Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Ana depo header tank üzerinden doldurulur. Yani yine tek bir dolum yapılacak... Ama ben öncelikle köpük önleyici clunk ile denerdim, header tank zahmetine girişmeden önce.
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ana depo header tank üzerinden doldurulur. Yani yine tek bir dolum yapılacak... Ama ben öncelikle köpük önleyici clunk ile denerdim, header tank zahmetine girişmeden önce.

Bende öncelikle onu denicem sümer hocam. Bu clunk akvaryum içinde kullanılan hava kabarcığı çıkaran taşlar gibi :laugh:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yakıt Deposu İçi

Sümer Yamaner' Alıntı:
Adı yanıltıyor. Manyetik bir özelliği yok. Yakıtı iyi çektiğini ifade etmek için böyle bir isim koymuşlar. Bubbleless clunk olarak da geçiyor.

Temel amaç hava kabarcıklarını gözeneklerde yok edip sıvı yakıt akışı sağlamak.
Köpük önleyen clunk ile Fuel Magnet tam olarak aynı şey değil. :rolleyes:

Yakıtı iyi çekmekten ziyade üzerinde depolayabildiği için magnet tanımlaması yapılıyor. Çünkü Fuel Magnet denen clunk türünün tek hedefi hava kabarcıklarına engel olabilmek değil. Header tank ile köpük önleyen clunk arasında hibrit bir çözüm sunmaya çalışıyor. Özetle aşağıdaki ve topuk taşına benzer sert yapılı olanlarla aynı ürün değildir kendisi.
( Bu arada uçakla uğraştığım dönemlerde kullandığım en favori clunk'ım aşağıdakiydi %p )

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Fuel Magnet'in farkı clunk'ın aynı zamanda bir header tank gibi vazife görerek üzerinde bir miktar yakıt depolaması. Kullanılan sünger ciddi derecede sıvı emebilen bir yapıda ve bu sayede yapılan aerobasi hareketleri sırasında kısa süreli yakıtla temasın kesildiği durumları tolere edebiliyor. Clunk tekrar yakıtla buluştuğunda ise cepten kullandığını geri emip yoluna devam ediyor. Sıvı ile temas etmediğinde çok hafif, insanı biraz huzursuz ediyor :rolleyes: fakat depo doldurulduğunda yakıtı içine çekerek olması gerektiği gibi ağırlaşıyor. Ben bu clunk sayesinde artık helikopterlerimde header tank kullanmıyorum ve çok daha basit bir şekilde depomdan kesintisiz ve havasız yakıt alabiliyorum. İnanması biraz zor ama gerçekten çalışıyor. :laugh:

Özetle birgün yolumu falan kaybedip çaresiz kalsam ve tekrar uçakçı olsam :eek: :'( bu clunk'ı tercih ederdim. ;D

Not-1: Rahman Bey siteyi temsili olarak koydum ve Türkiye'ye gönderip göndermediğini bilmiyorum malesef. :rolleyes:
Not-2: Ben daha şu ahir ömrümde header tank kullanan uçakçı görmedim. :lollol: :lol: :lol:
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Türker Akgün' Alıntı:
Köpük önleyen clunk ile Fuel Magnet tam olarak aynı şey değil.
Not-1: Rahman Bey siteyi temsili olarak koydum ve Türkiye'ye gönderip göndermediğini bilmiyorum malesef. :rolleyes:
Not-2: Ben daha şu ahir ömrümde header tank kullanan uçakçı görmedim. :lollol: :lol: :lol:

Abi Ne güldüm sabah sabah Şu ahir ömründe header tank kullanan uçakçı bende görmedm :lol: :lollol:
Bu arada towerhobbies türkiyeye gönderiyor abi motor dahil bir çok şeyi ordan alıyorum...
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Acaba ahir ömründe gerçek bir uçakçı gördün mü diye sormak gerek. Türbin kullanan tüm uçaklarda header tank olmazsa olmaz bir eleman. Onun dışında çok da gerekli değil ama kullananlar var.
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Sümer Yamaner' Alıntı:
Acaba ahir ömründe gerçek bir uçakçı gördün mü diye sormak gerek. Türbin kullanan tüm uçaklarda header tank olmazsa olmaz bir eleman. Onun dışında çok da gerekli değil ama kullananlar var.
Haklısın abi gerçek uçakçılar farklı elbette. :saygilar:

Onların resimlerini duvarıma çerçeveletip asıyorum, 5 kişi falan oldu bir tanesi zaten sensin abi. :laugh: :laugh:
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Allah'ın vantilatörcüleri. Yine güzelim konuyu dağıttınız karıştırdınız! :p :p :p
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Sümer Yamaner' Alıntı:
Allah'ın vantilatörcüleri. Yine güzelim konuyu dağıttınız karıştırdınız! :p :p :p
Haksızlık ediyorsun Sümer abi. :laugh: Konu zaten hamdı, pişti, yandı. :lollol: Bu kadar bilgiden sonrası serbest oturum artık. ;D
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Şimdiye kadar hiç dikkatimi çekmemişti bu hava kabarcığı meselesi. Olabildiğine esnek bir hortum ve ağır bir clunk ile kurdum hep depoları. Hiçbir şekilde de bu motorda bir şeyler ters mi gidiyor dediğim bir an olmadı. Sünger depo etrafına sarılan şeylerdende hiç haz etmedim. Böyle bir şey nasıl bir soruna yol açtıda siz bu sorunu çözümlemeye çalışıyorsunuz?
 
Yakıt Deposu

Türker Akgün' Alıntı:
Köpük önleyen clunk ile Fuel Magnet tam olarak aynı şey değil. :rolleyes:
............................
Özetle birgün yolumu falan kaybedip çaresiz kalsam ve tekrar uçakçı olsam :eek: :'( bu clunk'ı tercih ederdim. ;D

Not-1: Rahman Bey siteyi temsili olarak koydum ve Türkiye'ye gönderip göndermediğini bilmiyorum malesef. :rolleyes:
Not-2: Ben daha şu ahir ömrümde header tank kullanan uçakçı görmedim. :lollol: :lol: :lol:

Anladım Türker hocam aslında basit ve kolay bi sistem ama etkili bi sistemmiş. İlginiz için teşekkürler.
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Doğuş' Alıntı:
Şimdiye kadar hiç dikkatimi çekmemişti bu hava kabarcığı meselesi. Olabildiğine esnek bir hortum ve ağır bir clunk ile kurdum hep depoları. Hiçbir şekilde de bu motorda bir şeyler ters mi gidiyor dediğim bir an olmadı. Sünger depo etrafına sarılan şeylerdende hiç haz etmedim. Böyle bir şey nasıl bir soruna yol açtıda siz bu sorunu çözümlemeye çalışıyorsunuz?
Doğuş bey konu başlığında paylaştığım videoyu ayrıntılı inceleme fırsatı bulursanız carb hattındaki hava kabarcıklarının motorun devir dalgalanmasına sebep olduğunu görürsünüz. Eed dediğiniz gibi bu şekilde problemler yaşamayanlarımızda var. Ama videodaki uçak kırım geçirde orjinelliği bozılmadan tamir edildi ancak hiçbir tamir kusursuz değil. Uçağın kendi kitapçığıda sünger tavsiyesinde bulunmuyor. Ancak şuan ihtiyaç durumunda. İlginiz için teşekkürler.
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Patlar motor sorunlarının büyük bir oranı yakıt beslemesine bağlıdır. Yakıt hattına hava girmesi de bunlardan biridir ve mutlaka önlenmelidir. Düzensiz çalışma ve motor stopu riski içerir. O nedenle elden gelen her önlem alınarak bu durum engellenmelidir. Hiç görmedim demek için sık sık bakmak gerekir. Zira farkedilmeyebilir.
Sünger gibi bir şeyle deponun sarılması bilinen en eski ve etkili yöntemlerden olup o kadar tabiidir ki kılavuzlarda artık yazılmaz. Yani olay hazzetme olayı değil standart bir uygulama olayıdır.