YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.
Volkan Bey, F3A bir uçuş kategorisidir.
FAI kategorileri ile ilgili ayrıntılı bilgiyi şuradan edinebilirsiniz:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
F3A dediğimiz zaman "hassas uçuş" anlaşılır. Önceden belirlenmiş hava hareketlerinin belirli bir sırada ve usulüne en uygun şekilde yapılmasını içerir. Örneğin bir loop yani dikey daire hareketi yapacaksanız hareketin elips değil tam bir daire olması, harekete başlangıç noktasından çıkılması istenir. Buna benzer sayısız hareketler vardır ve bunlar kağıda belirli bir kodla dökülürler. Bunlara da Aresti Diyagramları diyoruz.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
F3A uçuşları için uçakla savaşmayı gerektirmeyecek kadar iyi uçan modeller tercih edilir. Bunlar gerçek hayatta örneği olmayan özel tasarımlardır. Burada örnekleri var:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Genelde kanat açıklığı gövde uzunluğundan kısa modeller olup bu şekilde doğrusal stabilitesi artırılmış ama tono gibi hareketlere çok hızlı ve hassas yanıt veren hale gelmiş uçaklardır.
YAK54, 55, SBach, Edge 540 gibi uçaklar aerobatik uçaklar olmalarına rağmen F3A uçağı değildirler. Kuralları çok iyi bilmiyorum. Muhtemelen F3A uçabilirler ama pilotu zorlarlar ve derece yapmak güçtür. Bu uçaklar için IMAC adı verilen başka bir kategori var. IMAC yarışmaları gerçekte var olan uçakların ölçekli modelleri ile F3A tarzı hassas uçuşu birleştiren yarışmalardır. Yani YAK54, 55 aslında IMAC için uygundur.
Ama...
100 - 150 cm kanat açıklığı olan bir uçak hassas uçuş için uygun değildir. Hem uzaktan ayırdedilmesi güçtür hem de gerekli stabiliteye sahip değildir.
Umarım anlatabilmişimdir...