Zutor Elektrik motorlu eğitim modeli

Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,656
Tepkime puanı
20,078
Yaş
47
Konum
Wallingford / İngiltere
İlgi Alanı
Uçak
Geçenlerde bir öneri talebi üzerinde bu modelin bahsi geçmişti, planı ve lazer kesim datalarını sevgili arkadaşım İlker'den alınca ben de bu forumda konusunu açayım istedim.

Bu model aslen Great Planes'in Tutor modeli üzerinden geliştirilmiş, %20 daha büyük (haliyle daha iyi görünen ve uçan) oldukça dengeli, hem uçuşu hem de balsa/kontraplak model inşaatını öğretebilecek iyi bir başlangıç modelidir. İlker bu model için o zamanlar hepimizin oldukça aktif olduğu başka bir forumda çok detaylı bir inşaat dökümantasyonu yapmıştı. Üzerine birşey ilave etmeye gerek yok ama garip bir şekilde fotoğraflar kayıp, arşıvlerden falan bulabilirsek o yazıları aynen buraya aktarırım, böylece modeli yapacaklar için bir klavuz olur. Olur da bulamazsak da artık iş başa düşer, bir tane ben yapar dökümante ederim :)

Şimdilik sadece planları ve lazer kesim dosyalarını (pdf ve rar dosyası içinde dxf olarak) ekleyip İlker'in başlangıç mesajını koyuyorum buraya. İlerisi için de bir miktar mesaj rezerve etmekte fayda var sanırım. Bundan sonraki mesajlarda mavi renkli italik olarak göreceğiniz yazılar doğrudan İlker'in yazıları olacaktır. Kendisine de planı burada paylaşmama izin verdiği için bir kez daha teşekkür ederim. Belki bir gün o da :RCKolik: ortamına gelip birşeyler yamaya başlar kim bilir :)

Herkese merhabalar,
Epeydir canım elektrik motorlu bir model edinmek istiyordu. Hep planör, hep planör olmuyor, biraz değişiklik istedim. Bu benim motorlu ilk modelim olacak, o yüzden üstten kanatlı, büyük kanat alanlı denenmiş bir eğitim modeli aaradım.

Sevgili Cem Çakırman'ın yaptığı tutoru hep çok beğeniyordum, kendisi de çok severek uçuyordu bu model ile. Bazı değişiklikler yapmıştı modelde orjinal great planes planına göre, bunları anlattı bana. Bir daha yapsam bazı değişiklikler daha yaparım dedi.

Sağolsun Evren'den de bir sürü ipucu alınca, bana modeli çizmek, ve lazer kesime hazırlamak kaldı. orjinal tutorun sadece dış kontürlerini kullandım. İşe tüm modeli yaklaşk %20 büyüterek başladım. Böylece kanat açıklığı yaklaşık 140cm oldu. Gövde ve kanat konstrüksiyonunu tamamen değiştirdim. Rudder'ın ise hem inşa şeklini hem de formunu değiştirdim. Böyece tutor gitti ZUTOR çıktı ortaya.

Atalar atölye 'de kesimi yaptırlı 2 ayı geçti galiba. İnşaata başlamak bu haftaya kısmet oldu.

Ve işte karşınızda ZUTOR inşaatı.




Modelin Maiden uçuşunun videosunun olduğu mesajı da aktarayım (yılın 2010 olduğuna dikkat çekmek isterim :) ):

Hazırlıksız apar topar gittiğimiz için yanımızda ne fotoğraf makinesi, ne de kamera yoktu ne yazıkki.
Cep telefonuyla çekilen ilk uçuş ve iniş videosunu ekliyorum. Çok kalitesiz özür dilerim.
Daha iyi bir video eklemeye çalışacağım.

İzlediğiniz videodaki pilotun ilk motorlu uçuşu olduğunu hatırlatmak isterim. :p


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Buarada fotoğrafların da imageshack kurbanı olduğunu az önce gördüm. Eğer İlker bilgisayarında orjinal dosyaları bulabilirse ben el atıp burası için düzenleyeceğim. Orjinaller kayıp ise yeniden yapmak ve belgelemekten başka seçenek yok malesef...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yavaş ve kontrollü uçan, kumandaya istediğim gibi cevapları veren çok hoş bir eğitim modeli ortaya çıktı.
Uçuş ağırlığı 700 gr. civarında. uyduruktan bir iniş takımı da yaptım ama ilk uçuştan sonra yerinden çıkınca elimden bırakarak havalandırıp sakince gövde üstüne indirerek iniş takımsız uçtum.
1750 mah. 2 pil ile epeyce bir uçuş süresi elde ettim. Ben, Evren, Soner ve Aybars değişerek uçtuk.

Model inşaatında temel bilgilerin biraz üstünde bilgisi olan, İnşaatı vakit kaybı olarak görmeyip kendi uçağımı kendim yapmak isterim diyen herkese gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim. Mükemmel bir Eğitim modeli. Plan üzerindeki son tadilatlar işlenmiş halde ilk mesajda eklenmiş durumda. Lütfen en öncelikli kuralı unutmayın. Ne kadar çok fotoğraf olursa olsun. İLK ÖNCE PLANI KAFANIZDA ŞEKİLLENDİRİP, SONRA KESİP BİÇMEYE BAŞLAYIN !!!!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Ekli dosyalar

  • Zutor.rar
    101.1 KB · Görülme: 697
  • ZUTOR KESÝM 30.04.2010.pdf
    50.5 KB · Görülme: 372
  • ZUTOR PLAN 30.04.2010.pdf
    133.3 KB · Görülme: 420
  • zutor kesim - laser revizeli.zip
    143.2 KB · Görülme: 106
Moderatör tarafında düzenlendi:
Zutor inşa aşamaları şu sitede yer alıyor. Yararlı olabilir: :)



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LAZER KESIM Planları Hakkında

selamlar
dün lazerci arkadaşla kesim planlarını indirip biraz düzenleme yapıp kesim yaptık
gözümüzden kaçan yada eksik diye tabir edebileceğimiz kısımlar çıktı daha doğrusu uçağın yarısı yok
bir kaç parça fazla gibi tabii bunlar tamamen benim hazırcılığım ve düşüncemdir belkide anlamadığım bir konu vardır
planı alan biraz uğraşsın hazırcı olmasın tabirinde

Yalçın Bey öncelikle merhaba ve foruma hoş geldiniz.

Şunu açıklayarak söze başlayayım, lazer kesim kitler yada burada olduğu gibi "lazer kesim dosyaları" modelin yapımı için gereken tüm parçaları içermezler. Yabancılar bunlara "short kit" derler (kısa kit). Bu kitlerde yada lazer kesimdeki amaç, elle kesilmesi zor ve uzun zaman alacak olan şekilli parçaların lazer (yada CNC router ile) kesilerek yapımcıya yardım etmektir. Bazen de uçağın doğru yapılıp iyi uçabilmesi için kritik öneme sahip olan, bu nedenle de çok hassas ve düzgün kesilmesi gereken parçaları lazerde kesmeyi tercih ederiz. Geri kalan ve çoğunlukla düz, kesimi kolay parçaları lazerle kesmeye gerek yoktur (Çünkü çoğu durumda lazer=para demektir). Bazı parçalar ise yapıma göre boyutlarında ufak tefek oynamalar olabilecek parçalardır, bunları da lazer kesimle verip bazı modelcilerin inşaatlarına uymaması yerine, modelicinin kendi inşaatına göre kendisinin kesmesi tercih edilir. Bu nedenle de elinizdeki lazer kesim dosyaları planda olan ve inşaat için gerekli olan tüm parçaları içermemektedir.
Ayrıca sizin notlarınızla birlikte planı ve lazer kesim dosyalarını incelediğimde farkettim ki planla kesilen parçalar arasında bazı isimlendirme farklılıkları var, dahası İlker'in paylaştığı yapım fotoğrafları ile plan ve kesilen parçalar arasında da farklılık var, ve çok doğal olarak bunlar biraz kafa karışıklığına yol açıyor... Ben elimden geldiğince bunları açıklamaya çalışacağım, tabi esas vakit bulup da İlker bir iki satır bişey ekleyebilirse daha da iyi olur, sonuçta bu modeli ben yapmadım, sadece yapımı sırasında İlker'in tezgahındaki balsa artıklarını süpürmek suretiyle yardımcı oldum :).

Bu bahsettiğim kafa karıştıran farklılıkların da neden kaynaklandığını tahmin ediyorum, kısaca açıklayıvereyim. İlker bu modeli Tutor'un planını büyüterek çizdi ve sonra yapım sırasında çok doğal olarak sağda solda eksiklikler yada güçsüz noktalar, potansiyel iyileştirmeler vs farkettik ve inşaat sırasında yada sonrasında bunlar plana işlendi. O yüzden fotoğraflar ile plan ve parçalar birebir uymuyor, ama temel prensipler açısından fotoğraflar gayet faydalı.

Yapım sırasında pek çok değişiklik yapıldığı için de plan ve parçalar arasında isimlendirme hatalarının olması da gayet doğal. Sonuçta İlker bunu tabiri caizse "amme hizmeti" olarak yaptı, bunlar niye yanlış kardeşim diye ona kızamayız. yine de iki aya kadar onu görmüş olacağım kısmetse, bir kulağını çekerim bu ne kardeşim diye :)

Şimdi gelelim listelediğiniz noktalara:

1-1mm kontra sol sağ adında iki parça ne işe yarar ana gövdede kalınlaştırma için mi kullanılacak
Evet bu parçalar gövde yanlarının desteklenmesi için. Bu kontraplakları balsa gövde yanlarıyla tam olarak üst üste getirip yapıştırarak hazırlayacaksınız. Yalnız dikkat edin, gerçekten de bir sağ bir de sol gövde yanı hazırlayın. Bu çok yapılan bir hatadır (yapmayan var mı bilmiyorum ama, ben zamanında yaptım :) ). Kontraplaklar her iki gövde yanının da iç taraflarına yapıştırılmalıdır.

2-gövde alt ve üst kapatmalar kesimde yok (hazır lazerci deyiz neden elde keslim)
Gövde alt kaplamasının birkaç tane parçasını ilk tasarımda İlker lazer kesim olarak tasarladı. Ama nihai planda bunları yapımcı tarafından kesilecek şekilde planlanlamış besbelli. Nedenini niçinini şu an hatırlamıyorum, belki ortaklaşa karar vermiş de olabiliriz. Ama her durumda bu parçaların lazer kesim olmasına zaten gerek yok. Gövde yanları hazırlayıp, gövde bölmelerini (F1-F6 numaralı parçalar) yerlerine oturtuktan sonra gövdenin altı ve üstü, su yönleri gövde boyuna dik olacak şekilde balsa levhalarla kaplanır. Bu işlemi yaparken gövdeyi plan üzerine sabitleyip herhangi bir çarpıklık olup olmadığından emin olmak gerekir.

3-Kanat alt kaplamaları yok
Kanat alt kaplamaları da düz balsa levhalardır, tecrübemizle gördük ki, bunları lazer kesim olarak vermek sağladığı kolaylıktan çok zorluk çıkartıyor. Düz bir balsa levhayı yapıştırıp fazlalıklarını traşlamak çok kolay bir işlemdir.

Keza aynı şekilde yatay kuyruğun kaplaması da lazer kesimlerde yok ve gerekli de değil. Balsa levhayı kullanarak kaplayıp fazlalıklarını traşlayıp zımpara ile şekil vereceksiniz.

4-Stab konstrüksiyonu bir kısmı yok sanırım özellikle üçgen destekler
Üçgen destekleri İlker ilk başta yatay kuyruğun sadece çıta inşaat olması durumu için eklemişti ve kendi yaptığı prototipte lazerle kesmişti. Ama sonra daha sağlam olması için komple balsa levha ile kaplamaya karar verince o üçgen desteklerin bir fonksiyonu kalmadı açıkçası. Lazer kesimden silmiş ama plandan silmeyi unutmuş olabilir. Siz de bu üçgenleri yapmasanız da olur, en son eklenecek olan balsa levha kaplama üçgen desteklerin işini, ve çok daha fazlasını, yerine getirecektir.

5-her bir kanattaki 2şerden 4 tane sinirde aileron servolarının montajı için gerekli konstrüksiyona çentikler yine lazer siz açılmış

O çentikler benim hiç hoşuma gitmiyor zaten. Çentiklerin konumu sinirdeki hafifletme deliklerine fazlasıyla yakın ve siniri çok zayıflatıyorlar. Ben olsam servo montajı için olan o çıtaları tam boyda olmasına çok dikkat ederek keser, ve sinirlere çentik açmadan doğrudan sinirlere yaslayarak yapıştırırdım...

Şunu lütfen unutmayalım, bu modelin amacı sadece uçmayı öğretmesi değil, aynı zamanda model inşaatını da öğretmesi. O yüzden de bu modeli genellikle ilerde model inşaatına devam etmeyi planlayanlar, ya da en azından bu konvansiyonel "dahta" inşaatın kendisine göre bir şey olup olmadığını tartıp anlamak isteyenler için öneriyoruz. Eh, inşaatı öğretmesi için de bir miktar kesme biçme zımparalama olması gerekir değil mi :)

Yapımın ilerleyen aşamalarında da takıldığınız yerler olursa, yada şurası şöyle olsa daha iyi olur diyeceğiniz şeyler olursa lütfen paylaşın, sorunlar için olabildiğince yardımcı olmaya çalışırız, önerilerinizi de dikkate alır yapılabilecek iyileştirmeler varsa yaparız.

Sanırım İstanbula geldiğimde kendime bir (belki de iki) set lazer kesim kitini alıp eve döndüğümde de doğrudan o kiti kullanarak bir inşaat yapıp klavuz haline getimem faydalı olacak... Sonuçta evdeki ufaklığın da eline kumanda alıp birşeyler uçurmaya başlama yaşı geliyor :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Konuda emekleri geçen herkese teşekkür ederim.8 Yaşındaki modelciliğe meraklı Kuzenim için ben de trainer modeli arayışı içerisindeyim.Maliyeti düşük tutmak açısından kendim yapmak istiyorum.Zutor modeli ilgimi çekti fakat kafama takılan bazı sorular var yardımcı olursanız çok sevinim.
1) Hangi kalınlıkta,kaçar adet balsa,çıta ve kontraplak almamız gerekiyor? Ölçüleri ne olması gerekiyor? Mümkünse listesi paylaşılabilir mi?
2) Modelin bitmiş haldeki ,kanat açıklığı,ve gövde uzunluğu ne kadar?
3) Model yapımında gerekli malzemeler nelerdir?

Sorular biraz saçma olabilir bu nedenle kusuruma bakmayın zira balsa ile uçak yapmadım.Daha önce köpük uçak yapıp uçurmuştum fakat vereceğiniz yanıtlar doğrultusunda maliyet hesaplaması yapıp kararımı bu doğrultuda vermek istiyorum.Balsa Zutor modeli olmazsa Çaylak modeli alternatiflerim arasında.Merak ettiğim diğer konu balsa ve kontraplağı elde nasıl kesebilirim? Daha önce 3mm balsa vardı elimde ve maket bıçağıyla düzgün kesim yapamıyordum.Kesmek için bastırmak gerekiyordu fakat düzgün bir kesim olmuyordu çatlıyor gibi oluyordu.İnce balsada problem olmaz sanırım.Bir de yapıştırıcı olarak ne önerirsiniz Japon yapıştırıcısı haricinde? Elimde epoxy,uhu hart mevcut.Şimdiden teşekkürler.:)

Tamer, öncelikle şunu açıklığa kavuşturmak gerek, amaç maliyeti düşük tutmak ise konvansiyonel inşaat en son başvurman gereken şeydir :) zira hem ana ham maddemiz olan "dahta" hem de kaplama filmleri vs bizim gibi son kullanıcılara oldukça maliyetli olarak gelirler. İstisnai durumlar olsa bile bu tür inşaatlar benzer boyuttaki ARF modelden ortalama %50 daha maliyetli olurlar. Hele şu an elindeki diğer seçenek olan çaylak ile karşılaştırdığında maliyet tarafında Zutor'un cazip olabilmesi imkansızdır.

Öte yandan Zutor'un Çaylağa nazaran yeni başlayan birisine verebilecekleri çok daha fazladır. Ancak en nihayetinde bu bir zevk ve tercih meselesi olup kimisi köpük modellerle uğraşmayı sever, modelcilik hayatı boyunca sadece köpük kullanarak, gayet de başarılı modeller yapabilir. Bazıları da klasik inşaattan daha çok keyif alır onu tercih eder.

Sorularına gelirsek,

1. ilk mesajlarda hem plan hem de lazer kesim çizimleri mevcut, bunları inceleyerek hangi malzemeden ne kadar gerektiğini çıkartmak mümkün olacaktır. İlker'in malzeme listesi hazırlayıp vermesi de güzel olurdu, belki başka bir aylaklık gününde yapar (Başganım bak selam verdin borçlu çıkardım seni :) ) Öte yandan, yeni başlayan birisinin bu inşaata başlamadan önce planı dikkatlice çalışması çok faydalı olacağı için bu aşamada malzeme listesini kendisi çıkarması da planı daha iyi anlama şansı verecektir.

2. Modelin kanat açıklığı 140 cm (ilk mesajda bahsedilmişti) boyunu ben de bilmiyorum ama önemli olan boyu değil kanat açıklığı :)

3. Bu mevzu için şu konuya bir göz gezdirmeni tavsiye ederim : Tıklayınız

Burada genel olarak bu işte çok kullanılan alet edevatlara değindim. Tabiki Zutor'u yapmak için hepsine ihtiyacın yok ama olmazsa olmaz olanlar: tezgah, güzel bir bıçak sapı ve 11 numara bıçak, tek yan jiletler, zımparalar, toplu iğneler ve eğer kontraplağı kendin kesmek istiyorsan bir kıl testeresi ve sehpası.

Balsayı keserken biz çoğunlukla 11 numara bıçağı tercih ediyoruz, her türlü kesimde (düz, kıvrımlı) iyi sonuç alabilirsin. Ama tabiki balsayı kesmenin de bir "rajonu" var malesef, parçanın şekline ve lif yönlerine bağlı olarak hangi töne doğru keseceğin önem kazanıyor yoksa senin dde başına geldiği gibi parçanın liflerinin ayrılması mümkün oluyor. Ama biraz tecrübe kazanınca balsa ile çalışmanın çok kolay olduğu görülecektir.

Kontraplak kesmek biraz daha zor. Eğer nispeten ince kontraplaklardan bahsediyorsak, ve kesimlerin çoğunlukla düz hatlarda olamsı gerekliyse maket bıçakları bir metal cetvel yardımıyla iş görebilir. Ancak kesimlerde kıvrımlar var ise o zaman iş değişiyor. Yada daha kalın kontraplaklar kesmek söz konusuysa. Böyle bir durumda hırdavatçılarda gayet ucuza satılan kıl testereleriyle çalışmak uygun olacaktır.

Yapıştırıcı konusuna gelirsek, farklı yerlerde farklı yapıştırıcılar kullanmak gerekir. Genel olarak üç tip yapıştırıcıyla çalışırız, CApon, Alifatik tutkal (alifatik bulunamazsa beyaz tutkal da iş görür), ve epoksiler. Her bir yapıştırıcının özellikleri ve haliyle de kullanım alanları farklıdır. İlker modelin anlatımında hangi aşamada hangi yapıştırıcıyı kullandığını yazmış. Ben de kısaca bahsedeyim;

Balsa-balsa yapışmalarında öncelikli tercihimiz ince CApon (Alternatif olarak UHU-hart veya alifatik/beyaz tutkal kullanılabilri, ancak ınce CApon hem çok hızlı sonuç verir hem de eğer parçaların yapışma yüzeyleri birbirine tam olarak öpüşüyorsa fazlasıyla sağlam olacaktır. Eğer yapışma yüzeyinde boşluklar var ise daha koyu kıvamlı CAponlar yada beyaz-alifatik tutkal kullanılmalıdır)

Balsa-kontraplak yada kontraplak-kontraplak yapışmalarında ince CApon pek işe yaramaz (bazen geçici tutturma için, puntolama dediğimiz şey, kullanırız). Buralarda eğer yapışmanın güçlü olmasını istiyorsak tercih edilecek yapıştırıcı epoksi olmalı. Ama ağırlık önemli ise ve özellikle balsa-kontra yapışmalarında alifatik tutkal daha iyi sonuç verebilir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Süha
Zutor Eletrik motorlu eğitim modeli

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Paylaşım için teşekkürler Evren hocam :bravo: :thumbup: Dediğiniz gibi inşallah en kısa süre içerisinde İlker hocamızı da bu platformda görürüz ;)

Ben sadece elçiyim Mehmet Bey, esas İlker'e teşekkür etmek lazım. Kendisini bilgilendirdim konu hakkında ama meşgul bir adam vakit ayırabilir mi emin değilim... Ama gelirse forumdaki planörcü sayısı da artar haberiniz olsun, heli mi uçak mı derken birden bire motorları hepten bırakmaya başlayabiliriz :)
 
Zutor Eletrik motorlu eğitim modeli

Özgür Evren Varol' Alıntı:
...heli mi uçak mı derken birden bire motorları hepten bırakmaya başlayabiliriz :)

Bilmediklerimize ve öğrenmeye her zaman açığız Evren hocam. :thumbup: Şahsen ben heliden daha güzelini bulursam hiç gözünün yaşına bakmam, hemen transfer olurum. :laugh:

İlker hocamızı da aramızda görmek dileğiyle. :saygilar:

Paylaşım için teşekkürler. :bravo: Güzel bir konu olacak gerçekten, daha şimdiden öyle. :RCKolik:
 
Değerli forum sakinleri, sevgili doktorcum (Evren) epey olmuştu bu konudan bahsedeli ama ben söz verdiğim halde fırsat bulup bakamamıştım. Bu vesile ile hepinize sevgi ve sağlık dileyerek ilk mesajımı göndermiş olayım bu foruma.

yukarıda ZUTOR'un hikayesini anlatmış Evren, yapım için güzel bir link te mevcut aslında, ama bu gün aylaklık günü ilan ettim, becerebilirsem burada da yayınlayacağım ZUTOR inşaa kılavuzunu.
 
Tabi ki ilk önce planımız tezgaha yayıldı. Ozalitçiye göndermeye üşendiğim için, A3 çıkış alıp bantlayarak birleştirdim planı. Gövde ile başlayacağım.
Modeli çizerken, neredeyse tüm parçaları lazer ile kesilecek şekilde ayarladım. hiçbir parçayı elimle kesmeme gerek kalmayacağını ümit ediyorum.

Tüm parçaları tezgaha aldım, ve kullanılacakları yere göre grupladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gövde Sağ ve sol yan parçalar ile başlıyorum. Her iki parçaya da sağ iç ve sol iç yazarak simetrik bir şekilde tezgaha yerleştirdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Planda işaretlemiş olduğum yerlere 3x3mm balsa çıtaları yapıştırdım. bu çıtalar hem gövde alt ve üst kaplamalarının yapışacağı yüzeyi artıracak, hem gövde köşelerini yuvarlatabilmemi sağlayacak, hem de gövde boyunca ek bir sağlamlık verecek.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gövde altının düz olduğu bölümdeki B3-B4-B5 parçalarını ayırdım, B3 ü plandaki yerine sabitledim.
Bu üç parçayı birbirine yapıştırdım ince CA ile.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sağ gövde yanına F2 ve F3 postalarını yapıştırdım.
Diğer gövde yanını da birleştirerek geçici bir kutu elde ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu geçici kutuyu plan üst görünüşünde sabitenmiş olan gövde alt kaplamalarının üzerine yerleştirdim. Plan üzerinde çalışmamın nedeni çarpık bir gövdeye sahip olmamak için.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gövdeyi plandan söktüm ve ters çevirip gövde alt kaplamalarını yapıştırmaya başladım. İlk önce posta altlarına denk gelen parçaları yapıştırdım.

Tüm gövde alt kaplamasını bitirdim.

Sıra geldi gövdemin burun kısmına. Modele monte edeceğim motor henüz belli olmadığından motor yatağını en son yerine yapıştıracağım. motor ve donanıma rahat ulaşmak için de mıknatıslı bir kapak yapacağım burun üstüne.

Motor yatağını geçici olarak yerine takarak burunu gönyesine aldım. Burun üst kaplamasının ilk parçası olan T1 parçasına mıknatısı yapıştırıp yerin denedim ve motor yatğına yapıştırıcı deymemesine çok dikkat ederk T1 parçasını önce CA ile puntalayarak yerin sabitledim, motor yatağnı yerinden aldıktan sonra T1 in tamamını yapıştırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gövde kapağının yerine tam ve sıkı sıkı oturması önemli çünkü oturmazsa bir anlamı yok kapak yapmanın. O yüzden F2 postasının gövde yanına göre dışarı çıkıntı yapan yerini zımpara ile gövde yanına eşitlemem gerekiyor.

Kapak yerinde, gövde köşeleri yuvarlatılırken, kapak ta gövdeyle beraber yuvarlatılacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kanat planı tezgaha düzgünce yayıldı,
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Firar kenarı alt ve üst kaplamasının birbiriyle tam öpüşebilmesi için, üst parçanın zımparalanması gerekli yeri kanat kesitine göre çizildi,
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sonra masa kenarına dayanarak, üçgen şekilde zımparalandı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol