AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri
Sağolun
Bunlar normal tabiki onu baştan kabul ediyoruz da, bu kadar basit bir şeyi, cheklist kullanmış olmama rağmen, nasıl yaptım onu anlaybilmiş değilim. Şimdilik en gerçekçi teorim şu, sağdaki servonun vidasının iki kere loctitelayıp taktım, soldakini ise tamamen atladım. Sağdakini ikinci kez yaparken aslında soldakini yaptığımı sandım
Dahası, sırf böyle bir durum olabilir atladığım bir vida olabilir mi diye evdeki saniyelik çalıştırmaların hepsinden sonra tüm vidaları kontrol ettim gevşeyen var mı diye. Aynısını sahada da yaptım, önce sırf Emre'nin analttığı ayarları kontrol etmek için iki üç saniyelik bir uuş yaptım. indim,kritik vidaları (swash bağlantılarını, feathering shaftları ve kuyruğu) kontrol ettim. Sonra esas uçuşa çıktım. Meğer aletin gevşemesi için iki-üç dakikalık bir uçuş gerekiyormuş
Neyse, elbet vardır bir hikmeti diyerekten bundan sonraki cheklistleri görsel yada yön belirterek yapmak şeklinde geliştirerek yola devam ediyoruz artık. Detaylı söküm ve hasar tespiti akşam yapacağım. Sahada gözle görülen hasarlar şunlar:
-Palin biri kırıldı, diğerinde gözle görülür bir hasar yok ama yere çarptığını biliyorum o yüzden risk almaya gerek yok o da ıskarta.
-swashın arkadaki ball linki yuvasını eğip büküp çıkmış. Yeni swash gerekecek.
-Ön iniş takımı plastik parçası kırıldı.
- boom un kuyruktaki yatay stabının hemen arkasında bir darbe izi var, ama henüz eğilme var mı yok mu içerde şaftta sorun var mı bilmiyorum, sökünce netleşir.
-Frame sağlam görünüyor, zaten yeni scale gövde frameleri değişeceği için hasar varsa da sorun değil.
- Dişlilerde sorun görünmüyor.
-Kuyruk palinde sorun görünmüyor
-Ana şaftta bir eğilme görülmüyor. Ama zaten açıkçası ana şaftı da değiltirmek niyetindeydim, daha uzun bir şaft ile pali daha yukarı taşımam lazım, scale görüntü için, henüz nasıl yapacağımı bilmiyorum ama araştırmalarım devam ediyor...
- Pallerin pitch kollarında da gözle görülür bir eğilme kopma vs görülmüyor, ama detaylı incelenecek tabiki.
-Ana feathering shaftı açmadan bişey söylemek mümkün değil. Yedek şaft zaten yolda geliyordu, değiştirmek sorun olmayacak.
Kırımı bir tarafa bırakırsak, aletin uçuşunu gerçekten beğendim. Çok dengeli ve kararlı bir uçuşu vardı. Daha önce sadece 450 boyutunda model uçurdum (hem flybarlı hem de flybarless) belki daha büyük olduğu için daha stabildir belki de ünitenin etkisi vardır, belki de hepninin kombine etkisidir bilemiyorum o kadarını.
Emre ile geçen günlerde özel mesajla başlayan ve whattsappa uzanan bir sohbetimiz oldu, işin aslı olay sadece cillop gibi 18SZ lerimizle
kullanabileceğimiz alıcılar üzerine bir soru sormamla başladı, ordan throttle ve pitch curvlerine vs uzandı. Sağolsun güzel tavsiyelerde bulundu, bir vaktimde o yazışmanın özetini çıkartıp buraya koyacağım ki başkalarına da faydalı olabilsin... Ana fikri ise şu, benim bilgim, helikopterdeki pek çok şeyde olduğu gibi burada da bihayli geride olduğu, baya bildiğiniz 1950lerdeki modelcilik trendlerini takip ediyormuşum
Emre ise çok daha basit bir gaz ve pitch tanımlaması yapmamı önerdi. Gaz konusu aklıma yattı, zaten kafamda farklı bir versiyonu vardı. Bu yeni tanımlanan eğriye göre gaz kapalı konumdan yaklaşık %15 e gelene kadar ESC 0 da oluyor, Bu eşikten sonra ise ESC %70 e gelip orda sabitleniyor. Pitch ise -6 ile +10 arasında ve çıbıh tam ortadayken 0 derecede olacak şekilde tanımlandı. Açıkçası pitch konusunda ciddi şüphelerim vardı, ama yine de adamın bir bildiği vardır yahu böyle ayarla dene, baktın beceremiyorsun eski haline dönersin diyip ayarladım. Çok da iyi yapmışım, kaymak gibi uçtu alet tabiri caizse
Ek bilgi olsun, evdeki uçuşların titreşim loglarını incelemiştim maidenden önce. Yazılım 60 a kadar kabul edilebilir diye belirtiyor (artık birimi ne ise
) benim loglarda maksimum titreşim 20 olarak kaydedilmiş. Yani aşırı veya anormal bir titreşim de yoktu...
Spitfire pek bir güzel ve keyifliydi. Yeni motor pervane kombinasyonu ve yeni spinnerla ilk uçuşuydu, herşey gayet güzel olmuş. Hatta son uçuşta kasten sert inişler yaptım, aynı sorunu yaşayacak mıyım diye, bihayli zıplattım aleti ama burun kanat vs herşey yerli yerinde kaldı
Cobraya dönersek, dün akşam saatlerinde ilk paket elime ulaştı. Diğeri de bugün geldi ama resmi tatil olduğu için gümrük işlemleri ancak pazar sabahı halledilip teslim edilir. İlk paket align-trex.co.uk sitesinden gelen paketti ve içinde frame, kuyruk dirseği, yedek dişli ve bazı başka ıvır zıvırlar vardı. Kutuyu açınca ne kadar ileri görüşlü olduğumu anladım
Zira bu adamlarda sadece tek bir frame kalmıştı, yine son kalan bir adet frame de amerikadaki aligntrex tükkanında vardı, ne olur ne olmaz diye onlardaki son framei de almıştım. Dün bir de baktım ki gelen frame sadece bir adet
Neden bilmiyorum ben kafamda hep bunun çift olarak satılacağını düşünüyordum
Dedim ki iyiki ikinciyi de söylemişim
anca bir frame çıkıyor ikisinden