- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,668
- Tepkime puanı
- 20,124
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Akşam uykuluyken tam farkedemedim ama fotoğraflar berbat çıkmış
Dünkü mesajlardaki fotoğrafları işleyip az biraz daha iyi hale getirdim ve yeniledim...
Sabah da arabanın geri kalan modifikasyonları yapıldı.
Öncelikle amortisörleri toparladım. Amortisörleri oluşturan parçalar:
Kyoshonun "ucuz seri" plastik gövdeli yağlı amortisörleri (SS shocks) ve on-road yay setini kullanıyorum. Arka için 300 numara Tamiya, ön için de 500 numara Serpent yağ tercih ettim.
Amortisörlerin yapımı şaftlara pistonların sabitlenmesi ile başlıyor. Kyosho bu "ucuz" setinde sadece tek bir çeşit piston vermiş, onlar da ikişer delikli, yapım klavuzunda opsiyon parça olarak farklı delikli pistonların da edinilebileceğini belirtmiş, bu da güzel bir satış stratejisi, yahu kardeşim o plastik çerçevede bir dünya kullanılmayan gereksiz parça var, onlar yerine 3 er tane daha piston basıversene
Şaftlara pistonları monte etmek için önce alt kısma bir klips takıyoruz:
sonra pistonu şafta geçirip üst tarafına da bir klips geçirip sabitliyoruz (ama dönebiliyor)
Sonrasında şaft ve pistonun amortisör gövdesinden geçirilmesi gerekiyor.
Normalde amortisör gövdelerinin alt kısımları da kapaklı olur ve şaftla gövde arasından yağ sızdırmazlık görevini yerine getiren contalar (o-ring) sökülüp takılabilir, gerekirse değiştirilebilir. Kyosho ise bu seride her nasıl yaptıysa gövdenin altını bütünleşik yapmış ve contaları da içine gömmüş, yani değiştirme şansı yok, o ring yırtıldı zarar gördü, ne yapıcaz? yeni amortisör seti almak zorundayız neyse az söylenip çok iş yapalım
Şaftlar gövdeden geçirildikten sonra uçlarına kollara bağlantıyı sağlayacak olan parçaların takılması gerekli. Bu aşama amortisör toplamada en kritik aşamalardan birisi, zira bu parçalar şaft ucundaki vida dişlerine geçirilmek zorunda ve bunu yaparken fıldır fıldır dönen şaftı bir şekilde sabit tutmak gerekli. Eğer pense vs tarzı bir aletle şaftı tutarsanız çok yüksek ihtimalle şaftın yüzeyine veya varsa kaplamasına zarar verecektir. Bu da şaftın amortisör gövdesine girip çıkarken takılarak rahat hareket etmesine engel olabileceği gibi contaları yırtarak yağ kaçaklarına da yol açabilir. Kısacası amortisörü iş görmez hale getirebilecek bir zarar olur bu. Manuel şaftı yumuşak bir kumaşla sarıp sonra penseyle tutmayı öneriyor ama açıkçası bu yöntemle pek başarılı olmamıştım geçmişte. Bu iş için özel penseler de satılmakta, aluminyum ve dişsiz, tam şaft çapına uygun kavrama bölmeleri olan penseler bunlar. Şaftı sıkı sıkı sararak zarar vermeden bu parçaların takılmasını sağlıyorlar. Yarışçılar için kesinlikle alınması gereken bir alet, ama benim için gereksiz. Alternatif olarak 3D yazıcımla iki plastik parça bastım, bunların ortası da tam şaft çapında, şaftı bunların arasında sıkıştırıp penseyle de bu parçaları dışardan sıkıştırıp kilitleyince rahatlıkla işimi yapabiliyorum ve şaft da zarar görmüyor:
4 amortisörün de ucu takıldı:
Bir sonraki aşama gövdenin yağ doldurulması
Önce yarının biraz üzerine kadar doldurup pistonu yavaşça yukarı aşağı hareket ettirerek pistonun altında kalan hava kabarcıklarının yukarı çıkmasını sağladım. ve o kabarcıkların da tamamen yağı terketmesi için bir süre bekledim. İnce yağlarda bu iş hızlı oluyor, ama kalın yağ kullanıyorsanız epey bir beklemek gerekebiliyor, ona göre planlı çalışmak ve amortisörleri dikey olarak sabitlemenin bir yolunu bulmak gerekir.
Sonra kalan kısım da yağla doldurulup
Üzerine şu plastik diyaframlardan birisi kapatılıyor:
diyafram yerine yerleştirilince bir miktar yağ taşması gerekli, (içerde hiç hava kalmadığının göstergesi)
bu yağ temizlenip amortisör tepesindeki parçalar da gövdeye monte edildi:
Yay ve yayı tutan parçalar da eklenince amortisör tamamlanmış oldu:
Aynı şekilde 4 amortisör de tamamladı. Ön ve arka ayrı ayrı olacak şekilde ikili gruplar halinde çalışmayı tercih ettim, zira ön ve arka yağlar farklı, böylece bir karşıklık olmasının önüne geçtim.
Dünkü mesajlardaki fotoğrafları işleyip az biraz daha iyi hale getirdim ve yeniledim...
Sabah da arabanın geri kalan modifikasyonları yapıldı.
Öncelikle amortisörleri toparladım. Amortisörleri oluşturan parçalar:
Kyoshonun "ucuz seri" plastik gövdeli yağlı amortisörleri (SS shocks) ve on-road yay setini kullanıyorum. Arka için 300 numara Tamiya, ön için de 500 numara Serpent yağ tercih ettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Amortisörlerin yapımı şaftlara pistonların sabitlenmesi ile başlıyor. Kyosho bu "ucuz" setinde sadece tek bir çeşit piston vermiş, onlar da ikişer delikli, yapım klavuzunda opsiyon parça olarak farklı delikli pistonların da edinilebileceğini belirtmiş, bu da güzel bir satış stratejisi, yahu kardeşim o plastik çerçevede bir dünya kullanılmayan gereksiz parça var, onlar yerine 3 er tane daha piston basıversene
Şaftlara pistonları monte etmek için önce alt kısma bir klips takıyoruz:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
sonra pistonu şafta geçirip üst tarafına da bir klips geçirip sabitliyoruz (ama dönebiliyor)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonrasında şaft ve pistonun amortisör gövdesinden geçirilmesi gerekiyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Normalde amortisör gövdelerinin alt kısımları da kapaklı olur ve şaftla gövde arasından yağ sızdırmazlık görevini yerine getiren contalar (o-ring) sökülüp takılabilir, gerekirse değiştirilebilir. Kyosho ise bu seride her nasıl yaptıysa gövdenin altını bütünleşik yapmış ve contaları da içine gömmüş, yani değiştirme şansı yok, o ring yırtıldı zarar gördü, ne yapıcaz? yeni amortisör seti almak zorundayız neyse az söylenip çok iş yapalım
Şaftlar gövdeden geçirildikten sonra uçlarına kollara bağlantıyı sağlayacak olan parçaların takılması gerekli. Bu aşama amortisör toplamada en kritik aşamalardan birisi, zira bu parçalar şaft ucundaki vida dişlerine geçirilmek zorunda ve bunu yaparken fıldır fıldır dönen şaftı bir şekilde sabit tutmak gerekli. Eğer pense vs tarzı bir aletle şaftı tutarsanız çok yüksek ihtimalle şaftın yüzeyine veya varsa kaplamasına zarar verecektir. Bu da şaftın amortisör gövdesine girip çıkarken takılarak rahat hareket etmesine engel olabileceği gibi contaları yırtarak yağ kaçaklarına da yol açabilir. Kısacası amortisörü iş görmez hale getirebilecek bir zarar olur bu. Manuel şaftı yumuşak bir kumaşla sarıp sonra penseyle tutmayı öneriyor ama açıkçası bu yöntemle pek başarılı olmamıştım geçmişte. Bu iş için özel penseler de satılmakta, aluminyum ve dişsiz, tam şaft çapına uygun kavrama bölmeleri olan penseler bunlar. Şaftı sıkı sıkı sararak zarar vermeden bu parçaların takılmasını sağlıyorlar. Yarışçılar için kesinlikle alınması gereken bir alet, ama benim için gereksiz. Alternatif olarak 3D yazıcımla iki plastik parça bastım, bunların ortası da tam şaft çapında, şaftı bunların arasında sıkıştırıp penseyle de bu parçaları dışardan sıkıştırıp kilitleyince rahatlıkla işimi yapabiliyorum ve şaft da zarar görmüyor:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
4 amortisörün de ucu takıldı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bir sonraki aşama gövdenin yağ doldurulması
Önce yarının biraz üzerine kadar doldurup pistonu yavaşça yukarı aşağı hareket ettirerek pistonun altında kalan hava kabarcıklarının yukarı çıkmasını sağladım. ve o kabarcıkların da tamamen yağı terketmesi için bir süre bekledim. İnce yağlarda bu iş hızlı oluyor, ama kalın yağ kullanıyorsanız epey bir beklemek gerekebiliyor, ona göre planlı çalışmak ve amortisörleri dikey olarak sabitlemenin bir yolunu bulmak gerekir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra kalan kısım da yağla doldurulup
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Üzerine şu plastik diyaframlardan birisi kapatılıyor:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
diyafram yerine yerleştirilince bir miktar yağ taşması gerekli, (içerde hiç hava kalmadığının göstergesi)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
bu yağ temizlenip amortisör tepesindeki parçalar da gövdeye monte edildi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yay ve yayı tutan parçalar da eklenince amortisör tamamlanmış oldu:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Aynı şekilde 4 amortisör de tamamladı. Ön ve arka ayrı ayrı olacak şekilde ikili gruplar halinde çalışmayı tercih ettim, zira ön ve arka yağlar farklı, böylece bir karşıklık olmasının önüne geçtim.