Ynt: Align TREX 500 ESP Kuyruk Hub Vida Kırılması ve Hasarsız Kırım
ERHAN YILMAZ' Alıntı:
Tail hub uzunluğu nu dizayn ederken çok mu zor istenilen boşluğu bırakmak. Bunu kullanıcıya bırakmak hiç mantıklı değil. Goblin 700 dfc de kuyruk dizayn I da bu şekildeydi. Ama adamlar goblin 500 den itibaren kuyruk sisteminde kafa Rotoru seklinde dizayn etmeye başladılar. Zaten daha sonra çıkan tüm modelleri bu sistemi ni dahil ettiler. Gerçi eski sistemde de bi sıkıntı hiç duymadım ama bu yeni kuyruk tabiki daha iyi.
Erhan bey tabi ki zor değil ama seri üretim işin içine girince değişiklik yapmak zor oluyor eski parçaların da elde kalması ayrı dert. Sanırım siz de x4 de benzer sorunu yaşadınız. sizin modelde çok sıkıldığı için bir problem yaşanmış olabilir. Söyle ki ben x5 i inceledim. x4 ünde aynı yapıya sahip olduğunu varsayarak konuşuyorum. hub vidalı yiv olarak devam ediyor.Genellikle bir mekanizma ilk sıkılırken çok abanılsa bile bu mekanizmalar sıkışmıyor. ben 500 fbl nin arm setlerinde yaşamıştım ilk olarak. çok abanıp çok sıkıyordum hiç problem olmuyordu. ne zaman ki saftı değiştirmek için söküyordum. normal sıkmayla sıkışıyordu. e az sıkınca da armlar kafayı tutmuyor şaft etrafında dönüyordu ben de tamamen gevşetip bu armları screw ile şafta sabitledim.(saftta da uygun bir delik açarak, kafayı sabitler gibi) ve rotasyon problemini böyle çözdüm. Sonuçta ilk defada problem olmuyor genellikle. İlk takmada fazla sıktıysanız ekstradan. Genellikle Sıkışma oluşmayabilir ama bu somunu fazla sıkınca hubın pal tutucu içerisine giren kısmını dışarıya doğru gerdirdiğiniz için gerilim altındaki sertleştirilmiş metallerin yan kuvvetlere direnci düşeceğinden kökünden kopmuş olabilir. Fakat şöyle de bir durum var havada kuyruk dönerken merkezkaçtan dolayı bu gerilim vidayı aşırı sıkmasanız da olacaktır. Belki de tam dayanma sınırında olan gerilimi vidayla arttırarak kopma eşiğini aştınız. fakat bunlar sadece düşünümsel üfürümlerdir tabi ki yine de denemeden üzerine iyice düşünmeden söylemek zor. Çünkü paller dönmeye başlayınca vidayla verdiğiniz gerilimin misli misline maruz kalıyor zaten yapı. Burası biraz kendi içinde çelişkili duruyor ama tam sınırda da duruyor olabilir.
Mesela ekstra bilgiler verebilirseniz belki daha fazla yorum yapabiliriz.
-hoverdeyken mi yoksa sağ sol yaparken mi ya da başka bir hareket ile mi koptu.
-sizin kuyruğa ne gibi bir müdahaleniz oldu
-ıdle upı açınca mı fırladı.
-toplam kaç uçuşunuz oldu vs vs.
Bir de kuyruğun kopması için başka bir neden daha vardır. bel ki de başınıza bu geldi.
Kuyruk paliniz orijinal miydi değilse marka ya da kalitesi nedir.
İki kuyruk pali hava da dönerken merkezkaç kuvvetleri tam birbirlerine eşit şekilde zıt yönlerde olduğu için titreşimsiz ve düzgün bir şekilde dönerler. Fakat palleriniz kalitesiz ise bu gerilme kuvvetine dayanamayan pallerden birisi havada kopar. (Genellikle hklarda oluyor. hatta bi kere karbon olanları bile kopmuştu Emin abinin. Ama 700 dü holdu çekerek otorotasyonla indi palleri değiştirdi havalandı ) diğer taraftaki pal ve yapısı sabit kaldığından ani yük değişimi hubı kökünden kırmış olabilir. Ben de genellikle bir taraf kopunca karşılanmamış yükten ötürü diğer tarafın da pali kopuyordu havada. fakat bunun tam tersi de olabilir. Pal kopunca hub da kopuyor olabilir. Hatta ilk zamanlar bundan olabilir diye düşünmüştüm fakat sonra faklı denemelerle bendeki sorunun bu olmadığına kanaat getirdim. Fakat sizde neden bu olabilir.
Son olarak plastik paltutucuya geçmek mantıklı olabilir ama esnek olmasının bir fayda sağlayacağını sanmıyorum. Belki daha hafif olduğu için dönerken merkezkaç kuvveti hız ve ağırlıkla bağıntılı olduğundan. Daha hafif olması işi kurtarabilir. Fakat yine de plastikle sorun çözülürse kopmuyordur ama kopma sınırlarınca uçuyordur o model. Çözüm için başka şeyler de düşünmek gerekir