Açılması o kadar kolay olacak mı ve depoya pislik kaçmaz mıMotor çıkışı ile egsoz arasına iki kat teflon bant koy. Sonra teflon bantı kaydırmadan egsozu tak. Teflon bant ilk çalıştırmada açılacak, ama kenarlar kalacak ve conta görevi yapacaktır.
Açılması o kadar kolay olacak mı ve depoya pislik kaçmaz mıMotor çıkışı ile egsoz arasına iki kat teflon bant koy. Sonra teflon bantı kaydırmadan egsozu tak. Teflon bant ilk çalıştırmada açılacak, ama kenarlar kalacak ve conta görevi yapacaktır.
Bi şeyi yok. Çok da yakışıklı. Ama merkez hattı karbüratör barelinin merkez hattında değil. Hortumlar da çok uzun. Sadece bu bile çalışmaması için yeterliyken bir de egzost basınç kaçağın var. Tabii o çok bilen "hoca"'na da selam söyle. Motor hacmi ile buji sıcaklık derecesi ilişkisini bir okuyuversin.Depo nun neyi var tam anlamadım abi açıklar mısın? ?
Tamam abi düzeltmeler yaparak tekrar deneyeceğim. Teşekkür ederimBi şeyi yok. Çok da yakışıklı. Ama merkez hattı karbüratör barelinin merkez hattında değil. Hortumlar da çok uzun. Sadece bu bile çalışmaması için yeterliyken bir de egzost basınç kaçağın var. Tabii o çok bilen "hoca"'na da selam söyle. Motor hacmi ile buji sıcaklık derecesi ilişkisini bir okuyuversin.
Teflon bantı egzosa uzunlamasına koyacaksın. Boyuna ne kadar kolay ayrıldığını bilirsin. Depoya da pislik gitmez.Açılması o kadar kolay olacak mı ve depoya pislik kaçmaz mı
Sabah 1 depo yakıt yaktım. Termal bant ile conta yaparak. Belirli yerlerde gevsemeler oluştu bazı yerlerde gevşekmis onları komple elden geçirip tekrar deneyeceğim.Hocalarımız zaten gerekli yönlendirmeleri yapmış.Bu arada motora rodaj yaptınız mı? Yeni alınmış hiç çalışmamış motora zengin ayarda rodaj yapılmalı ve ilk evrede motor zorlanmamalıdır.Bir de ilk önce büyük iğne ayarlanmalı, daha sonra eğer gerekliyse küçük iğne ayarlanmalıdır.Rodajdan sonra duruma göre hareket etmek akıllıca olabilir.
Depo pozisyonunu düzeltip hortumları kısalttın ve bujiyi değiştirdin mi peki?Sabah 1 depo yakıt yaktım. Termal bant ile conta yaparak. Belirli yerlerde gevsemeler oluştu bazı yerlerde gevşekmis onları komple elden geçirip tekrar deneyeceğim.
Motoru çalıştırdım ateşleme takılı iken tam gazda iğne ayarı yaptım ve ateşlemeyi söktüm. Tam gazda rölantiye inip birden açıyorum yarım saniye sonra devri alıyor 3 defa yaptım falan sonra rölantiye inip bu sefer yavaş yavaş açtım gazı yarıya gelince oksurdu stop etti. Tekrar çalıştırdım yine aynı şekilde tam gazda motor sicakken ateşleme aldım. Rölanti tam gaz rölanti tam gaz. Sonra rölanti yavas yavas gaz dedim stop etti.
Motoru komple vidalari elden geçirip sızan yerleri halledince tekrar deneyeceğim inşallah.
Elimde baska buji yok ne yazık ki ama hortum ve depo olayını dediğiniz gibi yaptım. Kısa hortumlar ile karbüratöre yakın şekilde tutarak aynı hizada.Depo pozisyonunu düzeltip hortumları kısalttın ve bujiyi değiştirdin mi peki?
1 Depo yeterli olmaz kanımca.Gaz tam açık, iğne ayarı zengin şekilde 5 depo bitirmeniz gerekirdi.Rodaj esnasında gaz tamamen açık bırakılır büyük iğneyle yaparız rodajı.Bu şekilde motora zarar vermiş olabilirsiniz.Rodaj döneminde (İlk 3-5 depo + bir miktar havada uçuş motor açılana kadar) motoru zengin tarafta çalıştırmak ve nazik davranmak gerekir.Daha sonra ideal ayar bulunabilir.Özellikle rodaj döneminde motorun çok fazla ısınıp zorlanmaması gerekmektedir aksi halde ömrü kısalabilir,motor zarar görebilir.Rodaj çok önemli motorda.Bu konuda yardım alabileceğiniz birileri varsa yardım almanızı öneririm yoksa da iyice araştırıp mantığı kavradıktan sonra kendiniz yapın.Forumda Rodaj ile ilgili çok güzel konular var.Örneğin bu video fikir verir size rodajın nasıl olduğuna dair;Sabah 1 depo yakıt yaktım. Termal bant ile conta yaparak. Belirli yerlerde gevsemeler oluştu bazı yerlerde gevşekmis onları komple elden geçirip tekrar deneyeceğim.
Motoru çalıştırdım ateşleme takılı iken tam gazda iğne ayarı yaptım ve ateşlemeyi söktüm. Tam gazda rölantiye inip birden açıyorum yarım saniye sonra devri alıyor 3 defa yaptım falan sonra rölantiye inip bu sefer yavaş yavaş açtım gazı yarıya gelince oksurdu stop etti. Tekrar çalıştırdım yine aynı şekilde tam gazda motor sicakken ateşleme aldım. Rölanti tam gaz rölanti tam gaz. Sonra rölanti yavas yavas gaz dedim stop etti.
Motoru komple vidalari elden geçirip sızan yerleri halledince tekrar deneyeceğim inşallah.
Son bir kez yazıyorum. Fizik kurallarını kişiselleştiremezsin. Motor sana inat bir şey yapmıyor. Sen bilinen her türlü şeye inat motoru çalıştırmak istiyorsun.Elimde baska buji yok ne yazık ki ama hortum ve depo olayını dediğiniz gibi yaptım. Kısa hortumlar ile karbüratöre yakın şekilde tutarak aynı hizada.
Bi ara stop etmesin diye uğraştığımız motoru güzel çalıştı ama stand gevşedi diye stop etmemiz gerekti bu seferde motor stop etmedi havayı kestim durmadı 20 saniye sonra yakıt hortumunu tuttum 20 25 saniye daha çalıştı sonra durdu.
Motor bana inat ne istersem tersini yapıyor resmen.
Benim motordaki buji os A3 onu söküp denesene yarın bir de kemal.Elimde baska buji yok ne yazık ki ama hortum ve depo olayını dediğiniz gibi yaptım. Kısa hortumlar ile karbüratöre yakın şekilde tutarak aynı hizada.
Bi ara stop etmesin diye uğraştığımız motoru güzel çalıştı ama stand gevşedi diye stop etmemiz gerekti bu seferde motor stop etmedi havayı kestim durmadı 20 saniye sonra yakıt hortumunu tuttum 20 25 saniye daha çalıştı sonra durdu.
Motor bana inat ne istersem tersini yapıyor resmen.
Tamam abi bakayım bi sağolBenim motordaki buji os A3 onu söküp denesene yarın bir de kemal.