YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

- VolkaN -

Çalışkan Uye
Katılım
16 Mar 2013
Mesajlar
527
Tepkime puanı
518
Konum
Antalya
İlgi Alanı
Uçak
evet arkadaşlar bu seferde ben birşeyler sorayım dedim, hep başkalarımı sorucak bizim başımız kelmi dedim , her nekadar kelleşme belirtilerim olsada hala kel değilim :D

şimdi deprondan uçaklar yapıp uçurduğumu biliyorsunuz arkadaşlar, ama uçuş alanlarında o balzadan cıvıl cıvıl hazır kitleri gördükçe kanım kaynadı bende birtane edinmeye karar verdim. şimdi durum malum hobbykingden almayı düşündüğüm için yaklaşık 40 dolar gibi bir kargo çıkacak ondan yanlış bir model getirtmek istemiyorum, o nedenle hobbykingde araştırdığım ve beğendiğim altında yazan tüm yorumları okudugum bu 3 model arasında kaldım, bunlardan kullanan gören varsa tüm tavsiyelere yorumlara açığım.. aralarında görüntü ve az buçuk kanat açıklığı farkları dışında ne var tam anlayamadım uçaklar konusunda çok yeni olduğum için.

zaten elimdede hiç kullanmadıgım ilerde balza uçak alırsam takarım diye aldığım kutusunda duran turnigy 3542 1250 kv motor olunca bu uçaklara uyacağını düşündüğüm içinde bunları seçdim..

ilk önce olmazsa olmazlarım, :
- ben ortadan kanatlı uçak seviyorum bunlar gibi, yani başka uçak önerilirken trainer önerilmesin :D
- kanat açıklıgı yaklasık bunlar kadar olmalı yoksa arabaya sığmaz malum polo kullanıyoruz. :D
- eğer başka uçak önerilecekse türkiyedende olabilir fiyat aralığım bu 3 modelde göreceğiniz gibi belli, üstünede 40 dolar kargoyu koydukmu zaten fiyat ortada.

beğendiğim uçak linkleri :

YAK 55 :

Extra260 :

YAK54 :

herkese şimdiden teşekkürler ve kırımsız uçuşlar..
 
YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

Yurt dışından uçak almak bence mantıklı değil. HK'nin balsa uçaklarının kaliesini hiç bilmiyorum. Ama paket boyutu nedeniyle gümrük sorunları yaşanabileceğini düşünüyorum. Alınmaz değil ama aynı uçağı buradan almak daha mantıklı olabilir.
Bir Polo'ya oldukça büyük boyutlu uçaklar sığdırılabilir. Keyifli bir uçuş için bunlardan daha büyük modellere yönelmek mantıklı olur. Yani en az 40-46'lık diye tanımlanan modeller hatta imkan varsa 60'lık seviyesi iyi olur. Ancak EP yapılacaksa 40-46 en uygunu.
Bu boyut sınıfında adı geçen üç uçağın da birbirinden farklı bir karakteristiği olmayacağını, Extra'ların genelde stall hassasiyetlerinin diğerlerine göre yüksek olabileceğini söyleyebilirim.
 
YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

benim fikirlerimin bir önemi varmı :D ? ? ?

bunları birebir kullanmadım ancak bu modellerin başka marka başka boylarda olanlarını kullandım, tavsiye istermisin :D
 
YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yurt dışından uçak almak bence mantıklı değil. HK'nin balsa uçaklarının kaliesini hiç bilmiyorum. Ama paket boyutu nedeniyle gümrük sorunları yaşanabileceğini düşünüyorum. Alınmaz değil ama aynı uçağı buradan almak daha mantıklı olabilir.
Bir Polo'ya oldukça büyük boyutlu uçaklar sığdırılabilir. Keyifli bir uçuş için bunlardan daha büyük modellere yönelmek mantıklı olur. Yani en az 40-46'lık diye tanımlanan modeller hatta imkan varsa 60'lık seviyesi iyi olur. Ancak EP yapılacaksa 40-46 en uygunu.
Bu boyut sınıfında adı geçen üç uçağın da birbirinden farklı bir karakteristiği olmayacağını, Extra'ların genelde stall hassasiyetlerinin diğerlerine göre yüksek olabileceğini söyleyebilirim.

bilgiler için teşekkür ederim, uçakçı arkadaşların düşünceleri önemli benim için..

Mesut AKIN' Alıntı:
benim fikirlerimin bir önemi varmı :D ? ? ?

bunları birebir kullanmadım ancak bu modellerin başka marka başka boylarda olanlarını kullandım, tavsiye istermisin :D

senin fikirlerin tabikide önemli mesut, ben uçakda yeniyim ondan pek bilmem kalitesini uçuş karakteristiğini falan, tavsiye isterim tabikide hatta illa bu 3 model olucak diyede bi kuralım yok gözüme bunlar çarptı bunlar dandik diyosanız önerilere açığım herzaman
 
YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

Yak 55 in tipini beğenmiyorum ama uçuşu güzelmiş. Diğer uçaklarla uçuşunu karşılaştırmak lazım. İçimden yak55 demek geldi :D
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Düzeltme: Bu uçaklar hakkında bilgim yok içimden geçeni söyledim :laugh:
 
Sümer Yamaner' Alıntı:
Yurt dışından uçak almak bence mantıklı değil. HK'nin balsa uçaklarının kaliesini hiç bilmiyorum. Ama paket boyutu nedeniyle gümrük sorunları yaşanabileceğini düşünüyorum. Alınmaz değil ama aynı uçağı buradan almak daha mantıklı olabilir.
Bir Polo'ya oldukça büyük boyutlu uçaklar sığdırılabilir. Keyifli bir uçuş için bunlardan daha büyük modellere yönelmek mantıklı olur. Yani en az 40-46'lık diye tanımlanan modeller hatta imkan varsa 60'lık seviyesi iyi olur. Ancak EP yapılacaksa 40-46 en uygunu.
Bu boyut sınıfında adı geçen üç uçağın da birbirinden farklı bir karakteristiği olmayacağını, Extra'ların genelde stall hassasiyetlerinin diğerlerine göre yüksek olabileceğini söyleyebilirim.

sümer bey türkiyeden önericeğiniz model hangisidir mesela? onuda bir inceleyeyim.. birde EP yapılcaksa yazmışsınız EP yapmak nedir bilmiyorum uçakda yeni olduğum için onu tam anlayamadım. fazla büyük modellere yönelmek istemememin bir nedenide nekadar büyük uçak okadar risk ve tehlike demek, ondan şu anda çokda o risklere girecek kadar pilotajda güvenmiyorum kendime, sırf aşırı tehlikeli diye helikopterleri gözden uzakda uçurduğum için keyif alamadım ve bırakıp uçağa geçiş yaptım.daha az riskli uçaklar hoşuma gidiyor o nedenle.
 
YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

EP demek "Electric Powered" yani elektrikli anlamında. Patlarlı mı elektrikli mi yapacaksınız demek istedim.
Büyük uçak daha büyük tehlike ve risk demek değil. Uçak büyüdükçe harici faktörlerden (rüzgar, türbülans vs) etkilenme riski azalır. Daha geniş hacimde çalışılacağı için toplanma aşaması daha rahat olur. Daha uzakta oryantasyon kaybetmeden uçurma olasılığı artar. Daha stabil bir uçuş sonucu riskler aslında artmaz, azalır.
Ayrıca küçük depron modeller dışındaki uçaklarımızı arabaya tek parça halinde yüklemeyiz. Kanadı ayırıp yerleştiririz. Bu şekilde küçük bir otomobile gayet iri bir uçağın sığdırılması mümkün olur.
Bir mesajınızda "ben ortadan kanatlı uçak seviyorum bunlar gibi, yani başka uçak önerilirken trainer önerilmesin" derken bir başka mesajınızda "az riskli uçak seviyorum" diyorsunuz. Bunlar bir çelişki oluşturuyor. Az riskli uçak bir trainerdir. Haydi üstten kanatlı klasik trainer olmasın da alttan kanat bir trainer olsun. Ama Edge 540 az riskli uçak statüsünde olamaz.
Şimdi siz bu bilgiler ışığında kararınızı verin. Elektrikli mi patlarlı mı? Kanat açıklığı ne olsun? Ne tarz bir uçak olsun? Bu verilere göre ben de size uçak önereyim.
 
YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

Sümer Yamaner' Alıntı:
EP demek "Electric Powered" yani elektrikli anlamında. Patlarlı mı elektrikli mi yapacaksınız demek istedim.
Büyük uçak daha büyük tehlike ve risk demek değil. Uçak büyüdükçe harici faktörlerden (rüzgar, türbülans vs) etkilenme riski azalır. Daha geniş hacimde çalışılacağı için toplanma aşaması daha rahat olur. Daha uzakta oryantasyon kaybetmeden uçurma olasılığı artar. Daha stabil bir uçuş sonucu riskler aslında artmaz, azalır.
Ayrıca küçük depron modeller dışındaki uçaklarımızı arabaya tek parça halinde yüklemeyiz. Kanadı ayırıp yerleştiririz. Bu şekilde küçük bir otomobile gayet iri bir uçağın sığdırılması mümkün olur.
Bir mesajınızda "ben ortadan kanatlı uçak seviyorum bunlar gibi, yani başka uçak önerilirken trainer önerilmesin" derken bir başka mesajınızda "az riskli uçak seviyorum" diyorsunuz. Bunlar bir çelişki oluşturuyor. Az riskli uçak bir trainerdir. Haydi üstten kanatlı klasik trainer olmasın da alttan kanat bir trainer olsun. Ama Edge 540 az riskli uçak statüsünde olamaz.
Şimdi siz bu bilgiler ışığında kararınızı verin. Elektrikli mi patlarlı mı? Kanat açıklığı ne olsun? Ne tarz bir uçak olsun? Bu verilere göre ben de size uçak önereyim.

tekrar merhaba, şimdi benim riskli kavramımla sizlerinki biraz farklı tabikide, ben riskli derken motor gücü olarak riskden bahsediyorum, yani uçak büyüdükçe motorda büyümek zorunda olduğu için bana pisikolojik olarak rahatsızlık vermekte ve tedirgin etmektedir, benim riskden kasdım odur, yani ortadan kanat sevmemle trainirin risksiz olması arasında benim düşünceme göre riskle ilgili bir bağlantı yok :D, uçuş karakteristiği olarak risk deniyorsa eğer spitfire uçurdum bir süre ki o baya bi zorlamışdı beni uçuruken ama motoru çokda güçlü olmadığı için tedirginde etmemişdi, yani ortadan kanatlı elektirikli yada yeni öğrendiğim şekliyle EP ve de 130cm kanat açıklığıda balza uçak düşünüyorum. , hadi olmadı 140 cm kanat olsun ama bunun üzerindekilerde ya ep olanlarda motor çok büyüyor ve pilin s değeri yükseliyor yada yakıtlıya geçmek gerekiyorki ben yakıtlı hiç mi hiç düşünmüyorum şu anda(bunlar benim araştırdığımda gördüklerim tabikide farklı olabilir yeniyim uçakda tekrar belirteyim).. tabiki uçak büyüdükçe fiyatta artıyor boş kit için fiyatım zaten hobbykingden verdiklerimde kargo ile beraber bakmışdınız nekadar düşündüğümü.tekrardan ilginize teşekkür ederim..
 
YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

Motor gücünü riskle özdeşleştirmeyi kişisel olarak reddederim. Hele ki "motor güçsüz, risk daha az" yaklaşımı son derece tehlikeli. Hele de elektrikli modellerde. Küçücük elektrikli motorların nasıl yaralanmalara yol açtığını çok gördüm. Sadece motor gücüne bakarak risk stratifikasyonu yapmamanızı hararetle öneririm.
Sitelere epey bir bakındım. HK fiyatına yaklaşabilecek bir model bulamadım.
Şunlar belki olabilir:




Ama bildiğim bir şey var. Kalitesiz model ucuz da olsa sonuçta daha pahalıya gelecektir. Ayrıca heves kırıp insanı modelcilikten de soğutabilir. Ben bugüne kadar HK'den uçak alıp memnun kalan (Bixler dışında) kimse görmedim.
 
YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Motor gücünü riskle özdeşleştirmeyi kişisel olarak reddederim. Hele ki "motor güçsüz, risk daha az" yaklaşımı son derece tehlikeli. Hele de elektrikli modellerde. Küçücük elektrikli motorların nasıl yaralanmalara yol açtığını çok gördüm. Sadece motor gücüne bakarak risk stratifikasyonu yapmamanızı hararetle öneririm.
Sitelere epey bir bakındım. HK fiyatına yaklaşabilecek bir model bulamadım.
Şunlar belki olabilir:




Ama bildiğim bir şey var. Kalitesiz model ucuz da olsa sonuçta daha pahalıya gelecektir. Ayrıca heves kırıp insanı modelcilikten de soğutabilir. Ben bugüne kadar HK'den uçak alıp memnun kalan (Bixler dışında) kimse görmedim.

teşekkür ediyorum, bu başlığı bu nedenle açmışdım, bilmediklerimi göz önüne alabilmek için, linkleri inceliyorum hemen
 
YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

Bu uçaklardan uygun motorla 3S 2200 Mah lipo ile uçma ihtimali olan var mıdır acaba :)
 
Ynt: YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Motor gücünü riskle özdeşleştirmeyi kişisel olarak reddederim. Hele ki "motor güçsüz, risk daha az" yaklaşımı son derece tehlikeli. Hele de elektrikli modellerde. Küçücük elektrikli motorların nasıl yaralanmalara yol açtığını çok gördüm. Sadece motor gücüne bakarak risk stratifikasyonu yapmamanızı hararetle öneririm.
Sitelere epey bir bakındım. HK fiyatına yaklaşabilecek bir model bulamadım.
Şunlar belki olabilir:




Ama bildiğim bir şey var. Kalitesiz model ucuz da olsa sonuçta daha pahalıya gelecektir. Ayrıca heves kırıp insanı modelcilikten de soğutabilir. Ben bugüne kadar HK'den uçak alıp memnun kalan (Bixler dışında) kimse görmedim.


himmm bende HK dan alinma extra 330sc var cok memnunum , beninle beraber 2 kisi daha aldi onlarda cok memnun , HK dan Mert wantex yak55 aldi oda asiri memnun ki ben onu ucurdum sahane ucuyor zaten ben topladim pilot rc den farki yok , zafer arkadasimiz yak 54 aldi 30cc oda cok memnun , tek kotu yani inis takimlari ince


bu durum tezini curutuyor sanirim Sumer abi :p :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

Mesut AKIN' Alıntı:
himmm bende HK dan alinma extra 330sc var cok memnunum , beninle beraber 2 kisi daha aldi onlarda cok memnun , HK dan Mert wantex yak55 aldi oda asiri memnun ki ben onu ucurdum sahane ucuyor zaten ben topladim pilot rc den farki yok , zafer arkadasimiz yak 54 aldi 30cc oda cok memnun , tek kotu yani inis takimlari ince


bu durum tezini curutuyor sanirim Sumer abi :p :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

iniş takımları kısmına bende katılıyorum, hkdaki review kısmında ve discussion kısmında iniş takımlarını değiştirdikleri yada sağlamlaştırdıkları yazılı hep..
bir sorum olcak mesut bu extra330sc yi alırken gümrükde sorun yaşadınmı kutu boyutu dolayısıyla, siz istanbulda yaşamadıysanız ben antalyada hiç yaşamam çünkü.

bir sorumda yabancı sitelerde sürekli F3A type uçuş diye bir tabir geçiyor, bu uçak F3A type için uygun falan diyolar. Bu F3A type uçuş nedir bulamadım nette aratınca, bilginiz varsa onuda öğrenmek isterim.. çünkü yak55 için discussion kısmında bunu yazmışlar bikaç yerde.

aslında türkhava kurumunda 575 tlye sbach var bitane :D kıycan paraya alcan onu tipi çok güzel bence :p uçuşuda iyi diyolar ya bilemicem.
şimdi bir depron ve epp uçakcı arkadaş daha heves etti benle beraber balza uçağa ne alırsan onu alcam diyor, iş iyice zorlaşdı benim için :D
 
Ynt: YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

volkan gumrukte hic sorun yasamadik 3 kisi aldik biz , bu akimida ben baslattim zaten :) 4. su de yolda suan :)


F3A nasil anlatayim sana bilemiyorum ywomana gereken hareketler veriliyor onlari yapiyorsun ucakta bu haretleri yapabilecek yetenekte olmali

parmagim kesik , cepten fazla yazamiyorum , bugun parmagimin ucu koptu :( yerine yapistirdik

sumer abi daha detayli yazar

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: YAK55 - Extra260 - YAK54 , bu modellerle ilgili bilgi ve tavsiyeleriniz.

Mesut AKIN' Alıntı:
volkan gumrukte hic sorun yasamadik 3 kisi aldik biz , bu akimida ben baslattim zaten :) 4. su de yolda suan :)


F3A nasil anlatayim sana bilemiyorum ywomana gereken hareketler veriliyor onlari yapiyorsun ucakta bu haretleri yapabilecek yetenekte olmali

parmagim kesik , cepten fazla yazamiyorum , bugun parmagimin ucu koptu :( yerine yapistirdik

sumer abi daha detayli yazar

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
geçmiş olsun Mesut abi. Espirisine mi yazdın gerçekten mi koptu ???