AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri
Türker Akgün' Alıntı:
Eline sağlık Evren hocam. Fotoğrafta sanki yazılım kanalı dolu kesit algılamış gibi mi gördüm, yoksa bana mı öyle geliyor ?
Bu arada kabin içerisindeki super kobrada gözlerden kaçmıyor.
Konu Super Cobra, bir yerlerde bir Super Cobra olmalıydı değil mi
Ayrıca, bilgi oalrak ekleyeyim hemen, o görünen maket gövde yarısını önce bildiğimiz konvansiyonel 2 boyutlu tarayıcıyla taradım ve dış hatları autocad ortamına alıp trex500 gövdesi ile detaylı ve nihai oturtma-boyutlandırma çalışmalarına da başladım. AutoCad ortamında ana ve kuyruk rotor eksenlerini ve konumlarını referans alarak gövdeyi boyutlandırıyorum. Böylece nihai gövde ile elimdeki 48 ölçekli maket arasında bir "ölçek faktörü" belirleyebiliyorum. Sonra bu faktörü kullanarak maket üzerinden gövdenin çeşitli yerlerinden ölçü alıp, büyük modelde o bölgenin ölçülerini elde ediyorum. Son olarak da bu ölçüyü helikoterin mekanikleri üzerinde kontrol edip helikopterin gövde içine sığıp sığmayacağını, potansiyel problemli yada zor olacak bölgeleri belirliyip çözüm alternatifleri üzerine plan yapıyorum. Bu şekilde 3. iterasyonuma ulaşmış durumdayım. Şu dişliler yok mu, tüm sorun orda, onlar olmasa yadadaha küçük olsalar çok daha kolay olurdu herşey
kayışlı sisteme mi geçsem acaba :-\
Yazılıma gelirsek, yazılım ayarlara tanımlanan parametrelere bağlı olarak herşeyi çok farklı şekillerde algılayabiliyor, sonuçta yazılım işte
Bu fotoğrafını paylaştığım sonuçta yüzeyi oluşturan eleman sayısını birhayli düşürecek bir filtre uygulatmıştım, yazılım da kanalın üst tarafını bir ağ ile kapatmış kısmen. İşin aslı, yazılımın objeyi detaylı bir şekilde algılayabilmesi için objenin de bol miktarda farklı renk ve doku içeriyor olması gerekli. Daha önce bahsettiğim gibi, düz çıplak plastik halinde hiçbirşey elde edememesinin nedeni bu, görüntüleri birbirine bağlayıp kamera açılarını belirleyecek sonra da her bir pikselin uzaydaki koordinatlarını atayabileceği yeterince dayanak noktası yok. YAzılıma yardımcı olmak için parçayı rastgele bir şekilde ve olaildiğince karmaşık boyadım. İç tarafı benim için çok önemli olmadığı için de sadece ağza yakın yerleri üstün körü boyayıp geri kalan, derinlerde olan yerleri boyanmamış bıraktım. Yazılım da o kısımlarda tutunacak birşey bulamadığı için çuvallıyor. Eğer şekil içiyle dışıyla tam olarak önemli olsaydı iç tarafı da dışarısı gibi boyayıp yazılımın doğru bir şekilde modellemesini sağlayabilirdim.
Buarada, aynı veri (fotoğraf) grubundan elde edilmiş, ama farklı ayarlarla oluşturulmuş 3 modelim var elimde. İlk denememde yazılımın önceden belirlenmiş ayarlarıyla ve hızlı işlenecek seçenekle yapmıştım. Aslında oldukça detaylı bir model çıktı ortaya. nihai ürün olan .obj formatındaki dosya yaklaşık 70 Mb boyutunda. Bu meretin sonunda gördüm ki fazla detay da iyi değil, zire yüzey aşırı girintili çıkıntılıydı. Sonraki denemelerde, olması gerektiği gibi, hazır tanımlanmış ayarlardan çıkıp ince ayar yapabilmemi sağlayacak şekilde her bir parametreyi kendim tanımlayabileceğim yollara girdim ve ufak ufak denemeler yapıp her parametrenin sonucu ne şekilde etkilediğini görmeye başladım. Mesela ikinci deneme yukarıda fotoğraflarını gördüğünüz deneme, modeldeki eleman sayısını birhayli kıstım ve bir yüzey yumuşatma filtresi tanımladım. Sonuç dosyası 1 Mb'ın çok az altında ve modelin yüzeyi çok daha düzgün, ama detaylar yeterince yakalanamıyor. Bir sonraki denememde yüzey düzeltme filtresine biraz daha ince ayar yapıp, eleman sayısını da arttırdım. Bu ayarlarla dosya boyutu 16,5 Mb oldu ve katı model de bence içlerindeki en kabul edilebilir olan.
Paylaştığım ekran görüntüleri modelin boyalı yüzeyini gösterdiği için biraz aldatıcı oluyor ve gerçek yüzeyi tam anlamıyla gösteremiyor. Katı modeli 3D yazıcıda basmak için dilimleyici yazılımına aldığımda gerçekler ortaya çıkıyor. Aşağıdaki fotoğraflar dilimleyici yazılımından ekran görüntüleri. Modeller soldan sağa doğru yukarıda anlattığım deneme sırasıyla dizililer. En soldaki model ilk deneme, en sağdaki de 3. deneme sonucu.
Ekran görüntüleri yukarıda metin ile anlattığım mevzuları gayet güzel gösteriyor...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu modelleri yazıcıda basılmak üzere dilimlediğim zaman en kesitleri görebildiğim için durum çok daha net bir hal alıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Olayı sadece bu radyatör parçasına indirgersek 3. denememdeki ayarlar benim kullanım amacım için fazlasıyla yeterli sonucu veriyor. Bu mereti istediğim boyutta basıp, biraz macun biraz astar biraz da zımpara ile kalıp alınabilecek hale getirebilirim. Ama esas amacımız olan Super Cobranın çok daha karmaşık yüzeye sahip olduğu düşünülürse ve modelin de daha büyük daha fazla detay barındıracağını da hesaba katınca bu ince ayarlarla bol miktarda deney yapmak gerekeceği görünüyor. Ama daha önce de belirttiğim gibi sonuçlar oldukça umud vaadediyor