450 Size MD500D Fuselage Restorasyon

@Sumer Yamaner abiii , @Zafer ŞAHİN benim mesajları beğenmeye başladı , dikkat et , her an her yerden çıkabilir :halay:
Nerdesin be Zafer hocam , vallahi bu sefer çok özlettin kendini :heartxf::hoppa:
Hakan hocam, siz yapın ben izleyeyeyim. Bu da gayet keyifli ... Yanlız Sümer abi ECU, MECU gibi şeylerden bahsetse de henüz dünya yörüngesine bir cisim gönderememiş, ona şaşırdım.
 
Vaaaay , Zafer hocam , nihayet ses verdin :D,nasılsın ustam , valla seni çok özledik ya.....:halay:
@Sumer Yamaner abim yeni ufuklara yelken açtı , şu an plan dizayn falan çalışıyor ama takip ediyorsan bilirsin,bir anda pat diye ürünü çıkarıveriyor ,artık hızını takip etmekte zorlanıyoruz :laugh:
Yalnız seni O ' da çok arayıp soruyor, kulakların çınlıyordur....arada böyle ses verirsen,hem kulakların çınlamaz , direkt yüzüne söyler artık istediklerini :lollol:
 
Son düzenleme:
Hakan hocam, siz yapın ben izleyeyeyim. Bu da gayet keyifli ... Yanlız Sümer abi ECU, MECU gibi şeylerden bahsetse de henüz dünya yörüngesine bir cisim gönderememiş, ona şaşırdım.
Belki de dünya yörüngesine seni gönderir yakaladığında, olamaz mı? :p :D
 
Evet arkadaşlar, uzuun bir aradan sonra artık mekanik iyileştirmelerin yapılma zamanı da geldi.Daha doğrusu maddi ve manevi hazırlık ancak tamamlandı.
450 sınıf , parça ucuz , kırımı kolay atlarılır falan yazıyorduk ya , artık o devirler mazide kaldı, herkes elindekinin kıymetini bilsin arkadaşlar, zira elimde eskiden kalma yedeklerim olmasa , sadece bu kuyruk modifiyesi bana yaklaşık 500 liraya patlayacaktı, gerçi eksik rulman,uzun şaft falan derken gitti yine gidecek olan ama neyse , sadede gelelim , işe başladık.
Biliyorsunuz , MD500 5 palli bir model ve dünyada yapılan onca örneği içinden ,koca YouTube da bile , güzel uçabilen insan ve video sayısı bir elin parmak sayısını geçmiyor. Sebebi!?
Çünkü normal 2 pal de bile 450 sınıf kuyruk otoritesi ucu ucuna sağlanıyor , siz kaldırıp 5 PAL yapınca da, tüm uçuş dinamikleri alt üst oluyor ve kafa devri düşünce de kuyruk otoritesi kayboluyor. Bu işe kalkışan modelciler de ya maddi sarfiyatı göze alıyor , bilgili ise , bir takım iyileştirmeler ile uçuş yapıyor, yapamayan da 2 PAL uçup , keyfini öyle tatmin ediyor.....
Kuyruk otoritesini sağlamanın birkaç yolunu bulmuşlar, bunların bazıları; tamamen farklı bir dişli aktarma sistemi ile , yeni bir mekanik yaparmış gibi, dişli oranlarını değiştirip kafa hızı düşse de , kuyruk hızını düşürmeyen yeni dişli oranları kullanmak ( aslında en sağlıklısı bu da , bizde dişli imal edecek altyapı yok)
Diğer bir yöntem , mevcut düzeneği bozmadan , kuyruk PAL boylarını uzatıp, otoriteyi artırmak.( bana en uygun seçenek buydu, ama bu sefer de kuyruk palleri uzun olunca görüntü de bir orantısızlık oluştuğu için , benim içim ısınmadı)
Başka bir yöntem de kuyruk pal sayısını artırmak....Eskiden bunu yapabilmek için özel yapım dörtlü kuyruklar vardı , ama şimdi hobi dünya genelinde bir gerileme yaşadığı için , o kuyruğu bulmak neredeyse imkânsız .
Geriye ne kaldı, benim de yapmak zorunda olduğum , kendi 4 palli kuyruğunu kendin yap seçeneği....
Malzemeleri tedarik ettim , işin en zor yanı tail pulley denen parçayı daha uzun bir şafta takmak ve sliderden gelen itme kollarını ikinci kuyruk kısmına iletecek kolları yapmak.
Normal tail pulley şu , bunu şafttan ayırıp uzun bir şaft takacağım (inşallah :laugh: )

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelim eski olmasına rağmen, hala parçalarının ulaşılabilir olması da beni şaşırttı desem yalan olmaz.
Kuyruk şaftı önemli, biliyorsunuz kısa olanında bile olabilecek en minik yamukluk, modelin acayip kuyruk titremeleri yapmasına sebep olur , biz bir de bunun şaft milini uzatacağız...Akla bak, akıl akıl gel ardıma takıl :lollol:
Bunu yapmak için de özel işlenmiş 3mm mil bulmam lazımdı , nerden bulurum diye düşünürken,o da ne :eek:,bizim promodelde varmış , hemen sipariş ediverdim :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elimdeki rulmanlar eksikti, sağolsun THK dan sipariş ettim,nihayet hepsini bir araya getirdim ?


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tail pulleyi sökmek biraz emek ve sakinlik gerektiriyor, zira makara alüminyum ve yapılacak en küçük hata işin çöpe gitmesine sebep olabilir , önce söküm için hazırlık yaptım, bir mengene ve iki küçük dahhta! parçası işimizi görür sanırım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Söküm esnasındaki fotolar yüklenecek , şimdilik kısa bir ara....

Şükür söküm bitti , makarayı bozacağım diye ödüm patladı , ne yapsın bizim garip modelci , bozuverse elinde yedeği yok ki , ama söküm gerçekten zorladı , adamlar harbiden yapmış , mengenede havya ile defalarca ısıtmasam , gitti canım parça....


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bizim elimiz değil , Fatıma anamızın eli diyerek başladım.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Çıkarma işlemi bitti ve artık yeni mili takmaya hazır.....Oh be , üzerinden bir yük kalkmış gibi oldu :D


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gelişmeler oldukça devam edecek ...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Makara mile sabitlendi , o kadar sıkı ki, diğer yapan arkadaşlar yeşil lok yapmışlar , ben mavi yaptım , ama 450 kuyruğun bunu sıyırması için mili bükecek kadar bir kuvvet uygulaması gerektiğini düşünüyorum
 
Son düzenleme:
Hakan, eline sağlık! Böyle beceri gerektiren şeyleri birinin yapabildiğini görmek çok keyif veriyor. Bu kadar uğraşmanın sonunda havada da gördük mü, deyme keyfine! :bravo:
Sağol Ömer abi, bu tür işler artık popüler olmasa da , benden daha iyi yapabilecek kişiler mutlaka vardır, benimki hem eğlence ve vakit değerlendirme , hem de mecburiyet, biliyorum ki bunu yapmazsam alet uçamayacak , uçurmamız lazım :D