APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680
Biraz geç bir cevap olacak ama en azından aynı sorunlardan muzdarip arkadaşlar için çözüm olabilir. APM'de karşılaşılan olası sorunlar ve çözümleri aşağıdadır;
1. APM titreşimi sevmez o yüzden APM'i titreşimi engelleyen birşey üzerinde tutmalısınız.
2. Kumanda üzerindeki trimleri kontrol edin er9x yazılımı kullanıyorsanız Radio Setup menüsünden Calibrationu seçin ve adımları takip ederek kalibrasyonu yapın.
3. APM düz, gövdenin ortasında ve tam ön tarafa bakacak şekilde monte edilmelidir.
4. Trimlerde ayarlama yaptıysanız veya kumandaya yeni bir switch ataması yaptıysanız MissionPlanner'dan Radio Calibrationu tekrar yapın.
5. Alıcı'dan gelen servo kablolarının APM'e doğru sıralama ile yerleştirildiğinden emin olun.
6. Aynı şekilde motor servolarını doğru şekilde yerleştirdiğinizden emin olun.
Dipnot: Sinyal kabloları içe doğru gelecek, dıştaki Ground kablosu olmalı.
7. Accel Calibration ve Compass Calibration'ı mümkünse telemetry aracılığıyla frame üzerinde yapın.
8. Motorlar dengesiz ve senkronizasyon problemi var ise SimonK yerine Blheli yükleyin. Kalibrasyonu "Hepsi bir anda" metoduyla yapın. ( Blheli ile tanıştırdığı için Selçuk Abi'ye ayrıca teşekkürler
)
9. Arm ettğinizde motorlar kendiliğinden dönmeye başlıyorsa; APM MissionPlanner'a bağlıyken Config/Tuning bölümünü açın sol taraftan Full Parameter List sekmesini açın, MOT_SPIN_ARMED parametresini bulup karşısındaki Value değerini 0 yapın artık dönmez.
10. Flight Data ekranında multicopterin yönü doğru değilse ve APM 2.6 kullanıyorsanız Mandatory Hardware'den Compass'ı seçin, sağ taraftan Manual'ı seçin ve hemen yanındaki kutucuktan ROTATION_ROLL_180'i seçin. Yine düzelmezse GPS'in yönünün doğrudan ön tarafa baktığından emin olun. Çoğu GPS, board üzerinde yön belirtilir ama yoksa, internetten GPS versiyonunu yazıp aynı sorunu yaşayanlardan çözümü öğrenebilirsiniz.
11. Sabit bir uçuş yapmayana kadar uçuş modlarını denemeyin, Uçuş Modlarını kesinlikle dışarda deneyin!!!!!
12. Deneyecekseniz APM üzerindeki mavi ışığın(GPS) sabit olduğundan emin olun. (Ev içinde pek mümkün değil sabitlenmesi
)
13. Copteri kaldırdığınız zaman sağa sola veya başka bir yöne doğru kalkş yapıp çarpıyorsa motorlar uçuş kartına yanlış bağlanmıştır.
14. Copteri denemek için uçurmadan önce throttle'ı %30-40 civarına getirin küçük dokunuşlarla sağa sola ileri ve geri denemeleri yapın (Kanalların doğruluğunu teyid etmek amacıyla)
15. Sağ ön motor 1, sol arka motor 2, sol ön motor 3 ve sağ arka motor 4'tür. Motor 1 ve 2 saatin tersine yani "CCW" yönünde dönmeli, Motor 3 ve 4 saat yönünde yani "CW" olarak dönmelidir.
16. GPS'i elektroniklerden uzak tutun ve kesinlikle GPS holder kullanın.
17. Pervane balansını yapın ki APM fazla titreşim almasın.
18. Power Module kullanıyorsanız Lipo takılıyken USB'ye bağlamayın kartı yakarsınız.
19. Power Module kullanıyorsanız ve ESC'leriniz BEC'li ise servolardan ortadaki kırmızı kabloyu (+) sökün, Signal ve Ground pinleri yeterli olacaktır.
20. Herşey düzgün çalıştıktan sonra neredeyse düzgün bir uçuş yakaladıysanız GPS kilitlendikten sonra yumuşak bir zemin üzerinde (ot vb.) Alt Hold ve Loiter Uçuş modlarını deneyin düzgün bir şekilde durursa sıkıntı yok bundan sonrasında rüzgarsız bir zamanda Auto Tune yapma zamanınız gelmiştir.
Auto tune adımlarını içeren bir videoyu FPV ekipmanlarım geldikten sonra yükleyeceğim. Yanlışım varsa lütfen düzeltin yanlış bilgi vermek istemem, unuttuğum birşey varsa lütfen sorun. Yardımcı olması ümidiye..