3 Boyutlu Yazıcı ile Eclipson Model A ile yaşadığımız sorunlar

Burası hatalı:
"...en son ki denememde ise bataryayı biraz daha geriye alarak ufak bir açı ile burnu yukarı bakacak şekilde ayarlamıştım..."
Teşekkür ederim hocam,

Tüm olaya yaklaşımın yanlış.
Futbol topuna ayağı ile vurabilmek başka bir futbol maçına çıkmak başka. Sana bir kaç cümlede pervane torkunu, iniş takımlarındaki tekerleklerin birbirlerine açısını (toe in, toe out), ağırlık merkezi kontrolünü, dehidrali, stall hızının önemini, kanat insidans açısını, ilk uçağının nasıl olması gerektiğini vs vs nasıl anlatalım?
İndex sayfasından başla diye önceki cevabımda yolu gösterdim. Başka bir kaynağa gerek duymayacağını da şimdi söylüyorum...
Anladım hocam teşekkür ediyorum, o şekilde yapayım ozaman.

öncelikle elinize sağlık. eclipson model A uçağından 3 tane ürettim ve her ihtimale karşı yedek parça stoklamıştım. neden bilmiyorum uçurduğum uçaklar arasında hiç zevk almadığım bir uçaktı. toplamda 2 uçuş yaptım. 1.si pilotaj hatası uçak 50 metre uçmadan çakıldı. 2. uçuşum sorunsuz bir şekilde uçtu ve inişte gövde hasar aldı. kanatçıkları bantla yapıştırmak tamamen saçmalık olduğunu anladım. aynı sorun benim uçağımdada olmuştu uçak benden ayrı şekilde sağ sol yalpalıyordu. bende buna bir çözüm üretip kanatçıklara hinge taktım tavsiye ederim. ve sizin ağırlık merkezi hesaplamanızın yanlış olduğunu düşünüyorum. Eclipson markası her uçağın kanat altına ağırlık merkezi ayarlanabilsin diye boşluklar koyuyor. aynı boşluk model A içinde geçerli. benim uçağım 750 gr gelmesine rağmen birtürlü koca burnunu indiremedim :D ek ağırlık koyarak burnun biraz aşmaya bakmasını sağladım. iyi günler.
Merhaba, çok teşekkür ederim. Evet ben de her seferinde yedekli olarak gövdeyi ve kanatları bastım diyebilirim, şuan elimde 3 tane kanat var ... :D Forumlarında Hinge STL si bulmuştum evet onlar kesinlikle daha başarılı ve kullanışlı gözüküyorlar. Sizin kullandığınız Motoru öğrenebilir miyim acaba ? Teşekkürler.
 
Merhabalar,
Merak etmiş olduğum bir şey var, yaklaşık 780 gramlık bir uçağın bataryasının 200 gram olması ve bunu çekecek olan motorun 1400kv olması totalde yeterli midir ? Yoksa Motor az, batarya fazla mıdır bu denklemde ?
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Teşekkür ederim hocam,


Anladım hocam teşekkür ediyorum, o şekilde yapayım ozaman.


Merhaba, çok teşekkür ederim. Evet ben de her seferinde yedekli olarak gövdeyi ve kanatları bastım diyebilirim, şuan elimde 3 tane kanat var ... :D Forumlarında Hinge STL si bulmuştum evet onlar kesinlikle daha başarılı ve kullanışlı gözüküyorlar. Sizin kullandığınız Motoru öğrenebilir miyim acaba ? Teşekkürler.
İlk uçakta 9x45 le beraber 2212 1400kv motor kullandım.
2. uçakta 5x45 le beraber 2205 2600kv motor kullandım.
 
Merhabalar,
Merak etmiş olduğum bir şey var, yaklaşık 780 gramlık bir uçağın bataryasının 200 gram olması ve bunu çekecek olan motorun 1400kv olması totalde yeterli midir ? Yoksa Motor az, batarya fazla mıdır bu denklemde ?
3s 1400 kv 8045 pervane ile full throttle 9xx gram gibi bir thrust a ulaşıyor. Yani yeterli.
kafama takılan bir şey var. Lipo pil 200 gram dediğine göre ortalama 2500Mah pilin var demek.
bu pil bu uçağa göre çok büyük. Daha küçük bir lipo öneririm 1000mah piller ortalama 70-80 gram arasında oluyor. 100 gramda olsa yükü hafiflet. Kolay gelsin
 
Elinize sağlık çok güzel gözüküyorlar. İlk kaç mah lık batarya kullanmıştınız acaba ? Ve ilk ve 2. uçak arasındaki deneyim farkını anlatabilir misiniz acaba ?
 
Elinize sağlık çok güzel gözüküyorlar. İlk kaç mah lık batarya kullanmıştınız acaba ? Ve ilk ve 2. uçak arasındaki deneyim farkını anlatabilir misiniz acaba ?
2 uçaktada 3s 1000mah(76gr) lipo kullandım.
İlk uçağın son kontrollerini yaparken kanatçıkları tersine çevirdiğim için uçağa sağ komutu verince sola gittiğinden dolayı uçuramadan düşürdüm :). O yüzden iki uçak arasındaki farkı anlatmam çok zor olur.