IMAC, "International miniature aerobatic club" Kapsamli Rehber

2025 sekansları için antrenmanlara başladım...

Sağolsun @KAZIM GOKMEN kayda aldı... Depolama alanı son manevra için yetişmemiş...

Manevralari da video uzerine ekledim, izleme ve takip kolayligi acisindan yararli olacaktir....
Öncelikle kayıt yapan @KAZIM GOKMEN arkadaşımıza çok teşekkür ederiz. :thumbup:

Sana da extra zahmet veriyoruz ama benim gibi hareketleri bilmeyenler için manevraların eklendiği hali çok daha anlamlı ve keyifli olarak üstad. :bravo:%p
 
IMAC Al-Ain United Arab Emirates 2025

konusunda bahsettigim gibi bu yilin ilk organizasyonu Birlesik Arap Emirliklerinde duzenlendi...

Organizasyon 16 Ulkeden toplamda 40 sporcunun katilimiyla gerceklesti. Benim acimdan iyi bir tecrube olmakla birlikte ust uste gelen aksiliklerle hafizama kazinacak bir yarisma oldu acikcasi...

Gelin once yarismaya giden sureci anlatayim biraz:

IMAC Al Ain 2025 Organizasyon Sureci
Gecen yilki Suudi Arabistan IMAC sirasinda, Avrupa direktoru Manrico Mincuzzi Nisan Dubai'de bir turnuva duzenlemek istendigini, katilmamin memnun edecegini soyledi. Soz vermemekle birlikte katilmayi dusunecegimi soyledim ve kendisine bu nazik daveti icin tesekkur ettim. Birkac gun sonrasinda yarisma takvimi ve kayit listesi yayinlandi. Unlimited klasmanda hemen kayit yaptirmis olan Takim Pilotlari ve Sponsorlu olan ve Dunyaca taninirligi olan Pilotlar vardi. Diger klasmanlar da da ufaktan hareketlilik baslamisti.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Malumunuz IMAC, son zamanlarda Avrupa bolgesinin oldukca aktif ve ozellikle Avrupa/Asya/Okyanusya bolgesinde hareketlense de, aslen Amerikan kokenli bir organizasyon... Bu isin membaginda, neredeyse her hafta katilabileceginiz bolgesel yarismalar (Regionals), yilda bir kez duzenlenen ulusal yarismalar (NATS- Nationals) ve bunlarin da otesinde zorlamak isterseniz de ozel kupalar var Tournament of Champions (TOC) ve Tucson Aerobatic Shooutout (TAS) gibi.... Tucson Aerobatic Shootout bunlardan en saygin olani, gerek Arizona'da col sartlarinda duzenlenmesi, gerekse ozellikle Invitational klasmanda verilen ve Unlimited'den en az 3-4 snap fazlaligi olan beyin yakan sekanslari olan ozel turde ve zorlayici bir musabaka. Bu bilgilendirmeden sonra, burada bir ara verip yukaridaki kayit konusuna geri donmek istiyorum.

Unlimited klasmaninda Spencer Nordquist, Yuhei Suzuki, Sacha Cecconi gibi Tucson'da onemli basarilara imza atmis ust duzey pilotlari gorunce kendimce bictim ve tarttim konuyu... Burasi cok kalabalik ve zorlu diyip, kendime bir alt klasmanda, podyum garantili stratejik bir karar yerine, bu seviyede pilotlarla yarisma ve ayni sartlarda degerlendirilme sansini bulmusken kacirmak istemedim.

Gelelim yarisma detaylarina... 4-5-6 Nisan icin anons edildi resmi tarihler ve emirliklerde oldukca ciddi hazirliklar yapildi, pistin, pit alanlarinin insaatlari, hangar bolgelerinin hazirliklari, e tabi bunlarin altyapilar gibi yatirim gerektiren isler yapildi. Kucuk bir TAS gibi dusunulmus idi aslinda yarisma ve pist altyapisi...

Ucagin yarismaya hazirlanmasi
konusunu acma sebebim olan modeli yarisma icin hazirlamaya calistim. Malum onca aksilik vs ile gecti malesef insa donemi ve bildiginiz uzere Ramazan ayini verimli kullanamadim. Pes etmek yerine, 18 Mart itibariyle bir sekilde ilk ucusu yaptik, hararet sorunlariyle bogusup cozduk, setup icin kalan cok kisitli vaktimi rate'leri oturtmakla gecirdim ve olabildigince hazirladim modeli...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ben hem onceki 91" Extra modelimde hem de Turkiye'de yaristigim 104" NG modelimde 3 ana ucus kondisyonu kullaniyorum. Her kondisyon bir aerodinamik kosul icin kullaniyorum...

Bu modelin setup acisindan zorlayici olan temel konusu kanat yuklemesi idi... 222 cc ve 4 silindirli makine puruzsuz calismasi, gucu ve dusuk rolantisi ile cok keyifli iken ekstradan gelen 1 kiloluk ek agirlik ise kanat yuklemesi hanesine negatif olarak yaziliyor... Yuksek kanat yuklemesi !

Ucagin setup ile ugrasmaya baslayinca ilk farkettigim sey spin girislerinde agresif karakteri idi... Normal sartlarda ana ucus modunda spinleri yuksek konforla yapabiliyorken bu modelde malesef spin icin modun birini ayirmam gerekiyordu. Bunun icin birkac gunumu harcadim sahada... Zira spinde sifir ihtimalinin Unlimited klasmanda sakasi malesef yok. Ana modu da ayarladiktan sonra kritik snap modunu da olabildigince oturttum... Bunlari yaparken motorla cebellesmek de ayrica can sikici oldu... Bir de uzerine AES modulunde sorun yasayinca katmerli sekilde canim sikildi... Neyseki sevgili dostumuz Ahmet'te bir tane mevcut idi paketinde bir AES, taktim var calisti... Ancak bir gunu daha heba etmis olduk...:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: Sonrasinda muhtemel sebebini anladiysam da onca vakit kaybinin malesef caresi yoktu... Onumuze bakalim !

Ucaklarin Al Ain'e nakliyesi
Yukaridaki setup sureci sonrasinda, federasyondan gelen 29 Mart itibariyle ucaginizi nakliyeye hazir edin mesajiyla en azindan 31'ine kadar ucarim planim da suya dusmus oldu. Moral bozmak mi ? Tabi ki hayir... Sartlar neyse ne, mucadeleye devam !

29 Mart itibariyle motorda hararet sorunu kalmadi, cekis iyilesti, igne ayarim da orta karar sekle gelmis durumda son ucuslarimi yaptim, icime tam sinmese de o haliyle sokup nakliyeye hazir hale getirdim ucagi.

30 unda nakliye beklerken bir ses seda cikmadi... Kolaylikla ucus yapabilecegimiz bir gunu heba etmis olduk... Sonraki gun erkenden gelecek nakliye icin arac dendi ancak malesef gun boyu pistte nakliye araci bekleyerek gecirip resmi evraklarin gecikmeli gelisi seklinde ifade edilen bir sebeple ancak 31 i aksam sularinda geldi arac sahaya... Bizim Dubai ucusumuz ise 1 Nisan idi, iyi dedim moral bozmak yok, aynen devam...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


1'i sabahi erkenden kalktim, valiz, yarisma sirasinda kullanacagim kiyafet ve aksesuarlarimi hazirlayip ogleden sonra ucaga yetismek icin son hazirliklari yaparken bir telefon geldi sevgili Hamad'dan bizim ekipte... Yeni haber aldim, nakliye araci gece arizalanmis (bak bak bak), sonrasinda bir TIR garajina cekmis Riyadh icerisinde, dolayisiyla hareket edememis dedi, basimdan asagiya kaynar sular dokuluverdi... Ucaga gitmeme 3.5 saat var... En fazla 1.5 saatlik bir surede alternatif bir nakliyeci ayarlanmasi, ayni garaja yeni aracin getirilmesi ve tabi ki o tum sabitlemelerin vs sokulup, diger araca aktarilip, ucaklarin da yerlerine guvenli sekilde tespitlenmesi ve havalimanina yetismem gerekiyordu :mad: Hadi dedim, pes etmek yok ! Aksiliktir oldu, kalktik 3 kisi firlayip hizlica ayarlamalari yaptik, kamyondan kamyona ucaklari aktardik ve bir sekilde guc bela Dubai ucusu icin 50 dakika kala havalimanina yetisebildim...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2 saatlik bir ucusun ardindan organizasyon ekibinden bizi karsilayip Al Ain'e ulastiracak olan arkadasa ulasamadim... Ara tara, mesaj trafigi gecenin bir vaktinde ve en sonunda ben sizi DXB havalimaninda saniyordum, meger siz DWC'ye inmissiniz demesiyle benim salter yine atti... Arkadas bileti paylastim, 3 ayri sefer DWC'ye inecegimi soyledim. Buna ragmen hangi akla hizmet oralara gidildi dediysem de olan gecen vakte oldu... Baska bir arac ayarlayip Al Ain'e ulastigimizda gece saat 3 u geciyordu... Saat 4 gibi nakliyeyi yapan soforden Suudi gumrugunden gectim mesajiyla birlikte rahat bir nefes alip yattik... Moral bozmak yok, en azindan yarin guzel bir kalibrasyon ucusu yapariz, rakim farkindan dolayi motorun bir ayar ihtiyaci olursa onu hallederiz vs diye kendimi teselli edip huzurlu sekilde yattim.

2,5 saatlik bir uykunun ardindan 2 Nisan sabahi saat 7 sularinda otelden ayrilip soforden gelecek haberi beklemeye koyulduk pistte... Ha simdi ha birazdan gelir diye diye saati ogleden sonra 2 ettik ve arindan bir telefon !!!! Emirliklerde gumrukten gecemiyorum ! 150 sayfalik resmi yazisma, gumruk gecis belgeleri vs... Yok diyorlar, sorun var...
Bu andan itibaren zaten kacik olan keyfimizin iyice kacmasiyla her 20 dakikada bir, o evvraki yolla, bunu hatirlat, olan evrakin yerini tekrar goster, ek istedikleri evraklari gonder derken saati gece 12 yaptik... Tum ekip sinir kupu, ben zaten barut gibiyim... Organizasyon yetkililerinden de yardim istedik, ellerinden geleni yapacaklarini soylediler ancak malesef 2 Nisan'da ucaklari teslim alamadik...

Keyifsiz ve bitkin sekilde otele donup uyuduktan sonra 3 Nisan'da erken bir saatte ucaklari teslim alip, antrenman olmasa bile bir kalibrasyon ucusu yapma umidiyle yeniden pistin yolunu tuttuk. Surecin aksamali ilerlemesi tabi ki hepimizin dengesini bozdu... Sabah aliriz, oglen cikar, ha simdi ha birazdan derken saat 1:30 sularinda sofor malesef gecirmiyorlar diye telefon etti. Ben daha fazla zorlamaya gerek yok, geri donelim derken Hamad bir sinir patlamasiyla tahminimce federasyondakilerle hararetli bir tartisma yasadiktan sonra saat 2 civari guzel haber geldi... Gumruk ucaklarin gecisine sartli olarak izin vermis (sartlarini sormadim, umrumda olan sey de o degildi acikcasi) bilgisi gelince umutlarimiz yeniden yeserdi. Biz bunlarla ugrasirken takim pilotlari ve sponsorlu pilot arkadaslarin yaklasik 3-4 gundur araliksiz ucus yaptiklari gercegini dusunerek git gide moralimi kaybetmeye basladiysam da artik asil konsantrasyonumun ucagin en kisa surede piste gelmesi ve mumkunse hava kararmadan bir sorti de olsa bir kalibrasyon ucusu yapmak olmasi gerektigi gercegiyla sakin kalmaya calistim...

Ve sonunda aksam uzeri saat 5:10 gibi nakliye aracinin hangar onune yanasmasi ile haril haril ucagi yerinden sokup, en hizli sekilde hava kararmadan piste indirmek icin canhiras bir mucadele icine girdik... Bir yandan, birimizin nakliye aracindaki bidonlari doldurmak icin benzin istasyonuna kosmasi, digerinin ucagin ucmasi icin gereken parcalari nakliye straplerinden kurtarip hizlica ve hasar vermeden aractan indirmekle ugrasmasi, benim de ucagin montaji ve bataryalarin 1-2 sorti atacak kadar hizlica sarjlamam sonrasinda....Tam 5:42'de motoru calistirdim ve ilk sortimi bu sekilde yapabilmis oldum yarisma oncesi...

600 rakimdan 200 rakime inen motorda bir gariplik vardi ! Tam gazda uzun tirmanislarin tepesine dogru geldikce kesme yapiyordu motor... Onca yasanan zorluktan sonra bir bu eksikti dusuncesi mi dersiniz, sabah ilk basta Unlimited roundlarinin olacagi gercegi mi dersiniz, acaba sorunun igneden mi yoksa yakit sisteminden mi kaynakli oldugunu anlamak icin yeniden mesai yapmam gerektigi gercegini dusunuyor olmam mi dersiniz, bunlari dusunurken burnumdan gelerek tek bir sekans yapip indim. Indigimde Sacha geldi yanima, motor kulagima fakir gibi geliyor dedi. Peki dedim, alacakaranlik da olsa iki igneyi esit oranda acip tekrar kalkmaya karar verdim, yapma etme ucagi kirarsin deseler de zaten bozuk olan sinirlerime bir hava-yakit karisimi soru isareti konusunu eklememek icin riske girip igne ayari sonrasi guc bela tekrar kalktim... Sonuc mu ? Ucak artik dik cekemeyecek kadar kotu idi... Garip olansa halen tepede kesme yapiyordu...Hava karardi, tekrar ucus sansim yok, sabah ilk round'a cikmam lazim ve ucagin durumu tamamen belirsiz !!! Erkenden gidip uyumam lazim, onceki gun kan ter icinde kaldik ve yorulduk, gece ucus taksi vs... 2,5 saatlik uykuyla gun boyu nakliye stresi ile artik gozumden uyku akiyordu ama ucagi da o haliyle birakamazdim... Olasi bir hava kacagi icin hizlica kontrolleri yaptim... Tum depo ici hortumlarimda kelepce vardi ise de, soru isareti kalmamasi icin safety wire uygulamasi yapip kacak ihtimalini ortadan kaldirdim... Clunk boylarini gecmiste de hassas ayarlamistim (depo icinde yakitla bekletip clunk'in bagli oldugu yakit hortumunun uzamasi sonrasi dogru boya ayarlamak), hadi bi ufak daha dokunayim dedim ama sorunun bundan kaynakli olmadiginin farkindaydim ve artik sansim yoktu, sabah bu haliyle ucacaktim... Sifir moralle, otele donup erkenden bir dus alip, sakinlestirici bir muzik acip uyumaya koyuldum... Bu arada tabi Dunya'dan kopmus haldeyim ve bu ruh hali cok biktirici... Hamad sagolsun moral vermeye calisiyor vs... Ama tabi olanlar oldu...

Yarismanin ilk gunu (4 NISAN 2025)
Aksam guzel bir uyku cektikten sonra dinlenmis bir sekilde uyandim... Kendimle kisa bir konusma yaptim ! Elinden geleni yaptin mi ? EVET... Degistirebilecegin herhangi bir sey varmiydi insiyatif alarak ? HAYIR... O zaman cik ve yap ucusunu... NOKTA

3 tane known round ucacagim !

Sahaya gittik, yolda 18 marttan beri hasir nesir oldugum motorun tum davranislari gozumun onunden gecti tabi... Ulen dedim bu alet zengin calisiyor, fakir falan degil... Sesli de dusunuyorum bir yandan... Hamad, sakin ha degistirmeye kalkma, bu haliyle uc dediyse de kafaya koydum, igneyi eski yerine alcagim, bir tik da kisacagim... Tabi bunlari cift karburatore yapiyor olmak ve degisimin sonucunu ancak ilk roundu ucarken gorecek olmak da oldukca buyuk bir risk idi ama diger sekilde de ucup sekansin ortasinda sinir krizi gecirmek de ikinci bir alternatifti...Ucagi hangardan piste aldim, 2 pilot sonra sen ucacaksin dendi... Sakince kanopi kilifini yere serdim, kucuk tornavidami alip ucagin altina uzandim ve igneleri kistim. Ne kadar ? Bilmem, el yordami ve goz karari... Bu karburator zaten ultra hassas igne konusunda bir de boyle kontrolsuz isler yapinca tabi ki insan iyice geriliyor ama artik goze aldim... Tek sey kaldi cikip ucmak... Ruzgar yonu piste gore sagdan esiyordu, dolayisiyla her zaman uctugum C programinin yerine B ucmaya karar verdim... Antrenmanlarda C ve B arasinda degisimli ucma konusunda inatci davraniyordum, iyi ki yapmisim dedim sonrasinda... Bir ise yarayacak :)

Burada birkac saptamam var:

1)Caller'im yok... Yani var ama isi motor calistirirken ucagi tutmak... Ucarken herhangi bir sekans okumuyor bana... Bu cepte... Bu konuya deginecegim...

2) Ucus sabah 8:20 civarinda ve 38km/h lik bir ruzgarda yapildi ancak asil konu gunesin tam karsimda tabak gibi duruyor. Bu halde ucmuslugum yok hic... Bu da cepte...

3)Hava malesef 2 sinden itibaren isinip yarisma gunu tam 41 dereceye ulasti... Hararet ??? Bilmem, belki...

Herneyse, ismim anons edildi ve ucagi pit'e yanastirip diger pilotun sekansini bitirmesini bekledikten sonra siranin bana gelmesiyle motor calistirip vaziyet aldim... Gazi actim ve motorun keyfi yerinde gibi, devir 600 rakimdakinden de iyi... Dedim hadi bakalim... Round'a ciktim, ucak kaya gibi, manevralarim da temiz cikiyor... Moralim iyiydi zira makine kaya gibiydi... Ozellikle Circle inanilmaz cikti, ne dalgalanma ne capta deviyasyon ne de tono hizinda bir enayilik var, tereyagi gibi (videosunu ekleyecegim buraya)....Sekansi bitirdim, inisi yaptim ve Macek Id arkamdan gelip, humpty'de tonoyu terse atacaktin derken basimdan kaynar sular dokuldu... 62K lik icinde tonla nokta tono ve snap olan manevrayi basit bir yarim tono yonu dolayisiyla sifirlamistim ! Olan oldu...

O guzel circle'in canli yayindan kayit edilmis halini suraya birakiyorum:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ikinci round'a temiz cikariz diyip Macek'e de uyarisi icin tesekkur edip pit'in yolunu tuttum...

Bu arada marka pilotlarinin ucuslarini da kanli canli izleme firsatim oldu, bazilarinda dalgalanmalar vs olsa da genel olarak cok siki idiler herifler... Unlimited'da zaten ortalama pilot diye birsey yok... Tek snap kacirdin mi 2-3 sira birden atiyor (buraya deginecegim ileriki donemde)....

Antrenmanlar sirasinda Sacha'nin motor problemi yasamasinin ardindan 45 dakika icerisinde rodajlanmis bir saglam motorun yerine takilmasi gibi hayatin gerceklerini de dusununce, dedim senin boyle bir imkanin da yok, en azindan motorun duzgun calisiyor. Cik ikinci round'a elinden geleni yap...Hangar'da bir sure serinledikten sonra, ucagin yakitini doldurup biraz olsun rahatlamis sekilde ikinci round icin siramin gelmesini bekledim...

Ikinci round'um birinci round'um kadar iyi degildi, loop tepesindeki parcali snapte 15 derecelik kacirma disinda major herhangi bir hatam da yoktu... Herhangi bir sifir olmadan, 1000 uzerinden normalize edilmis puanlarda 928 aldim... Hatayi da goz onunde bulundurursak hic de fena degildi ! 8. sirada idim ama moralim yerine geldi... Ucak iyi, elim iyi, ilk round da nazarlik olsun dedim...

Gunun ve knownlarin sonuncu ucusu icin 3. round'a ciktim... Ruzgar bir tik olsun azalmisti, ucak kaya gibi, keyifli keyifli tamamladim sekansi... Beklentim 960 bandinda olacagim yonunde... Snapler kalip gibi, cizgiler tertemiz, mesafe kontrolu ip gibi, varsa minik merkezleme farklari, duzeltmeler vs... Zaten Unlimited'de baska yerden puan kaybetme luksu yok...

Indim ve ne goreyim... 1000 uzerinden 890 yaziyor :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: Ulen nasil olur... Baktim, Macek surekli dusuk yazmis. Kalktim yanina gideyim sorayim bir hata mi var demek icin, ana Macek yerine Basic'te hakemlik yapan Guney kibrisli yasli amcamiz oturuyor... Rahatsizlanmis round oncesinde, degisiklik yapmislar... Ne moral kaldi, ne birsey tabi ki bende...

Ilk round atilsa bile bu round zaten icine etti puanlarimin... Kotu niyet aramak istemem ancak bu hic de sportmence olmadi...

Yarismanin ilk gununu bu sekilde hem kotu hem de guzel gelismelerle tamamladik ve aksam uzeri dagitilan Unknown sekanslari koltugumuzun altina alip, calismak icin otelin yolunu tuttum...

10 tane manevra ve 10'un uzerinde snapleri olan bir Unlimited sekansini bir gece ezberleyip, sabah da antrenmansiz tek defada ucacak olmanin getirdigi gerginlik inanilmaz, ancak zaten bu yarismaya bu klasmanda katilmamin temel nedeni de bu degil mi ! diyip guzel bir dusun ardindan sekansi gorsel olarak hafizaya almaya koyuldum... Bu arada B ya da C ucmaya karar verip ona gore tersli entegrasyonlarda yon tayini yapiyor olmak gerekiyor... Iyi dedim, ruzgar yonune bakayim telefondan, ona gore karar vereyim... Telefon 45 dakika icinde birkac kez yon degistiren bir yan ruzgar gosteriyordu... Dedim olur :lol::lol::lol::lol:

Ulen bir kez de bizi guldursen ya, talih kardes :):)

Neyse, B ucacagim diye karari verdim, ezberi gorsel olarak yaptim, ancak bunlari unutma ihtimalim olasi ! Defalarca uctugum sekansta bile yok yere sifir yedim ! Bir caller notu cikarmak sanirim guzel bir fikir olacak ancak daha once hic not cikarmadim !

Dedim sakin ol, oncelikle kendince not cikarmak yerine manevralarin literaturdeki isimleri ile anonslari ile basla ise (buraya cikardigim notlari ekleyecegim)... Guzelce cikardim manevralari, ardindan yon tayinlerini acikca belirten entegrasyonlari yazdim... Burada tabi hangi segmentte oldugunu belirtmek cok onemli... Yani "gozdamlasi" diye baslayan bir notta, 45 tirmanista sagdan 3/4 tono, aksi istikamette 1-3/4 negatif snap tono, iniste iste bilmem ne yarim tono vs gibi...

Notlari toparladim, hizlica tekrar gozden gecirip yon kontrollerini teyid ettikten sonra, sevgili Waleed'den bunlari bana okumasini rica ettim... Waleed okuyor, benim gozlerim kapali sekilde hayalimde sekansi uctum... Oldu bence, gayet iyi gibi...

Yarismanin ikinci gunu (5 NISAN 2025)
Aksam cikardigim notlari otelin lobisinde hizlica A4 kagida bastirdiktan sonra piste dogru yola ciktik... Siram geldiginde motor calistirip round'a ciktim... Hayatimda ilk defa, hem de bu seviyede pilotlarla birlikte Unlimited bir sekansi unknown ucacagim... Kalbimin kutkut atacagini beklersiniz belki ama bildigimiz 80-90 nabizda gayet keyifli sekilde pist basi yapip tekeri yerden kestim... Artik piste de asinayiz... hizlica pozisyonumu alip sekansa basladim... Aksam yaptigimiz provalarda misler gibi okuyan Waleed bir basladi goremiyorum, dur bir dakika nerdeyiz falan demelere... Ezberden ilk manevralara basladim ancak amac caller'i dinleyip hataya dusmemek, hadi Waleed surda kaldik, burdan devam et falan... Horgucteki aldigim notu hatali okuyan sevgili callerim ile birlikte yok yere, kolaylikla cikaracagim bir snapi sifirlayip berbat bir moralle inisimi yaptim... Macek yine sagolsun geri bildirimi yapti, ayaga kalktiginda sorun yok farkindayim diyip pite geri dondum... Caller gercegi, cepte...

2. ve 3. gunlerde bir tek ucusunuz var... Dolayisiyla elimi isitayim, tekrar toparlayayim sansi falan yok... 9 luga geriledim... Iyice tadim kacti ancak pes edecek halimiz yok... Ucagin keyfi yerinde, motor isvicre saati... Yarin da tekrar bir unknown var... ve sonrasinda Freestyle'lari izleyecegim... En azindan guzel vakit gecer dedim, aksam uzeri aldigim unknown sekanslarla birlikte tekrar otelin yolunu tuttum...

Yine ezber ve notlari cikarma faslindan sonra aci bir gercekle yuzlesme zamaniydi... Ozellikle 80 lerin sonu ve 90 larda siklikla uculdugunu gordugum, 2023 Tucson'da da Invitational klasda gordugum ve nasil olsa koyulmuyor dedigim Tail Slide 8 numarada oylece duruyordu... Dedim haydi hayirli olsun...

3 tane manevra var, bir tanesi tersten baslayan yataydaki 3/4 negatif snap tono... Digeri cross boxtan ters cikista iken 1-3/4 luk rotasyon ile transpozisyon yapacagim negatif snap tono, bir de tailslide... Gerisini yerim gecerim dedim...

Yarismanin ucuncu gunu (6 NISAN 2025)
Son gun geldi catti, podyum sansi matematik olarak da kalmadi, tadim da yok ama en azindan guzel round cikarayim diye yine piste gittim. Tailslide herkes icin bir gerginlik idi... Cogunluk sifirlayacagi konusunda tedirgindi... Olasi bir sifir yerine 6-7 puan yazdirabilirsem en azindan klasmanda tirmanma sansim olabilirdi diye sakin sakin sirami bekledim...Tercihim B ucmak oldu sekansi... Yuhei ve Spencer C ucucaz dediler ! Hop, ampul yandi... Var bu iste bir bit yenigi ama artik cok gec... Sekansta spin olmayisi dolayisiyla tailslide'i avantaja cevirmek icin olabilir belki falan dedim ama sabah ucuslarindan birine denk geldigim icin tekrar notu gozden gecirip revize etme firsatim yoktu... Daha da onemlisi, hadi diyelim degistirdim...Tail slide bildigim bir manevra da degil... Son round'um icin gunes karsimda kalkisimi yaptim...

Ilk manevrada snap cikisi bir miktar kacti ise de cok bir sorun yoktu...Digerlerini de tikir tikir dizmeye basladim... Belali saydigim 3 manevranin ilkine geldik... Tersten cikip negatif 3/4 snap tono... Bir nefes cektim, vurdum cubugu... Kut oturdu :):):) oh...

Biri gecti... ikinci belali manevra meshur tail slide... Ciktim, ucagi duzledim gazi kestim, bekliyorum kayip sonra kafayi devirsin diye... Ucak baya bir oval yapip capraz dusmeye basladi, aldik sifiri... Dedim yapacak birsey yok... Devam et ve transpoze snap'e cik...

Vurdum, o da oturdu... Bu sefer de ayrica uzuldum, ulen hepsini oturttun, sunu da oturtsan en azindan birkac basamak yukselecektin vs... Yapacak birsey yok, halamin biyigi olsaydi diyerek yarisacak olsak herkes sampiyon zaten...

Ben kendi roundlarimi ve yarismami bu sekilde tamamladim... Bircok pilot tahmin ettigim gibi Tailslide'i sifirladilar... Bu da stratejimi teyid eder nitelikte idi...

Devamini yazacagim....
 
Son düzenleme:
Gelelim, konunun diger yuzune...


3. Round'um disindaki skorlarimda itirazlarim var ufak tefek var ama genel itibariyle nefis bir skorlama yapildi diyebilirim kendi ucuslarima... Bu cepte,

Peki herkes ayni sekilde mi skorlandi ? Iste burasi biraz dusundurucu... Bu benim ilk unlimited klasman yarismam ve asil derdim kendim icin bir tarz belirlemek ve bu klasmandaki diger pilotlarla aramdaki farklari, varsa stratejik incelikleri gorebilmek idi... Dolayisiyla skorlama temel konum zaten degil !

Ancak goruyorum ki, hakem kitapciklarina girmis olan isme gore skorlama yapmayin uyarisi, bana biraz da kutsal kitaplari hatirlatti... E yapiliyor ki yazmislar...

Simdi birkac ornekle tariflemek istiyorum ne demek istedigimi:

Marka pilotu bir arkadasimiz, negatif 1.5 snap tono cikisinda durmasi gereken pozisyona 50 derece kala snap tonosunu acik sekilde duraksatti... Kitaba gore direk olarak sadece bu hata icin 50/10=5 puanin gitmesi lazim... Hareketin snap tonoya kadarki kismini hatasiz cikardigini varsayarsak ki zaten yaricap vs daginik yapti manevrayi... Simdi duraksama sonrasi da snapimsi manevrasina devam edip bu sefer da asil durmasi gereken yerden kabaca bi 10 derece eksik dondu... Etti mi 6 puan ! Bunlarin hepsi gozumuzun onunde oldu... Manevranin snap disindaki her yerini hatasiz yapsa 4 puandan oteye almamasi gerekir degil mi ! Hayat oyle degil iste... iki hakem pat diye 8'i verip gecmisler 😎 Tesaduftur herhalde

Bahsettigim arkadasin snap tonosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Referans olarak ayni manevrayi ayni roundda ters yone ucarken kendi snap tonom... Yaklasik 10 derecelik duzeltme var sonrasinda ancak pitch departure belirgin ve otorotasyon net...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bir baska marka pilotu ise knownda kasip kavurarak attigi snap tonolari en ufak bir otorotasyon olmaksizin yavas ve acik sekilde ficilayarak atti... Hakemlerden mi ? Ses yok.. 8-9 girla... Peki otorotasyon yoksa kac veriliyordu bu snaplere ? 😊

Bir diger ornekte yine bir marka pilotunun 360 rollerda bir yukari bir asagi asgari 5-6 defa ciddi sekilde dalgalanmasi... Iyi ihtimalle 5 bilemediniz 5.5 almasi gereken manevraya yine 8.5 lar 9 lar havalarda ucustu...

Bu gozlemlerimin canli yayin kayitlari var, biraz vakit olsun guzelce ilgili kisimlari kesip paylasimlarini yapacagim... Karnindan konusmayi seven biri degilim malumunuz...

Bir yandan da meselenin hakem bunu gordu-gormedi konusu olmadigini bilecek olgunluga erismis durumdayim... Bundan dolayi cok fazla takilmak istemiyorum bu konuya...Farkli gozlemlerim de var, onlar da benle kalsin, zira tamamen subjektif bakis acimdan kaynaklaniyor olabilir...Diger taraftan Flight Coach'un IMAC yonetimince 2025 yili kurul toplanti notlarinda "olumlu" seklinde yorumlanmasi benim acimdan gelecekte bu sorunlari yasama ihtimalimi azaltacak bir gelismeyse de su an bu gerceklerle yasamak disinda bir sansimin olmadigi da asikar...

Simdi gelelim yarismadan yaptigim temel cikarimlara:

1)Iyi de olsa kotu de olsa, iyi bildigin bir sekansi dahi bir callerin okumasinda muazzam fayda var... Evet benim bu gibi bir sansim malesef olamadi su ana kadar ancak bundan sonrasi icin bu olmazsa olmazim

2)Tutarlilik kismi hakemler kadar benim icin de gecerli... Simdi hakem tarafina benim yapabilecegim birsey yok ancak ozellikle unknownlari gozeterek bu 3 ana ucus kondisyonumu daha rafine hale getirerek daha tutarli neticeler almam ihtimali var... Bu tabi ki bilmedigim birsey degil ancak malum aksakliklar dolayisiyle bu ayarlari diledigimce yapma firsatim olmadi...Ancak unknownlari da dusunerek, su an daha genis bir cerceveden degerlendiriyorum konuyu... Yapilacaklar listesinin en basina bunu getiriyorum

3)Bu tarz ust duzey katilimi olan yarismalar icin 1-2 gunle riskli sekilde degil, kesin olarak izin takvimini ayarlayip en azindan 6-7 gun oncesinde yarisma sahasinda olmak ve hava-gunes-pist-ruzgar kosullarini gozlemleyip alismak. Olasi bir problem ariza vs durumunda beni strese sokmayacak kadar bir sure/imkan olmasi

4)Tabi, yarismaya sportsman ve intermediate'de katilan diger ekip arkadaslarimin da ilk unknown deneyimleri olunca onlar da cok gerildiler ancak gunun sonunda birseyi kesfettik ki herkes unknowndan keyif almis :) Burada kesintisiz uctugumuz icin onumuzdeki 50 haftalik surecin icerisine 2 haftada bir olmak kaydiyla unknown programlari persembeden dagitip, cuma sabah sadece not okumasiyla uculmasi seklindeki bir antrenman programi....

IMAC 2025 Turkiye bacaginin Temmuzda olusu dolayisiyla, onumuzdeki 13-14 haftalik surecte en azindan 5-6 civari unknown denememiz olacaktir.... Bu denemeler bana ucagin setupi ile ilgili en ciddi geri donusu verecekler. Bu sayede modlarin daha rafine hale gelmesi mumkun olacak

5)Ozellikle gunesin karsidan oldugu sabah ucuslarinda problem yasamamak adina bir pad bulundurmam ve de EV drop yapabilecegim ek bir gozluk caminin yanimda hazir olmasi gerekliligi

6)Ozellikle unknownlarda icerigi goz onunde bulundurarak ruzgar yonune gore ucusa karar verirken daha detayli irdelemem gerekliligi (tail slide orneginde oldugu gibi)

7)Ozellikle ruzgar hizinin yuksek oldugu havalarda pilotlar sabit hiz korumak yerine penetrasyonu onceledikleri suratli ucuslari benimsiyorlar... Spencer ile konustugumda buna cok sasirdigimi soyledim.... Bunun Tucson'dan kalma bir ekol oldugunu ve oldukca da benimsendigini soylese de halen icime sinen bir ucus tarzi oldugunu soyleyemeyecegim ancak hata payini azalttigini gozlemlemem mumkun oluyor... Zira ruzgar vektorune karsilik olarak hiz vektorunu buyutmek suretiyle ruzgar vektorunun bileskeye oranini kucuk tutmaya dayaniyor prensipte ancak ucusun o genel zarafetinden bir eser kalmiyor... Simdi amacimiz yarismaksa ve ruzgarli havalar da kacinilmaz bir gerceklik ise, biraz da bu dogrultuda antrenmanlar yapmam gerekliligi ortaya cikiyor...

Simdi gelelim benim genel yorumlarima:

Unlimited'de seviye oldukca yuksek, adilhane bir skorlamada tek bir hatanin dahi bir pilotu uc basamak geriye cekmesi olasi, dolayisiyla temel amacin mukemmeliyet olmasi gerekliligi... Peki marka pilotlari nasillar ? Cok cok iyiler ancak fahis hatalar yapabiliyorlar.... Benim temel amacimin bu gibi puan verdi vermedilerden ziyade manevram nasil oldu ve varsa hatam bunu nasil tekrar etmeden yapabilirim sorusuna cevap aramak oldugu kanaatindeyim...

Evet, bu atmosferi ilk defa taddim ve oldukca keyif aldim... Aradaki ufak gibi gorulen farklarin binlerce ucusa tekabul ettiginin farkindayim... Gecmiste adam akilli bir Avrupa Sampiyonasi icin yaptigim bir yaklasik antrenman ongorusu vardi... Altina aynen imzami atiyorum... Karsilastiklarim, o yaklasimimi dogrular nitelikteydiler...

Guzel bir yarisma surecini, aksakliklara ragmen basariyla atlatip evimize donduk... Bundan sonraki sureci paylasmaya devam edecegim...

Sevgiler
 
Son düzenleme:
Tebrikler abi. Onca sıkıntı strese rağmen roundlar yine de gayet temiz çıkabilmiş. Ellerine sağlık. Tüm tecrübeler podyum yapmaktan çok daha değerli olmuştur senin açından diye düşünüyorum. Önümüzdeki yarışmalarda çok daha iyi olacağını biliyorum. Bu anları bize de yaşattığın için teşekkür ederim :):saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Rıfat bey podyum kısmet olmasa da bu kadar aksiliğe rağmen iyi savaşmışsınız, tebrik ediyorum sizi. Sonraki round çok daha güzel olmasını temenni ediyorum, daha güzel olacağından eminiz.

Adeta tez yazar gibi yazmışsınız, katalog gibi indekslemissiniz sayfalarca keyifle okuduk, hayranlıkla takip ettik.🙂

İmac kuralları bilmediğimden soruyorum abes birsey ise kusuruma bakmayın ancak, caller niyetine rayban meta tarzı bir gözlük kullanılabilir mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Tebrikler abi. Onca sıkıntı strese rağmen roundlar yine de gayet temiz çıkabilmiş. Ellerine sağlık. Tüm tecrübeler podyum yapmaktan çok daha değerli olmuştur senin açından diye düşünüyorum. Önümüzdeki yarışmalarda çok daha iyi olacağını biliyorum. Bu anları bize de yaşattığın için teşekkür ederim :):saygilar:

Her yarismaci gibi ben de tabi ki podyum hedeflerim, bu isin dogasinda var. Bir yandan da tek hedefim podyum degil, oyle olsa bir alt kategoriden kolaylikla kupa kaldirmam mumkun....

Derdim, dunya capinda adi sani bilinen ve prestijli musabakalarda kupa kaldiran pilotlarin arasinda ne yapacagim konusu idi... Fena da is cikarmadim tek basima...

Takim pilotlugu konusunu da enine boyuna degerlendirdim, JR Propo'nun sahibi olan sevgili Tomohisha ile konustugumuzda takim pilotlarina mukavele yaptigini ve onun talep ettigi tum musabakalarda saglik sorunu disinda bulunmam zorunlulugu konusunu one surdu... Bu benim icin kabul edilebilir birsey degil, zira malumunuz collerde ve tam zamanli bir iste calisiyorum, her ay su kadar gun ben yokum deme sansim malesef yok. Ozetle bana uymuyor... Profesyonel pilotlarin cogu esnek saatlerde ve savunma sanayinde calisan arkadaslar, bunu sohbet ettikce daha yakindan ogrenebildim... Benim gibi amator olarak katilimci olan tek bir pilot dahi yok bu klasmanda... Tamami sponsorlu ve takim pilotlari...

Ancak bu sartlardan dolayi da pes ediyorum demek de yok... Sagligim el verdigince devam etmek ve sonuna kadar zorlamak niyetindeyim.

Konunun salt yarismak, gecmek gecilmek olmadigini, hele ki bizim gibi kaynaklari kisitli pilotlar icin bu isin ne kadar cileli hale gelebildigini gostermek ve bizden sonraki jenerasyona da bir isik tutabilmek icin bu kadar paylasim yapmamdaki amacim...

Bugun Avrupa sampiyonasinda 7 yarisin 4-5 tanesine kendi ucagimla katilayim dedigimde uluslararasi nakliye/gecici ithalat, git gel, konaklama, yeme icme fahis rakamlar cikiyor karsima. Arti bunlari tek basina yaptigimdaki ayirmam gereken vakitte muazzam, dolayisiyla is ve sosyal yasantimi etkiler hale geliyor. Bu zorluklari asmak ve sureci basitlestirmek, adam akilli bir milli takim ile de bu yarismalari takip etmek ve buyuk olasilikla da daha iyi neticeler almak mumkun aslinda... Evet zorlu tabi, ama ulasilmaz kesinlikle degil !

Makul bir recete de yazayim:
2 tane (mumkunse ikiz) ve orta-ust duzey musabaka ucagini avrupada Turkiye adina tutmak. Ucaklar Turkiye'ye girip cikmayacak, dolayisiyla gumruk ve uluslararasi nakliye ve gecici ithalat derdiyle ugrasilmayacak. Musabik sporcular icin yalnizca bilet ve konaklama masraflarini karsilayarak her yil ciddi bir sekilde musabakalarda boy gosterilmesi mumkun olacak. Bir cift ucak kolaylikla tum kupalarda en az 3-4 sezon ust duzeyde Unlimited uculur... Sonraki senelerde ucak degisimi yapilmasi durumunda, alt klasmandan da sporculari tasimak mumkun olur bu sayede... Yani 2 ucakla 3 sporcu yaristiktan sonra, ucaklar yenilendiginde alt klasmandan da en az 4-5 sporcu tasimak mumkun bu sefer... Toplamda 10 kisiyle gidip 4 ucakla her bransta boy gostermek ve bunu da cuzzi rakamlarla gerceklestirebilmek mumkun. Bu durumda daha ciddiye alinir, saygi duyulur bir camia haline gelir Turk ekipleri uluslararasi camiada. Malum, Turkiye ve ulkemiz ile ilgili tek bir fikri olmayan insanlar var, haritada yerini goster desen bilmiyorlar, kulturumuzu tanimiyorlar vs... Ayni sey IMAC camiasinda da var, yeterince taninmiyoruz. Bu gibi organizasyonlarda boy gosterip, taninip, tanitip, bir lobi olusturulmasi da elzem. Bunlarin hepsini tek basima yapmam mumkun degil:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ama nefesim yettigince mucadeleye devam...
 
Rıfat bey podyum kısmet olmasa da bu kadar aksiliğe rağmen iyi savaşmışsınız, tebrik ediyorum sizi. Sonraki round çok daha güzel olmasını temenni ediyorum, daha güzel olacağından eminiz.
Tesekkur ediyorum, ama yarisma bitti, baska round'um yok ucabilecek. Baska yarismalara artik, kismet :)


Adeta tez yazar gibi yazmışsınız, katalog gibi indekslemissiniz sayfalarca keyifle okuduk, hayranlıkla takip ettik.🙂
En buyuk eksigimiz birseyleri dokumante etmek ya, bu eksigi kenarindan kosesinden, aklim erdigince ve vakit buldukca kapatmaya calisiyorum, hem de geriye donuk bir referansim oluyor elimde.... Siz dostlar icin de faydasi olmasi dilegiyle...


İmac kuralları bilmediğimden soruyorum abes birsey ise kusuruma bakmayın ancak, caller niyetine rayban meta tarzı bir gözlük kullanılabilir mi ?
Kural kitapcigina buradan ulasabilirsiniz...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu tarz bir gozluk kullanimi kisitlanabilir belki bilemiyorum ancak neye fayda edecegi konusu biraz muamma... Konu manevra okumaksa bir sekilde kumandadan da okutabiliyorum. Soyle bir videosunu da birakayim kendi kayitlarimdan eski kumandamla...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ancak bu isin bir senkronunun oldugu ve insan iletisiminden daha kolay bir yolu olmadigini soyleyebilirim. Birinci zorluk bir text to speech konvertoru ile notlari aktarip, anlayacaginiz halde seslendirmek... Burada olasi aksilikler olabiliyor ve vakit kisitli... Herhangi bir hata durumunda tum round cope gidebilir... Ikinci gucluk ise olasi bir degisiklik durumunda, tono yonunde fikriniz degisti vb, tekrardan text-to-speech duzeltmesi yapip, bunu bilgisayara aktarmak vs gerekliligi... Sahada pek pratik olmayacak ve oalsi bir sorunda yine roundunuzu cope atacak bir sey...


Ikinci bir konu ise, kisa surede call-note cikarilmasi konusu...

Her ne kadar bu musabakada bir gece onceden aldiysak da Unknownlari, TOC ya da TAS gibi musabakalarda gece simulatorde calisma, ya da sabah erkenden farkli pistlere gidip antrenman yapma gibi hileleri engellemek adina, gun icerisinde dagitip, ayni gun ucus yapmaniz isteniyor Unknown sekanslari...

Simdi iyi bir caller, pilota hizli bir not hazirlamak konusunda yardimci olur, buna ek olarak senkronu kolaylikla saglayabilir, bir kriz aninda, mesela tekrar ihtiyaci oldugunda ya da basit bir ara soru soruldugunda Orn: Snap bir tam bir ceyrek diye okudu, yonu de soyledi ama duyamadiniz, sorulacak soru basit, sag mi sol mu ? cevap da aninda gelir bir calleriniz var ise, META ile ya da diger gereclerle insan benzeri bir etkilesim pek mumkun olamayabilir.

TAS Sampiyonu Spencer da pilotlar arasindaydi klasmanimda, yaptigimiz sohbette caller degisikliginde cok ciddi hatalar yapabildigini soyledi.

Temelde, basit ve mumkunse standardize edilmis bir not cikarimi yapabilen bir caller pilotun uzerinden ciddi yuk alir...

Ben aldigim notu, bir arkadasima okutup gozlerimi kapatip hayali olarak ucuyorum, duydugumla ucabiliyorsam o notu basarili sayarim... Tam karsiligi degil ama herhangi bir eseri, provasiz notaya bakarak direk olarak calan bir muzisyen gibi dusunebilirsiniz...
 
Makul bir recete de yazayim:
Ah be Rıfat ne güzel , hap şeklinde reçete olmuş.
Eskiden THK gerek planör gerekse teyyare yarışlarına (muhtelif disiplinlerde) takım halinde katılım sağlıyordu diye hatırlıyorum yanlış mı?
Aslında kurum akıllı yönetilse kaynakları da imkanları da anlattıklarını gerçekleştirmeye rahat rahat yeter.
Profesyonel pilotlarin cogu esnek saatlerde ve savunma sanayinde calisan arkadaslar, bunu sohbet ettikce daha yakindan ogrenebildim... Benim gibi amator olarak katilimci olan tek bir pilot dahi yok bu klasmanda... Tamami sponsorlu ve takim pilotlari...
Öyle veya böyle bu iş yeteneğe, zamana, antrenmana, malzeme/teçhizata ve dolayısıyla paraya bakıyor. Bireysel gayretve kaynaklarınla bu seviyelere gelmen gurur verici, tebrikler :bravo::bravo:.
THK bu işlere ön ayak/yardımcı olmada bence umutsuz vaka.
Sponsor arayışın oldu mu hiç? Ve yanına birisini/birilerini yetiştiriyor musun? (Bence bu gayretleri sürdürecek bir ekip oluşmalı)
 
Tebrikler :bravo::bravo::bravo: Bunu bir iş edinmiş, her türlü desteği doğal olarak alan, dünyaca ünlü pilotların arasına girip onlarla çarpışacak ancak çılgın bir Türk olabilirdi zaten. :thumbup:
Biraz milliyetçilik damarlarım kabardı :laugh: Bayrağımızı orada görmek beni gururlandırdı, kendi adıma teşekkür ederim. :RCKolik:

Her türlü sen birincisin benim gözümde :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Ah be Rıfat ne güzel , hap şeklinde reçete olmuş.
Eskiden THK gerek planör gerekse teyyare yarışlarına (muhtelif disiplinlerde) takım halinde katılım sağlıyordu diye hatırlıyorum yanlış mı?
Aslında kurum akıllı yönetilse kaynakları da imkanları da anlattıklarını gerçekleştirmeye rahat rahat yeter.

Öyle veya böyle bu iş yeteneğe, zamana, antrenmana, malzeme/teçhizata ve dolayısıyla paraya bakıyor. Bireysel gayretve kaynaklarınla bu seviyelere gelmen gurur verici, tebrikler :bravo::bravo:.
THK bu işlere ön ayak/yardımcı olmada bence umutsuz vaka.
Sponsor arayışın oldu mu hiç? Ve yanına birisini/birilerini yetiştiriyor musun? (Bence bu gayretleri sürdürecek bir ekip oluşmalı)
Abim, kanun, mevzuat, yönetmelik, vırt zırt, bitmeyen bürokrasi zinciri... Boşa vakit kaybı...

Sponsorluk konusunda temel beklenti yarışmalara sürekli katılım... Tam zamanlı çalışıyorum, işi gücü bırakman mümkün değil her müsabakada... Sürekliliği olmayınca işine gelmiyor kimsenin...

Yanimda buradaki arap arkadaslardan toplamda 6 kisilik bir ekip olusturmayi basardim.... 2 tanesi alt klasmanlarda podyum da gorebildiler... Turkiye'de iftihar ettigim sevgili @Ali Haydar GÖK kardesimiz var... Sifirdan basladi, kisa surede ciddi isler yapti, daha cok yolu var ama elinden geleni yapiyor... Ileride guzel isler basaracagina inancim tam...
 
Son düzenleme:
Tebrikler :bravo::bravo::bravo: Bunu bir iş edinmiş, her türlü desteği doğal olarak alan, dünyaca ünlü pilotların arasına girip onlarla çarpışacak ancak çılgın bir Türk olabilirdi zaten. :thumbup:

Çılgınlık değil, şartları zorlamak diyeyim... Seviyorum sonuçta uçmayı, dibine kadar da zorluyorum şartları...

Biraz milliyetçilik damarlarım kabardı :laugh: Bayrağımızı orada görmek beni gururlandırdı, kendi adıma teşekkür ederim. :RCKolik:
Tabi ki Türkiye adına yarıştım... Suudi katılımcıların bir kısmı benim gibi Expat, ama kendi ülkeleri adına yarışmıyorlar.... Ben gururla bir Türk olarak oradaydım...

3. Günde de olsa soyadımı öğrettim spikere... Gerçi adam da haklı, 15 harfli soyadı mı olur 🤣
 
Son düzenleme: