- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,656
- Tepkime puanı
- 20,078
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Bu aralar iş ve ev yoğunluğu nedeniyle foruma biraz uzak kaldım ama yavaş yavaş normale dönmeye çalışıyorum
Tamiya TT-02 beyaz şasi konusundan bir alıntı yapalım:
Niyetim yakında olmasıydı da gerçekte hayat o kadar da yakın olmasına izin vermedi ama olsun, yakın göreceli bir kavramdır diyerekten kıvırayım azcık
Evet konu başlığından da anlaşılabileceği gibi bu yeni konu da aslında bir RC araba. Ama bu sadece bir koleksiyon parçası olacak bir araba. Zaten Tamiya TT-02 şasisini alma amacım tam olarak da bu nedenleydi, bu modeli kullanmayıp kenarda tutabilmek için fedai olarak kullanılacak bir araba lazımdı
Modele gelelim, bahse konu araç Kyosho Pure Ten EP Spider şasisi üzerinde Toyota Celica GT4 ralli arabası gövdesi. Başlıkta da yazdığı üzere bu benim ilk RC araba modelimdi, 96 yılının sonuna doğru yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 200 "Deutsche Mark" sayarak almıştım. Genç arkadaşlar için ekleyelim, Deutsche Mark Almanların 2002 yılında Avro'ya geçiş öncesinde kullandıkları para birimiydi
Tamamen başlangıç seviyesine yönelik, kutudan rulmansız, yağlı amortisörsüz halde çıkan, pek fazla ince ayar yapılamayan bir şasiydi. Ama opsiyon parçalarla (arabacı jargonuyla "hop-up" parçalarla) epey iddialı bir yarışçı haline getirilebilen bir şasiydi. AYnı şasi safkan yarış atı olarak da TF-2 modeli altında satılıyordu. O zamanlarda benim niyetim yarışmak değildi, arabalara da fazla bir ilgim olduğunu söyleyemem ama ralli yarışlarınından pek keyif alırdım, o zamanlarda da Finli kankamız! Juha Kankunen bu arabayla fırtına gibi esiyordu ralli şampiyonalarında. O yüzden bu araba ilgimi çekmişti, mekaniğe olan ilgim nedeniyle de almaya karar vermiştim. (esas niyetim uçaklar olsa da o zamanlardaki bütçem yerden kesilmeye imkan sağlamadığı için arabalara yönelmiştim). Bu model bana pek çok şey öğretti, uzun yıllar epey keyifle yaz kış yağmur kar demeden eğlendik. Zaman içinde de bir hayli modifiye edip TF-2 standartlarına yaklaştırmıştım. Ama yarışlara ilgi göstermeye başladığım yıllarda bu şasi birhayli "ilkel" kaldığı için de o zaman için daha modern ve yarışmaya daha uygun olan Kyosho Kx-one 4 çeker şasisi ve iki çeker klasmanında da hayli modifiye bir F-103 şasisi kullanıyordum. O zamanlarda İstanbul Fulya'da Beşiktaş (ya da Şişli de olabilir) belediyesi ücretsiz kullanılabilen bir model araba pisti yapmıştı, oldukça güzel bir pistti, ve evime yakın olduğu için sık sık gidip antreman yapma şansım oluyordu. Tabi ki İstanbul'un göbeğinde bu kadar değerli bir toprağın üzerinde böyle bir tesisin olması gerçek olamayacak kadar güzel olduğu için bu rüya da fazla uzun sürmedi ve o araziye "Polat Tower" dikildi, pist elden çıktı... Benim için geriye kalan en iyi alternatif Hezarfendeki pist idi, oraya da gitmek gelmek ciddi bir yol maliyetiydi üstüne pist kullanımı da ücretliydi. Zaten sınırlı olan vakitte fazla antreman yapma fırsatı olmayınca da bu işin pek de sürdürülebilir ve anlamlı olmayacağını farkedip 2003 yılında araba yarışçılığını bıraktım (zaten fazla da yaptığım söylenemez ya )
Bu arabayı (ve beraberinde yarışçı F-103 şasimi) bir gün "bir projede fikir almak amacıyla" birisi benden ödünç aldı ve alış o alış, bir daha görmedim her iki arabayı da O zamanlarda çok üzerinde durmasam da sonradan sonraya epey üzüldüm bu duruma, sonuçta maddi olarak fazla değerli olmasa da benim için manevi değeri olan bir modeldi bu. Son birkaç senedir de sırf koleksiyon için o arabadan bulabilir miyim acaba diye aranmaktaydım. Aynı araba olmayacağı için aynı kıymette olmayacak ama yine de kendi modelcilik tarihimde önemli bir yeri olan bir model olarak saklamak isteyeceğimi düşünüyordum. Tabi bu şasinin üretimden kaldırılmasından bu yana 20 yıl geçtiği için bu meretlerden bulmak çok zor. E-bay de aynı şasiyi satan birkaç kişiye rastladım, ama ya haşatı çıkmış modelleri anlamsız fiyatlara satıyorlardı ya da sıfır olan bir iki tane seçenek de uçuk kaçık (300-400 USD veya daha fazla) paralar istiyorlardı. Tamam, deliyiz de o kadar da değil Bu şekilde arada sırada aklıma düşüp e-bay de ya da diğer yurtdışı forumlarda bakınırken, geçen Nisan ortasında Almanyadaki RC forumunda (aslen uçak forumu) bir ilana denk geldim, bu şasi hatta Celica GT4 gövdesiyle birlikte satışa çıkartılmıştı hem de bir gün önce. Satıcı tam olarak tüm parçalar olup olmadığını yazmış ama koyduğu 4-5 fotoğrafta da şasinin aslında eksiksiz olduğu görünüyordu, hatta emin olamasam da sanki hiç kullanılmamış gibi görünüyordu fotoğraflarda. Ve istenilen fiyat da 35 avro idi! herşeyi doğru gördüğümden emin olmak için birkaç kez google'a tercüme ettirdim yazıları Sonra da Almancası olan (aynı zamanda o foruma da üye olan) bir arkadaşımdan yardım istedim, sağolsun hemen arkadaşa bir özel mesaj gönderdi, ilgilendiğimizi belirtti. Arkadaşın gayet güzel İngilizcesi olduğunu teyid ettikten sonra da biz ikimiz doğrudan mailleşmeye başladık. Kutuyu Ummana yollayıp yollayamayacağını sordum, sağolsun gönderirim dedi, sonra kafama takılan birkaç noktayı netleştirmek için birkaç tane daha fotoğraf istedim, yollanan fotoğrafları görünce gözüme inanamadım, modelin kutusu manueli herşeyi sapasağlam duruyordu, ve hiç kullanılmamıştı. Yapan kişi gövdenin boyama hazırlığına başlamış, arkadaki plaka kısmını maskeleyip siyah alanlara ilk kat boyayı atmış ama bir sebeple o aşamada durmuş. Yani daha gövde bile tam anlamıyla boyanmamış bir model. Tüm çıkartmalar vs el değmemiş halde duruyor Arkadaşa hemen mail atıp "Aldım gitti!" dedim ve parasını gönderdim. Kutunun elime ulaşması epey bir zaman aldı ama en sonunda geldiğinde şaşkınlığım daha da bir arttı, zira kutudan rulman seti ve sünger lastikler de çıktı, bunlar "Kyosho Deutschland" hediyesi olarak kutuya eklenmiş şeylerdi. Zamanında şasime rulman bulmak için karaköyde rulmancı dükkanlarında gezdiğim günler gelip geçti gözlerimin önünden
Bir fırsatım olduğunda modeli baştan aşağıya dağıtıp sıfırdan kendim topladım, birkaç yanlış monte edilmiş nokta tespit edip düzeltme şansım oldu bu sayede. Ayrıca ilk kez bir araba modeli topladığım zamana, tam 23 sene geriye götürdü beni bu iş, epey keyifliydi
Gelsin fotoğraflar
Kutumuzun genel görünümü:
Kutunun yanı: (bu modeli almak için para biriktirdiğim zamanda ayda bir mağazaya gider, hem model hala var mı diye bakar hem de bu kutunun bu yanındaki fotoğraflara, özellik ve parça listesine bakar hayaller kurardım )
Kutudan çıkan klavuzlar, çıkartmalar vs ve satan arkadaşın (Andy) nazik ve hoş mesajı birarada
Kyosho tüm modellerinde bir "exploded view" verirdi (üstteki fotoda kutunun üzerinde duran büyük A3 ebadındaki çizim.) bu çizimde şasideki tüm parçalar bir arada ve monte edilmeleri gereken şekilde gösterilirdi, bakım/onarım işlerinde epey faydalı olurdu.
Şasi, gövde ve ekstra olarak çıkan sünger lastikler (temiz asfalt ve iç mekan pistlerinde epey bir daha iyi yol tutuş sağlar bu lastikler)
Ve şasinin görünümü:
Şasinin hiç kullanılmadığının en güzel ispatı da bu fotoğraf
Altta tek bir çizik yok ve tüm siyah vida başları hala siyah
Kutudan "Kyosho Almanya" tarafından hazırlanıp eklenmiş bir de almanca yapım klavuzu çıktı. Adamlar üşenmeyip bu klavuzu kendi müşterileri için hazırlamışlar. Üstelik bu klavuz gördüğüm kadarıyla İngilizce klavuzun basit bir tercümesi de değil. Daha fazla ve faydalı bazı bilgiler eklemişler modelin montajı sırasında dikkat edilmesi gereken. Takdir edilecek bir şey bence
Niyetim bu modeli kullanmamak, ama zamanında kaybolan modelimle aynı seviyeye gelecek şekilde modifikasyonlar yapmak. Bu parçalardan bazıları çokten elime ulaştı bile Gövde için buradaki model mağazalarında beyaz lexan boyası bulamadım malesef, haliyle gövdeyi boyama işi biraz bekleyecek, bu meretler postayla da yollanmıyor, muhtemelen yazın Türkiyede alıp yanımda getireceğim bu boyayı. Öte yandan "modeli kullanmama" düşüncem şeytanın feci dürtelemesine maruz kalıyor. Zira 2010 yılına ait olan bir model olan TT-02 şasisine ve 90'lı yıllara ait bu şasiye baktıkça, "aaah ah eskiden bu işler daha iyiydi" demeyi pek seven dinazor bünyem bu söylemin altındaki somut kanıtları görüyor... Ama bu işler sadece iki şasiyi yan yana koyup bak buun şurası böyle ötekininki şöyle o zaman bu daha iyidir demekle ispatlanmaz ki, ikisini eşit koşullarda pistte koşmak lazım ki net bir kanıt sunabilelim. Şasinin pek çok parçasını değiştireceğim için bu haliyle piste götürüp, GPS i takıp üç beş tur attırsam mı diye düşünüyorum bir yandan da
Tamiya TT-02 beyaz şasi konusundan bir alıntı yapalım:
Buarada, bu arabayı alma amacım, daha doğrusu alma kararının arkasında başka ve çok daha derin bir etken var şimdilik bu da sürpriz kalsın, yakında öğreneceksiniz
Niyetim yakında olmasıydı da gerçekte hayat o kadar da yakın olmasına izin vermedi ama olsun, yakın göreceli bir kavramdır diyerekten kıvırayım azcık
Evet konu başlığından da anlaşılabileceği gibi bu yeni konu da aslında bir RC araba. Ama bu sadece bir koleksiyon parçası olacak bir araba. Zaten Tamiya TT-02 şasisini alma amacım tam olarak da bu nedenleydi, bu modeli kullanmayıp kenarda tutabilmek için fedai olarak kullanılacak bir araba lazımdı
Modele gelelim, bahse konu araç Kyosho Pure Ten EP Spider şasisi üzerinde Toyota Celica GT4 ralli arabası gövdesi. Başlıkta da yazdığı üzere bu benim ilk RC araba modelimdi, 96 yılının sonuna doğru yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 200 "Deutsche Mark" sayarak almıştım. Genç arkadaşlar için ekleyelim, Deutsche Mark Almanların 2002 yılında Avro'ya geçiş öncesinde kullandıkları para birimiydi
Tamamen başlangıç seviyesine yönelik, kutudan rulmansız, yağlı amortisörsüz halde çıkan, pek fazla ince ayar yapılamayan bir şasiydi. Ama opsiyon parçalarla (arabacı jargonuyla "hop-up" parçalarla) epey iddialı bir yarışçı haline getirilebilen bir şasiydi. AYnı şasi safkan yarış atı olarak da TF-2 modeli altında satılıyordu. O zamanlarda benim niyetim yarışmak değildi, arabalara da fazla bir ilgim olduğunu söyleyemem ama ralli yarışlarınından pek keyif alırdım, o zamanlarda da Finli kankamız! Juha Kankunen bu arabayla fırtına gibi esiyordu ralli şampiyonalarında. O yüzden bu araba ilgimi çekmişti, mekaniğe olan ilgim nedeniyle de almaya karar vermiştim. (esas niyetim uçaklar olsa da o zamanlardaki bütçem yerden kesilmeye imkan sağlamadığı için arabalara yönelmiştim). Bu model bana pek çok şey öğretti, uzun yıllar epey keyifle yaz kış yağmur kar demeden eğlendik. Zaman içinde de bir hayli modifiye edip TF-2 standartlarına yaklaştırmıştım. Ama yarışlara ilgi göstermeye başladığım yıllarda bu şasi birhayli "ilkel" kaldığı için de o zaman için daha modern ve yarışmaya daha uygun olan Kyosho Kx-one 4 çeker şasisi ve iki çeker klasmanında da hayli modifiye bir F-103 şasisi kullanıyordum. O zamanlarda İstanbul Fulya'da Beşiktaş (ya da Şişli de olabilir) belediyesi ücretsiz kullanılabilen bir model araba pisti yapmıştı, oldukça güzel bir pistti, ve evime yakın olduğu için sık sık gidip antreman yapma şansım oluyordu. Tabi ki İstanbul'un göbeğinde bu kadar değerli bir toprağın üzerinde böyle bir tesisin olması gerçek olamayacak kadar güzel olduğu için bu rüya da fazla uzun sürmedi ve o araziye "Polat Tower" dikildi, pist elden çıktı... Benim için geriye kalan en iyi alternatif Hezarfendeki pist idi, oraya da gitmek gelmek ciddi bir yol maliyetiydi üstüne pist kullanımı da ücretliydi. Zaten sınırlı olan vakitte fazla antreman yapma fırsatı olmayınca da bu işin pek de sürdürülebilir ve anlamlı olmayacağını farkedip 2003 yılında araba yarışçılığını bıraktım (zaten fazla da yaptığım söylenemez ya )
Bu arabayı (ve beraberinde yarışçı F-103 şasimi) bir gün "bir projede fikir almak amacıyla" birisi benden ödünç aldı ve alış o alış, bir daha görmedim her iki arabayı da O zamanlarda çok üzerinde durmasam da sonradan sonraya epey üzüldüm bu duruma, sonuçta maddi olarak fazla değerli olmasa da benim için manevi değeri olan bir modeldi bu. Son birkaç senedir de sırf koleksiyon için o arabadan bulabilir miyim acaba diye aranmaktaydım. Aynı araba olmayacağı için aynı kıymette olmayacak ama yine de kendi modelcilik tarihimde önemli bir yeri olan bir model olarak saklamak isteyeceğimi düşünüyordum. Tabi bu şasinin üretimden kaldırılmasından bu yana 20 yıl geçtiği için bu meretlerden bulmak çok zor. E-bay de aynı şasiyi satan birkaç kişiye rastladım, ama ya haşatı çıkmış modelleri anlamsız fiyatlara satıyorlardı ya da sıfır olan bir iki tane seçenek de uçuk kaçık (300-400 USD veya daha fazla) paralar istiyorlardı. Tamam, deliyiz de o kadar da değil Bu şekilde arada sırada aklıma düşüp e-bay de ya da diğer yurtdışı forumlarda bakınırken, geçen Nisan ortasında Almanyadaki RC forumunda (aslen uçak forumu) bir ilana denk geldim, bu şasi hatta Celica GT4 gövdesiyle birlikte satışa çıkartılmıştı hem de bir gün önce. Satıcı tam olarak tüm parçalar olup olmadığını yazmış ama koyduğu 4-5 fotoğrafta da şasinin aslında eksiksiz olduğu görünüyordu, hatta emin olamasam da sanki hiç kullanılmamış gibi görünüyordu fotoğraflarda. Ve istenilen fiyat da 35 avro idi! herşeyi doğru gördüğümden emin olmak için birkaç kez google'a tercüme ettirdim yazıları Sonra da Almancası olan (aynı zamanda o foruma da üye olan) bir arkadaşımdan yardım istedim, sağolsun hemen arkadaşa bir özel mesaj gönderdi, ilgilendiğimizi belirtti. Arkadaşın gayet güzel İngilizcesi olduğunu teyid ettikten sonra da biz ikimiz doğrudan mailleşmeye başladık. Kutuyu Ummana yollayıp yollayamayacağını sordum, sağolsun gönderirim dedi, sonra kafama takılan birkaç noktayı netleştirmek için birkaç tane daha fotoğraf istedim, yollanan fotoğrafları görünce gözüme inanamadım, modelin kutusu manueli herşeyi sapasağlam duruyordu, ve hiç kullanılmamıştı. Yapan kişi gövdenin boyama hazırlığına başlamış, arkadaki plaka kısmını maskeleyip siyah alanlara ilk kat boyayı atmış ama bir sebeple o aşamada durmuş. Yani daha gövde bile tam anlamıyla boyanmamış bir model. Tüm çıkartmalar vs el değmemiş halde duruyor Arkadaşa hemen mail atıp "Aldım gitti!" dedim ve parasını gönderdim. Kutunun elime ulaşması epey bir zaman aldı ama en sonunda geldiğinde şaşkınlığım daha da bir arttı, zira kutudan rulman seti ve sünger lastikler de çıktı, bunlar "Kyosho Deutschland" hediyesi olarak kutuya eklenmiş şeylerdi. Zamanında şasime rulman bulmak için karaköyde rulmancı dükkanlarında gezdiğim günler gelip geçti gözlerimin önünden
Bir fırsatım olduğunda modeli baştan aşağıya dağıtıp sıfırdan kendim topladım, birkaç yanlış monte edilmiş nokta tespit edip düzeltme şansım oldu bu sayede. Ayrıca ilk kez bir araba modeli topladığım zamana, tam 23 sene geriye götürdü beni bu iş, epey keyifliydi
Gelsin fotoğraflar
Kutumuzun genel görünümü:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kutunun yanı: (bu modeli almak için para biriktirdiğim zamanda ayda bir mağazaya gider, hem model hala var mı diye bakar hem de bu kutunun bu yanındaki fotoğraflara, özellik ve parça listesine bakar hayaller kurardım )
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kutudan çıkan klavuzlar, çıkartmalar vs ve satan arkadaşın (Andy) nazik ve hoş mesajı birarada
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kyosho tüm modellerinde bir "exploded view" verirdi (üstteki fotoda kutunun üzerinde duran büyük A3 ebadındaki çizim.) bu çizimde şasideki tüm parçalar bir arada ve monte edilmeleri gereken şekilde gösterilirdi, bakım/onarım işlerinde epey faydalı olurdu.
Şasi, gövde ve ekstra olarak çıkan sünger lastikler (temiz asfalt ve iç mekan pistlerinde epey bir daha iyi yol tutuş sağlar bu lastikler)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ve şasinin görünümü:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şasinin hiç kullanılmadığının en güzel ispatı da bu fotoğraf
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Altta tek bir çizik yok ve tüm siyah vida başları hala siyah
Kutudan "Kyosho Almanya" tarafından hazırlanıp eklenmiş bir de almanca yapım klavuzu çıktı. Adamlar üşenmeyip bu klavuzu kendi müşterileri için hazırlamışlar. Üstelik bu klavuz gördüğüm kadarıyla İngilizce klavuzun basit bir tercümesi de değil. Daha fazla ve faydalı bazı bilgiler eklemişler modelin montajı sırasında dikkat edilmesi gereken. Takdir edilecek bir şey bence
Niyetim bu modeli kullanmamak, ama zamanında kaybolan modelimle aynı seviyeye gelecek şekilde modifikasyonlar yapmak. Bu parçalardan bazıları çokten elime ulaştı bile Gövde için buradaki model mağazalarında beyaz lexan boyası bulamadım malesef, haliyle gövdeyi boyama işi biraz bekleyecek, bu meretler postayla da yollanmıyor, muhtemelen yazın Türkiyede alıp yanımda getireceğim bu boyayı. Öte yandan "modeli kullanmama" düşüncem şeytanın feci dürtelemesine maruz kalıyor. Zira 2010 yılına ait olan bir model olan TT-02 şasisine ve 90'lı yıllara ait bu şasiye baktıkça, "aaah ah eskiden bu işler daha iyiydi" demeyi pek seven dinazor bünyem bu söylemin altındaki somut kanıtları görüyor... Ama bu işler sadece iki şasiyi yan yana koyup bak buun şurası böyle ötekininki şöyle o zaman bu daha iyidir demekle ispatlanmaz ki, ikisini eşit koşullarda pistte koşmak lazım ki net bir kanıt sunabilelim. Şasinin pek çok parçasını değiştireceğim için bu haliyle piste götürüp, GPS i takıp üç beş tur attırsam mı diye düşünüyorum bir yandan da