Warbird Karşılaştırma

Lafı evirip çevirmeden söyleyeyim... Bu işin cadı kazanıdır warbirdler... Görünüşe göre de ilk warbird'ünüzü hakkıyla uçurabilmeniz için daha erken...

Savaş dönemi üretilmiş; depolama-nakliye, malzeme tedarik problemi, kısıtlı inşa süreleri, uçması gereken yüksek irtifa, taşıması gereken faydalı yük ve vurulsa dahi eve dönmesi beklenen gibi kriterlerin olduğu uçaklar bunlar...

İyi uçuş karakterine sahip olmasının da yukarıda yazdığım zorluklar nedeniyle ilk kriter olmadığı açıktır sanırım...

Şimdi bizim modellerimiz, stabilite bakımından ölçek katsayısını da hesaba katarsak orjinallerinden de gerideler (Bkz Reynolds)... Bu sebeple iyi bir tasarım, doğru inşaat, doğru statik ve dinamik ayarlar olmazsa olmaz... Bu söylediklerimi spor sınıf modellerde bile uygulayan modelci sayısı bir elin parmağını geçmez zira sıkıcı, eğlence faktörü düşük ve üzerinde baya baya kafa yorulması gereken konular... Warbird'de hiç şakaya gelmez....

Dinamik kısımda iyi bir pilotaja hali hazırda sahip olmanız gerekir zira yukarıda yazdığımız üzere pek de stabil uçaklar değiller... Kalkış rulesi, gaz açarkenki tavrınız, son yaklaşma, konma vs.... Bunların hepsi bilgi ve tecrübe gerektiren işler...

Bir modelci dostunuz olarak warbird işini erteleyip biraz tecrübe edinmeniz yönünde olur tavsiyem...
Detaylı cevap için teşekkürler. 3 yıldır RC Trainerımla uçuş gerçekleştiriyorum. Pek fazla farklı tipte model uçağa sahip olma şansım yok. Bu sebepten zaten az şansım varken scale modellere ,özellikle warbirdlere ilgim sebebiyle 2. Uçağım olarak bunu seçtim. 3 yıllık trainer uçuşlarımdan az da olsa gerekli deneyime sahip olduğumu düşünüyorum.
 
Yabancı forumlarda önerilen bir motordu. Ne gibi sıkıntıları var.

Benim ikinci el aldığım, bir kırım sonrası peteklerin bir kısmı bile olmayan DLE20'nin ateşleme ünitesi sıkıntı yarattı. Çinden Rcell marka bir ateşleme ünitesi alıp taktığımdan beri mutlu mutlu uçuyoruz...
Sümer abi ve bir iki ustamız daha üst üste DLE20'ler ile problem yaşayınca hepsi tukaka olmuş gibi sanki.
Bence çok başarılı bir motor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barkın Özer
DLE20'nin en büyük sorunu ateşleme ünitesidir. Motora özeldir. Avansı sadece iki kademeli olduğu için rölantiye düşmesi sorunludur. Standart bir ateşleme ile her zaman çalışmaz. Genellikle sensör konum ayarı ister.
DLE20 sahibi eline starteri aldığında motorunun çalışmasının şansa kaldığını bilir. Arada Deniz gibi şanslı kullanıcılar olsa da çoğunluk yaka silker motordan. RA versiyonu ise sık sık egzost vidası gevşer. Birçok durumda o vidalar ancak motor uçaktan sökülerek sıkılabilir.
Kendi deneyimlerim ve çevremdeki örneklere bakarak, gönül rahatlığıyla, uzak durun diyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: 3dholicpilot
özellikle warbirdlere ilgim sebebiyle
Warbird trainer sayilabilecek bir alttan kanatli, sabit inis takimli bir model düşünülebilir mesela geçiş amacıyla
Sümer abi ve bir iki ustamız daha üst üste DLE20'ler ile problem yaşayınca hepsi tukaka olmuş gibi sanki.
Bence çok başarılı bir motor.
Burda bir taneye rast geldim, sürekli öksürerek çalıştı (orta gazlarda kesme yapıyordu)...Nedir detayını bilemiyorum, konuşmadım sahibi ile sorunla ilgili... Üstten kanatlı bir modele bağlıydı... Kırıldıktan sonra görmedim tekrar....
 
Warbird trainer sayilabilecek bir alttan kanatli, sabit inis takimli bir model düşünülebilir mesela geçiş amacıyla

Burda bir taneye rast geldim, sürekli öksürerek çalıştı (orta gazlarda kesme yapıyordu)...Nedir detayını bilemiyorum, konuşmadım sahibi ile sorunla ilgili... Üstten kanatlı bir modele bağlıydı... Kırıldıktan sonra görmedim tekrar....
Tekrardan cevap için teşekkürler hocam. Benim sanırım son kararım Hangar 9 P-51'den olacak. Altan kanatlı bir model, görüntü olarak da kendisini öne çıkarıyor. Horizon'nun numaralandırmasına göre de zaten Skill Level 3 gerektiren bir model. Sabit iniş takımı olarak geliyor model fakat isteğe göre retract de takılıyor (Bu fiyatlar ne dedirtti retractler 😑) . Skill level 2 olarak bir şey bakmaya çalışacağım ama şu anda yol bu gözüküyor. Sanırım burada satın alımı gerçekliştirmeden önce ayrı bir sayfa açarım.

Tekrardan teşekkürler.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Tekrardan cevap için teşekkürler hocam. Benim sanırım son kararım Hangar 9 P-51'den olacak. Altan kanatlı bir model görüntü olarak da kendisini öne çıkarıyor. Horizo'nun numaralandırmasına göre de zaten Skill Level 3 gerektiren bir model. Sabit iniş takımı olarak geliyor model fakat isteğe göre retract de takılıyor (Bu fiyatlar ne dedirtti retractler 😑) . Skill level 2 olarak bir şey bakmaya çalışacağım ama şu anda yol bu gözüküyor. Sanırım burada satın alımı gerçekliştirmeden önce ayrı bir sayfa açarım.

Tekrardan teşekkürler.


Uçuşunuzun bir videosu var mı ? Seviyeyi anlamak adına soruyorum, kalkış iniş vs de ne durumdasınız görmek adına...
 
  • Beğen
Tepkiler: Barkın Özer
Aynen, kısa burun 64.5 olanı makbul diyorlar... Eleanor'u ben seviyorum ama seven var sevmeyen var... :coolxf:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hocam isterseniz birlikte alalım. RC Ekosistemi gibi olur. Şu fotoğrafı da scale de canlandırmış oluruz:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hocam isterseniz birlikte alalım. RC Ekosistemi gibi olur. Şu fotoğrafı da scale de canlandırmış oluruz:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bir tane P-51'im vardı... Taşındığım dönemde bir arkadaşıma devretmek durumunda kaldım... Diğer Mustang fantezi olur zira M3' ün altından zor kalkıyorum şu dönemde...