Kemal hocam motorun bağlantılarının olduğu yerleri(karbüratör,hortumlar,egsoz,yakıt deposu) detaylı fotoğraf çekip paylaşabilir misiniz? Kontrol edilmesi gerekenler;
1. Motor egsoz birleşim yerinde,karbüratör ve büyük iğne vidaları ve diğer yerlerde motorda herhangi bir hava kaçağı olmadığından emin olun.
2. Yakıt hortumları gereğinden fazla uzun olmamalı.Yakıt deposu ve karbüratör hattında filtre varsa devredışı bırakılmalı.Daha önceleri ben de kullanıyordum gaz verdiğimde motor tekliyor gibi devirleniyordu, filtreyi iptal ettim hortumu yeniledim düzeldi.
3. Yakıt deposu düzgün kurulduğundan emin olunmalı.Yakıt hortumunda katlanma, Clunk'ın deponun tabanına temas etmesi,hortumda çatlak,hava kaçağı ve hatalı kurulması bu gibi sorunlara sebebiyet verebilir.Hatta yakıt hortumunun esnekliği bile önemlidir.
4. Kullanım kılavuzunda önerilen Pervane,buji ve uygun nitro oranında yakıt ile deneyin.Buji olarak OS No:7 o da olmazsa No:6 deneyin.
5. Büyük iğne yuvasını,bağlantılarını kontrol edin(herhangi bir pislik, O ring de yırtılma var mı diye) derdim ancak sizin ki yeni motor olduğu için bu ihtimal düşük ihtimal.Yine de yuvada pislik birikintisi var mı diye kontrol edin.
6. Motor şimdiye kadar kaç depo yakıt bitirdi? Motorunuz hala rodaj sürecinde olabilir. Eğer çok çalışmadıysa tam gazda kullanım kılavuzunda önerilen talimatlara uygun tam gazda büyük iğne zengin ayarda çalıştırırdım.
7. Gaz kanalının end point ayarlarını doğru yaptığınıza emin misiniz? Trim nötr konumundayken tam gaz verdiğinizde karbüratör bareli sonuna kadar açılmalı tabi Pushrod da zorlamadan dolayı gerilme olmamalı.Gazı rölantiye aldığınızda karbüratör bareli 0.5 - 0.8mm kadar açılmalı.
Küçük iğne ayarıyla oynadınız mı bu arada? Umarım oynamamışsınızdır.Rodaj sürecinde küçük iğne ayarı yapmak gerekmediği sürece mantıklı değil.Burda anlatmaya çalıştığım sorun çıkarmayacak kadarsa ellemeyin baktınız olmuyor çok az kısarsınız.Rodaj sırasında motor saçmalaması beklenen bir durum.Yerde 3 - 5 depo yakıt yakarak rodajı yaparsınız daha sonra da büyük iğne bir tık zengin olarak rodaj havada devam eder.Havada yaklaşık 10 depo yaktığınızda da rodajı bitmiş hale gelir ve büyük iğneyi ideal ayara getirip normal olarak uçuşa devam edersiniz.Bu arada buji ısıtıcı takılıyken iğne ayarı yapılmaz.Motoru çalıştırdıktan sonra buji ısıtıcı sökülür yavaş yavaş tam gaza geçersiniz ve büyük iğneyi kademeli olarak yavaş yavaş kısarsınız motor devri artmaya başlayacaktır.En yüksek tiz sesi duyduğunuz yer yaklaşık olması gereken ayar.En yüksek devri hissettiğiniz yerden 2-3 tık açılabilir büyük iğne motor devri çok düştüyse fazla açılmış demektir.Birazcık deneyime dayalı yöntem olduğundan forumdaki iğne ayarları ile ilgili konuları okumanızda fayda var.Büyük iğneyi ayarladınız ve tam gazda motorunuz stabil bir şekilde tiz bir ses şeklinde çalışıyor.Büyük iğne ayarınız tamamdır(aşırı fakir ayarlamadıysanız).Bu aşamada bir de burun dikme testi yapın.Yardımcı modeli düz tutarken tam gaz verin motor en yüksek devrine ulaştığında modeli yere dik olacak şekilde yardımcı kişi dik tutsun motor devri stop edecek şekilde düşmüyorsa büyük iğne tamamdır.Gaz kolunu rölantiye alıp gaz trimiyle rölantiyi ayarlarsınız motor devri ne çok yüksek ne de stop edecek kadar olmamalı.Rölantide 15 - 25 saniye bekleyip aniden tam gaz verin. Motor öksürür gibi zorlanarak tam gaza geçme eğilimindeyse veya stop ediyorsa küçük iğne çok zengindir motoru stop ettirip saat yönünde 2 - 5 dakika kadrajında sıkıp tekrar deneyin.Küçük iğne ile oynadıktan sonra motoru çalıştırın ve büyük iğneyi tekrar ayarlamanız gerekebileceğini unutmayın.Motoru tekrar çalıştırdınız büyük iğne ayarının tamam olduğunu varsayıyorum tam gazda 5 saniye bekleyip tekrar rölantiye indiniz 15 - 25 saniye beklediniz aniden gaz verdiniz motor gaz verir vermez stop ettiyse küçük iğne fakirdir saat yönünün tersine küçük adımlarla açıp tekrar deneyiniz.Aynı adımları gerekirse tekrarlayın.Rölantide en az 15 saniye bekledikten sonra tam gaz verince motorunuz düzgün bir şekilde devirleniyorsa iğne ayarınız tamamdır.Hayırlı olsun.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.Kolay gelsin.