Yeni Modelim : Real Hawk Balsa Kiti

Hem altta hem üstte boyuna balsa çıtalar var doğru mu görüyorum?

Eğer öyleyse, bence alt kısmı firewalldan kanada kadar enine lif yönlü balsa ile kapatman yeterli olur. Üstteki kapağı kullanabilirsin. Ama bir balsa çıta ile (6x6mm civarı) üstteki iki çta arasında, aynı zamanda firewalla da yapışan bir destek yaparsan (kapak bunun üzerine oturacak şekilde yüksekliğini ayarlaman gerek) biraz daha iyi olur.

Buarada fotolarına bakınca emin olamadım, servolarını monte ederken kauçuk yatakları kullandın mı? O vidalı pushrod konektörlerinde locktite veya titreşimle gevşemeyi engelleyecek başka bir şey var mı? Nitro motor titreşim yapacak, bu tedbirleri almazsak sıkıntı yaşarız.
 
Hem altta hem üstte boyuna balsa çıtalar var doğru mu görüyorum?

Eğer öyleyse, bence alt kısmı firewalldan kanada kadar enine lif yönlü balsa ile kapatman yeterli olur. Üstteki kapağı kullanabilirsin. Ama bir balsa çıta ile (6x6mm civarı) üstteki iki çta arasında, aynı zamanda firewalla da yapışan bir destek yaparsan (kapak bunun üzerine oturacak şekilde yüksekliğini ayarlaman gerek) biraz daha iyi olur.

Buarada fotolarına bakınca emin olamadım, servolarını monte ederken kauçuk yatakları kullandın mı? O vidalı pushrod konektörlerinde locktite veya titreşimle gevşemeyi engelleyecek başka bir şey var mı? Nitro motor titreşim yapacak, bu tedbirleri almazsak sıkıntı yaşarız.

Aynen abi. Hem altta hem üstte boyuna balsa çıtalar var. Servo montajında kauçuk kullanmadım. Ama vidalı pushrod konnektörlerine uhupor damlattım. Aslında vida olan her yerde vida üstüne vidanın temas ettiği yüzey ile beraber olmak şartıyla bir miktar uhu por damlatıyorum. Çokta sağlam oluyor. Bazen sökerken bile zor sökülüyor.
 
Planda gösterilen ağırlık merkezi yeri acaba hatalı mı ? 67 mm kanadın tam önüne geliyor. Normalde ağırlık merkezleri kanadın orta kısımlarına yakın olmuyormu ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yanlış tarafa doğru ölçü alıyorsun. Kanadın kökünden (hücum kenarı, gövdeyle birleştiği yerden) arkaya doğru 67. mm den dengelemeyi kast ediyor. CG kanadı 3 eşit parçaya böldüğünde, öndeki dilimin 2. ile birleştiği yer civarındadır; yani kanadın önüne (hücum kenarına) daha yakındır. Uçaktan uçağa değişiklik gösterebilir tabii ki, ama bu uçak için de yaklaşık oralarda bir yerde olmalı. Zaten planda gösterdiği yer de böyle görünüyor.
 
Nihayet bitti. :) Sonlara doğru çok sıkıldım. Sırf bitirmek için keyif almadan tamamladım. Umarım birşeyleri atlamamışımdır. Son kontrolleri yine yapacağım. Yakıt hariç ağırlık 700 gram. Hafta sonu fırsat bulursam maiden yapacağım. Maiden yapmaya fırsat bulamazsam en azından motoru çalıştıracağım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bayıldım . Güle güle uçurmak nasip olsun ???
Motorun performansını merak ettim. Maideni merakla bekliyorum. Nereden almıştınız?
Çok güzel görünüyor ? Kırımsız bol bol uçuşlarınız olsun. Ben de sabırsızlıkla bekliyorum maideni.
Hadi hayırlısı :yuppi::yuppi:
Teşekkürler arkadaşlar. Haftasonu maiden için köye çıktım. Ancak uçuş alanımda düğün hazırlıkları olduğu için maalesef maiden yapamadım. Bu arada bende düğünümü bu top sahasında yapmıştım. :) Motoru ikinci el aldım. Maiden yapamadım ama motoru test ettim.. İlk vurdurmada çalıştı. Yerdeki performansı da çok hoşuma gitti. Ara gazları ve rölantisi çok hoşuma gitti. :) 2 adet video çektim. Bu motoru tavsiye ederim şimdilik :)


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ağırlık merkezi işaretlemesi tam çin işi olmuş. senin gibi "firewalldan itibaren 67mm geride" olarak anlamak gayet normal, hatta o çizime göre "kesinlikle öyle"diyebilirim :D Ama genelde biz ağırlık merkezini kanat hücum kenarından referans alıp ölçerek belirleriz. Tam kanat kökünde kanatın genişliği (kordu) ne kadar? 67 fazla geride olabilir mi acaba diye bir şüpheye düştüm şimdi...

Motorun sorunsuz çalışması iyi haber :thumbup: umarım havada da bu huyuna devam eder :)

O yeşil sahada mı uçurmayı planlıyorsun doğru mu anlıyorum?
 
Ağırlık merkezi işaretlemesi tam çin işi olmuş. senin gibi "firewalldan itibaren 67mm geride" olarak anlamak gayet normal, hatta o çizime göre "kesinlikle öyle"diyebilirim :D Ama genelde biz ağırlık merkezini kanat hücum kenarından referans alıp ölçerek belirleriz. Tam kanat kökünde kanatın genişliği (kordu) ne kadar? 67 fazla geride olabilir mi acaba diye bir şüpheye düştüm şimdi...

Motorun sorunsuz çalışması iyi haber :thumbup: umarım havada da bu huyuna devam eder :)

O yeşil sahada mı uçurmayı planlıyorsun doğru mu anlıyorum?

Aynen abi çizim tam Çin işi :) Kanadı akşam ölçerim. Evet bu yeşil sahada uçacağım. Maalesef köyde uçabilecek başka alanım yok. Bixler 2 modelim ile sürekli burada uçuyorum. Yaklaşma mesafesi olarak sol taraftaki kafes tel çitler biraz sıkıntı çıkarıyor. Ama sorunsuz indirebiliyorum modeli. Aslında en güzeli yaylaya çıkıp uçurmak :) Olabildiğince geniş alan. Motor stop etse bile bi şekilde indirebilirim. Ama yaylada da elden fırlatarak uçurmam lazım modeli. O da pek tercihim olmaz :)

Buda yayla alanı

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bence uçuş alanını tekrar gözden geçir derim, çok riskli ve özellikle nitro motorlu bir modelle de çok tehlikeli. En azından fotolara bakarken öyle görünüyor. Bu meretin uçuşu bizler gibi olmayacak, ayrıca esas dert etmen gereken şey motorun stop etmesi değil etmemesi olmalı bence...