Zaman Kapsülü! - İlk RC araba modelim (1996/1997) Kyosho Pure Ten EP Toyota Celica GT4

Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,656
Tepkime puanı
20,078
Yaş
47
Konum
Wallingford / İngiltere
İlgi Alanı
Uçak
Bu aralar iş ve ev yoğunluğu nedeniyle foruma biraz uzak kaldım ama yavaş yavaş normale dönmeye çalışıyorum :D

Tamiya TT-02 beyaz şasi konusundan bir alıntı yapalım:

Buarada, bu arabayı alma amacım, daha doğrusu alma kararının arkasında başka ve çok daha derin bir etken var :) şimdilik bu da sürpriz kalsın, yakında öğreneceksiniz :coolxf:

Niyetim yakında olmasıydı da gerçekte hayat o kadar da yakın olmasına izin vermedi :D ama olsun, yakın göreceli bir kavramdır diyerekten kıvırayım azcık :p

Evet konu başlığından da anlaşılabileceği gibi bu yeni konu da aslında bir RC araba. Ama bu sadece bir koleksiyon parçası olacak bir araba. Zaten Tamiya TT-02 şasisini alma amacım tam olarak da bu nedenleydi, bu modeli kullanmayıp kenarda tutabilmek için fedai olarak kullanılacak bir araba lazımdı :lol:

Modele gelelim, bahse konu araç Kyosho Pure Ten EP Spider şasisi üzerinde Toyota Celica GT4 ralli arabası gövdesi. Başlıkta da yazdığı üzere bu benim ilk RC araba modelimdi, 96 yılının sonuna doğru yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 200 "Deutsche Mark" sayarak almıştım. Genç arkadaşlar için ekleyelim, Deutsche Mark Almanların 2002 yılında Avro'ya geçiş öncesinde kullandıkları para birimiydi :D

Tamamen başlangıç seviyesine yönelik, kutudan rulmansız, yağlı amortisörsüz halde çıkan, pek fazla ince ayar yapılamayan bir şasiydi. Ama opsiyon parçalarla (arabacı jargonuyla "hop-up" parçalarla) epey iddialı bir yarışçı haline getirilebilen bir şasiydi. AYnı şasi safkan yarış atı olarak da TF-2 modeli altında satılıyordu. O zamanlarda benim niyetim yarışmak değildi, arabalara da fazla bir ilgim olduğunu söyleyemem ama ralli yarışlarınından pek keyif alırdım, o zamanlarda da Finli kankamız! Juha Kankunen bu arabayla fırtına gibi esiyordu ralli şampiyonalarında. O yüzden bu araba ilgimi çekmişti, mekaniğe olan ilgim nedeniyle de almaya karar vermiştim. (esas niyetim uçaklar olsa da o zamanlardaki bütçem yerden kesilmeye imkan sağlamadığı için arabalara yönelmiştim). Bu model bana pek çok şey öğretti, uzun yıllar epey keyifle yaz kış yağmur kar demeden eğlendik. Zaman içinde de bir hayli modifiye edip TF-2 standartlarına yaklaştırmıştım. Ama yarışlara ilgi göstermeye başladığım yıllarda bu şasi birhayli "ilkel" kaldığı için de o zaman için daha modern ve yarışmaya daha uygun olan Kyosho Kx-one 4 çeker şasisi ve iki çeker klasmanında da hayli modifiye bir F-103 şasisi kullanıyordum. O zamanlarda İstanbul Fulya'da Beşiktaş (ya da Şişli de olabilir) belediyesi ücretsiz kullanılabilen bir model araba pisti yapmıştı, oldukça güzel bir pistti, ve evime yakın olduğu için sık sık gidip antreman yapma şansım oluyordu. Tabi ki İstanbul'un göbeğinde bu kadar değerli bir toprağın üzerinde böyle bir tesisin olması gerçek olamayacak kadar güzel olduğu için bu rüya da fazla uzun sürmedi ve o araziye "Polat Tower" dikildi, pist elden çıktı... Benim için geriye kalan en iyi alternatif Hezarfendeki pist idi, oraya da gitmek gelmek ciddi bir yol maliyetiydi üstüne pist kullanımı da ücretliydi. Zaten sınırlı olan vakitte fazla antreman yapma fırsatı olmayınca da bu işin pek de sürdürülebilir ve anlamlı olmayacağını farkedip 2003 yılında araba yarışçılığını bıraktım (zaten fazla da yaptığım söylenemez ya :D )

Bu arabayı (ve beraberinde yarışçı F-103 şasimi) bir gün "bir projede fikir almak amacıyla" birisi benden ödünç aldı ve alış o alış, bir daha görmedim her iki arabayı da :( O zamanlarda çok üzerinde durmasam da sonradan sonraya epey üzüldüm bu duruma, sonuçta maddi olarak fazla değerli olmasa da benim için manevi değeri olan bir modeldi bu. Son birkaç senedir de sırf koleksiyon için o arabadan bulabilir miyim acaba diye aranmaktaydım. Aynı araba olmayacağı için aynı kıymette olmayacak ama yine de kendi modelcilik tarihimde önemli bir yeri olan bir model olarak saklamak isteyeceğimi düşünüyordum. Tabi bu şasinin üretimden kaldırılmasından bu yana 20 yıl geçtiği için bu meretlerden bulmak çok zor. E-bay de aynı şasiyi satan birkaç kişiye rastladım, ama ya haşatı çıkmış modelleri anlamsız fiyatlara satıyorlardı ya da sıfır olan bir iki tane seçenek de uçuk kaçık (300-400 USD veya daha fazla) paralar istiyorlardı. Tamam, deliyiz de o kadar da değil ;D Bu şekilde arada sırada aklıma düşüp e-bay de ya da diğer yurtdışı forumlarda bakınırken, geçen Nisan ortasında Almanyadaki RC forumunda (aslen uçak forumu) bir ilana denk geldim, bu şasi hatta Celica GT4 gövdesiyle birlikte satışa çıkartılmıştı hem de bir gün önce. Satıcı tam olarak tüm parçalar olup olmadığını yazmış ama koyduğu 4-5 fotoğrafta da şasinin aslında eksiksiz olduğu görünüyordu, hatta emin olamasam da sanki hiç kullanılmamış gibi görünüyordu fotoğraflarda. Ve istenilen fiyat da 35 avro idi! herşeyi doğru gördüğümden emin olmak için birkaç kez google'a tercüme ettirdim yazıları :D Sonra da Almancası olan (aynı zamanda o foruma da üye olan) bir arkadaşımdan yardım istedim, sağolsun hemen arkadaşa bir özel mesaj gönderdi, ilgilendiğimizi belirtti. Arkadaşın gayet güzel İngilizcesi olduğunu teyid ettikten sonra da biz ikimiz doğrudan mailleşmeye başladık. Kutuyu Ummana yollayıp yollayamayacağını sordum, sağolsun gönderirim dedi, sonra kafama takılan birkaç noktayı netleştirmek için birkaç tane daha fotoğraf istedim, yollanan fotoğrafları görünce gözüme inanamadım, modelin kutusu manueli herşeyi sapasağlam duruyordu, ve hiç kullanılmamıştı. Yapan kişi gövdenin boyama hazırlığına başlamış, arkadaki plaka kısmını maskeleyip siyah alanlara ilk kat boyayı atmış ama bir sebeple o aşamada durmuş. Yani daha gövde bile tam anlamıyla boyanmamış bir model. Tüm çıkartmalar vs el değmemiş halde duruyor :heartxf: Arkadaşa hemen mail atıp "Aldım gitti!" dedim ve parasını gönderdim. Kutunun elime ulaşması epey bir zaman aldı ama en sonunda geldiğinde şaşkınlığım daha da bir arttı, zira kutudan rulman seti ve sünger lastikler de çıktı, bunlar "Kyosho Deutschland" hediyesi olarak kutuya eklenmiş şeylerdi. Zamanında şasime rulman bulmak için karaköyde rulmancı dükkanlarında gezdiğim günler gelip geçti gözlerimin önünden :)

Bir fırsatım olduğunda modeli baştan aşağıya dağıtıp sıfırdan kendim topladım, birkaç yanlış monte edilmiş nokta tespit edip düzeltme şansım oldu bu sayede. Ayrıca ilk kez bir araba modeli topladığım zamana, tam 23 sene geriye götürdü beni bu iş, epey keyifliydi :)

Gelsin fotoğraflar :)

Kutumuzun genel görünümü:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kutunun yanı: (bu modeli almak için para biriktirdiğim zamanda ayda bir mağazaya gider, hem model hala var mı diye bakar hem de bu kutunun bu yanındaki fotoğraflara, özellik ve parça listesine bakar hayaller kurardım :) )

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Kutudan çıkan klavuzlar, çıkartmalar vs ve satan arkadaşın (Andy) nazik ve hoş mesajı birarada :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kyosho tüm modellerinde bir "exploded view" verirdi (üstteki fotoda kutunun üzerinde duran büyük A3 ebadındaki çizim.) bu çizimde şasideki tüm parçalar bir arada ve monte edilmeleri gereken şekilde gösterilirdi, bakım/onarım işlerinde epey faydalı olurdu.


Şasi, gövde ve ekstra olarak çıkan sünger lastikler (temiz asfalt ve iç mekan pistlerinde epey bir daha iyi yol tutuş sağlar bu lastikler)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve şasinin görünümü:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Şasinin hiç kullanılmadığının en güzel ispatı da bu fotoğraf :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Altta tek bir çizik yok ve tüm siyah vida başları hala siyah :)


Kutudan "Kyosho Almanya" tarafından hazırlanıp eklenmiş bir de almanca yapım klavuzu çıktı. Adamlar üşenmeyip bu klavuzu kendi müşterileri için hazırlamışlar. Üstelik bu klavuz gördüğüm kadarıyla İngilizce klavuzun basit bir tercümesi de değil. Daha fazla ve faydalı bazı bilgiler eklemişler modelin montajı sırasında dikkat edilmesi gereken. Takdir edilecek bir şey bence :saygilar:


Niyetim bu modeli kullanmamak, ama zamanında kaybolan modelimle aynı seviyeye gelecek şekilde modifikasyonlar yapmak. Bu parçalardan bazıları çokten elime ulaştı bile :coolxf: Gövde için buradaki model mağazalarında beyaz lexan boyası bulamadım malesef, haliyle gövdeyi boyama işi biraz bekleyecek, bu meretler postayla da yollanmıyor, muhtemelen yazın Türkiyede alıp yanımda getireceğim bu boyayı. Öte yandan "modeli kullanmama" düşüncem şeytanın feci dürtelemesine maruz kalıyor. Zira 2010 yılına ait olan bir model olan TT-02 şasisine ve 90'lı yıllara ait bu şasiye baktıkça, "aaah ah eskiden bu işler daha iyiydi" demeyi pek seven dinazor bünyem bu söylemin altındaki somut kanıtları görüyor... Ama bu işler sadece iki şasiyi yan yana koyup bak buun şurası böyle ötekininki şöyle o zaman bu daha iyidir demekle ispatlanmaz ki, ikisini eşit koşullarda pistte koşmak lazım ki net bir kanıt sunabilelim. Şasinin pek çok parçasını değiştireceğim için bu haliyle piste götürüp, GPS i takıp üç beş tur attırsam mı diye düşünüyorum bir yandan da :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Hani " ne şans " diyecektim, ama vaz geçtim. Temini konusunda şans varsa da asıl mesele ne aradığını bilerek internette bu kadar didiklemek ve sonunda bulmak. :)
Güle güle kullan. Ebay ya da diğer ortamlarda bizlerin bu kadar imkanı maalesef olmuyor. Önce paypal kaldırıldı. Şimdi de malum vergilerin bindirilmesi filan.
Gıpta ederek takip ediyorum. :saygilar:%p
Bu modelin gerçeklerinin yarışlarını hevesle izlerdik TV de, tv lerin TV oldukları dönemde.
 
Hani " ne şans " diyecektim, ama vaz geçtim

Ben kendi kendime "çok şanslısın" diyorum :) aramak falan tamam da bir gün önce ve ya bir gün sonra arasam yolum bu modelle kesişmeyebilirdi. Belki de kısmettir diyelim :)

Güle güle kullan

Teşekkür ederim :)

Ebay ya da diğer ortamlarda bizlerin bu kadar imkanı maalesef olmuyor. Önce paypal kaldırıldı. Şimdi de malum vergilerin bindirilmesi filan.

Malesef üzüntüyle takip ediyorum :( Tüm dünyanın ters yönüne gitmenin mantığını da anlamakta güçlük çekiyorum :(


Bu modelin gerçeklerinin yarışlarını hevesle izlerdik TV de, tv lerin TV oldukları dönemde.


O zaman...

Önce Juha amcaya bir selam edelim:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sonra da kendisinin bu arabayla olan videolarından birkaç tane izleyelim :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kimse mükemmel değildir, Kankkunen amca da kaza yapar, ama böyle bir kazadan sonra bile arabanın hala yürüyebilmesine de şaşmamak elde değil :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

(Aşağıdaki videoda Didier amca da var ama hoş görelim :D)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Benim kit alamanyadan geldiğine göre Alaman pilotların videolarına da yer vermekte sakınca yok değil mi :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Celica da iyi güzel de, ben Lancia Delta İntegrale daha çok seviyorum sanırım Evren abi :)

Rallyde yuvarlatılmış, sedanımsı araçlar yerine daha keskin köşeli hatchbackimsi modeller daha güzel görünüyor bana... Tamamen kişisel tabi.

Aynı şekilde Peugeot 205 gti da hoş....

Bu da biraz güncel ama ben WRC yi ntv de gronholm, mcrae, sainz, burns tayfası ile sevmiştim. Daha eskilerin anca videolarını izledik, güncel takip şansı pek olmamıştı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Abi Toyota celica dedin mi Carlos Sainz'i tek geçerim , gençliğim O'nu takip etmekle geçti , değil modeli oyuncağını bile bulmakta zorlandığımız mahrumuyet ama mutluluk dolu günlerdi.
Alman disiplinini oldum olası sevdim , adamlar model konusunda değil, her konuda kendilerine ve yaptıkları işlere bir saygıları var.
Andy'de nazik bir adammış , not çok hoş bir detay , modelciliğin milleti,ırkı,siyaseti olmadığını vurgulayan anlamlı bir not.....
Yıllar sonra yeniden sevilen bir modele de tekrardan ulaşmak; artık ne şansı denir bilmiyoruuuuummm :lol:
 
Celica da iyi güzel de, ben Lancia Delta İntegrale daha çok seviyorum sanırım Evren abi :)

Rallyde yuvarlatılmış, sedanımsı araçlar yerine daha keskin köşeli hatchbackimsi modeller daha güzel görünüyor bana... Tamamen kişisel tabi.

Aynı şekilde Peugeot 205 gti da hoş....

Bu da biraz güncel ama ben WRC yi ntv de gronholm, mcrae, sainz, burns tayfası ile sevmiştim. Daha eskilerin anca videolarını izledik, güncel takip şansı pek olmamıştı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Lancia delta bir efsanedir tartışılmaz, öte yandan tamamen kişisel, mesnetsiz ? ve biraz da faşist ? gerekçelerle fransız arabalarından hiç hoşlanmam ? ama sevene de mani olmam :)

Nedense 2000li yıllarda tamamen koptum motorsporları dünyasından. Eskiden rally ve biraz olsun F1 izlerdim, keyif de alırdım ama sonra takip etmeyi bıraktım arada sırada bir iki yarış izler oldum...

Abi Toyota celica dedin mi Carlos Sainz'i tek geçerim , gençliğim O'nu takip etmekle geçti , değil modeli oyuncağını bile bulmakta zorlandığımız mahrumuyet ama mutluluk dolu günlerdi.
Alman disiplinini oldum olası sevdim , adamlar model konusunda değil, her konuda kendilerine ve yaptıkları işlere bir saygıları var.

Carlos amcaya da saygım sonsuz, o da efsanelerden, ama onun Celicası bir önceki modeldi (Tamiya onun RC modelini yapmıştı), bu yeni versiyonla hiç yarışmadı. Takımda bir de o olsaydı neler olurdu acaba :)

Andy'de nazik bir adammış , not çok hoş bir detay , modelciliğin milleti,ırkı,siyaseti olmadığını vurgulayan anlamlı bir not.....

Kesinlikle, sonrasında da yazıştım zaten, modele değer veren birisinde olduğunu gördüğü için o da mutlu olduğunu belirtti :)

Yıllar sonra yeniden sevilen bir modele de tekrardan ulaşmak; artık ne şansı denir bilmiyoruuuuummm :lol:

Söyle abi ne denir? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Allah’tan günlüğüne göre vermiş Evren kardeşim. Hayalinden de güzel bir modele yeniden sahip olduğun için çok sevindim :heartxf:
 
Bu meretin modifiye edilmesi için de epey bir parça elime ulaştı. Hala bulamadığım eksiklerim var ama eldeki parçalar bir modifikasyon işine girmeye yetecek hale geldi.

Elimizde neler var;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Karbon ana şasi, karbon üst şasi, karbon ön ve arka amortisör kuleleri (İçimizdeki karbonseverlere selam olsun :) Yağlı amortisörler, farklı sertlikte yaylar, universal şaftlar, ayarlı kollar için gerekli plastik parçalar ve titanyum "turnbuckle" civataları (titanyumsever var mıydı buralarda? :D ) kitte verilmemiş olan direksiyon sistemi ile kayış gergi ve desteklerinde kulllanılan rulmanlar,

İşe karbon şasi elemanları ile başladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu karbon şasinin bir özelliği tüm vida/civataların gömme başlı olması, montaj tamamlandığında şasinin altında çıkıntı yapan sadece tek bir vida başı kalıyor :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


oysa orjinal aluminyum şaside her vida yuvarlak başlı ve çıkıntı yapar vaziyette:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


ilk iş orjinal ana şasiyi ve üst şasi desteğini sökmek oldu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hazır tüm bileşenler dağılmışken de rulman değişikliklerine giriştim.

Ön tarafta kayışı geren/yönlendiren dikmede bir pirinç burç var, bu burç iki adet 3x6x2.5 mm rulman ile değiştirildi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Direksiyon sisteminde de plastik yataklar 5x8x2.5 mm lik rulmanlarla değiştirildiler:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





Arka tarafta da yine kayışları desteklemek için 3 noktada pirinç burç kullanılmış bir sistem var. Bunlara ulaşmak için tüm yapıyı dağıtmam gerekti, ama hepsini 3x5x2.5mm lik rulman çiftleriyle değiştirdim.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Hazır arka taraf dağılmışken arka amortisör kulesi için aluminyum parçanın karbonla değiştirilmesine de el attım. ALuminyum parça üzerindeki tüm zımbırtılar karbona taşındı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Arkadan sonra öndeki aluminyum parça da karbon olanı ile değiştirildi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu parçalar sadece aluminyumu karbonla değiştirmenin avantajını sunmuyor, aynı zamanda suspansiyon sisteminde üst kolların bağlanması için 3 farklı nokta sunuyor, orjinal parçada sadece tek bir bağlantı noktası var. BU farklı noktalar aslında epey etkili bir ayar olan, şasinin suspansiyon sisteminin geometrisini değiştirmeye ve buna bağlı olarak da şasnin "roll center" denilen dönme merkezini ayarlamaya imkan sağlıyor. Bu ayar viraj girişlerinde ve viraj ortasında aracın ne şekilde reaksiyon vereceğini ayarlamakta oldukça etkili olabilmekte.
 
Son düzenleme:
Tüm şasi parçaları değiştirildikten sonra araba siyahın asaletine kavuştu :)

Tüm karbonsever arkadaşlar için gelsin :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bugünlük bu kadar, yarın da suspansiyon elemanları, amortisörler, yaylar ve ayarlı kollar ile devam edeceğim :)
 
Son düzenleme: