Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Eski rekorun videosunu izlemiş olmama rağmen yine o zaman olduğu gibi hayretler içinde izledim hız rekorunun motorsuz bir uçakla kırılması çok ironik gerçekten .
Bu nedir arkadaş? Pes diyorum valla...
Kanadın profili kadar bir karbon boru falan olmalı. Yoksa o hızda dönüşlerdeki, özellikle de dalıştan çıkarken kanadın kırılmaması mümkün değil.
Ayrıca görmek de çok zor. Modeli yönlendirmek için milisaniyelik tepkiler vermek lazım. Pilotaj da müthiş yani!
Önceki videolar kadar hızlı değil. Ama kameradan görüntüsü de böyle: baş döndürücü
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Evet hem harika bir mühendislik söz konusu hem de güzel bir pilotaj ile doğanın güçlerini amaç doğrultusunda kullanma, doğa ile birlik olmanın sonuçlarını görüyoruz.
Ama modelcilik mi?
Yani har har hover yapan bir uçak ya da gerçeğinin asla yapamayacağı hareketleri yapan bir helikopterden farkı ne?
İlk 3 -4 sabiye niye kameta sap sol yapıyor herif manyak mı diye sordum kendime .
Pilotaj ! İnsan beyninin eli ve gözü hissiyat üzerine nasıl koordine ettiğinin mükemmel bir örneği . Ben helikopteri bu kadar iyi yere indiremezken vatandaş o rüzgarda motorsuz bir hava aracını olduğu noktada sabitliyor . Biraz da arıza bir insan anladığım kadarıyla .
İlk 3 -4 sabiye niye kameta sap sol yapıyor herif manyak mı diye sordum kendime .
Pilotaj ! İnsan beyninin eli ve gözü hissiyat üzerine nasıl koordine ettiğinin mükemmel bir örneği . Ben helikopteri bu kadar iyi yere indiremezken vatandaş o rüzgarda motorsuz bir hava aracını olduğu noktada sabitliyor . Biraz da arıza bir insan anladığım kadarıyla .
Evren abi sayesinde az çok işin mantığını öğrendik. Burada (ikisi zaten belirtilmiş ama) benim anlayamadığım üç nokta var.
İlki pilotaj, bir yerden sonra aynı kumandayı veriyor sanırım ancak o "loop"a uçağı o hızda (ve rüzgarda) sokabilmek gerçekten takdire şayan.
İkincisi dayanıklılık, o ivmede bir uçak tahminimce o manevralarda minimum 7G çeker, buna dayanabilen kanat nasıl yapıldı? Daha tuhafı kanat çok ince, bu işte de ince bir mühendislik olmadı ama bilgi düzeyim henüz ona yetmiyor.
Üçüncü problemse iniş, Dynamic soaringe planör girdi ve 800 kmh'le çıktı, iniş için o hava akımının olmadığı bir yere gitmesi gerekiyor. Hava akımından o hızla nasıl çıkabilip uçağı hasarsız indirebilmişler acaba?
Evren abi sayesinde az çok işin mantığını öğrendik. Burada (ikisi zaten belirtilmiş ama) benim anlayamadığım üç nokta var.
İlki pilotaj, bir yerden sonra aynı kumandayı veriyor sanırım ancak o "loop"a uçağı o hızda (ve rüzgarda) sokabilmek gerçekten takdire şayan.
İkincisi dayanıklılık, o ivmede bir uçak tahminimce o manevralarda minimum 7G çeker, buna dayanabilen kanat nasıl yapıldı? Daha tuhafı kanat çok ince, bu işte de ince bir mühendislik olmadı ama bilgi düzeyim henüz ona yetmiyor.
Üçüncü problemse iniş, Dynamic soaringe planör girdi ve 800 kmh'le çıktı, iniş için o hava akımının olmadığı bir yere gitmesi gerekiyor. Hava akımından o hızla nasıl çıkabilip uçağı hasarsız indirebilmişler acaba?
Hocam bende tam hakim değilim ama anladığım şu hava akımıyla hızlanmıyor hava akımını yerden yükselmek için kullanıyor.
Hava akımı sayesinde yükselerek potansiyel enerji kazanıyor. Daha sonra dalışa geçerek o potansiyel enerjiyi kinetik enerjiye çeviriyor bu da hızlanmak anlamına geliyor daha sonra elde ettiği kinetik enerjiyi hiç harcamadan tekrar hava akımı sayesinde yükselerek potansiyel enerji kazanıyor. Sonra o potansiyel enerjiyi tekrar dalışa geçerek kinetiğe çeviriyor daha öncedende bir var olan kinetik enerjisinin üzerine ekliyor. Bu sayede her dalışta dahada hızlanıyor.
M×G×H=1/2×M×V^2 formülünde şöyle basit bir hesap yaparsak 10 metre yükseklikten dalışa geçen 2 kg luk uçak 14km/H civarında hız kazanır tabi bu hesaba sürtünmeler dahil değil
Şeklinde anladım ben ama hatam varsa kusura bakmayın
Hocam bende tam hakim değilim ama anladığım şu hava akımıyla hızlanmıyor hava akımını yerden yükselmek için kullanıyor.
Hava akımı sayesinde yükselerek potansiyel enerji kazanıyor. Daha sonra dalışa geçerek o potansiyel enerjiye çeviriyor bu da hızlanmak anlamına geliyor daha sonra elde ettiği kineyim enerjiyi hiç harcamadan tekrar hava akımı sayesinde yükselerek potansiyel enerji kazanıyor. Sonra o potansiyel enerjiyi tekrar dalışa geçerek kinetiğe çeviriyor daha öncedende bir var olan kinetik enerjisinin üzerine ekliyor. Bu sayede her dalışta dahada hızlanıyor.
M×G×H=1/2×M×V^2 formülünde şöyle basit bir hesap yaparsak 10 metre yükseklikten dalışa geçen 2 kg luk uçak 14km/H civarında hız kazanır tabi bu hesaba sürtünmeler dahil değil
Şeklinde anladım ben ama hatam varsa kusura bakmayın
Ben de şu şekilde anlamıştım, aşağıda rüzgar daha yavaş (hatta ters yönlü) olduğu için uçak az enerji kaybederek rüzgarın tersine doğru yukarı çıkar. Yukarıda rüzgar çok daha hızlı olduğu için aşağı inerken kazandığı enerji çıkarken kaybettiğinden fazla olur ve hızlanır. Kazandığı enerji de E(kazanılan) - E(kaybedilen) şeklinde hesaplanır. Benim de hatam varsa affola.
Ancak sizin dediğiniz gibi düşünürsek haklısınız, uçak sabit irtifada seyretse bir süre sonra yavaşlar ve iner. 1 ve 2. sorular ise her iki ihtimalde de cevapsız kalıyor.