Evet arkadaşlar, uzuun bir aradan sonra artık mekanik iyileştirmelerin yapılma zamanı da geldi.Daha doğrusu maddi ve manevi hazırlık ancak tamamlandı.
450 sınıf , parça ucuz , kırımı kolay atlarılır falan yazıyorduk ya , artık o devirler mazide kaldı, herkes elindekinin kıymetini bilsin arkadaşlar, zira elimde eskiden kalma yedeklerim olmasa , sadece bu kuyruk modifiyesi bana yaklaşık 500 liraya patlayacaktı, gerçi eksik rulman,uzun şaft falan derken gitti yine gidecek olan ama neyse , sadede gelelim , işe başladık.
Biliyorsunuz , MD500 5 palli bir model ve dünyada yapılan onca örneği içinden ,koca YouTube da bile , güzel uçabilen insan ve video sayısı bir elin parmak sayısını geçmiyor. Sebebi!?
Çünkü normal 2 pal de bile 450 sınıf kuyruk otoritesi ucu ucuna sağlanıyor , siz kaldırıp 5 PAL yapınca da, tüm uçuş dinamikleri alt üst oluyor ve kafa devri düşünce de kuyruk otoritesi kayboluyor. Bu işe kalkışan modelciler de ya maddi sarfiyatı göze alıyor , bilgili ise , bir takım iyileştirmeler ile uçuş yapıyor, yapamayan da 2 PAL uçup , keyfini öyle tatmin ediyor.....
Kuyruk otoritesini sağlamanın birkaç yolunu bulmuşlar, bunların bazıları; tamamen farklı bir dişli aktarma sistemi ile , yeni bir mekanik yaparmış gibi, dişli oranlarını değiştirip kafa hızı düşse de , kuyruk hızını düşürmeyen yeni dişli oranları kullanmak ( aslında en sağlıklısı bu da , bizde dişli imal edecek altyapı yok)
Diğer bir yöntem , mevcut düzeneği bozmadan , kuyruk PAL boylarını uzatıp, otoriteyi artırmak.( bana en uygun seçenek buydu, ama bu sefer de kuyruk palleri uzun olunca görüntü de bir orantısızlık oluştuğu için , benim içim ısınmadı)
Başka bir yöntem de kuyruk pal sayısını artırmak....Eskiden bunu yapabilmek için özel yapım dörtlü kuyruklar vardı , ama şimdi hobi dünya genelinde bir gerileme yaşadığı için , o kuyruğu bulmak neredeyse imkânsız .
Geriye ne kaldı, benim de yapmak zorunda olduğum , kendi 4 palli kuyruğunu kendin yap seçeneği....
Malzemeleri tedarik ettim , işin en zor yanı tail pulley denen parçayı daha uzun bir şafta takmak ve sliderden gelen itme kollarını ikinci kuyruk kısmına iletecek kolları yapmak.
Normal tail pulley şu , bunu şafttan ayırıp uzun bir şaft takacağım (inşallah
)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelim eski olmasına rağmen, hala parçalarının ulaşılabilir olması da beni şaşırttı desem yalan olmaz.
Kuyruk şaftı önemli, biliyorsunuz kısa olanında bile olabilecek en minik yamukluk, modelin acayip kuyruk titremeleri yapmasına sebep olur , biz bir de bunun şaft milini uzatacağız...Akla bak, akıl akıl gel ardıma takıl
Bunu yapmak için de özel işlenmiş 3mm mil bulmam lazımdı , nerden bulurum diye düşünürken,o da ne
,bizim promodelde varmış , hemen sipariş ediverdim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Elimdeki rulmanlar eksikti, sağolsun THK dan sipariş ettim,nihayet hepsini bir araya getirdim ?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tail pulleyi sökmek biraz emek ve sakinlik gerektiriyor, zira makara alüminyum ve yapılacak en küçük hata işin çöpe gitmesine sebep olabilir , önce söküm için hazırlık yaptım, bir mengene ve iki küçük dahhta! parçası işimizi görür sanırım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Söküm esnasındaki fotolar yüklenecek , şimdilik kısa bir ara....
Şükür söküm bitti , makarayı bozacağım diye ödüm patladı , ne yapsın bizim garip modelci , bozuverse elinde yedeği yok ki , ama söküm gerçekten zorladı , adamlar harbiden yapmış , mengenede havya ile defalarca ısıtmasam , gitti canım parça....
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bizim elimiz değil , Fatıma anamızın eli diyerek başladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Çıkarma işlemi bitti ve artık yeni mili takmaya hazır.....Oh be , üzerinden bir yük kalkmış gibi oldu
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gelişmeler oldukça devam edecek ...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Makara mile sabitlendi , o kadar sıkı ki, diğer yapan arkadaşlar yeşil lok yapmışlar , ben mavi yaptım , ama 450 kuyruğun bunu sıyırması için mili bükecek kadar bir kuvvet uygulaması gerektiğini düşünüyorum