Özgür Evren Varol
RcFanatik
- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,668
- Tepkime puanı
- 20,124
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Anet A6 : Aceminin 3D Printer ile imtihanı
Süpersin Burak çok eğlendim okurken, biyandan da bir sene önceki halimi gördüm geçtiğin yollarda...
Ben de Hurricane için parçalar tasarlayıp basmaya falan başladığımda, hatta henüz gövdeyi buraya getirmemişken, olur da gövdeyi getiremezsem yada gümrükte el koyarlarsa vs diye düşünüp B - C planlarımı yapıyordum. Hazır hararetli bir şekilde "bas plastiği" modundayken de doğal olarak gövdenin tüm "former"larını printerda basayım ya ne olacak ki gibisinden bir fikire kapıldım. Sonra oturdum tüm o stringerların yuvalarının falan olduğu şekilde detaylı bir şekilde çizdim parçaları. G-codeları da oluşturdum (benim dilimleyici o zamanlar plastik ağırlığını yada baskı süresini vermiyordu) bu G-code ları alıp gcode.ws e bir koydum ki yahu bunlar eşşek ölüsü, tamamı CG'nin gerisinde böyle gidersem uçak kuyruğunu yerden kaldıramaz asla diyip başa sardım. Hafifletme yapmak lazım dimi, ama göz karar el yordamı yapmak yerine bu sefer bilimsel gideyim dedim. Önce malzeme yoğunluklarını inceledim, ve gördüm ki bizim PLA ortalama hatta ortalamadan biraz daha ağır bir balsadan en az 8 kat daha ağır. O zaman eşdeğer bir tasarım yapmak için parça hacmini balsa muadilinin 1/8 ine getirmek gerekir diyerek başladım işe. İnceltmeler, hafifletme delikleri o bu şu, yok olmuyor. Bilgisayarda oluyor tabiki, ama parçayı balsa ile rekabet edebilecek ağırlığa düşürdüğümde mukavemeti balsanın bilmem kaçta birine düşüyor... O gün bu fikri terkedim, ve dahta ile devam ettim.
Lakin, bu imkansız demek değil, senin hevesini kırmak için yazmıyorum bunları Görebildiğim kadarıyla senin 3D tasarım becerilerin benden çok daha üstün, haliyle hem hafif hem sağlam (3DLab print modellerindeki gibi) bir mühendislik yapman mümkün. Önemli olan gereken yerde gereken malzemeyi kullanmak, gereksizlerden tamamen kurtulmak, çok net oldu değil mi, şeyini şey edip iyi bir şey yapalım
Eminim üzerinde çalıştıkça daha iyi sonuçlara ulaşacaksın, ve bence de patlar modelde bu işi başarmak için hibrit kullanım kaçınılmaz oalcaktır. Zira sadece plastik işe yaramayacak gayet iyi biliyoruz, sadece dahta da senin mevcut koşulların için uygun değil. Hepsinin iyi özelliklerini avantajlarını bir araya getiren bir yapıya yönelmek lazım. Ayrıca bence sistem karbon çubuklar gibi bileşenleri eklemeyi düşünmende de fayda var. Örneğin, kanadın seren sistemini iki karbon çubuk üzerine kurup, sinirleri de bir nevi kafes sistem iskeleti gibi düşünüp ayrıca konvansiyonel hücum kenarı - firar kenarı doğrultusundan alıp yatay düzlemde 45 derece çevirerek ve çapraz sinirler kullanarak daha hafif ve mukavim bir isleket elde edebilirsin. Dış yüzeyi de, en azından hücum kenarını balsa levha ile kaplamak (D-box modeli) kanadın burulma mukavemetini maksimuma çıkartacaktır. Hücum kenarının arkasını sadece film kaplama yapılacak şekilde düşünebilirsin... Tabiki düşük sıcaklıklı filmler kullanrak
Kolay gelsin, ilgiyle takipteyim
Süpersin Burak çok eğlendim okurken, biyandan da bir sene önceki halimi gördüm geçtiğin yollarda...
Ben de Hurricane için parçalar tasarlayıp basmaya falan başladığımda, hatta henüz gövdeyi buraya getirmemişken, olur da gövdeyi getiremezsem yada gümrükte el koyarlarsa vs diye düşünüp B - C planlarımı yapıyordum. Hazır hararetli bir şekilde "bas plastiği" modundayken de doğal olarak gövdenin tüm "former"larını printerda basayım ya ne olacak ki gibisinden bir fikire kapıldım. Sonra oturdum tüm o stringerların yuvalarının falan olduğu şekilde detaylı bir şekilde çizdim parçaları. G-codeları da oluşturdum (benim dilimleyici o zamanlar plastik ağırlığını yada baskı süresini vermiyordu) bu G-code ları alıp gcode.ws e bir koydum ki yahu bunlar eşşek ölüsü, tamamı CG'nin gerisinde böyle gidersem uçak kuyruğunu yerden kaldıramaz asla diyip başa sardım. Hafifletme yapmak lazım dimi, ama göz karar el yordamı yapmak yerine bu sefer bilimsel gideyim dedim. Önce malzeme yoğunluklarını inceledim, ve gördüm ki bizim PLA ortalama hatta ortalamadan biraz daha ağır bir balsadan en az 8 kat daha ağır. O zaman eşdeğer bir tasarım yapmak için parça hacmini balsa muadilinin 1/8 ine getirmek gerekir diyerek başladım işe. İnceltmeler, hafifletme delikleri o bu şu, yok olmuyor. Bilgisayarda oluyor tabiki, ama parçayı balsa ile rekabet edebilecek ağırlığa düşürdüğümde mukavemeti balsanın bilmem kaçta birine düşüyor... O gün bu fikri terkedim, ve dahta ile devam ettim.
Lakin, bu imkansız demek değil, senin hevesini kırmak için yazmıyorum bunları Görebildiğim kadarıyla senin 3D tasarım becerilerin benden çok daha üstün, haliyle hem hafif hem sağlam (3DLab print modellerindeki gibi) bir mühendislik yapman mümkün. Önemli olan gereken yerde gereken malzemeyi kullanmak, gereksizlerden tamamen kurtulmak, çok net oldu değil mi, şeyini şey edip iyi bir şey yapalım
Eminim üzerinde çalıştıkça daha iyi sonuçlara ulaşacaksın, ve bence de patlar modelde bu işi başarmak için hibrit kullanım kaçınılmaz oalcaktır. Zira sadece plastik işe yaramayacak gayet iyi biliyoruz, sadece dahta da senin mevcut koşulların için uygun değil. Hepsinin iyi özelliklerini avantajlarını bir araya getiren bir yapıya yönelmek lazım. Ayrıca bence sistem karbon çubuklar gibi bileşenleri eklemeyi düşünmende de fayda var. Örneğin, kanadın seren sistemini iki karbon çubuk üzerine kurup, sinirleri de bir nevi kafes sistem iskeleti gibi düşünüp ayrıca konvansiyonel hücum kenarı - firar kenarı doğrultusundan alıp yatay düzlemde 45 derece çevirerek ve çapraz sinirler kullanarak daha hafif ve mukavim bir isleket elde edebilirsin. Dış yüzeyi de, en azından hücum kenarını balsa levha ile kaplamak (D-box modeli) kanadın burulma mukavemetini maksimuma çıkartacaktır. Hücum kenarının arkasını sadece film kaplama yapılacak şekilde düşünebilirsin... Tabiki düşük sıcaklıklı filmler kullanrak
Kolay gelsin, ilgiyle takipteyim