Ayrılabilen Portatif Kanatlı Başlangıç Modelim (Foam Cup)

Çok üzücü olmuş ama yılmadan devam benim yaptığım köpük modellerde rüzgardan çok etkileniyorlar. Bir noktadan sonra doğru yapıyı kurunca rüzgarda uçmak çok zevkli oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Uçağın gövdesi hoşuma gitti. Etli malzeme ile gayet güzel olmuş. Kötü bir kırım geçirdiği belli. Ama güzel tarafı basitçe tamir edilebilir olması. Kanatları bağladığın ahşap çubuğun bu taraflarından güzelce kesip yeni bir burun yapabilirsin. Yapıştırdıktan sonra 2 gövdeyi birbirine daha sağlam tutturmak için dondurma çubuğu ile dikiş atabilirsin. Kuyruğu aynen yapıştırıp duruma göre bir iki çubuk ile desteklersin. Kanatların muhtemelen sağlamdır zaten. Küçük pervaneyi de kırdığına göre büyüğü ile rahat rahat uçabilirsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Rudderi hiç kullanmadınızmı?Galiba hep sağa ve sola dönüşlerde aleronları kullandınız.Rudder olmazsa olmazlardan olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Rudderi hiç kullanmadınızmı?Galiba hep sağa ve sola dönüşlerde aleronları kullandınız.Rudder olmazsa olmazlardan olmalı.
Hocam sim çalışırkende rudderi kullanmaya elim çok alıştı her zaman kullanırım, benim uçağın inşasında bi sıkıntı olmuş bu sebeple sola yatmıyor kırımlarfan sonra silikon basıp devam edince bunu daha iyi anladım burun kısmında bi dengesizlik olmuş kırılıp yapıştırınca dengesizlik dahada arttı
 
Uçağın gövdesi hoşuma gitti. Etli malzeme ile gayet güzel olmuş. Kötü bir kırım geçirdiği belli. Ama güzel tarafı basitçe tamir edilebilir olması. Kanatları bağladığın ahşap çubuğun bu taraflarından güzelce kesip yeni bir burun yapabilirsin. Yapıştırdıktan sonra 2 gövdeyi birbirine daha sağlam tutturmak için dondurma çubuğu ile dikiş atabilirsin. Kuyruğu aynen yapıştırıp duruma göre bir iki çubuk ile desteklersin. Kanatların muhtemelen sağlamdır zaten. Küçük pervaneyi de kırdığına göre büyüğü ile rahat rahat uçabilirsin :)
Aynen hocam silikon basıp uçuşa devam ettim her yerini yapıştırdım burun kısmı 2-3 sefer koptu hatta son seferinde alandan ayrılmayıp devam ermek için kopan burnu tamir bantıyla yapıştırdım 15 km yol gidip ilk dakikada kırılması zoruma gitmeye başladı artık 😁 sıvı silikon diye bi yapıştırıcı almıştım oda çok geç kuruyormuş.
Karımlardan sonra daha dengesiz uçmaya başladı nerde hata yapmış olduğumu anladım bu modelin planı maket kartonuna göre yapılmış ve powerpod kullanılacak şekilde tasarlanmış burun kısmı öne doğru daralıyor benim malzeme kalın olduğundan bu daralan kısım dengesiz olmuş esnememiş burun yamuk olmuş, ağırlık dengesinden şüphelendim Enson sol kanada 10-11 anahtar bantlayıp uçtum ağırlık yapsın diye nispeten iyi oldu ama yinede sola yatmadı anca burnu havaya dikip gaz verip rüzgarın etkisiyle sola dödürebiliyorum oladar zorluyorki sanki manuel vites arabayı tek kolla kullanmak gibi, hiç rahat uçuramadım. Fotoğraftaki kırımdan sonraki halinde uçuş videosu ekliyorum.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Motorun aşırı sağa bakıyor. Problemin bu. Yeni bir uçak yapıp eskiyi anılarda bırak derim :)
Evet hocam öyle burun sağa bakıyormuş bende motorda sağ açı veriyorum tabi, aşırı olmuş zaten bu pert oldu vakit olmadığı için bunu yapıştırıp uçuruyorum birazdaha küçük bi model yapıcam.
 
Küçük model daha da zor olur. Daha 2 gün önce yaptım bir uçak. Küçük birşey. Yani ne keyfi var ne laf dinliyor. Tek yaptığım havada tutmak. Velhasıl 120cm kanat açıklığının altı bence hoş değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Aynen hocam silikon basıp uçuşa devam ettim her yerini yapıştırdım burun kısmı 2-3 sefer koptu hatta son seferinde alandan ayrılmayıp devam ermek için kopan burnu tamir bantıyla yapıştırdım 15 km yol gidip ilk dakikada kırılması zoruma gitmeye başladı artık 😁 sıvı silikon diye bi yapıştırıcı almıştım oda çok geç kuruyormuş.
Karımlardan sonra daha dengesiz uçmaya başladı nerde hata yapmış olduğumu anladım bu modelin planı maket kartonuna göre yapılmış ve powerpod kullanılacak şekilde tasarlanmış burun kısmı öne doğru daralıyor benim malzeme kalın olduğundan bu daralan kısım dengesiz olmuş esnememiş burun yamuk olmuş, ağırlık dengesinden şüphelendim Enson sol kanada 10-11 anahtar bantlayıp uçtum ağırlık yapsın diye nispeten iyi oldu ama yinede sola yatmadı anca burnu havaya dikip gaz verip rüzgarın etkisiyle sola dödürebiliyorum oladar zorluyorki sanki manuel vites arabayı tek kolla kullanmak gibi, hiç rahat uçuramadım. Fotoğraftaki kırımdan sonraki halinde uçuş videosu ekliyorum.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kuyruk ağır... Biraz burna ağırlık gelirse yaprak gibi savrulup yunuslamaz, daha kararlı uçmaya başlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Hayır Control Horn(Yeke) delikleri Menteşe ekseniyle(Fiziksel menteşe değil,Duct Tape'i de menteşe olarak kabul edebilirsiniz) eş merkezli olması gerekiyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
On dakikadır nerede okumuştum diye bu konuyu arıyorum:(
@3dholicpilot Rıfat beyin yeke merkeziyle menteşe merkezinin aynı hizada olması gerekiyor demişti.

@Sumer Yamaner @3dholicpilot
Bu projede (p40 warhawk)o şekilde çizilmemiş. Projeden projeye farklılık gösterebilir mi?
Birde rudder,elevatör,aileron ve flap imalat sırasında sağ-sol yada yukarı aşağı kaç derece hareket edecek kadar imkan tanınmalı?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Projeden projeye farklılık göstermez.Her zaman Control Horn delikleri menteşe merkeziyle eş merkezli olması gerekir.Sebebi ise kumandadan verdiğiniz komutun etkili bir şekilde kontrol yüzeylerine aktarılabilmesi içindir.Youtube'dan "Linkage Geometry" diye aratırsanız bir çok video çıkacaktır karşınıza.Paylaştığınız görselde belki merkezi karşılamıyor ama ona göre çözüm üretmek gerekir veya olmuyorsa bile merkeze yakın konumlandırmak gerekir.Daha önce konusu geçmişti bir kullanım kılavuzunda bile hatalı gösteriyorlardı.Bu benim gördüklerimin yanında hiçbir şey.Control Horn(Yeke)'u epey geriye takanlara şahit oldum.:)

Yeri gelmişken bir tanesini paylaşayım.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Fotoğraftaki ? işareti olan ölçüde bir yanlışlık varmıdır? Servo kolu uzunluğu ve yeke uzunluğu nasıl hesaplanmılı?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Videodan anladığım pushrod hareket çizgisinden menteşe merkezine 90 derece gidiyor.
Böyle bir pushrod varsa resimdeki gibi olmalı mı?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
işareti olan ölçüde bir yanlışlık varmıdır? Servo kolu uzunluğu ve yeke uzunluğu nasıl hesaplanmılı?
Pull-Pull yazılımı diye ararsanız güzel bir konu var geçmişte açtığım forumda, hem sorunuza cevap alırsınız, hem de güzel bir yeke/servo kolu tasarımınız olur...