Bu uçağın biraz daha küçüğünü fotobloktan yapmıştım.
Yapacağım uçağın yapısı eski tecrübeme göre burun kısmı baya hafif olacak şekilde. Bu yüzden burun kısmına ağırlık ekleniyor. Bu motor da o ağırlık yerine geçebilir. Tabi bakalım benim yapacağım uçakta ağırlık dengesi ne durumda olacak. Şimdi başa sarıp biraz daha detaylı anlatayım.
Yapmak istediğim uçak 165 cm kanat açıklığı olan PT-17 Stearman. Tabi balsa bir inşaat için baya acemiyim. Ama köpük konusunda tecrübem var. Uçağın balsa plan dosyasını (ekte) kendime göre köpüğe uyarlayarak yapmaya çalışıyorum. Burada ister istemez problemler olacaktır. Fikri ve önerisi olanları dinlerim. Tabi yine köpük skalasından çıkmamak şartıyla
Öncelikle kullanacağım motor ve pervane 455g, esc 100g, pil 825g. Motor 5.4kg ile 7.4kg arası thrust'a sahip. Ben en rahat olacağı 5.4kg thursta sahip pervane boyutu ile kullanacağım. Pil 6s 5000 mah. Şuan sadece bu ekipmanlar 1.4 kg civarı ediyor. Üzerine 3d yazıda bastığım motor da eklenince 1.8kg uçağın burun kısmında birikmiş olacak.
Şimdi uçağın burun kısmını şu şekilde yaptım. Önce iniş takımı ile anlatmaya başlayayım. Kontranın üzerinde uzun bir yuva var. Üstten ve alttan yapıştırılan 2 plaka var. Üst bölümünde yay için bir hazne var. Alt kısımda tekeri tutacak boru gidip gelebilecek. Ve bu borunun düşmemesi için birkaç bişey düşündüm. Ama o işin kolay kısmı
Kanatların gövdeye bağlandığı kısmı şu şekilde düşündüm. Ön kısımda iniş takımındakine benzer mantıkla iki plaka ile boruyu tuttum. Arka tarafta ise borunun geçebileceği bir aparat yaptım.
Üst kısımda da yine aynı şekilde borunun geçebileceği açıları ayarlanmış aparatlar mevcut.
Şimdi böyle bir gövde muhtemelen yukarıda anlattığım ağırlıkları taşımakta zorlanmayacaktır. Ama asıl sorun bunu tahta iskeleti köpükle birleştirmekte. Elimde 3 cm kalınlığında izocam strafor var. Şu izoplanede kullandığım. Bunu tek parça kesip tam ortasına bu tahta gövdeyi oturtmak istiyorum. Ama haliyle ortası boş kalacak ve bu boş kalan kısma ağır ekipmanlar gelecek. 3-5 iniş sonra gövdenin ayrılmasını istemiyorum tabi ki. Burada güvendiğim şeylerden bir tanesi gövdeyi tamamen 3mm depron ile kaplayacağım için daha sıkı bir birliktelik sağlayarak strafora binecek yükü biraz azaltabilecek olmam. Gövdenin kalan ksımlarında da formerlar olacak. Belki o formerlara burun kısmından balsa çıtalarla köprü oluşturmak ortadaki dikey strafora binecek yükü biraz daha alabilir.
Şimdi yapmak istediğimi detaylıca anlatmaya çalıştım. Muhtemelen doğru olan bir plana sadık kalarak hareket etmek ama istediğim kriterlere uyan bir plan malesef yok :d Birazda işin eğlencesi burada. Bu kısma gelene kadar baya eğlendim. Sonuçlandırmayı da düşünüyorum. Fikirlerinize açığım
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hatırladığım kadarıyla 2.2 kg civarıydı ve uçağı ailecek baya sevmiştik. Çok uzun zamandır aklımda bu uçaktan yapmak vardı. Bunun için yavaş yavaş aklımda uçağı yapmaya da başlamıştım. Hatta uçağı yaparken gerekecek parçaları rahat basmak için yazıcı bile aldım. Birkaç ıvır zıvır hariç ilk parçamız bu motor oldu. Az çok tecrübelenmiş oldum. Motorun toplam ağırlığı 376g Yani aslında baya ağır. %10 doluluk oranı ile yaptığım halde bu kadar ağır oldu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yapacağım uçağın yapısı eski tecrübeme göre burun kısmı baya hafif olacak şekilde. Bu yüzden burun kısmına ağırlık ekleniyor. Bu motor da o ağırlık yerine geçebilir. Tabi bakalım benim yapacağım uçakta ağırlık dengesi ne durumda olacak. Şimdi başa sarıp biraz daha detaylı anlatayım.
Yapmak istediğim uçak 165 cm kanat açıklığı olan PT-17 Stearman. Tabi balsa bir inşaat için baya acemiyim. Ama köpük konusunda tecrübem var. Uçağın balsa plan dosyasını (ekte) kendime göre köpüğe uyarlayarak yapmaya çalışıyorum. Burada ister istemez problemler olacaktır. Fikri ve önerisi olanları dinlerim. Tabi yine köpük skalasından çıkmamak şartıyla
Öncelikle kullanacağım motor ve pervane 455g, esc 100g, pil 825g. Motor 5.4kg ile 7.4kg arası thrust'a sahip. Ben en rahat olacağı 5.4kg thursta sahip pervane boyutu ile kullanacağım. Pil 6s 5000 mah. Şuan sadece bu ekipmanlar 1.4 kg civarı ediyor. Üzerine 3d yazıda bastığım motor da eklenince 1.8kg uçağın burun kısmında birikmiş olacak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdi uçağın burun kısmını şu şekilde yaptım. Önce iniş takımı ile anlatmaya başlayayım. Kontranın üzerinde uzun bir yuva var. Üstten ve alttan yapıştırılan 2 plaka var. Üst bölümünde yay için bir hazne var. Alt kısımda tekeri tutacak boru gidip gelebilecek. Ve bu borunun düşmemesi için birkaç bişey düşündüm. Ama o işin kolay kısmı
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanatların gövdeye bağlandığı kısmı şu şekilde düşündüm. Ön kısımda iniş takımındakine benzer mantıkla iki plaka ile boruyu tuttum. Arka tarafta ise borunun geçebileceği bir aparat yaptım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Üst kısımda da yine aynı şekilde borunun geçebileceği açıları ayarlanmış aparatlar mevcut.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdi böyle bir gövde muhtemelen yukarıda anlattığım ağırlıkları taşımakta zorlanmayacaktır. Ama asıl sorun bunu tahta iskeleti köpükle birleştirmekte. Elimde 3 cm kalınlığında izocam strafor var. Şu izoplanede kullandığım. Bunu tek parça kesip tam ortasına bu tahta gövdeyi oturtmak istiyorum. Ama haliyle ortası boş kalacak ve bu boş kalan kısma ağır ekipmanlar gelecek. 3-5 iniş sonra gövdenin ayrılmasını istemiyorum tabi ki. Burada güvendiğim şeylerden bir tanesi gövdeyi tamamen 3mm depron ile kaplayacağım için daha sıkı bir birliktelik sağlayarak strafora binecek yükü biraz azaltabilecek olmam. Gövdenin kalan ksımlarında da formerlar olacak. Belki o formerlara burun kısmından balsa çıtalarla köprü oluşturmak ortadaki dikey strafora binecek yükü biraz daha alabilir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdi yapmak istediğimi detaylıca anlatmaya çalıştım. Muhtemelen doğru olan bir plana sadık kalarak hareket etmek ama istediğim kriterlere uyan bir plan malesef yok :d Birazda işin eğlencesi burada. Bu kısma gelene kadar baya eğlendim. Sonuçlandırmayı da düşünüyorum. Fikirlerinize açığım