Ömer Erkan
RcFanatik
- Katılım
- 4 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,579
- Tepkime puanı
- 6,176
- Yaş
- 66
- Konum
- Başiskele - Kocaeli
- İlgi Alanı
- Uçak
Alien 450 Quad Toplama / Ayar / Uçuş Konusu
Tekrar teşekkürler arkadaşlar!
Bu gün uçuş alanında bir kaç uçuş yaptım. NAZA uyumlu yan sanayi GPS işe yarıyor gibi görünüyor. Radyoyu açıp pili taktıktan sonra, önce kontrolcünün ısınmasını bekliyoruz. Sanırım yeterli sayıda uydu buluyor. Arkasından yeşil led bir süre hızlı hızlı yanıp sönüyor. Böylece eve dönüş için konumu belleğine alıyor. Sonra farklı bir şekilde yanıp söndükten sonra, tekrar yeşil led hızlı hızlı yanıp sönerek yönünü belirliyor ve belleğe alıyor. En sonunda da yeşil led hızlı hızlı iki kez yanıp sönmeye başlıyor. Gaz kolunu orta konuma getirdiğimde ise tek yanıp sönüyor. NAZA'nın klavuzunda GPS yeterli uydu bulduğunda led'in yanmayacağını söylüyor, ama hangi konumda açık değil.
NAZA'nın bu nazlanması tamamlandıktan sonra modeli kaldırıp kısmen uzaklaştırdım ve eve dönüşü denedim. Bir süre bekledikten sonra 20m'ye yükseldi, sonra kalkış yönüne döndü, yavaş yavaş geldi. Kalkış yerinin üzerinde de kısa bir süre bekledikten sonra, 1-2 m hata ile indi. Kendi GPS'inde nasıldır bilmiyorum ama, sanırım bu kabul edilebilir bir hata payıdır.
Şimdi NAZA kullanıcılarına sormak istediğim bir şey var. Emniyet (failsafe) konumunda eve dönüşü başarılı bir şekilde yaptıktan sonra, tekrar GPS konumuna alıp kalkış yaptığımda akıllı yön kontrolu (IOC) çalışmıyor. Yani, diğer üç konumlu anahtar "eve sabit (home lock)" konumunda olmasına rağmen yön kontrollarında bir değişiklik olmuyor. Bu böyle mi olmalıdır, yoksa başka türlü bir ayarlama mı yapmak gerekir? Bilen varsa ve paylaşırsa memnun olurum.
Yalnız şu da var ki, OSD şart! Yani FPV! Bu gün 5000 mah'lik pil ile uçuş yapmama rağmen, pilin uçuş sırasındaki durumunu bilmeden uçuş yapmak rus ruleti oynamak gibi bir şey!
Tekrar teşekkürler arkadaşlar!
Bu gün uçuş alanında bir kaç uçuş yaptım. NAZA uyumlu yan sanayi GPS işe yarıyor gibi görünüyor. Radyoyu açıp pili taktıktan sonra, önce kontrolcünün ısınmasını bekliyoruz. Sanırım yeterli sayıda uydu buluyor. Arkasından yeşil led bir süre hızlı hızlı yanıp sönüyor. Böylece eve dönüş için konumu belleğine alıyor. Sonra farklı bir şekilde yanıp söndükten sonra, tekrar yeşil led hızlı hızlı yanıp sönerek yönünü belirliyor ve belleğe alıyor. En sonunda da yeşil led hızlı hızlı iki kez yanıp sönmeye başlıyor. Gaz kolunu orta konuma getirdiğimde ise tek yanıp sönüyor. NAZA'nın klavuzunda GPS yeterli uydu bulduğunda led'in yanmayacağını söylüyor, ama hangi konumda açık değil.
NAZA'nın bu nazlanması tamamlandıktan sonra modeli kaldırıp kısmen uzaklaştırdım ve eve dönüşü denedim. Bir süre bekledikten sonra 20m'ye yükseldi, sonra kalkış yönüne döndü, yavaş yavaş geldi. Kalkış yerinin üzerinde de kısa bir süre bekledikten sonra, 1-2 m hata ile indi. Kendi GPS'inde nasıldır bilmiyorum ama, sanırım bu kabul edilebilir bir hata payıdır.
Şimdi NAZA kullanıcılarına sormak istediğim bir şey var. Emniyet (failsafe) konumunda eve dönüşü başarılı bir şekilde yaptıktan sonra, tekrar GPS konumuna alıp kalkış yaptığımda akıllı yön kontrolu (IOC) çalışmıyor. Yani, diğer üç konumlu anahtar "eve sabit (home lock)" konumunda olmasına rağmen yön kontrollarında bir değişiklik olmuyor. Bu böyle mi olmalıdır, yoksa başka türlü bir ayarlama mı yapmak gerekir? Bilen varsa ve paylaşırsa memnun olurum.
Yalnız şu da var ki, OSD şart! Yani FPV! Bu gün 5000 mah'lik pil ile uçuş yapmama rağmen, pilin uçuş sırasındaki durumunu bilmeden uçuş yapmak rus ruleti oynamak gibi bir şey!