3D Model Uçak

Arkadaşlar Merhaba Model Uçak konusunda yeniyim. 3D Yazıcıdan bir uçak bastım. Uçak üstten kanatlı trainer model Motor: 2212 Brushles Elektrik, 2700 K.V., 820 gr. Thrust, 6x3 inç pervane, 3S Lipo Pil, Üstten Kanatlı tip uçak, uçağın ağırlığı: 1100 gr., Sorunum şu uçak kalkmıyor acaba hangi motoru alsam thrust/ağırlık oranı ne olmalı. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
1- 2212 2700 kv 3S pil kullanarak 6x3 pervane. Kendi kanaatimi yazayım. Bu motor 3S ile riskli ve 6x3 pervane ile her ne kadar 860 gr. thrust desede o çekişi alabileceğinizi sanmıyorum.
2- Başlangıç için modelin ebatları küçük sayılır. Bunu yazmamın nedeni: Modele yükleyeceğiniz ekipmanın ağırlığı aynı olduğu halde daha büyük bir model (kanat alanı daha fazla) Acemiler için uygundur.
3- Arkadaşlarımız hayli bilgi aktarmışlar fazla ekleyecek birşey de yok aslında. Ancak siz yinede bir , 1100-1300 kv değerlerinde bir motor ve 8x4 yada 9x3.8 pervanelerle deneyin.
Elinizdeki motor vs ile köpük esaslı 500-600 gr bir model başarılı olur.
Bir dip not: Masterscrew pervaneler ağırdır. o boyutta bir motor için uygun olmaz kanaatindeyim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet BAĞBARS
Hocam konunun başında yanlış yazmışım pardon gerçek motor değerleri: 2450 KV ve 815 gram pull(itme sanırım) masterscrew pervane anlamadığım için almıştım fiyatına bakarak kaliteli diye düşündüm:
 
Uçağı ben de sevdim :) hem orjinal tasarım hem de 3D baskı uyarlaması güzel, bu yüzden tavsiyem uçurmamanız olur :) yazık olmasın uçağa :)

Eğer illa bu uçağı uçurmak isterseniz benim tavsiyem ya uçağı hafifletmek ya da büyütmek olur. Ben hala baskı ayarlarından kaynaklanan bir gereksiz ağırlık olabileceğini düşünüyorum, ama eğer yine de hafifletmeniz mümkün olmaz ise o zaman modeli büyütmek de bir seçenek olabilir. Tabi büyütmek demek yeni boyuta uygun bir motor pervane hatta belki servo seçmek, yani epey bir ilave masraf demek aynı zamanda...

Depron ile kastettiğim bahsettiğiniz fotoblok malzeme türleri aslında, fotoblokdeprona mazaran daha ağır olsa da gayet uygun bir malzeme. Beceri konusunda yorum yapamayacağım, zira fotoblokla ben hiç çalışmadım, dışarıdan bakınca iş basitçe kesmek ve yapıştırmak gibi görünüyor ama görünüş aldatır malum :)
 
Kanat üç parçadan oluşuyor oluşmaktadır. Wing1, Wing2, Wing3 burada wing2 parçasını iki kez basıp kanadı uzatmak sanırım mantıksız olur ama daha güçlü motor ve pervane ile denemek isterdim baskı ayarlarım tamamen aynı belki benim filament biraz ağır çıkıyor. 3700 KV bir motor gördüm 1200 thrust değeri veriyor onu mu alsam o da 80A istiyor kararsız kaldım. Daha torklu bir motor ve 8 veya 10 inç pervane kullanmalı mıyım? Sıkıntım şu brusless motor olayından hiç anlamıyorum. Sanki internette yerli Sitelerde fazla seçenek yok gibi.
Bahsettiğim motor bu: sizce bu durumu kurtarır mı?
 
Tavsiye edebileceğiniz bir motor, esc ve pervane olur mu?
Bu yaptığınız model içinse ilk olarak pervanenin değişmesi gerekir (hafif elektrikli model pervanesi)
Linkteki motor skalasında bir motor 9 inc pervane diyeceğim de. 9 inç modele göre hem estetik anlamda büyük kalır hem tork boyut ıcın fazla olur.
8038 8043 APC veya SF gibi daha hafif pervane ve bu motorla modelinizin kalkacaktır.
30A bir esc de yeterli olur.

Ahmet bey son mesajınızda kv ve thrust değerleri konusunu pek araştırmadığınızı anlıyorum.
Size yüksek kv nin hız için olduğunu belirteyim.
Mümkünse bu konulardaki forum içi yazılara bir göz atın. :saygilar:
 
Mehmet hocam pervane olayını denemek isterim en kısa çözüm o olsa gerek. Peki olmazsa bu motor nasıl olur sizce?
Bahsettiğim motor bu: sizce bu durumu kurtarır mı?
 
Ahmet bey, Özgür Evren kardeşimizin size yazdıklarında hayli faydalı bilgi var, hala birşeyler öğrendim.:)
Sorunuzun yanıtını önceki mesajlarda vermişler ama yazayım. Modelinizin boyutlarına göre ağırlığı çok fazla.
Yetersiz motorunuza kıyas linkteki motor modelinizi en az 70-80 gr daha ağırlaştırır.
Eğitim modelleri ve acemi pilotajda bir kaç gr. bile çok önemlidir.
Siz bir 6 inc SF pervane edinip onunla bir daha deneyin.
Olası alacağınız motor da 50-60 gr. civarı olmalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet BAĞBARS
resimlerim bunlardır
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

bu resimler de Fotobloktan yapacağım uçak için: Elimdeki motor ile sanırım bu uçar diye düşünüyorum sizin de fikrinizi almak istedim bu uçağı
şu adresten buldum:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ahmet bey. bu model alttan kanat. Üstten kanat versiyonuna bakın kanatlarda açı (dihedral) sizin icin iyi olur.
Fotoblok dan ziyade laminantcılarda bulabilirseniz kapron (laminat altı plaka silte 5 x1200x800 mm ebatlarındadır daha hafiftir) temin etmeye çalışın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet BAĞBARS
Tekrar belirtmek isterim ki buradaki ana sorun motor sistemi değil. Evet motor sistemi, özellikle bulunulan irtifa koşulları dikkate alındığında biraz zayıf tarafta kalıyor. Ama motordan önce uçağın zaten "uçabilirliği" ciddi anlamda soru işareti. Bu uçağın bu kanat yüklemesi için uçabilmesi için epey hızlı olması gerekecek.

Çok basit bir hesap yapalım, bu uçağın orjinal tasarımı (konvansiyonel dahta inşaat olandan bahsediyorum) 500-600 gram olacak şekilde tasarlanmış. Biz ise tamamen aynı uçağın 1100 gram olarak uçurulmasını tartışıyoruz. Yani ağırlık oranı 1,83 dıyebiliriz. Kanatların üreteceği taşıma kuvveti hava hızının karesiyle orantılı, o zaman aynı kanadın 1.83 kat daha fazla ağırlığı taşıyabilmesi için 1,35 kat daha hızlı bir hava akımına ihtiyacı var demektir. Yani bu 1100 gr ağırlıklı model uçağın düz uçuşunu koruyabilmesi için orjinalden yüzde 35 daha hızlı uçması gerekir anlamına gelir. Ve bu hesap standart atmosferde geçerli. Eğer bulunduğunuz irtifadaki havanın yoğunluğunu da hesaba katarsak bu hız artışı yüzde 45-50 arasında bir yerlere ulaşır... Bu demek oluyor ki orjinaline göre çok daha hızlı uçması gereken bu model pilota çok daha az düşünme zamanı tanıyacak (uçak küçük ve hızlı, çok kolay bir şekilde kontrolün kaybedileceği mesafelere gider), dahası yüksek hız ve küçük boyut nedeniyle uçak daha oynak olur, dengesi azalır kontrolü zorlaşacak. Bunların hepsi bir eğitim modelinde, yani ilk kez uçurulacak olan bir modelde asla istemeyeceğimiz özellikler...

Uzun lafın kısası, motoru pervaneyi değiştirerek bu modeli daha iyi uçar hale getiremezsiniz. Bu modeli daha iyi uçar hale getirmenin tek yolu hafifletmek olacaktır, ki verdiğiniz bilgilere göre bu da mümkün görünmüyor.

Tavsiyem, bu model gayet güzel ve şık görünüyor, uygunbir yerde tavana asın, güzel görünmeye devam etsin, siz de baktıkça keyiflenin, zaman zaman indirin sevin okşayın. Bir yandan da ilk model için daha uygun olan bir modele yönelin, maddi açıdan size yük olmayacaksa yeni elektronik ve ekipmanlarla yapılacak nispeten daha büyük bir model yapın, yok eğer yeni ekipman almak bütçeniz için sorun olacaksa mevcut modelin boyutlarında ama 500-600 gram civarında bitirmeyi hedefleyerek bir model yapın ve elinizdeki malzemeyi kullanın. Uçun, keyif alın, öğrenin, tecrübe kazanın, kırımlarla hayal kırıklıklarıyla bu güzel hobiden soğumayın. ilerde bir gün, saatlerce uçuş deneyiminiz olduğu zaman, "tamam vakit geldi, yeterince piştim" dediğiniz bir zaman, tercihen daha düşük irtifaya sahip bir bölgede (kim bilir belki bir sonraki görev yeriniz daha uygun bir coğrafyaya sahip olacaktır) bu modeli askıdan indirin ve uçurup keyfine varın.

Kolay gelsin
:saygilar:


Siz bir 6 inc SF pervane edinip onunla bir daha deneyin.

Aman diyeyim Mehmet Bey, SF pervaneler "Slow Flyer" modeller için tasarlanmış, daha düşük hatve hızlarında daha yüksek çekiş üretmek için yapılmış pervanelerdir, yani eğer bu tavsiyeniz bu 3D baskı model için ise, ihtiyacın tam tersine doğru bir yönlendirme oluyor:saygilar:
 
Aman diyeyim Mehmet Bey, SF pervaneler "Slow Flyer" modeller için tasarlanmış, daha düşük hatve hızlarında daha yüksek çekiş üretmek için yapılmış pervanelerdir, yani eğer bu tavsiyeniz bu 3D baskı model için ise, ihtiyacın tam tersine doğru bir yönlendirme oluyor:saygilar:

Özgürcüm "8038 8043 APC veya SF gibi daha hafif pervane ve bu motorla modelinizin kalkacaktır. " :) " Uçacaktır" değil.
Masterscrew gibi bir pervanenin o minik motora uygun olmadığını vurgulama amacıydı. APC ve SF daha hafif diye belirtmek içindi...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam Çok haklısınız biraz araştırma yaptım Wing Cube Loading sıkıntılı çıkıyor onu anladım. Kanadı büyütsem ekstra ağırlık gelecek uçağı hafifletemem ya kanadı ve motor gücünü orantılı olarak büyüteceğim ya da bu modelden vazgeçeceğim. Kafamdaki soru işareti şu bu tasarımcı nasıl öyle kolay uçuruyor. Uçağın bendeki minimum boş ağırlığı 510 gram çıkıyor dünden beri hesap yapıyorum Ama ağırlık merkezi yönünden çok sıkıntılı bi uçak 150 gram pil eklesem bu motora 50 gram motor, 70 gram esc denedim yine ağırlık merkezi kurtarmıyor. Firewall kısmına kurşun eklemeden olmuyor yani oluru 900 gram falan çıkıyor yine WCL değeri benim için uygun değil sayenizde bu işi matematiğe çevirmeyi öğrendim. Çok sağolun Bir STEM ci olarak biliyorum ki bir iş matematiğe çevrilirse çözülür ve anlaşılır. Şu an düşüncem 150 cm wingspan 20 cm chord olan ve 1000 gram ağırlığında bir uçak ve biraz daha güçlü motor ile bir tasarım bulmak veya yapmak. Çok sağolun arada takılırsam sizlere danışırım inanın çok yardımcı oldunuz.
 
bir iş matematiğe çevrilirse çözülür ve anlaşılır.

Keşke sizin gibi daha çok eğitimciye sahip olsak, geleceğe daha bir umutla bakardık :saygilar:

Bence sizde modelcilik adına gerekli maya mevcut, Cults3D de gördüğüm kadarıyla İngilizceniz de var, elinizde 3D yazıcı da var ki çok faydasını görürsünüz kesinlikle. Yapmanız gereken bolca okumak araştırmak bulamadığınızı sormak, denemek hata yapmak tekrar denemek tekrar hatalar yapmak ve başarana kadar pes etmemek.

Madem bu uçağı sevdiniz, ki güzel bir uçak kesinlikle, değişik bir yol da önerebilirim. Uçağın orjinal planı malum outerzone sitesinde var:



Bu siteden pdf olarak planı indirebilirsiniz. Planın ikinci sayfası gerekli parçaların kesilmesi için gerekli çizimleri içeriyor. Siz balsa ve kontraplak yerine fotoblok levhalar, veya Mehmet Bey'in tavsiye ettiği gibi kapron kullanarak bu parçaları kesip modeli basit ve hafif bir şekilde imal edebilirsiniz. Arzu ederseniz planı istediğiniz kadar büyütüp bastırarak daha büyük bir model yapmanız da mümkün olacaktır. Benim tavsiyem yaklaşık 1.2 m civarı bir boyut yapmanız olur, biraz daha büyük de yapabilirsiniz ama fazla büyütürseniz yapısal sorunlarla karşılaşmanız olası olur. Planı incelediğim kadarıyla gövde ve kuyruk elemanları kolaylıkla fotoblok/kapron imalata uyarlanabilir. Ama kanatta farklı bir yol izlemeniz gerekir. Açıkçası kanat olarak düz levha koysanız bile yine uçan bir model elde edersiniz. Ama biraz köşeli de olsa bir profile sahip kanat elde etmek de fazla zor değil. Daha önce bahsettiğiniz "kendin yap" youtube kanalında benzer imalatların örnekleri var. Orda gösterilen prensipleri bu plana uygulayarak güzel bir sonuç elde edebileceğinizi düşünüyorum. Kanadın dihedrali için plandaki W-6 "joiner" parçasını 3D yazıcınızla basabılilirsiniz. Benzer şekilde motor yatağı, kontrol yekeleri vs gibi parçaları da yine kendiniz çizip 3D yazıcıdan basarak yapabilirsiniz.