Engincan Bahadır AKAN
Yeni Uye
Çok üzücü olmuş ama yılmadan devam benim yaptığım köpük modellerde rüzgardan çok etkileniyorlar. Bir noktadan sonra doğru yapıyı kurunca rüzgarda uçmak çok zevkli oluyor.
Hocam sim çalışırkende rudderi kullanmaya elim çok alıştı her zaman kullanırım, benim uçağın inşasında bi sıkıntı olmuş bu sebeple sola yatmıyor kırımlarfan sonra silikon basıp devam edince bunu daha iyi anladım burun kısmında bi dengesizlik olmuş kırılıp yapıştırınca dengesizlik dahada arttıRudderi hiç kullanmadınızmı?Galiba hep sağa ve sola dönüşlerde aleronları kullandınız.Rudder olmazsa olmazlardan olmalı.
Aynen hocam silikon basıp uçuşa devam ettim her yerini yapıştırdım burun kısmı 2-3 sefer koptu hatta son seferinde alandan ayrılmayıp devam ermek için kopan burnu tamir bantıyla yapıştırdım 15 km yol gidip ilk dakikada kırılması zoruma gitmeye başladı artık sıvı silikon diye bi yapıştırıcı almıştım oda çok geç kuruyormuş.Uçağın gövdesi hoşuma gitti. Etli malzeme ile gayet güzel olmuş. Kötü bir kırım geçirdiği belli. Ama güzel tarafı basitçe tamir edilebilir olması. Kanatları bağladığın ahşap çubuğun bu taraflarından güzelce kesip yeni bir burun yapabilirsin. Yapıştırdıktan sonra 2 gövdeyi birbirine daha sağlam tutturmak için dondurma çubuğu ile dikiş atabilirsin. Kuyruğu aynen yapıştırıp duruma göre bir iki çubuk ile desteklersin. Kanatların muhtemelen sağlamdır zaten. Küçük pervaneyi de kırdığına göre büyüğü ile rahat rahat uçabilirsin
Evet hocam öyle burun sağa bakıyormuş bende motorda sağ açı veriyorum tabi, aşırı olmuş zaten bu pert oldu vakit olmadığı için bunu yapıştırıp uçuruyorum birazdaha küçük bi model yapıcam.Motorun aşırı sağa bakıyor. Problemin bu. Yeni bir uçak yapıp eskiyi anılarda bırak derim
Kuyruk ağır... Biraz burna ağırlık gelirse yaprak gibi savrulup yunuslamaz, daha kararlı uçmaya başlar...Aynen hocam silikon basıp uçuşa devam ettim her yerini yapıştırdım burun kısmı 2-3 sefer koptu hatta son seferinde alandan ayrılmayıp devam ermek için kopan burnu tamir bantıyla yapıştırdım 15 km yol gidip ilk dakikada kırılması zoruma gitmeye başladı artık sıvı silikon diye bi yapıştırıcı almıştım oda çok geç kuruyormuş.
Karımlardan sonra daha dengesiz uçmaya başladı nerde hata yapmış olduğumu anladım bu modelin planı maket kartonuna göre yapılmış ve powerpod kullanılacak şekilde tasarlanmış burun kısmı öne doğru daralıyor benim malzeme kalın olduğundan bu daralan kısım dengesiz olmuş esnememiş burun yamuk olmuş, ağırlık dengesinden şüphelendim Enson sol kanada 10-11 anahtar bantlayıp uçtum ağırlık yapsın diye nispeten iyi oldu ama yinede sola yatmadı anca burnu havaya dikip gaz verip rüzgarın etkisiyle sola dödürebiliyorum oladar zorluyorki sanki manuel vites arabayı tek kolla kullanmak gibi, hiç rahat uçuramadım. Fotoğraftaki kırımdan sonraki halinde uçuş videosu ekliyorum.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Aynen hocam bataryayı en öne çektim esc yide yanına sıkıştırdım bukadar oldu, bu model tecrübe olmuş oldu.Kuyruk ağır... Biraz burna ağırlık gelirse yaprak gibi savrulup yunuslamaz, daha kararlı uçmaya başlar...
On dakikadır nerede okumuştum diye bu konuyu arıyorumHayır Control Horn(Yeke) delikleri Menteşe ekseniyle(Fiziksel menteşe değil,Duct Tape'i de menteşe olarak kabul edebilirsiniz) eş merkezli olması gerekiyor.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye olBu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Pull-Pull yazılımı diye ararsanız güzel bir konu var geçmişte açtığım forumda, hem sorunuza cevap alırsınız, hem de güzel bir yeke/servo kolu tasarımınız olur...işareti olan ölçüde bir yanlışlık varmıdır? Servo kolu uzunluğu ve yeke uzunluğu nasıl hesaplanmılı?