üzerinde olması... Delik mesafesi; servo kolu ve sizin atım ihtiyacınıza göre belirlenir...
 
Kural olarak inşaat aşamasında tüm hareketli yüzeylerin olabildiğince fazla hareket edebiliyor olması gerekir. Sonra eğer bir üretici önerisi yoksa biz sahada göz kararı ayarlarız. Üçlü bir butona da biraz azı ile biraz fazlasını atarız. Sonra ince ayarı havadaki tepkilere göre netleştiririz.
Flaplarda ilk kademe 10-15 derece, full flap 30-40 derece uygundur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Kural olarak inşaat aşamasında tüm hareketli yüzeylerin olabildiğince fazla hareket edebiliyor olması gerekir. Sonra eğer bir üretici önerisi yoksa biz sahada göz kararı ayarlarız. Üçlü bir butona da biraz azı ile biraz fazlasını atarız. Sonra ince ayarı havadaki tepkilere göre netleştiririz.
Flaplarda ilk kademe 10-15 derece, full flap 30-40 derece uygundur.

Üreticinin projesi bu şekilde, rudder,elevetör ve aileron ölçüleri aynı. Garanti olsun diye açıları çoğaltmak istiyorum fakat çizimdeki ölçü yeterliyse fazla açı vererek görüntüsünü bozmak istemiyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol