Wing tiger mı dragon mu. ?

Wing tiger mı dragon mu. ?

Bugün elime ulaştı. Temmuz ortası gibi tatil dönüşü başlıcam kurmaya.
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

Bekleyemedim...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ben olsam ben de kesinlikle bu modeli tercih ederdim :) Tekrar hayırlı olsun :halay:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Ben olsam ben de kesinlikle bu modeli tercih ederdim :) Tekrar hayırlı olsun :halay:


Sent from my iPhone using Tapatalk

teşekkür ederim Mehmet bey ; cuma akşamı koliyi açtığımda servo tellerinin olmadığını gördüm .cumartesi THK ya gittim hallettiler...sıcağıı sıcağına başlayıp bitireyim dedim başka sorunlarda çıkarsa zaman geçmesin üzerinden diye...ona uygun telde yokmuş kalın tel verdiler baya uğraştırdı ama sağlam oldu...bugün uçurmayı düşünüyorum.video paylaşırım...
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

Barış hayırlı olsun, Kırımsız uçuşlar. :thumbup:
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

dün ilk denememde uçak havalandı ama aileron sağ komut almadı. sert bi şekilde indim 2 denememde de ...
aileronlar yerdeki kontrollerde çalışıyordu ...
rudder ı ters bağlamışım bu neden olmuş olabilirmi çünkü sağ komut verdiğimde rudder la da sağ yaptım bu neden olmaz derseniz eğer
2200 mah pil kullandım pil , pil yatağına sığmadığı için üst tarafa yerleştirdim ;bu sorun çıkarmış olabilir mi?
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

barış altun' Alıntı:
dün ilk denememde uçak havalandı ama aileron sağ komut almadı. sert bi şekilde indim 2 denememde de ...
aileronlar yerdeki kontrollerde çalışıyordu ...
rudder ı ters bağlamışım bu neden olmuş olabilirmi çünkü sağ komut verdiğimde rudder la da sağ yaptım bu neden olmaz derseniz eğer
2200 mah pil kullandım pil , pil yatağına sığmadığı için üst tarafa yerleştirdim ;bu sorun çıkarmış olabilir mi?

aileron sağ komut almadı derken ailorunun kanatçık açısımı yetersiz kaldı yoksa servo kanatçığa hiçmi hareket vermedi?, eğer kanatçık hareket ediyorsa ozaman açısı az kalmış olabilir, kumandanızdan ayarlardan dual rate kısmına bi bakabilirsiniz ordan kısıksa açabilirsiniz olmadı end point yada travel adjustment kısmındada açılabilir, kumanda markalarına göre değişiyor menulerdeki yazdıgım kısımlar ama genelde bu şekilde. rudder konusuna gelince,benim düşüncem rudder ters olması aileronu etkilemez, siz rudderi ters verirseniz uçak ters rudder yapar ama aileron gene uçağı istenilen yöne yatırır.

pil ile ilgili sorunuda şöyle anlayabiliriz, uçağı pervanesinden ve kuyruk kısmından rudderın ucundan tutarak pil uaçkta iken elinizle hafifçe kaldırın, uçak direk sola yatıyorsa ağırlık merkezi yanlış olabilir ve uçak sağa dönemicek kadar ağırlık merkezinden şaşmış olabilir, çok ufak sağa yada sola yatmalar sıkıntı değil el ile tutunca okadar olur ama direk sola bir yatış yapıyorsa ozaman sağ aileron yetmemişde olabilir tabiki. video yada uçağı uçarken görmediğim için bukadar yorum yapabildim :D, kırımsız uçuşlar
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

Kontrol yüzeyi hareketi, etrafından uygun hızda hava akımı yoksa bir işe yaramaz. İlk uçuşlarda sık yapılan hata uçağı sürekli burun havada stall konumuna yakın uçurmaktır. Bu da aileron kontrolünü tamamen ortadan kaldıracağı gibi bir de ters tarafa yıkılma riski oluşturur. Bir uçağı kontrol edilebilir halde tutmak için öncelikle kontrol yüzeyi atımlarını artırmak yerine hafif burun basıp hafif gaz ekleyerek kontrol yüzeylerini yalayan hava miktarını artırmak önerilir. :)
Pilin hatalı montajı ağırlık merkezinin geri kaymasına yol açtıysa, bu durum da uçağın burun havada ve stall hızına yakın uçma eğilimini dolayısıyla da kontrol kabul etmeme ya da hatalı kontrol alma durumunu açıklayabilir. Bunlar da yeni arkadaşların sıklıkla düştükleri tuzaklardandır.
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

Volkan Güneş' Alıntı:
aileron sağ komut almadı derken ailorunun kanatçık açısımı yetersiz kaldı yoksa servo kanatçığa hiçmi hareket vermedi?, eğer kanatçık hareket ediyorsa ozaman açısı az kalmış olabilir, kumandanızdan ayarlardan dual rate kısmına bi bakabilirsiniz ordan kısıksa açabilirsiniz olmadı end point yada travel adjustment kısmındada açılabilir, kumanda markalarına göre değişiyor menulerdeki yazdıgım kısımlar ama genelde bu şekilde. rudder konusuna gelince,benim düşüncem rudder ters olması aileronu etkilemez, siz rudderi ters verirseniz uçak ters rudder yapar ama aileron gene uçağı istenilen yöne yatırır.

pil ile ilgili sorunuda şöyle anlayabiliriz, uçağı pervanesinden ve kuyruk kısmından rudderın ucundan tutarak pil uaçkta iken elinizle hafifçe kaldırın, uçak direk sola yatıyorsa ağırlık merkezi yanlış olabilir ve uçak sağa dönemicek kadar ağırlık merkezinden şaşmış olabilir, çok ufak sağa yada sola yatmalar sıkıntı değil el ile tutunca okadar olur ama direk sola bir yatış yapıyorsa ozaman sağ aileron yetmemişde olabilir tabiki. video yada uçağı uçarken görmediğim için bukadar yorum yapabildim :D, kırımsız uçuşlar

kanatçık hareket aldı hatta açıda yeterli gibi ama biraz daha arttırabilir.
Sümer abinin bahsettiği tuzağa düştüğümü düşünüyorum ... gaz sonda yükselirken sağ komut vermeyi denedim...
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Kontrol yüzeyi hareketi, etrafından uygun hızda hava akımı yoksa bir işe yaramaz. İlk uçuşlarda sık yapılan hata uçağı sürekli burun havada stall konumuna yakın uçurmaktır. Bu da aileron kontrolünü tamamen ortadan kaldıracağı gibi bir de ters tarafa yıkılma riski oluşturur. Bir uçağı kontrol edilebilir halde tutmak için öncelikle kontrol yüzeyi atımlarını artırmak yerine hafif burun basıp hafif gaz ekleyerek kontrol yüzeylerini yalayan hava miktarını artırmak önerilir. :)
Pilin hatalı montajı ağırlık merkezinin geri kaymasına yol açtıysa, bu durum da uçağın burun havada ve stall hızına yakın uçma eğilimini dolayısıyla da kontrol kabul etmeme ya da hatalı kontrol alma durumunu açıklayabilir. Bunlar da yeni arkadaşların sıklıkla düştükleri tuzaklardandır.

evet abi aynen bu durumu yaşadım sürekli yükselmeye çalışarak sağ komut verdim.dediğin gibi sağ komut verdim uçak bi anda sola devrildi...
pil içinde forumdan Tamer kardeşimin önerisi ile pil yuvasını 1 cm kadar öne doğru yer açıp pili sallanmayacak şekilde sabit tutabildim.
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

barış altun' Alıntı:
evet abi aynen bu durumu yaşadım sürekli yükselmeye çalışarak sağ komut verdim.dediğin gibi sağ komut verdim uçak bi anda sola devrildi...
pil içinde forumdan Tamer kardeşimin önerisi ile pil yuvasını 1 cm kadar öne doğru yer açıp pili sallanmayacak şekilde sabit tutabildim.

Düşük süratte burun dikerek havada tutunmaya çalışan ve stall hızına yakın uçan bir uçakta dönüş için yatış verdiğinizde kalkmaya çalışan kanadın ucu aileronun aşağı sapması sonucunda stall olup kalkacağına düşer.

Bu ilginç bir durumdur çünkü bir kanat stall olmuş düşerken diğeri halen uçmakta yani kaldırma kuvveti oluşturmaktadır.
Bir kanat stall diğer kanat uçar durumdaysa bu duruma spin (viril) diyoruz!!! :)

Hava hızı düşük olmasına rağmen nispeten daha efektif kalan kumandalar ise kuyruk takımı yani rudder ve elevatördür çünkü bunlar pervane hava akımından faydalanırlar. O nedenle bu gibi durumlarda uçağı ölçülü rudder komutları ile toparlamak uygun olur. Tabii abartılı rudder komutları bu sefer iç kanadın (yani dönüş tarafındaki kanadın) yavaşlayarak stall olması sonucunu doğuracaktır.
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

Açılar yeterli mi sizce?
https://youtu.be/Nbx7cg82Uyg
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

barış altun' Alıntı:
Açılar yeterli mi sizce?
https://youtu.be/Nbx7cg82Uyg
bence yeterli gözüküyor. O açılarla uçması lazım
 
Wing tiger mı dragon mu. ?

Bana göre rudder ve elevatör yetersiz gibi geldi.Tabi görüntü yanıltıcı olabilir.Elevatörü yükseliş veya alçalış komutu verdiğinizde 30 derece kadar hareket etmeli.