Yeni modelim Align Trex 700 Nitro Pro

kenan özendi

Çalışkan Uye
Katılım
8 Nis 2016
Mesajlar
523
Tepkime puanı
1,172
Yaş
38
Konum
kocaeli--izmit
İlgi Alanı
Heli
İstanbul İkitellide bir diş hekimi abimizin techno modelden aldığı 2 uçuş yapmış helikopterini ve diğer model malzemelerini 4 arkadaş ortaklaşa aldık. Benim payıma 700 Nitro ve starter kaldı :):D:coolxf:
700 nitronun ilk versiyonu alüminyum parçaları siyah renkte anodize edilmiş haliydi 2008 yılında. Benim modelim 2009 da "Limited Edition " adıyla tanitılan parçaları gri parlak renkte olan flybarli GP750 gyrolu modelidir.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şimdi çubuklu modelimi orjinal ana rotoru FBL ye çevirerek aynı şaft aynı rotor ile ve microbeast plus klonu olan TGZ580 ünite ile toplamaya çalışıyorum :D
Swashplate sabit tutan şu orjinal parça yerine metalwash outun kolunu keserek modifiyeme başladım.
Orjinal parça

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Orijinali kadar iş görecek parçam da şu şekilde


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sıra ana grip kolunu FBL yapıya uydurmak için uzatmak kalıyor.
Calismalarım devam edecek




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Konumuza bı güncelleme yapalım. Nitroyu alalı baya oldu . Evi taşıdım. Mini atölye yaptım. Kırılan arıza yapan modelleri topladım. Buluşmalar derken anca nitroya odaklaniyorum.
Modelimizin eski düz ana dişlisini çıkardım. Yıpranma halinde dünyada yedeği yok. Yeni versiyon 112 t carpraz dişli ve 13t carpraz can dişlisi aldım. Montajını yaptım. Ama sonradan farkettim ki canı 5 mm aşağı indirmisim istemeden. Motor montajı olmuyor cana temas ediyordu.
Bu durumda baya düşünmeler sancılı tuvalet mesaileri sonrası çareyi motoru da 5 mm aşağı almakta buldum. Motoru tutan parçaları söküp yerine matkap ve dremel kullanarak yeni parçalar ürettim. Sonra motor etrafındaki plastik çan parcalarini da 5 mm aşağı indirmek için Frame üzerinde delikler açıp aşağı indirdim. Yetmedi can uzerinden sinyal alan governor sensorunude 5 mm aşağı indirdim tabi ek delik açarak 🤣
Peki bu percasizca çırpınışlar yetti mı?
Hayirrrrrr
Elimdeki rotor parçalarından ek parça kullanmadan FBL sistem yapma idealim vardı. Çünkü geride kalan parçalar zaten cöp oluyor. Yedek dfc rotor sistemi var ama buna şana tanımak istiyorum. Sadece dışardan 90 mm rod alıp taktım. Ana grip kollarını 13 mm daha dışarıya alıp F3C tarzı (Align 760 maçın grip kolun aynısı olacak şekilde) parça ürettim. Tek ama tek sorun biliyorsunuz ki eski çubuklu kafalarda main grip kollari ters yönde oluyor. Benim sistemimde gripleri ters çevirdim mecburen. Align yazısı aşağıda kaldı. Somun yeri yukarıda kaldı. Ama buna hiç takılmiyorum.
Bu hafta ayarları bitirirsem Maiden yakındır


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Tek ama tek sorun biliyorsunuz ki eski çubuklu kafalarda main grip kollari ters yönde oluyor. Benim sistemimde gripleri ters çevirdim mecburen. Align yazısı aşağıda kaldı. Somun yeri yukarıda kaldı. Ama buna hiç takılmiyorum.
Yazıların aşağıda, somun kısmının yukarıda kalması bence de hiç önemli değil. 👌Ama şu griplerdeki bağlantı detayını sevemediğimi söylemek zorundayım.

Bana pek güven vermiyor. Yuvarlak hatlardan oluşmayan, daha rijit bir tasarım, belki iki parçalı olup mevcut kola bağlanan bir eleman daha iyi olabilirdi sanki. 🤔

Dönebilirmiş gibi geliyor bana :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: kenan özendi
Oğuzhan ile nitro maideni konuştu nda yariş içindeyiz 🥳 ben ana rotoru ve framin mekanik işlerini halkettim. Yarın ilk yakıt motora gidecek
Çalışacak mi patlayacak mi merak ve endişe içindeyim😁
Kendi yaptığım motor tutucu parçalar ve ana grip tutucu parçalar nasıl olcak. Sonuçlarını ileteceğim.
 
Kenanı geçecektim. Ama motoru çalıştıramadım. Baya denedim ama tık yok. En ufak duman bile çıkmadı. Muhtemelen bujiyi değiştirecem. Birde starter alacam. Matkap ile olmaz dedi arkadaşlar.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Oguzhani ilk motor çalıştırma konusunda gecemedim. Onun gazı ile giriştim. Arslan bey pistinde ilk denemede Starter pinyonu serbestçe dönebiliyordu. Şaftı dramel ile çizip vida yerlerini saglamlaştirdım. İkinci denemede pinyon sağlam lakin debriyaj üzerindeki tek yönlü rulman gevşemiş. Motor şaftini tam calistiramiyordu. Adanalı Devrim Anıl abiden yenisini alarak yoluma devam ettim. Yeni 12*18*16 standart tek yönlü rulman almak da ikinci tercih olurdu.
Dün motoru tekrar yerleştirip bugün ilk marşa bastım. Gazi yüzde 10 yaptım ilk denemede çalıştı. 12 yıl sonra modelde onca yeni modifikasyonlar dan sonra çalışıyor.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Oguzhani ilk motor çalıştırma konusunda gecemedim. Onun gazı ile giriştim. Arslan bey pistinde ilk denemede Starter pinyonu serbestçe dönebiliyordu. Şaftı dramel ile çizip vida yerlerini saglamlaştirdım. İkinci denemede pinyon sağlam lakin debriyaj üzerindeki tek yönlü rulman gevşemiş. Motor şaftini tam calistiramiyordu. Adanalı Devrim Anıl abiden yenisini alarak yoluma devam ettim. Yeni 12*18*16 standart tek yönlü rulman almak da ikinci tercih olurdu.
Dün motoru tekrar yerleştirip bugün ilk marşa bastım. Gazi yüzde 10 yaptım ilk denemede çalıştı. 12 yıl sonra modelde onca yeni modifikasyonlar dan sonra çalışıyor.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hayırlı olsun Kenan. :) Evet motor çalıştırma konusunda geçtim seni. Ama maiden konusunda geçeceksin beni :)
 
  • Beğen
Tepkiler: kenan özendi