Yerli Üretim RC Helikopter

Yerli Üretim RC Helikopter

MCD'nin geçmişi aslında çok yeni değil. Sanırım en az 10yıldan fazladır. "Uçakçısın, sen nereden biliyorsun?" derseniz, Türkiyedeki üç büyük araç lastiği üreticisinden birinde çalışıyordum ve bize lastik yaptırmışlardı. Çok şaşırmıştım gerçekten.

Heli üretimi konusuna gelince, önce yürümek gerektiğine inanıyorum. Sırf bu amaçla bir grup bir araya gelip, bir model üzerinde anlaşıp bunu kullanırsa, ve en kolay parçaların teminine doğru adım atılırsa, olabilir. Tabii beklentiyi fazla yüksek tutmadan. Bence de rulman, kuyruk borusu veya bilmediğim başka parçalar olabilir.

Birinin büyük paralar yatırması ise çok zor. Yerli araba için bile bir "babayiğit" çıkmadığına göre, bu iş için hiç çıkmaz.

Ya da gelin siz de uçak yapın!... :)
 
Yerli Üretim RC Helikopter

10 yılında gerisine rahatlıkla gidebiliriz abi, MCD 1/5 ölçekli arabalarıyla dünya çapında ün kazanmış ve başarılar yakalamış bir firma, genel hedefi yurt dışı pazarı aslında çünkü üretim olarak kaliteli araçlar üretiyorlar ve yurtiçi için biraz pahalı kalıyor ancak illa ki 1/5 ölçekli araç kullananların kalbinin bir köşesinde yer alıyor MCD ler. MCD ile avrupa da yapılan turnuvalarda şampiyonluklar kazanmış bir abim var ordan biliyorum bu markayı.

Yerli helikopter konusuna gelince, sıfırdan bir model tasarlayıp piyasada yer almasını bekleyecek kimsenin olmadığını düşünmek uçuk bir düşünce olmasa gerek. Ancak bilinen markaların kitlerini baz alarak bir heli oluşturmak bu zamanda hiçte zor değil gibi geliyor bana.
 
Yerli Üretim RC Helikopter

Forumda bu kadar bu işe inanan ve yapılabileceğini düşünen arkadaşımızın olması beni sevindirdi. Bahsedildiği gibi bir helikopteri klonlamak ve klonlarken bazı bize yanlış gelen kışımlarını düzeltmek ve iyileştirmek daha yapılabilir gözüküyor. Aslında CNC frezesi ve tornası olan bir girişimci vakti ve nakti varsa :D ve de bizim gibi bu işe gönül verdiyse birçok parçayı üretebilir. Kafa parçalarını ana gövdedede rulman yuvalarını ve aralayıcıları, motor mount vs. Burada temel sıkıntı karbon fiber ve plastik parçalar. Karbon fiberide yurdumuzda pahalıda olsa plaka olarak alıp daha sonra iki boyutlu AutoCad çizimi ile su jetinde kestirmek mümkün aslında. Gövde yan plakalar, fin, yatay stabilizer vb gibi parçalarda bu şekilde üretilebilir. Burada plastik olarak örneğin ana dişli üretimi biraz sıkıntı. Hızlı prototip sistemleri ile denenebilir lakin dayanıklılık olarak şu an kullanılanlardan düşük olacağını düşünüyorum. Bunuda uğraşıp derlin yada Peek gibi mukavemetli plastik malzemelerden işlemek mümkün ama helisel diş açma kısmı bayağı profesyonellik gerektirir. Gelelim işin duygusal kısmına :laugh: Az adetlerde bu bahsettiğim tüm işleri yapmak şu an piyasadan aldığımız seri üretilen heli kitlerine göre bayağı pahalı olacaktır. Bu nedenle öncelikle belkide fiziksel üretimden önce CAD (Bilgisayar destekli tasarım) ortamında helinin tasarımını yapıp ondan sonra bazı sponsorlar bulunarak devam edilebilir. Çünkü sonuçta bu parçaların tümümün üretimi için CAD veya 2 boyutlu teknik çizimlere ihtiyaç olacaktır. Bu iş için zamanı olan bu işe gönül vermiş vede bu CAD olayına vakıf bir grup oluşturarak başlanabilir. Ben zamanında Trex'imi Gasser hale çevirirken yurt dışından aldığın conversion kiti bilgisayar ortamında modellemiştim. Yaklaşık 10 parçadan oluşan bu kitin 4 adeti karbon fiber büyük parça kalanları dişli ve frezelik parçalardı. Şu an uzun süredir kullanmadığım için paslanan CAD yazılımı ProEngineer (Yeni ismi Creo) ve AutoCAD bilgim ile zaman buldukça aslında bir helikopter modellemek isterim. Ayrıca piyasada CAD modeli olarak dolanan bazı heli tasarımlarıda var. Çok pahalı olmayan ücretler ile bir model alınıp onlada ilerlenebilir. Yada dediğimiz gibi klonlamayı düşündüğümğz heli kitinin parçalarını kumpas ile ölçerek biçerek CAD ortamında modelleyip daha sonra üstünde bazı modüfükasyonlar yaptıktan ve üretim dosyalarını oluşturduktan sonra üretim için kaynak oluşturma çalışmları yapılabilinir. Bu tabiki çokda kısa ve küçümsenecek bir çaba değil ama sonuçta hobimizin bir uzantısı gibi düşünürsek neden olmasın. Rulman, kuyruk eğer kayışlı olacaksa belt, vida, pul vs gibi standart parçaları zaten satın alacağız. Onları da unutmamak lazım. ;) İnşallah uzun yazarak sıkmamışımdır. Makina mühendisliği damarım tuttu. ;D

Saygılar;
 
Yerli Üretim RC Helikopter

Devrim ANIL' Alıntı:
Forumda bu kadar bu işe inanan ve yapılabileceğini düşünen arkadaşımızın olması beni sevindirdi. Bahsedildiği gibi bir helikopteri klonlamak ve klonlarken bazı bize yanlış gelen kışımlarını düzeltmek ve iyileştirmek daha yapılabilir gözüküyor. Aslında CNC frezesi ve tornası olan bir girişimci vakti ve nakti varsa :D ve de bizim gibi bu işe gönül verdiyse birçok parçayı üretebilir. Kafa parçalarını ana gövdedede rulman yuvalarını ve aralayıcıları, motor mount vs. Burada temel sıkıntı karbon fiber ve plastik parçalar. Karbon fiberide yurdumuzda pahalıda olsa plaka olarak alıp daha sonra iki boyutlu AutoCad çizimi ile su jetinde kestirmek mümkün aslında. Gövde yan plakalar, fin, yatay stabilizer vb gibi parçalarda bu şekilde üretilebilir. Burada plastik olarak örneğin ana dişli üretimi biraz sıkıntı. Hızlı prototip sistemleri ile denenebilir lakin dayanıklılık olarak şu an kullanılanlardan düşük olacağını düşünüyorum. Bunuda uğraşıp derlin yada Peek gibi mukavemetli plastik malzemelerden işlemek mümkün ama helisel diş açma kısmı bayağı profesyonellik gerektirir. Gelelim işin duygusal kısmına :laugh: Az adetlerde bu bahsettiğim tüm işleri yapmak şu an piyasadan aldığımız seri üretilen heli kitlerine göre bayağı pahalı olacaktır. Bu nedenle öncelikle belkide fiziksel üretimden önce CAD (Bilgisayar destekli tasarım) ortamında helinin tasarımını yapıp ondan sonra bazı sponsorlar bulunarak devam edilebilir. Çünkü sonuçta bu parçaların tümümün üretimi için CAD veya 2 boyutlu teknik çizimlere ihtiyaç olacaktır. Bu iş için zamanı olan bu işe gönül vermiş vede bu CAD olayına vakıf bir grup oluşturarak başlanabilir. Ben zamanında Trex'imi Gasser hale çevirirken yurt dışından aldığın conversion kiti bilgisayar ortamında modellemiştim. Yaklaşık 10 parçadan oluşan bu kitin 4 adeti karbon fiber büyük parça kalanları dişli ve frezelik parçalardı. Şu an uzun süredir kullanmadığım için paslanan CAD yazılımı ProEngineer (Yeni ismi Creo) ve AutoCAD bilgim ile zaman buldukça aslında bir helikopter modellemek isterim. Ayrıca piyasada CAD modeli olarak dolanan bazı heli tasarımlarıda var. Çok pahalı olmayan ücretler ile bir model alınıp onlada ilerlenebilir. Yada dediğimiz gibi klonlamayı düşündüğümğz heli kitinin parçalarını kumpas ile ölçerek biçerek CAD ortamında modelleyip daha sonra üstünde bazı modüfükasyonlar yaptıktan ve üretim dosyalarını oluşturduktan sonra üretim için kaynak oluşturma çalışmları yapılabilinir. Bu tabiki çokda kısa ve küçümsenecek bir çaba değil ama sonuçta hobimizin bir uzantısı gibi düşünürsek neden olmasın. Rulman, kuyruk eğer kayışlı olacaksa belt, vida, pul vs gibi standart parçaları zaten satın alacağız. Onları da unutmamak lazım. ;) İnşallah uzun yazarak sıkmamışımdır. Makina mühendisliği damarım tuttu. ;D

Saygılar;
Ben bu ruhla başlanırsa paraya bile çok yük dusmeyecegini düşünüyorum.

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yerli Üretim RC Helikopter

Az çok fikir birliğine varsak da sanırsam önümüz yakın vade de karanlık. Ama yedek parça ve temin konusunda değil ama kırılan parçaların muadili konusunda yapılabilecek çalışmalarla yol alınabileceğimizi düşünüyorum. Ama sonuçta yedekler de 1-2 hafta içerisinde en geç elimizde oluyor. Maliyetleri bizim yapacağımız harcamalardan daha düşük. Ama yine de bazı parçalar ile yola devam etmek. En azından icraata koyamasakta tasarım ve modelleme konusunda çalışmalar yapmak hem teknik alanda bizi geliştirecek hem de ufkumuzu geliştirebilecektir. Örneğin bir parçayı ele alıp bunun mekanik açıdan hangi şartları taşıması gerektiği, ağırlık farklarının modele etkisi, dayanım ve kırılma noktalarının üzerinde durulması gibi.

Mesela bence tasarımın en kaba görünüp en fazla ayrıntıya sahip olmacağını düşündüğüm parça frame. Resmen modelimizin bel kemiği olarak gördüğüm bir parça. Ayrıca modelimizin fiziksel özelliklerinide üzerinde barındırmasını sağlıyor. Başlangıç aşamasında üretiminde karbon kullanmak daha kolay ve daha ucuz olacaktır. Ayrıca su jeti ile çok kolay bir şekilde işlenebilir. Elimde model olarak örnek alabileceğim tek yapı Protos 380. Onun frame durumunu incelediğimde 24x12 gibi bir parçadan bir taraf çıkabiliyor. Plakalar 48x48cm şeklinde satılıyor. Türkiye'de buldum. Kalınlığı ise 1mm.

Bahsettiğim ürün şu.



Şayet buradan Protos 380 için frame çıkarmak istersek. Sağ - Sol frame bize hammadde maliyeti olarak. 61 TL tutacaktır.

Fast-lad üzerinden frame'in fiyatı ise 150 TL'ye geliyor.

Şayet ortak modellerimiz artarsa ve yedek parça ihtiyaçlarımızı belirleyebilirsek bu şekilde istemesekte bir yola adım atmış oluruz.

Ardından çizim üzerinden arge araştırması, karbon plaka üzerine arge, mukavemeti yüksek ama alternatiflerine göre daha hafif plakalar. Kompozit üzerine çalışmalar. Kullanılan epoksi hakkında çalışmalar derken. Bir frame üretmemiz bile belkide yıllarımızı alacak.
 
Yerli Üretim RC Helikopter

Ben benzer bir konuyu "Acaba iKon, Vbar vb. fbl kontrolcüsü yapabilir miyiz?" şeklinde düşünmüştüm. Elektronikleri diğer firmaların da yaptığı gibi Çin'den alıp üzerine yazılım yapabiliriz. Hatta bu sebeple PID kontrolü vb. konulara çalışmaya başladım. Evde atıl duran bir quadcopter var ona bir uçuş kartı yapmaya çalışacağım bir ara :)
 
Yerli Üretim RC Helikopter

Doğukan KORKMAZTÜRK' Alıntı:
Ben benzer bir konuyu "Acaba iKon, Vbar vb. fbl kontrolcüsü yapabilir miyiz?" şeklinde düşünmüştüm. Elektronikleri diğer firmaların da yaptığı gibi Çin'den alıp üzerine yazılım yapabiliriz. Hatta bu sebeple PID kontrolü vb. konulara çalışmaya başladım. Evde atıl duran bir quadcopter var ona bir uçuş kartı yapmaya çalışacağım bir ara :)

Çok haklısınız, ben biraz daha basit kabul edebilecek mekanik ağırlıklı elektroniklere yönelmeyi daha kolay buluyorum, motor gibi mesela. Az çok baskı devre yapmaya çalışan bir olarakta basit bir ubec dahi olsa bir insanın el yapımı ile bu kadar küçük bir alana bu kadar çalişmayı hatasız yapamayacağını düşünmekteyim. Ama yurt dışında keyfi olarak motor sarımı yapanlar var.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi