Zohd Talon GT Kırım Sonrası

Katılım
23 Tem 2023
Mesajlar
29
Tepkime puanı
18
Yaş
19
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
İyi haftalar dilerim sayın hocalarım. Geçtiğimiz yaz tatlış bir Zohd Talon GT toplamıştım. Üstünden 8 ay geçtikten sonra ilk uçuşu yapmak nasip olmak üzereydi, taa ki çakılana kadar...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kırım sonrası ne mutludur ki kuyruk kontrol yüzeyleri hasarı dışında bir problem yok, takviyeli bant ve kürdan ile hallettim o işi. Ama neden uçamadığını "tam" çözemedim.

Karakutu kayıtlarını kontrol ettiğimde bir rüzgar ya da otopilotun bir müdahalesi yok, stall olduğunu zannetmiyorum çünkü otopilota göre kalkışta hızı 35km/h civarıymış. Ayrıca rüzgar verisi de gözükmüyordu.

Şöyle de karakutu kaydı:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Peki değerli hocalarım, sizce sebep ne olabilir? Benim tahminim yanlış atış ve fırlatma anında arkadaşın parmağına çarpamsı dolayısıyla uçağın yatması, ama tecrübem bu yorumun doğruluğunu güvence altına kadar çok olmadığı için sizlere sorma ihtiyacı hissettim. Sürçülisan ettiysek affola, iyi akşamlar.
 
Öncelik dikkatli olun sanırım pervane elinize çarpmış.
Açıkçası otopilot hangi modda bilmiyorum ama pilot neden sola yatan uçağa düzeltme komutu vermemiş veya vermiş ama uçak mı tepkisi vermemiş. Buna bakın bir bence
İkincisi atışı daha düz karşıya doğru yapmak daha iyi olur. Çok dikine fırlatmışsınız hatta stall olmuş gibide duruyor. Eğer pitot tüpü yoksa Otopilot hız verisini GPS den alır buda sağlıklı bir yorum yapmak için yeterli değil hava hızı ve yer hızı farklıdır
 
Öncelik dikkatli olun sanırım pervane elinize çarpmış.
Açıkçası otopilot hangi modda bilmiyorum ama pilot neden sola yatan uçağa düzeltme komutu vermemiş veya vermiş ama uçak mı tepkisi vermemiş. Buna bakın bir bence
İkincisi atışı daha düz karşıya doğru yapmak daha iyi olur. Çok dikine fırlatmışsınız hatta stall olmuş gibide duruyor. Eğer pitot tüpü yoksa Otopilot hız verisini GPS den alır buda sağlıklı bir yorum yapmak için yeterli değil hava hızı ve yer hızı farklıdır
Benim değil, arkadaşın el kıyma oldu azıcık 😁 Otopilot manuel moddaydı, hiçbir ayar yapmadığım ve alan otopilot için yeterli olmadığından önceden başka uçakları uçurduğumuz gibi manuel kalktık. Rüzgar olmadığına eminim, yaprak oynamıyordu. İkinci fırlatışı daha hakim bir arkadaşa emanet edeceğim...
 
Manuel modda ise pilot sağa aileron vermeli, verdi ancak uçak dönmedi ise servolar kontrol edilmeli.Eğer atıştan sonra toplamada zorlanılıyorsa fbwa (yarı otonom) modda atış yapılabilir.Sonra manuel veya diğer modlara geçilir.arkadan itişli bir uçağı atarken omzunuzdan daha yüksekte atın ki tehlike oluşmasın.Atarken de yere paralel olması, lift yani kanatların kaldırma kuvveti oluşturması için önemli.Bir de rüzgara karşı atmaya çalışın. Eğer yanal rüzgar varsa o da sağa veya sola yatışa neden olabilir.
 
videoları izledim ben heliciyim ama şunu söyliyim elle fırlatma yapma. kendisi havalansın. güçlü bir motor, hafif sağlam bir şase denge ağırlık merkezi hesaplar vs güzel uçar bence. servolarının tepkisinde de delay olmamalı çok